hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Life PICK UP
Japonia: 08.1973
 

Modelul Honda PICK UP lansat pe piata autohtona in vara anului 1973, este ultima forma de caroserie din cele sase existente ale acestei generatii.
Facut cunoscut publicului larg pe 20.08.1973 acesta avea sa fie lansat pe piata autohtona chiar a doua zi.
Aceasta microcamioneta de tip semi-cabina peste motor, este prima si singura reprezentanta de acest gen de pe piata nipona atat de la acea vreme cat si din intreaga istorie a firmei Honda.
Acesta avea sa fie cel de-al XXXIV-lea model auto din istoria firmei Honda respectiv una din cele doua noutati automobilistice ale anului 1973 din Japonia (alaturi de modelul Civic 4Door .
Microcamioneta Life PICK UP are ca scop principal transportul de marfuri usoare (de pana la 350 kg) si serviciile adiacente, aceasta completand in mod util paleta modelelor comerciale ale constructorului nipon.
Paleta modelelor comerciale a producatorului nipon Honda continea deja numeroase modele precum: Life Light Van, Life Step Van si TN-V.
Modelul poate fi privit pe buna dreptate ca si o mini camioneta traditionala. Acesta foloseste motorul, sasiul si o buna parte tehnica a limuzinei pe a carei platforma este construit. Bena este alcatuita din pereti laterali ficsi, oblonul din partea posterioara este basculabil.
In schimb nu foloseste alimentarea cu carburator dublu-corp si cutia de viteze automata.
Lansat pe piata intr-o singura versiune de motorizare si transmisie, modelul a fost disponibil in variantele Standard si Super Deluxe la preturi situate la 378.000yen respectiv 405.000yen.
Preturile acestora includ atat roata de rezerva cat si o mica trusa de scule.

Din punct de vedere estetic avem de-a face cu o creatie simpla si tipica acestei clase din anii '60.
Partea frontala de dimensiuni mici gazduieste capota motorului cu cele doua faruri rotunde in pur spirit al automobilelor de clasa Kei-Car, combinate cu grila radiatorului de mari dimensiuni.
Bara de protectie de mici dimensiuni si cele doua semnalizatoare principale completeaza descrierea partii frontale.
Partea laterala incepe cu micile lampi catadioptru de semnalizare de culoare portocalie. Oglinzile exterioare sunt de forma patrata, acestea fiind montate pe usi. Manerele usilor sunt pozitionate orizontal iar usita rezervorului este amplasata lateral pe partea dreapta.
Tipic automobilelor de acest gen este amplasarea benei in partea posterioara a sasiului.
Tot aici gasim o linie de centura la o inaltime mica, ce se prelungeste simplu pe intregul lateral de dimensiuni mari ale masinii, fara vreo abatere.
Partea spate gazduieste luneta cabinei asigurata impotriva deteriorarii la franari bruste cu doua bari transversale. Latura mobila a benei ce include carligele de deschidere si manerul acesteia impreuna cu sigla firmei. Acesta este flancat de siglele modelului si al variantei, suportul de numere si sigla de atentionare a sarcinii maxime permise.
Cu aparatorile de noroi si lampa de ceata se incheie descrierea partii spate.

Constructia modelului este axata pe doua planuri principale:

Utilitate maxima prin proiectare inteligenta:

- transporturile usoare de pana la 350kg precum si serviciile adiacente ce sunt latura ideala a acestuia, sunt inlesnite de platforma de incarcare la joasa inaltime (51cm)
- usile de dimensiuni mari inlesnesc urcarea si coborarea frecvent intalnita in lumea comerciala si a serviciilor
- traseele lungi nu reprezinta un obstacol pentru micro utilitara nipona deoarece aceasta dispune de confortul necesar oferit prin buna calitate a trenului de rulare, a motorului silentios si a suspensiei sale. Silentiozitatea motorului este rezultatul adoptarii unui arbore cotit cu contragreutati de echilibrare si curea de distributie
- bordul creat special cu torpedoul de mari dimensiuni contine un suport de scris, stocare documente si material de scris
- sezutul scaunului pasagerului este basculabil iar locul ramas liber in urma se pot stoca bagaje

Siguranta avansata prin aplicarea unor solutii de avantgarda la aceasta clasa:

- adoptarea sticlei securizate la toata suprafata vitrata
- oglinzi de dimensiuni mari si retractabile
- tetiere si centuri de siguranta la ambele scaune

Pe intreaga durata de viata, modelul a fost disponibil cu o dotare medie.
Printre dotarile de serie ale variantei inferioare se numara: sistemul de ventilatie, sistemele de incalzire, dezaburire si degivrare, scaunele fata cu tetiere, centuri de siguranta in doua puncte pentru locurile din fata, tapiterie de tip PCV la interior, stergatoare de parbriz, spalare parbriz, oglinzi exterioare de mari dimensiuni si retractabile, claxon, dispozitiv de avertizare depasire viteza permisa, comutator usa cu rol de iluminare in interiorul cabinei si aparatori de noroi.
Printre dotarile de serie ale variantei mai bogate, Super Deluxe, pe langa dotarile mai sus enumerate, se numara: sistem de ventilatie bizonal, stergatoare de parbriz cu temporizare, claxon in doua tonuri, scaune partial din piele, podea imbracata in mocheta din material textil, plafonul interior izolat, parasolare, radio auto, bricheta si anvelope cu talonul de culoarea alba.

Tehnica

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau in doi cilindri in linie cu arbore cu came in chiulasa (SOHC) si supape in cap este amplasat transversal in fata, acesta dispunand de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tipul uscat. Vilbrochenul se sprijina pe doua paliere.
Sistemul de alimentare este cu carburator orizontal cu presiune constanta de tip Keihin.
Racirea motorului este cu apa, admisia aerului facandu-se printr-un filtru uscat. Pompa de ulei este cu roti dintate.
Automobilul dispune de tractiune pe puntea fata.
Transmisia este alcatuita dintr-o cutie de viteze manuala in patru trepte asociata unui ambreiaj monodisc uscat cu arc diafragma. Schimbatorul de viteze este amplasat central.
Sasiul dispune de o caroserie autoportanta.
Puntea fata dispune de o suspesie tip lonjeron McPherson cu balansiere transversale.
Puntea spate de tip rigid dispune de o suspensie cu arcuri semieliptice si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare dotat cu tamburi la toate cele patru roti.
Sistemul de directie este mecanic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Nu sunt disponibile informatii legate de culorile sale la exterior.
La interior modelul a dispus doar de tapiterie de piele neagra.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 2.995mm * 1.295mm * 1.620mm la un ampatament de 2.080mm si o garda de sol de 165mm.
Dimensiunile suprafetei de transport marfa sunt:
(L * l *h): 1.385m * 1.130m * 0.465m. Limita maxima permisa fiind de 350kg.
Greutatea sa totala se situeaza la 550kg.

De-a lungul timpului in care modelul a fost disponibil pe piata, acesta nu a fost supus nici unei modificari tehnice.
Probabil ca esecul vanzarilor sale avea sa duca la decizia definitiva de a renunta la acest tip de caroserie pentru totdeauna, producatorul auto Honda nefiind un constructor cu traditie la aceasta categorie de automobile.
Targetul de productie propus de firma pentru acest model avea sa fie de 500 unitati/luna, unul foarte optimist dar care din pacate nu avea sa fie realizat.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1973-1974 la fabrica din Sayama (prefectura Saitama) intr-un numar de 1.132 de unitati.

Motorizarea modelului:
- 356cmc -SOHC - 30CP la 8.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025