hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Life
Japonia: 10.1998
 

Cea de a III- a generatie a modelului de succes Life avea sa-si faca aparitia pe piata nipona in toamna anului 1998 impreuna cu modelul infratit, Z. Ambele fiind materializarea in serie a prototipurilor din seria K-Mover.
Viata foarte scurta a generatiei precedente datorita schimbarilor legislative de la Tokyo, ii face pe responsabilii firmei sa nu imbunatateasca un lucru vechi ci sa dezvolte unul nou. Astfel ca noua generatie este mai mare in dimensiuni (mai lunga cu 10cm, mai lata cu 8cm dar mai mica in inaltime cu 3cm) si dispune de motoare mai ecologice (de tip LEV). Iar ca dotare optionala, existand si posibilitatea alegerii unei versiuni cu tractiune integrala (4WD).

Sloganul ''Smart is small' sub care sunt prezentate cele doua "modele gemene", nu semnifica altceva decat conceptul de baza al microvanului stilat si individualist in design, concept ce isi doreste propagarea imbinarii ideale dintre stil, ecologiei, eficienta economica si confort.
Evolutia sa pune accentul pe o manevrabilitate mai buna, utilizarea cat mai simpla in viata de zi cu zi a automobilului, nivelul inalt de siguranta, performanta ecologica a motorului precum si eficienta sa economica.
Acesta avea sa fie una din cele sase noutati automobilistice ale anului 1998 aparute pe piata japoneza, alaturi de modelele Capa, HR-V, Z, Inspire si Saber.

Pentru inceput modelul este lansat pe piata in trei variante: B, G si T.
Fiecare dintre acestea dispunand de cate o versiune cu tractiune pe puntea fata si cate o cutie de viteze manuala in cinci trepte respectiv una automata in trei trepte respectiv de o versiune cu tractiune integrala cu aceleasi tipuri de cutii de viteze.
Preturile celor trei variante aveau sa se situeze intre 878.000yen-1.229.000yen.
Targetul lunar de vanzari propus de companie avea sa fie de 10.000 unitati.

Tehnica

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau cu specificatia LEV in trei cilindri in linie si patru supape in V (la 54') cu un singur arbore cu came in chiulasa (SOHC) este amplasat transversal pe puntea fata, acesta dispund de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind uscate, vilbrochen cu patru paliere, injectie electronica de tip PGM-FI si filtru de aer uscat, racirea fiind pe apa.
Transmisia dispune de o tractiune pe puntea fata respectiv de una integrala permanenta (RT 4WD) cu diferential autoblocant alaturi de o cutie de viteze automata in trei trepte sau de una manuala in cinci trepte, ambele cu schimbator de viteze central.
Autoturismul dispune de o caroserie autoportanta cu suspensia pe puntea fata de tip McPherson cu balansiere transversale triunghiulare cu amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Puntea spate a versiunii cu trasmisie pe puntea fata este de tip rigid cu tija Panhard si dispune de brate oscilante longitudinale inferioare, resorturi elicoidale, amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Puntea spate a versiunii cu tractiune integrala dispune de brate oscilante longitudinale duble, balansiere transversale duble, resorturi elicoidale, amortizoare telescopice si bara stabilizatoare.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare cu dublu circuit si ABS, puntea fata avand in dotarea sa discuri de frana iar puntea spate doar tamburi.
Sistemul de directie este asistat hidraulic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Cele sase culori ale exteriorului sau (Tough White, Borg Silver Metallic, Grace Silver Metallic, Starlight Black Pearl, Ruby Red Pearl si Eternal Blue Pearl), au putut fi combinate cu trei tipuri de textura la interior.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.395mm * 1.475mm * 1.605mm la un ampatament de 2.360mm si o garda de sol de 155mm.
Greutatea sa se situeaza intre 790kg si 880kg.

De-a lungul carierei sale, modelul avea sa cunoasca numeroase modificari notabile, acestea urmand sa aibe loc dupa cum sunt descrise in randurile ce urmeaza.
In primavara anului 2000 este lansata pe piata varianta 'Menuet'. Aceasta nu este altceva decat varianta G dar mai bine dotata. Aceasta avea sa dispuna de componentele exterioare din plastic in culoarea masinii, oglinzi cu reglare electrica, un CD-Player nou, un filtru nou al instalatiei de aerisire si de o noua textura la interior.
Tot atunci este lansata pe piata varianta L ce avea sa inlocuiasca varianta T. Printre dotarile acesteia se numara: climatizare automata, folie protectoare pe intreaga suprafata vitrata, oglinzi exterioare noi si jante din aluminium.
Tot cu aceasta ocazie este marit si targetul lunar al vanzarilor modelului, la 13.000 unitati.

Toate cele patru variante (B, G, Menuet si L) dispun atat de o versiune cu tractiune pe puntea fata cat si de una cu tractiune integrala, la randul lor acestea dispunand de cate o cutie de viteze manuala in cinci trepte cat si de una automatica in trei trepte.
In toamna aceluiasi an, cu ocazia implinirii a doi ani de la lansarea sa pe piata, cand numarul vanzarilor sale, incluzand aici si pe cel al generatiei precedente, atinge cifra de 500.000, este lansata pe piata editia speciala denumita 'Select', bazata pe varianta G (cu tractiune pe puntea fata) la o reducere de pret de 20.000yen. Principalele noutati aveau sa fie dotarea de serie cu: sistem de climatizare, sistem audio mai performant, ialele portierelor disponibile in culoarea masinii, jante de aluminiu si oglinzi exterioare cu reglaj electric.

