hondafan
MODELE 1963 - 2022
Honda Life
Japonia: 10.1998
 

Cea de a III - a generatie a modelului de succes Life avea sa-si faca aparitia pe piata nipona in toamna anului 1998 impreuna cu modelul infratit, Z, ambele fiind materializarea in serie a prototipurilor din seria K-Mover.
Viata foarte scurta a generatiei precedente datorata schimbarilor politice de la Tokyo, ii face pe responsabilii firmei sa nu imbunatateasca un lucru vechi ci sa dezvolte unul nou. Astfel ca noua generatie este una mai mare in dimensiuni (mai lunga cu 10cm, mai lata cu 8cm dar mai mica in inaltime cu 3cm), disponibila cu motoare mai ecologice (de tip LEV) si ca dotare optionala, existand si posibilitatea alegerii unei versiuni cu tractiune integrala (4WD).

Sloganul ''Smart is small' sub care sunt prezentate cele doua "modele gemene", nu semnifica altceva decat conceptul de baza al microvanului stilat si individualist in design, concept ce isi doreste propagarea imbinarii ideale dintre stil, ecologiei, eficienta economica si confort.
Evolutia sa pune accentul pe o manevrabilitate mai buna, utilizarea cat mai simpla in viata de zi cu zi a automobilului, nivelul inalt de siguranta, performanta ecologica a motorului precum si eficienta sa economica.
Acesta avea sa fie una din cele sase noutati automobilistice ale anului 1998 aparute pe piata japoneza, alaturi de modelele Capa, HR-V, Z, Inspire si Saber.

Tehnica

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau cu specificatia LEV in trei cilindri in linie si patru supape in V (la 54') cu un singur arbore cu came in chiulasa (SOHC) este amplasat transversal pe puntea fata, acesta dispund de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind uscate, vilbrochen cu patru paliere, injectie electronica de tip PGM-FI si filtru de aer uscat, racirea sa fiind pe apa.
Transmisia sa dispune de o tractiune pe puntea fata respectiv de una integrala permanenta (RT 4WD) cu diferential autoblocant alaturi de o cutie de viteze automata in trei trepte sau de una manuala in cinci trepte, ambele cu schimbator de viteze central.
Autoturismul dispune de o caroserie autoportanta cu suspensia pe puntea fata de tip McPherson cu balansiere transversale triunghiulare cu amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Puntea spate a versiunii cu trasmisie pe puntea fata este de tip rigid cu tija Panhard si dispune de brate oscilante longitudinale inferioare, resorturi elicoidale, amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Puntea spate a versiunii cu tractiune integrala dispune de brate oscilante longitudinale duble, balansiere transversale duble, resorturi elicoidale, amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare cu dublu circuit si ABS, puntea fata avand in dotarea sa discuri de frana iar puntea spate doar tamburi.
Sistemul de directie este asistat hidraulic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Cele opt culori ale exteriorului sau, au putut fi combinate cu doua tipuri de textura ale interiorului sau.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.395mm * 1.475mm * 1.605mm la un ampatament de 2.360mm si o garda de sol de 155mm.
Greutatea sa se situeaza intre 790kg si 890kg.

Pentru inceput denumirile celor trei variante sunt: B, G si T, fiecare dintre ele dispunand de cate o versiune cu tractiune fata si doua tipuri de cutii de viteze respectiv de o versiune cu tractiune integrala cu aceleasi tipuri de cutii de viteze.

De-a lungul carierei sale, modelul avea sa cunoasca numeroase modificari notabile, acestea urmand sa aibe loc dupa cum sunt descrise in randurile ce urmeaza.
Spre sfarsitul anului 1999 este lansata varianta 'Menuet' ce avea sa se alature variantei G. Aceasta avea sa dispuna de componentele exterioare din plastic in culoarea masinii, oglinzi cu reglare electrica, un CD-Player nou, un filtru nou al instalatiei de aerisire si de o noua textura la interior, inclusive pe culoarea gri.
La putin timp dupa aparitia pe piata a primei cosmetizari, isi face aparitia si versiunea ALMAS a variantelor G si T, prevazuta cu un target de 400 de unitati anual.
In primavara aceluiasi an 2000, este lansata pe piata varianta L ca si cea mai bine dotata varianta, inlocuind varianta T si ridicand targetul lunar al vanzarilor propus de firma. Printre dotarile sale se numara: climatizare automata, folie protectoare pe intreaga suprafata vitrata, oglinzi exterioare noi si jante din aluminium.
Toate cele patru variante (B, G, Menuet si L) dispun atat de o versiune cu tractiune pe puntea fata cat si de una cu tractiune integrala, la randul lor acestea dispunand de cate o cutie de viteze manuala in cinci trepte cat si de una automatica in trei trepte. Cele doua tipuri de textura ale interiorului sau au putut fi combinate la doar sase culori ale exteriorului sau.
In toamna aceluiasi an, cu ocazia implinirii a doi ani de la lansarea sa pe piata, cand numarul vanzarilor sale, incluzand aici si pe cel al generatiei precedente, atinge cifra de 500.000, este lansata pe piata editia speciala denumita 'Select', bazata pe varianta G (cu tractiune pe puntea fata) la o reducere de pret de 20.000yen. Cele trei modificari sunt: sistemul audio mai performant, manerele de deschidere disponibile in culoarea masinii si oglinzile exterioare cu reglaj electric.

