hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda CR-X del Sol
1992
 

La inceputul aniilor '90 isi face aparitia pe piata un nou curent al modelelor auto, cel roadster / targa invocat in speta tot de catre o companie japoneza. Aceasta noua generatie a modelului CR-X lansata pe piata la o jumatate de an de la lansarea noii generatii Civic este "transformata" la nevoile pietei, alaturandu-se astfel noului curent "funmix-mobil".
Modelul devine totodata si prima masina de serie din lume echipata cu un hard-top electric (disponibil si cu unul manual), inzestrata mai fiind si cu un motor pe masura caroseriei, un altul la 100CP/L.
Pe unele piete ale lumii, precum cele de pe continentul nord-american modelul este numit simplu Honda del Sol.
In istoria modelelor Honda, acesta este al doilea model de tip targa (dupa modelul City Cabriolet) dar primul oferit pe toate pietele de desfacere importante ale firmei.
Modelul este unul de clasa compacta asa ca si restul modelelelor din familia CIVIC, chiar daca nu mai reiese din numele sau.
Teoretic nu are un concurent direct, deoarece pe piata auto astfel de modele nu sunt intalnite decat la clasa supersport, in practica insa este catalogat ca si model cabrio pentru a fi mai usor de distins si comparat.
Un alt nou sufix in numele sau, acela de "del Sol", este un cuvant spaniol si se traduce prin "soare", semnificand ca, placerea maxima cu acest model va fi data de conditiile insorite.
La inceputul anului 1997, isi face aparitia pe piata europeana si o versiune limitata sub numele de Daytona Edition, ce se remarca prin culoarea exterioara argintie si dotarea interioara cu tapiterie de piele in culoare rosie, dar si un motor sensibil detunat.
Ramane in oferta modelelor pe intreaga piata mondiala si in timpul noii generatii CIVIC astfel ca, la inceputul anului 1998 se retrage de pe piata europeana, dar cu o echipare aparte (piele maro) si culoare (albastru-inchis) aparte sub numele de Motegi Edition.
Pe piata nipona modelul avea sa fie disponibil, pe langa cele doua versiuni VXi si SiR, in numeroase editii speciale.
In ciuda faptului ca acest model nu va fi niciodata acceptat de catre puristi ca si un model CR-X, probabil si din cauza ca-si pierde din caracterul unui coupe 2+2 locuri, acesta a fost un real succes la vanzari.
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia tot acolo fiind si fabricat intre anii 1992-1998 la propriile uzine din Suzuka (prefectura Mie).

Motorizarile intercontinentale:

Europa:
- 1.6L -16V-SOHC -VTEC - 120CP la 6.600rpm (DAYTONA EDITION; 1997-1998)
- 1.6L -16V-SOHC -VTEC - 125CP la 6.500rpm
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 160CP la 7.600rpm

America de Nord:
- 1.5L -16V-SOHC - 102CP la 5.900rpm (1994-1995)
- 1.6L -16V-SOHC -VTEC - 125CP la 6.500rpm (1994-1996)
- 1.6L -16V-SOHC -VTEC - 127CP la 6.600rpm (1996-1998)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 160CP la 7.600rpm

Japonia:
- 1.5L -16V-SOHC -VTEC - 130CP la 6.800rpm
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 155CP la 7.300rpm (T/A)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 170CP la 7.800rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024