hondafan
MODELE 1963 - 2024
HONDA NSX
 

Modelul NSX, pe anumite piete continentale distribuit si prin propria marca Acura, a fost reprezentantul clasei supersport, disponibil in doua generatii.
Acesta se vrea mai mult decat un vector de imagine al firmei nipone, mai degraba un laborator tehnologic de ultima ora ce inglobeaza in el tehnologii aplicate in lumea curselor auto dar nu numai.
Ideea pentru un asemenea model s-a nascut spre mijlocul aniilor '80, dezvoltarea sa implicand centrele de specialitate atat din Japonia cat si din SUA.
Verdictul presei de specialitate: cel mai bun compromis dintre tehnica, comportamentul la condus, confort si sportivitate la aceasta clasa.
Inca din perioada cand se mai comercializa prima generatie a modelului, constructorul nipon a prezentat un studiu cu potential de model urmas al celebrului model. Dar mai ales in lunga perioada de peste un deceniu (2005-2016) dintre cele doua generatii, aveau sa fie prezentate si mai multe studii ce prelevau o potentiala noua generatie, in cursul anului 2016 avea sa isi faca aparitia pe piata cea de a doua generatie a modelului.
Multe dintre calitatile primei generatii aveau sa fie preluate si de nou-lansata generatie, lasand loc insa si noilor tehnologii, cea mai insemnata dintre acestea fiind dotarea cu un motor hibrid. Locatia productiei sale avea sa fie mutata in SUA, de altfel aceasta piata fiind in mod traditional si principala piata de desfacere a produselor Honda si Acura.
Aceasta generatie se vrea din capul locului un model exclusivist, lucru subliniat si de catre norma de lucru a doar patru unitati/zi. Prin urmare si tarile in care modelul este comercializat in jurul lumii, sunt foarte putine: Europa - sase tari (cu opt centre specializate), Asia - trei tari (Japonia - 120 de centre specializate, restul celorlalte doua tari cumuland mai putin de cinci centre specializate) si Australia (cinci centre specializate).
La jumatatea anului 2021 avea sa fie anuntat oficial nu numai faceliftul modelului ci si numele versiunii finale, denumit TYPE S. Aceasta avea sa fie comercializata intr-un numar limitat de 50 de unitati exclusiv pe piata japoneza.
Daca si cand va mai exista un urmas al acestui celebru model, este incert.
Numele modelului este acronimul pentru "New Sports eXperimental", literalmente "Noul vehicul Sport eXperimental", sugerand astfel categoria de automobil din care face parte.

HONDA NSX 1990 - 2005
HONDA NSX-R 1992 - 1995
HONDA NSX-R 2002 - 2006
HONDA NSX-R GT 2005
HONDA NSX-S 1997 - 2001
HONDA NSX-S ZERO 1997 - 2001
HONDA NSX-T 1995 - 2005

HONDA NSX 2016- 2021
HONDA NSX TYPE S 2022

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024