hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda CR-X
09.1987
 

Cea de a II - a generatie a modelului CR-X este lansata pe piata odata cu celelalte doua forme de caroserie cu care isi face debutul, in toamna anului 1987 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Modelul creste in dimensiuni fara insa a devia de la conceptul clasic. De neuitat nici designul sau aerodinamic si placut, cu o valoare a coeficientului de inaintare de numai 0.30, facand din acesta unul din cele mai aerodinamice modele de strada ale vremii sale. Aceasta se datoreaza barei de protectie late si vopsita in culoarea masinii ce poarta cu ea si un mic spoiler, farurilor redesenate care datorita cantelor sale rotunjite se integreaza cel mai bine in caroserie, continuand cu capota de marime mica, un parbriz foarte inclinat, un plafon scurt si terminand cu o luneta ce se imbina cu plafonul intr-un arc de cerc, capatul acestora fiind unul de tip "Coda Tronca" ce integreaza si un eleron.
Odata cu trecerea timpului, cresc si cerintele clientelei astfel ca, modelului ii sunt date in drumul sau pe piata si echipari mai bogate dar si motorizari mai puternice, lucru ce, de multi ori nu se reflecta in oferta pietei europene.
Astfel ca piata nord-americana avea sa dispuna din nou de o varianta Si iar cea japoneza chiar de doua astfel de variante de top, numite Si si SiR.
In ciuda lipsei prefixului "CIVIC" din numele sau, acesta este construit pe platforma acestuia si fara doar si poate ca, face parte din familia acestuia.
In cursul anului 1989, la doi ani de la lansarea sa pe piata, modelul primeste in echiparea sa de serie un motor cu doua axe pe cama (DOHC), alaturandu-i-se tehnica distributiei variabile a arborelui cu came (VTEC).
In Europa aceasta tehnologie nu ajunge decat in a doua parte a anului 1990 dar prin modelul NSX si abia in 1991 prin acest model.
Modelul a fost proiectat, dezvoltat si fabricat intre anii 1987-1991 exclusiv in Japonia.

Motorizarile continentale:

Europa:
- 1.6L -16V-SOHC - 105CP (doar pe anumite piete)
- 1.6L -16V-DOHC - 124CP la 6.800rpm (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC - 130CP la 6.800rpm (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 150CP la 7.600rpm (1991-1992)

America de Nord:
- 1.5L -16V-SOHC - 62CP la 4.500rpm (1988- 1989)
- 1.5L -16V-SOHC - 92CP la 6.000rpm
- 1.6L -16V-SOHC -VTEC - 108CP la 6.000rpm (Si)

Japonia:
- 1.5L -16V-SOHC - 105CP la 6.500rpm
- 1.6L -16V-DOHC - 130CP la 6.800rpm
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - 160CP la 7.600rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025