hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Life
Japonia: 09.2003
 

Cea de a IV - a generatie a microvanului Life avea sa-isi face aparitia pe piata auto nipona in toamna anului 2003 sub sloganul "Heartful Technology".
Acesta isi propune sa combine cel mai bine la clasa lui insusirile: siguranta, comoditate, utilitate, spatiozitate si designul modern.
Comparativ cu generatiile precedente, acesta ofera putine noutati, pe piata nipona chiar si acest tip de automobile dispunand de cele mai noi tehnologii, implementate intr-un fel sau altul in serie sau ca optionale.
Dar cea mai importanta dintre acestea o reprezinta noua generatie de motoare de tip i-DSI (Aprinderea Dubla Secventiala Inteligenta), fara insa a neglija dotari precum EBD, G-CON, e-TECH, ALMAS sau EPS.
In mare, dimensiunile sale raman neschimbate cu exceptia ampatamentului (+ 60mm), designul este evoluat si modern, tehnologiile Turbo si 4WD ramanand pe mai departe in oferta, numarul variantelor disponibile crescand si el, la fel ca si al culorilor.
Cele trei variante disponibile si denumite simplu D, F si C, se alcatuiesc fiecare dintr-o versiune cu tractiune fata si una cu tractiune integrala (4WD) respectiv aceleasi configuratii tehnice si pentru variantele Turbo.
Singurul tip de cutie de viteza disponibil este cel automat in patru trepte, confirmand definitiv tipul de trafic pentru care este conceput automobilul si anune traficul marilor orase.
Modelul dispune de o suspensie McPherson cu brat de suspensie cu stabilisator pe puntea fata si amortizoare telescopice cu arcuri elicoidale pe puntea spate. Discurile de frana de pe puntea fata sunt completate de cele pe tambur de pe puntea spate, greutatea sa situandu-se intre 840kg - 950kg.
Dimensiunile sale sunt:
(L *l* h): 3.395mm * 1.475mm * 1.575mm (1.590mm 4WD / 1.585mm DIVA).

Siguranta joaca si ea un rol foarte important, astfel ca si mezinul familiei are parte de cele mai noi tehnici de protectia pasagerilor si pietonilor. Un alt detaliu ce face parte din echiparea standard este Key-Entry-Card-ul de care dispune inca din echiparea de baza, de multi alti constructori auto aceasta fiind privita ca si o echipare de lux.
De-a lungul intregii sale cariere, modelul cunoaste diferite operatii estetice sau de imbunatatire a echipamentelor existente. Acestea incepand chiar un an mai tarziu de lansarea sa pe piata, pentru inceput prin largirea echipamentelor existente si lansarea noii variante F Aero Premium. Spre sfarsitul aceluiasi an avea sa aiba loc lansarea pe piata a unei noi versiuni, DIVA (usor de recunoscut dupa anumite componente ale caroseriei concepute mai proeminent). Cateva luni mai tarziu, varianta C redevenind C-Style, aceiasi masura fiindu-i atribuita si variantei F dar abia spre mijlocul verii aceluiasi an. Tot acesteia fiindu-i adaugata in toamna aceluiasi an si varianta "Happy Edition".
In ultimii trei ani de viata ai modelului, acesta mai cunoaste doar putine schimbari sau noi adaugari in program, astfel ca in toamna anului 2006 modelul avea sa fie supus unui facelift major. Tot cu aceasta ocazie este adugata in oferta si varianta C-Style Topic ce se distinge printr-o echipare superioara. Avea sa fie si ultima noutate notabila a modelului pana in toamna anului 2008 cand modelul avea sa iese din productie.
Concurenta sa pe piata nativa este reprezentata de modelele Daihatsu Move, Mazda AZ Wagon, Mitsubishi eK-Wagon si Nissan Moco / Suzuki MR Wagon.
Nici cea de a IV - a generatie a acestui model nu este prevazuta la export, ea ramanand pe mai departe rezervata pietei native, unde tot acolo este si proiectata, dezvoltata si fabricata.

Motorizarea modelului:
- 658cmc-SOHC-i-DSI- 52CP la 6.700rpm
- 658cmc-SOHC-i-DSI- 4WD- 52CP la 6.700rpm
- 658cmc-SOHC-i-DSI- Turbo- 64CP la 6.000rpm
- 658cmc-SOHC-i-DSI- Turbo- 4WD- 64CP la 6.000rpm.

Galerie foto:

2006- 2008

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024