hondafan
MODELE 1963 - 2020
HONDA LaGREAT
Japonia: 06.1999
 

In vara anului 1999, sub conceptul "Small is smart", Honda lanseaza pe piata nipona un nou monovolum de clasa mare. Acesta nu este altceva decat cea de-a doua generatie a modelului Odyssey de pe piata nord-americana. Ambele fiind construite pe platforma (modificata) a modelului Acura TL.
Exportul sau sub numele LaGreat are ca scop evitarea unei eventuale confuzii cu deja existentul model Odyssey prima generatie (in Japonia, cea de a doua generatie urmand sa-si faca aparitia pe piata la sfarsitul aceluiasi an).
Si aici ca si la modelul "geaman" de pe piata nord-americana, acesta reprezinta materializarea in productia de serie a prototipului MV-99, prezentat in premiera mondiala la Targul Auto de la Detroit la inceputul anului 1998.
In forma sa finala preserie avand sa mai fie odata prezentat tot publicului nord-american la Targul Auto de la New York din primavara aceluiasi an.
Modelul este interpretarea luxoasa a acestui gen de caroserie, distingandu-se net fata de orice model disponibil in acel moment pe piata nipona, atat din portofoliul firmei Honda cat si al oricarui alt brand, devenind astfel cel mai mare si cel mai puternic automobil din clasa monovolumelor. De aici si denumirea sa oficial de "Premium life vehicle".
Conceptul de baza este acelasi cu al versiunii nord-americane si anume practicabilitatea, flexibilitatea si siguranta, acesta dispunand totodata si de al III-lea rand de scaune rabatabile si mai ales de usi glisante actionate electronic (dotare prezentata in premiera mondiala pe un automobil de acest gen).
Dar motivul principal al lansarii sale pe piata nipona este datorat faptului ca intreaga concurenta de pe aceasta piata luase startul cu dreptul iar modelul Odyssey se afla pe ultima 100m a carierei sale, urmatoare generatie urmand sa fie lansata abia peste sase luni, timp in care prestigioasele modele concurente - Toyota Gaia, Nissan Presage si Mitsubishi Chariot Grandis - putea castiga mult prea mult teren.

Designul exteriorului sau este unul simplu cu linii fluide si tipice clasei sale si a imaginii sale de automobil de familie. Partea frontala cu ale sale forme orizontale contribuie pe deplin la impresia de latime, linia de centura pozitionata la nivelul sinelor usilor glisante, scoate la iveala silueta sa clara si curata care se termina ca o nervura pe aripile fata.
Suprafetele vitrate continue de marimi mari sunt de gasit pe toate cele patru laturi ale sale.
Designul partii posterioare usor inclinata aduce la vedere, pe langa suprafata vitrata de mari dimensiuni, si stopurile de mari dimensiuni ce se prelungesc pe partea laterala, mai departe in jos ne mai fiind de gasit decat clapa de deschidere a portbagajului, totul terminandu-se cu bara protectoare bine pronuntata.
Printre detaliile sale tehnice se enumera suspensia sa de tip McPherson cu brate inferioare duble si bara stabilizatoare (puntea fata) respectiv pe axa spate una de tip Double Wishbone in cinci brate, franele pe discuri, caroseria supusa testelor G-CON, distributia electronica a fortei de franare (EBD) si un motor de tip LEV.
De-a lungul intregii sale cariere modelul a fost disponibil intr-o singura versiune de motorizare, cea de 3.5L, acest motor fiind unul nou in paleta motoarelor Honda/Acura iar ca cilindree cel mai mare construit vreodata de firma japoneza pana in acel moment, facandu-si debutul chiar pe aceste doua "modele gemene".
Modelul a fost disponibil in variantele de baza si Exclusive, ambele fiind disponibile exclusiv cu o cutie de viteza automata in patru trepte.
Pentru inceput acesta a fost disponibil in trei culori la exterior - Canyon Stone Silver Metallic, Mesa Beige Metallic si Taffeta White si patru la interior - piele cat si material textil, ambele in cate doua culori.
Motorul sau este unul cu sase cilindri in V pozitionat la 60' cu specific VTEC cu un singur ax cu came in cap si injectie de combustibil programabila si 16 ventile (V6 SOHC VTEC 16V PGM-FI) la 205CP.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 5.105mm * 1.935mm * 1.740mm la un ampatament de 3.000mm.
Dimensiunile interiorului sau sunt:
(L *l *h): 1.305mm * 1.720mm * 2.810mm.
Greutatea celor doua variante se situeata intre 1.950kg - 1.960kg.

De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca putine modificari, astfel ca in toamna anului 2001 avea sa aiba parte de unele modificari esentiale printre care se numara o motorizare noua la 240CP in locul celei de 205CP, o noua cutie de viteze automata dar in cinci trepte, farurile cu echipare xenon (HID), precum si numeroase noi dotari la interior.
Pe continentul nord-amercian un adevarat succes, pe piata domestica dimensiunile la peste cinci metri nu sunt deloc cele ideale nici chiar pentru acest tip de automobile, astfel ca, succesul va ramane departe de acest model, noul target al vanzarilor lunare fiind drastic scazut la doar 300 de unitati.
O noua si ultima mica revizuire a modelului inainte de a fi stopat importul sau in Japonia in cursul anului 2004, avea sa aibe loc in primavara anului 2003 cand dotarea sa optionala a sistemului electronic de imobilizare avea sa devina dotare de serie. Starlight Silver Metallic si Nighthawk Black Pearl sunt noile culori disponbile la exterior, Black Pearl Taffeta White ramanand pe mai departe in oferta respectiv cate una la interior, atat pentru tapiteria de piele cat si pentru cea de material textil.
Odata cu iesirea sa din productie, modelul nu va mai avea un urmas legitim ce avea sa poarte acelasi nume, dar modelul Elysion aparut exclusiv pe piata nipona tot in acei ani, poate fi privit pe buna dreptate ca si model urmas.
Numele sau este combinatia expresiei " a la" si cuvantul englezesc "great" ce traduse inseamna "asemanator" si "mare, marinimos, nobil", in intelesul figurat acesta vrandu-se un automobil de gen de cea mai inalta clasa.
Modelul este proiectat si dezvoltat de centrele de specialitate de pe continentul nord-american in cooperare cu cele din Japonia, fabricat fiind intre anii 1999- 2004 la propriile uzinele din Alliston (provincia Ontario) Canada intr-un numar de 12.661 unitati.

Motorizarile modelului:

- 3.5L -V6- SOHC -VTEC - la 205CP la 5.200rpm (1999- 2001)
- 3.5L -V6- SOHC -VTEC - la 240CP la 5.500rpm (2001- 2004).

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2020