La mai bine de o jumatate de an dupa aceasta noutate, avea sa fie lansata pe piata o noua varianta denumita Menuet DX, mult mai bogata in dotari alaturi de o noua culoare la exterior si o noua textura la interior.
Tot cu aceasta ocazie are loc si faceliftul sau, usor de recunoscut dupa noul design al farurilor (devenite din forma dreptunghiulara in forma usor alungita), al stopurilor si al grilei radiatorului usor modificata (ultimele doua poze de mai jos).
Spre sfarsitul aceluiasi an, 2001, este lansata pe piata varianta 'Menuet DX' ce cuprinde putine dotari in plus la un pret redus, disponibila atat cu ambele tipuri de tractiune cat si cu ambele tipuri de cutie de viteze.
La scurt timp dupa aceasta noutate, in februarie 2002, avea sa fie lansata pe piata o editie speciala denumita G TYPE TOPIC. Aceasta avea sa dispuna de o dotare mai bogata si o noua culoare la exterior (Tourmaline Blue Metallic). Totul la o reducere de pret de 50.000yen, disponibila atat cu ambele tipuri de tractiune cat si cu ambele tipuri de cutie de viteze.
Cele 19 luni ce aveau sau treaca pana la urmatoarea noutate a modelului, pot fi declarate ca un interval de timp foarte mare pentru aceasta clasa de masini care de obicei dispune de noutati intr-un ritm alert. Aceasta deoarece clasa microautomobilelor este cea mai populara categorie auto din industria auto japoneza.
In vara anului 2002 cand avea sa fie lansata pe piata versiunea DUNK in forma faceliftata, variantele G si Menuet aveau sa fie dotate mai bogat si oferite la preturi mai avantajoase alaturi de cinci noi culori ale exteriorului sau, Clion Silver Metallic, Sunlight Yellow, Lilac Silver Metallic, Satin Silver Metallic si Nighthawk Black Metallic. Acestea avand sa inlocuiasca partial culorile Borg Silver Metallic, Grace Silver Metallic, Starlight Black Pearl.
Tot atunci aveau sa mai fie consemnate si anumite noutati la interior precum ar fi: noi materiale textile pentru scaune sau dotarea cu un CD-Player a anumitor variante.
La exterior noutatile aveau sa fie: trapa actionata electric, anumite elemente acum disponibile in culoarea masinii, folie termoizolanta aplicata suprafetei vitrate a usilor din spate si hayonului. Nu in ultimul rand o reducere de pret de 50.000Yen pentru varianta G.

Cu aceasta ocazie targetul vanzarilor lunare este ridicat la 14.000 unitati.
Din acest moment, modelul avea sa intre in ultimul sau an de cariera astfel ca operatiunile de imbunatatire nu inceteaza aici, notabile fiind cele trei ce urmeaza.
Spre sfarsitul anului 2002 avea sa fie lansata pe piata o editie speciala a variantei G, denumita SUPER TOPIC ce avea sa dispuna de numeroase modificari, atat la interior cat si la exterior alaturi de o reducere consistenta de pret.
Tot atunci sunt introduce pe lista optionalelor tehnologii precum asistentul de franare alaturi de sistemul de distributie electronica a fortelor de franare (EBD).
La inceputul anului ce avea sa urmeze, varianta Menuet avea sa fie in centrul atentie, atunci cand pe baza ei avea sa se lanseze editia speciala 'White Pearl Limited', care asa cum ii spune si numele, avea sa fie disponibila exclusive in culoarea alba, alaturi de cateva dotari minore in plus.
Cateva luni mai tarziu e din nou randul variantei G cand pe baza ei avea sa fie lansata pe piata o editie speciala numita 'SUPER TOPIC CD', ce oferea un sistem audio performant ce include doua boxe in plus precum si alte mici dotari suplimentare alaturi de trei noi culori ale exteriorului sau (Brilliant White Pearl, Ice Blue Metallic si Grace Silver Metallic).

Concurenta sa de pe piata nativa este reprezentata de modele precum Mazda AZ Wagon, Mitsubishi Toppo si Subaru Pleo Nesta.
Modelul a fost comercializat prin reteaua concesionarilor PRIMO.
Nici de data aceasta modelul nu este destinat exportului, ramanand pe mai departe rezervat pietei domestice, acolo unde este proiectat si dezvoltat, fabricat fiind intre anii 1998- 2003 la uzinele furnizorului Yachiyo Industry Co., din Yokkaichi, prefectura Mie.

Motorizarea modelului:
- 656cmc-SOHC -PGM-FI- 50CP la 7.000rpm
- 656cmc-SOHC -PGM-FI- 4WD- 50CP la 7.000rpm.

Galerie foto:

2001- 2003

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024