hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Legend
EU: 1986 / Japonia: 11.1985
 

Prezentat publicului larg in premiera mondiala in toamna anului 1985 la vestitul Targ Auto de la Tokyo, prima generatie a modelului Legend avea sa fie lansata pe piata nipona tot in aceleasi zile. Pe celelalte piete internationale insa lansarea sa se lasa asteptata pana in anul urmator.
Lansat pe piata sub sloganul "Orice evolutie pretinde personalitate. Perfectiunea ca filozofie", modelul este de altfel un alt rod al cooperarii dintre firmele Honda si Rover, aceasta prima generatie fiind produsa in primii doi ani ai sai de viata chiar la uzinele producatorului britanic.
Tot sub aceasta forma de caroserie este preluat si de catre compania britanica sub sigla acesteia cu numele de Rover linia modelelor 800, mai precis 827 Sterling.
Pe baza acestuia, constructorul britanic mai dezvolta alte doua versiuni de caroserie, sedan fastback ca si Rover 820 si coupe ca si Rover 827 Coupe.
Si in privinta motorizarilor, constructorul britanic avea sa fie mult mai flexibil cu privire la piata europeana, compania nipona aflandu-se pentru prima data la o astfel de oferta, astfel ca si circumspectia clientelei e de la sine inteleasa.
Modelul aduce cu el in productia de serie primul motor in configuratie V6 al companiei nipone.
Acesta propune un design in cea mai buna maniera englezeasca, understatement-ul fiind chiar la el acasa in cazul de fata, fiind conturata astfel o linie clasica si sobra, un design aparte si totusi foarte apropiat de cel al modelului Accord al acelor vremuri.
Motorul cu specificatie V6 este unul la 90', montat transversal, antrenand puntea fata printr-o cutie automata cu patru trepte sau una manuala cu cinci trepte.
In timp ce sub sigla Honda, clientela europeana a trebuit sa se multumeasca cu doua motoare, situatia pe piata domestica a fost mai putin mai buna, acolo aceasta avand la dispozitie trei motoare diferite, inclusiv una cu turbosuflanta, in numai putin de sapte variante.
Aceasta motorizare Turbo este a doua motorizare de gen in oferta constructorului nipon, dar prima ce paraseste fabricile ca dotare de serie.
Concurenta de pe piata nipona este reprezentata de modelele Mazda Luce Hardtop V6-2000, Nissan Laurel Medalist 2.0L, Toyota Cresta GT 20L, Toyota Chaser Avante 2.0L si Toyota Mark II Hardtop Grande Twin Cam 24 2.0L.
Dar si de modelele Nissan Cedric 4Door Hardtop V30 Turbo si Mazda Luce 4Door Hardtop V6-3000 Limited.
Modelul este proiectat si dezvoltat de centrele de specialitate din Japonia in cooperare cu cele din Anglia, fabricat fiind atat in Anglia cat si in Japonia intre anii 1985-1990.

Motorizarea modelului:

Europa:
- 2.5L - 24V-SOHC -V6 - catalizator - 150CP la 5.800rpm (1986-1987)
- 2.5L - 24V-SOHC -V6 - fara catalizator - 173CP la 6.000rpm (1987-1990)
- 2.7L - 24V-SOHC -V6 - 169CP la 5.900rpm (1988-1990)

Japonia:
- 2.0L - 24V-SOHC -V6 - 145CP la 6.500rpm (1985-1987)
- 2.5L - 24V-SOHC -V6 - 165CP la 6.000rpm (1985-1987)
- 2.0L - 24V-SOHC -V6 - 145CP la 6.300rpm (1987-1990)
- 2.7L - 24V-SOHC -V6 - 180CP la 6.000rpm (1987-1990)
- 2.0L - 24V-SOHC - TURBO -V6 - 190CP la 6.000rpm (1988-1990).

Galerie foto:

1988-1999

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024