hondafan
MODELE 1963 - 2021
HONDA FR-V
Europa: 09.2004
 

Intre lansarea ultimului model clasa monovolum, Stream si noul FR-V (Family Recreation-Vehicle) exista un gol de patru ani, ani in care conceptul monovolumelor ia o tot mai mare amploare, mai ales pe batranul continent.
Cum pe principala piata a acestor tipuri de automobile, piata europeana, modelul Stream ramane o prezenta abstracta, lucru recunoscut inclusiv de catre mai marii firmei, acestia decid ca e momentul potrivit pentru un alt model de gen, oferit chiar in paralel.
Astfel ca in toamna anului 2004 avea sa aiba loc lansarea oficiala a noului monovolum compact, in cadrul Targului Auto de la Paris. Aceasta la numai cateva luni dupa lansarea sa pe piata nativa ca si model Edix.
Modelul aduce cu el in productia de serie un concept complet nou de minivan. Dar acest concept nu e unul nou pe piata auto internationala, precursorul acestei idei fiind producatorul italian FIAT cu al sau model Multipla ce fusese lansat cu cativa ani mai inainte.
Conceptul sau este unul individualist, forma sa exterioara dinamica si alura sportiva nepierzand din ochi identitatea marcii, interiorul sau fiind orientat spre practicabilitate si flexibilitate.
Si totusi de ce un asemenea concept curajos si oarecum riscant? Probabil din disperarea gasirii unui suflu nou pe o piata tot mai suprasaturata cum este cea europeana dominata clar de producatorii locali.
Modelul este construit pe platforma (modificata) a modelului CR-V.
Allrounderul FR-V dedicat diverselor forme de mobilitate - spontana, cu tenta sport, individuala sau multifunctionala - nu este un automobil dedicat doar famililor ci si tinerilor individualisti sau cuplurilor de toate varstele.
De-a lungul timpului modelul avea sa fie supus la numeroase masuri de imbunatatire si modificari estetice, printre acestea cea mai importanta fiind faceliftul de la inceputul anului 2007. Tot cu aceasta ocazie avea sa fie introdusa o noua motorizare de 1.8L in locul celei de 1.7L (ultima poza de mai jos).
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia tot acolo fiind si fabricat intre anii 2004- 2009 la propriile uzine din Suzuka (prefectura Mie).

Motorizarea modelului:

- 1.7L -SOHC -VTEC - 125CP la 6.300rpm (2004- 2006)
- 1.8L -SOHC -i-VTEC - 140CP la 6.300rpm (2007- 2009)
- 2.0L -DOHC -i-VTEC - 150CP la 6.500rpm (2004 - 2006)
- 2.2L -i-CTDI - 140CP la 4.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2021