hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Life
Japonia: 4.1997
 

Dupa douazeci si trei de ani de absenta a numelui Life din gama produselor auto a constructorului nipon, in primavara anului 1997 este anuntata nu modest, o noua generatie a acestui model, Life continuandu-si istoria printr-o a doua generatie.
Cu aceasta ocazie, noul venit construit pe platforma modelului Today, devine cel mai mic model din seria "People Mover", o serie de noi tipuri de automobile prezentata pentru prima data la Targul Auto de la Tokyo din toamna anului 1995.
Singurul lucru care-l mai mosteneste pe langa numele sau este dimensiunea sa, acesta avand sa ramana pe mai departe un microautomobil doar ca in maniera moderna, cu caroserie proiectata pe inaltime.
Comparativ cu "generatia precedenta", aceasta nu va mai fi disponibila decat intr-o singura forma de caroserie, cea in cinci usi.
Acesta avea sa fie unul din cele opt noutati automobilistice ale anului 1997 aparute pe piata japoneza, alaturi de modelele Domani, Civic TYPE-R, Accord, Torneo, EV Plus, Accord Wagon si Civic GX.
Pilonii de baza ai conceptului sau sunt: exteriorul marinimos (printr-o ampla realizare ce are ca scop crearea unui interior spatios), stilul (ce include o forma moderna si prietenoasa cu suprafete vitrate mari si un hayon usor de utilizat), interiorul generos ( cu a sa spatiozitate maxima si multiple spatii de depozitare), performanta in condus ( data de un motor agil, stabilitatea sasiului, manevrabilitatea usoara si un consum redus de combustibil) si siguranta (prin dotarea sa standard cu echipamente de gen, precum SRS si ABS sau pozitia verticala a stopurilor de mari dimensiuni).
Printre dotarile sale (ca si noutati absolute la aceasta clasa pentru firma nipona), se numara: volanul antibacterian, geamuri cu protejare raze ultraviolete, sistemul de inchidere/deschidere centralizata keyless si montarea unui singur stergator pe parbriz.

Tehnica

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau in trei cilindrii in linie cu arbore cu came in chiulasa (SOHC) si cu patru supape in cap (la 54') este amplasat transversal in fata, acesta dispund de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tip uscat, vilbrochen cu patru paliere si injectie pe benzina de tip PGM-Fi, racirea sa fiind pe apa.
Transmisia sa dispune de tractiune pe puntea fata cu ambreiaj tip arc diafragma alaturi de o cutie de viteze manuala in cinci trepte sau una automata in trei trepte cu schimbator de viteze central.
Autoturismul dispune de o caroserie autoportanta cu suspensia pe puntea fata de tip lonjeron McPherson, balansier transversal cu brate oscilante transversale si bara stabilizatoare. Puntea spate este de tip rigid cu brate longitudinale oscilante, lonjeroane si bara stabilizatoare dispunand de arcuri semieliptice si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistemul de franare cu dublu circuit, puntea fata avand in dotarea sa discuri de frana, puntea spate doar tamburi.
Sistemul de servodirectie este asistat hidraulic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.295mm * 1.395mm * 1.635mm (varianta B-Type: 1.575mm) la un ampatament de 2.330mm si o garda de sol de 155mm.
Greutatea sa se situeaza intre 750kg- 790kg.

Modelul a fost disponibil in variantele B-Type, G-Type si T-Type, acestora standu-le la dispozitie opt culori la exterior si un singur tip de textura la interior.
De-a lungul timpului acesta nu va cunoaste decat o singura imbunatatire a sa, la inceputul anului 1998 odata cu lansarea pe piata a variantei Super Select.
Modelul avea sa aiba o cariera destul de scurta pe piata, dar una extrem de fericita daca adaugam ca, cele 200.000 uniti vandute in douazecisiuna de luni pe piata nipona il adauga pe acesta in lista celor mai bine vandute automobile Honda din istoria firmei, alaturandu-se modelelor N360, Odyssey si City.
Prezenta sa foarte scurta pe piata auto vine de la faptul ca guvernul nipon avea sa modifice in cursul anului 1998 toate legile si facilitatile privitoare la acest tip de automobile. Iar schimbarile radicale aplicate acestuia aveau sa dea nastere practic unui nou model, urmatoarea generatie.
Concurenta sa de pe piata nativa este reprezentata de modele precum Daihatsu Move si Mazda AZ Wagon.
Targetul lunar de vanzari propus de firma nipona avea sa fie de 10.000 de unitati. Preturile sale avand sa se situeze intre 898.000Yen si 1.114.000Yen. Modelul a fost comercializat prin reteaua concesionarilor PRIMO.
Nici acest model nu este prevazut la export, proiectat si dezvoltat fiind exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1997-1998 la uzinele furnizorului Yachiyo Industry Co., din Yokkaichi, prefectura Mie.

Motorizarea modelului:
- 656cmc-SOHC -PGM-FI- 48CP la 6.300rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025