La mai bine de o jumatate de an dupa aceasta ultima imbunatatire adusa modelului, acesta avea sa fie supus uneia noi dar mult mai bogata in dotari alaturi de o noua culoare la exterior si o noua textura la interior.
Tot cu aceasta ocazie are loc si faceliftul sau, usor de recunoscut dupa noul design al farurilor (devenite din forma dreptunghiulara in forma usor alungita), al stopurilor si al grilei radiatorului usor modificata (ultimele doua poze de mai jos).
Spre sfarsitul aceluiasi an 2001, este lansata pe piata varianta 'Menuet DX' ce cuprinde putine dotari in plus la un pret redus, disponibila atat cu ambele tipuri de tractiune cat si cu ambele tipuri de cutie de viteze.
La scurt timp dupa aceasta operatie, are loc una noua de acest gen, atunci cand se lanseaza o noua editie speciala bazata tot pe varianta G, atuurile sale fiind o dotare mai bogata, o noua culoare la exterior (Tourmaline Blue Metallic) la o reducere de pret de 50.000yen, disponibila atat cu ambele tipuri de tractiune cat si cu ambele tipuri de cutie de viteze.
Cele optsprezece luni care aveau sau treaca pana la urmatoarea modificare notabila a modelului, pot fi declarate ca si un interval de timp foarte mare pentru aceasta clasa de masini care este supusa modificarilor intr-un ritm alert.
Asadar in vara anului 2002 isi face aparitia pe piata a doua cea mai insemnata noutate din cariera sa. Cu aceasta ocazie variantele G si Menuet aveau sa fie dotate mai bogat la preturi mai avantajoase alaturi de trei noi culori ale exteriorului sau. Dar intreaga serie avea sa cedeze cutia de viteze automatica din dotarea sa, aceasta revenind exclusiv modelului geamana, Dunk. Tot atunci mai sunt supuse modificarilor si textura interioara, anumite elemente exterioare acum disponibile in culoarea masinii si turela electrica la un pret redus cu 10.000yen (varianta Menuet), folie termoizolanta aplicata usilor din spate si hayonului alaturi de o reducere de pret de 50.000yen (varianta G) sau dotarea variantelor Menuet si L cu un CD/MD-Player.
Cu aceasta ocazie targetul vanzarilor sale lunare este ridicat la 14.000 unitati.
Din acest moment, modelul avea sa intre in ultimul sau an de cariera astfel ca operatiunile de imbunatatire nu inceteaza aici, notabile fiind cele trei ce urmeaza.
Spre sfarsitul anului 2002 varianta G avea sa sufere numeroase modificari, atat la interior cat si la exterior alaturi de o reducere consistenta de pret.
Tot atunci sunt introduce pe lista optionalelor tehnologii precum asistentul de franare alaturi de sistemul de distributie electronica a fortelor de franare (EBD).
La inceputul anului ce avea sa urmeze, varianta Menuet avea sa fie in centrul atentie, atunci cand pe baza ei avea sa se lanseze editia speciala 'White Pearl Limited', care asa cum ii spune si numele, avea sa fie disponibila exclusive in culoarea alba, alaturi de cateva dotari minore in plus.
Cateva luni mai tarziu e din nou randul variantei G sa fie supusa unor mici modificari fiind astfel lansata editia speciala 'Super CD' ce dispune de un sistem audio performant ce include doua boxe in plus precum si alte mici dotari suplimentare alaturi de trei noi culori ale exteriorului sau.

Concurenta sa de pe piata nativa este reprezentata de modele precum Mazda AZ Wagon, Mitsubishi Toppo si Subaru Pleo Nesta.
Targetul lunar la vanzari propus de firma HONDA avea sa fie de 10.000 unitati, preturile situandu-se intre 878.000yen-1.229.000yen, distribuit fiind prin reteaua PRIMO a concesionarilor Honda.
Nici de data aceasta modelul nu este destinat exportului, ramanand pe mai departe rezervat pietei domestice, acolo unde este proiectat si dezvoltat, fabricat fiind intre anii 1998-2003 la uzinele furnizorului Yachiyo Industry Co., din Yokkaichi, prefectura Mie.

Motorizarea modelului:
- 656cmc-SOHC -PGM-FI- 50CP la 7.000rpm
- 656cmc-SOHC -PGM-FI- 4WD- 50CP la 7.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2022