hondafan
MODELE 1963 - 2021
HONDA MOBILIO
Japonia: 12.2001
 

Boom-ul minivan-urilor cunoscut de piata nipona duce la crearea a tot mai multe tipuri si noi interpretari ale acestui tip de caroserie.
Sfarsitul aniilor '90 si inceputul noului mileniu aduc cu ele un nou sistem de valori ce include un stil de viata diversificat, de aici si asteptarile sau chiar pretentiile potentialilor clienti de la un asemenea tip de automobil de a ingloba cat mai multe calitati dar cu un design urban obisnuit si la un pret accesibil marilor mase.
Una dintre aceste noi tipuri de caroserie avea sa fie lansata pe piata domestica spre sfarsitul anului 2001, la scurt timp dupa ce a fost admirata ca si prototip la cea de a XXXV - a editie a Targului Auto de la Tokyo din toamna aceluiasi an. Este vorba despre prototipul Honda SUU (Smart, Urban, Useful), un minivan cu trei randuri de scaune si sapte locuri conceput exclusiv pentru piata nipona.
Conceptul de design urban modern ales de compania nipona pentru acest minivan de clasa compacta se vrea rezultatul imbinarii ideale a ceea ce trebuie sa ofere un asemenea automobil:
flexibilitate, functionalitate, economie si nu in ultimul rand siguranta.
Designul sau cubic cu linie de centura joasa inspirat din cel al mijloacelor de transport in comun alaturi de usile glisante de mici dimensiuni si suprafetele vitrate mari fac din acesta un automobil citadin ideal, originalitatea designului sau constand tocmai in simplitatea si functionalitatea sa, pentru clientela tanara si moderna dornica de un design aparte, in tocmai reteta potrivita.
Acesta dispune de o parte frontala scurta ca si dimensiuni, o cabina foarte spatioasa si se termina brusc la partea posterioara, tipic automobilelor de acest gen.
Avand in vedere ca acest tip de automobile inalte se proiecteaza de la interior spre exterior, dimensiunile sale interioare de (L * l* h) 2.435mm * 1.360mm * 1.390mm, ii confera modelului de fata o spatiozitate nelimitata, modularitatea sa in sapte configuratii nefiind nici ea de neglijat.

Economia de carburant (18,2L/km) scoasa in evidenta ca si o valoare de top la aceasta clasa isi are explicatia in noul tip de motor, unul cu aprindere dubla (i-DSI), la aceasta cilindree de 1.500cmc facandu-si debutul chiar pe acest model. O noua generatie de transmisie cu raport variabil continuu (denumita in cazul de fata Multi Matic S) isi aduce si ea aportul la o mai buna economie de carburant.
Conceptul ecologic intalnit la Honda sub denumirea e-TECH este si el scris cu litera mare, modelul de fata indeplinind lejer toate normele de poluare ale anului 2010 cerute de guvernul nipon la acea vreme.
Construit fiind pe platforma subcompacta a firmei denumita "Global Small Platform" (ce se distinge de restul platformelor prin pozitionarea ingenioasa a rezervolui de benzina sub locurile din fata, o parte frontala scurta si o garda de sol mica, rezultand astfel o spatiozitate si o versatilitate maxime), MOBILIO avea sa fie cel de al II-lea model auto din seria automobilelor denumite intern "Small Max" alaturi de modelele JAZZ / FIT prima generatie, FIT ARIA, AIRWAVE si PARTNER a doua generatie.
In momentul lansarii sale pe piata modelul de fata avea sa fie cel de-al V-lea tip de caroserie de acest gen, alaturi de modelele VAMOS, S-MX, STEPWGN si LaGREAT, pozitionarea sa fiind intre primele doua modele numite.
Targetul lunar de vanzari este de 3.000 unitati, ceea ce la sfarsitul carierei sale avea sa se dovedeasca unul realist si lejer de indeplinit.

