Honda EV Plus Elvetia / Japonia / SUA: 1997 |
Cunoscuta fiind ca o companie inovatore in domeniul constructiei de motoare atat cu ardere interna cat si de tip hibrid, admirata pentru eforturile sale ecologiste si nu in ultimul rand firma participanta la cursele de specialitate (nu de putine ori stabilind noi recorduri mondiale intre anii 1994 si 1995 prin mobilul Dream Solar), Honda isi etaleaza prima materializare ecologista concreta sub forma unui studiu, in cadrul vestitului Targ Auto de la Tokyo din toamna anului 1993 prin modelul EVX (Electric Vehicle eXperimental).
Dar cel mai important detaliu tehnic dintre putinele preluate de la acesta si pus pe un prototip de teste are de a face cu bateriile sale (pozitia, ordinea si tipul lor), astfel ca in anul 1994 este lansat un nou prototip de teste denumit CUV- 4 (Clean Urban Vehicle). Acesta reprezinta o alta conversie pe baza modelului Civic Hatchback a-V-a generatie, dupa ce alte conversii anterioare avusesera de a face cu modele precum Street E.V. (1992) si
Civic Shuttle (1993). Modelul EV Plus este un hatchback de clasa subcompacta si in ciuda asemenarii sale cu modelele Logo (prin aspectul lateral) si Z (prin garda de sol inalta, in cazul de fata datorita adapostirii sistemului de propulsie), este totusi un model de sine statator construit fiind pe o platforma special dezvoltata pentru acest gen de vehicule, platforma si caroserie ce intrunesc toate conditiile de siguranta din Japonia si SUA.
Pe intreaga sa perioada de testare, modelul este oferit in regim de leasing diferitelor companii si organizatii de specialitate pentru o perioada de 36 de luni cu posibilitatea de prelungire si la o rata lunara de 499$, pretul final al automobilului fiind cifrat la 54.000$ dintre care 20.000$ pentru baterie si 34.000$ pentru restul automobilului.
Date tehnice:
Dimensiunile sale sunt (L *l *h):
Dotari:
Galerie foto:
|
MODELE 1963 - 2023