hondafan
MODELE 1963 - 2023
HONDA MDX
Japonia: 03.2003
 

Ceea ce altadata tinea de domeniul colaborarilor si al parteneriatelor, incepand cu mijlocul aniilor '90, odata cu lansarea pe piata a modelului CR-V avea sa devina realitate. Desigur, este vorba de a concepe, a dezvolta, a testa si a produce un SUV in regie proprie.
In mai putin de un deceniu de la primul concept de gen, Honda atinge apogeul acestei clase de automobile la sfarsitul anului 2000, odata cu lansarea pe piata nord-americana a modelului MDX, model SUV din clasa premium, a brandului Acura.
Acesta este construit pe platforma tehnica a modelului ACURA CL o alta buna parte a detaliilor tehnice si-o imparte cu cea a modelului LaGreat, de aici si unica locatie de productie a celor doua modele, Canada.

Ideea de baza este suma urmatoarelor caracteristici:
- VTM- 4 + VSA (Variable Torque Management 4WD + Vehicle Stability Asistent)
- Dinamicitate excelenta
- Design propriu si original
- Dotare maxima
- Functionalitate la cel mai inalt nivel
- Siguranta deplina
- Motoare ecologice.

Versatilitatea acestui SUV de clasa mare, este data de imbinarea celor sapte locuri dispuse pe cele 2/3 randuri de scaune, variabilitatea acestora punand la dispozitie practic toate combinatiile posibile de personalizare a spatiului transporator cu caracterul sau de a oferi mobilitate in orice situatie, la cea mai inalta clasa pentru acest tip de vehicule.
Caracterul tipic automobilelor Acura, acela de a imbina cel mai bine stilul cu sportivitatea, nu face exceptie nici de aceasta data, modelul MDX nefiind altceva decat compromisul ideal dintre un SUV si o limuzina de lux.
Evoluat tehnic si stilistic la inceputul anului 2003, modelul isi faca aparitia si pe pietele nipona si australiana, aici desigur sub sigla brandului Honda.
Lansat intr-o unica varianta, denumita Exclusive, la un pret de baza de 4.850.000 yen, targetul primului an de vanzari este stabilit la 1.700 unitati. Culorile la exterior disponibile s-au numit: Starlight Silver Metallic, Sagebrush Pearl si Nighthawk Black Pearl.
De-a lungul timpului modelul avea sa cunoasca diferite operatii de imbunatatire, atat de ordin stilistic cat si tehnic.
Prima dintre acestea avea sa aiba loc la un an de zile de la lansarea sa pe piata, 2004, cand au fost prevazute atat mici modificari stilistice cat si tehnice. Printre cele mai importante dintre acestea aveau sa se numere: puterea neta a motorului sensibil crescuta, dotara cu airbaguri laterale pentru toate cele trei randuri de scaune, adaugarea unei variante de baza si o noua culoare la exterior, Red Rock Pearl.
Din punct de vedere stilistic, modelul dispune acum de o parte frontala redesenata. Targetul lunar de vanzari este revizuit la 100 unitati.
Noua varianta de baza care nu are un nume propriu, avea sa porneasca de la un pret de baza de 4.600.000 yen, varianta Exclusive de la 5.000.000 yen.
Un an mai tarziu de la prima operatie de imbunatatire, in 2005, avea sa aiba loc cea de-a doua astfel de masura. Printre cele mai importante noutati aduse de model in productia de serie aveau sa se numere: faruri adaptive, stergatoare parbriz automate, doua culori noi la exterior, Billet Silver Metallic si Steel Blue Metallic dar si renuntarea la culoarea Starlight Silver Metallic. Targetul lunar de vanzari este revizuit la 50 unitati. Si preturile de baza aveau sa fie revizuite, varianta de baza avea sa porneasca de la 4.830.000 yen, varianta Exclusive de la 5.250.000 yen.
Soarta modelului MDX pe piata nipona a decurs exact invers comparativ cu cea de pe continentul norda-merican. Adica una foarte modesta daca ne gandim ca in cei trei ani cat a fost disponibil, acesta s-a vandut in putin peste 1.500 de unitati.
Acesta a fost comercializat prin reteaua concesionarilor Verno.
Numele modelului este acronimul pentru "Multi Dimensional eXperience", literalmente "Experienta Multi Dimensionala", sugerand astfel versatilitatea sa.
Modelul este conceput si dezvoltat de centrele de specialitate din America de Nord in cooperare cu cele din Japonia. Fabricat fiind la propriile uzine din Alliston, statul Ontario (Canada), intre anii 2000- 2005.

Motorizarea modelului:

Japonia:
- 3.5L - 24V-SOHC-VTEC -V6 - 260CP la 5.800rpm (2003-2004)
- 3.5L - 24V-SOHC-VTEC -V6 - 265CP la 5.800rpm (2004-2005).

Galerie foto:

2004- 2005

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2023