Din punct de vedere tehnic, sasiul sau include o caroserie autoportanta, o punte fata de tip McPherson cu balansier transversal triunghiular si stabilizator, puntea spate fiind semirigida cu arcuri elicoidale si stabilizator alaturi de amortizoare telescopice.
Versiunea cu tractiune integrala dispune de aceiasi axa fata, dar axa spate este una de tip DeDion cu bara Panhard.
Trenul de rulare dispune de o instalatie de franare cu discuri de frana ventilate pe puntea fata si tamburi pe puntea spate, ABS, EBD, frana de mana cuplata la rotile spate si un sistem de directie cu cremaliera asistata servo-electric.
Unicul motor disponibil pe acest model este unul de putere medie cu aprindere dubla secventiala inteligenta (i-DSI), cu patru cilindri in linie si doua supape pe cilindru (8V), amplasat transversal, distributia facandu-se pe un singur ax cu came deasupra chiulasei si injectie de combustibil programabila (SOHC PGM-FI). Acesta este dotat cu bloc motor si capetele cilindrilor din aliaj usor, prevazut fiind cu un arbore cotit cu cinci mase de echilibru.
Printre detaliile sale tehnice se mai enumara dotarea sa cu Airbag-uri frontale si laterale pentru locurile din fata (SRS a II-a generatie) si EPS.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 4.055mm * 1.685mm * 1.705mm la un ampatament de 2.740mm.
Inaltimea diferitelor variante poate varia intre 1.705mm si 1.760mm.
Greutatea versiunilor cu tractiune fata se situeata intre 1.250kg - 1.270kg.
Greutatea versiunilor cu tractiune integrala se situeaza intre 1.320kg - 1.340kg.

Pentru inceput modelul este lansat in versiunile denumite simplu W, A si Y disponibile exclusiv cu o cutie de viteza de tip CVT. Toate cele trei versiuni dispun atat de o varianta cu tractiune fata cat si de una cu tractiune integrala.
De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca numeroase operatii de imbunatatire ale versiunilor existente, astfel ca in primavara anului 2003 are loc prima dintre acestea ce consta intr-o simpla adaugare in program a unei versiuni de top denumita C-Style disponibila de asemenea in doua tipuri de tractiune.
Odata cu inceputul anului 2004 are loc urmatoarea operatie de modificare a modelului, de aceasta data acesta suferind numeroase schimbari estetice, atat la exterior cat si la interior, conferindu-i acestuia o nota aparte de modernism prin designul sau extravagant si futurist.
Aceasta este ocazia cand modelul sufera faceliftul sau mai devreme de jumatatea carierei sale, dar unul efectiv si insemnat. Se recunoaste dupa grila radiatorului cromata si mult mai mare ce include acum si sigla brandului, farurile semisferice ce nu mai dispun de semnalizatoarele prelungite pe aripile laterale si dupa cele doua fante de aer pozitionate in coltul barii stabilizatoare (pozele 3&4 de mai jos).
La partea din spate, faceliftul este de recunoscut doar dupa designul stopurilor care acum renunta la banda de culoare alba in favoarea uneia rasfirate.
Nici sub capota nu ramane totul la ce a fost, cele doua variante de top denumite XT si WT ce iau locul versiunii C-Style si dotate exclusiv cu tractiune pe puntea fata, aduc cu ele in serie un nou motor cu specific VTEC si mai puternic decat cel existent.
In toamna anului 2005 avea sa aibe loc urmatoarea noutate legata de acest model, atunci fiind lansata editia Smile Edition ce cuprinde in plus dotari electronice minore.
Spre sfarsitul aceluiasi an are loc o alta operatie de stilizare a modelului, atat la interiorul sau cat si la exterior. Tot atunci este lansata pe piata si noua versiune de baza numita X disponibila exclusiv cu o transmisie pe puntea fata si totodata singura cu motor VTEC.
In acel moment cele trei versiuni disponibile se numesc X, W si A.
In vara anului 2006 avea sa aibe loc ultima noutate legata de acest model, atunci fiind lansate pe piata editiile speciale Navi Fine Edition si X Fine Edition, editii ce dispun de un sistem de navigatie propriu Honda si acces keyless.
In primavara anului 2008 inceteaza productia modelului, un urmas cu acelasi nume ne mai existand, dar modelul Freed lansat in primavara aceluiasi an, poate fi privit ca si un demn urmas al acestuia.

Concurenta sa de pe piata domestica este reprezentata de modelul Toyota Raum.
Numele sau este contopirea cuvantului "mobile" din limba engleza cu expresia "movable body" tot din aceasta limba iar in intelesul figurat se vrea un automobil usor de manuit si condus.
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 2001- 2008 intr-un numar aproximativ de 300.000 unitati.

Motorizarea modelului:

-1.5L -SOHC - i-DSI - la 90CP la 5.500rpm
-1.5L -SOHC - i-DSI - 4WD - la 90CP la 5.500rpm
-1.5L -SOHC - VTEC - la 110CP la 5.800rpm (2004 - 2008).

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2021