hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Civic CR-X / Honda CR-X
EU: 09.1983 / SUA: 1984
 

Modelul coupe al celei de a III - a generatie Civic isi face aparitia odata cu celelalte doua forme de caroserie in toamna anului 1983. Arhitectura constructiei sale aminteste de primul model Civic, un model tot in doua usi.
Conceptul de baza este simplu: "Meca minimum - Man maximum", insemnand importanta care este pus tot mai mult pe om si apoi pe mecanica, omul fiind acela ce sta in mijlocul intregii actiuni.
Dimensiunile sale de automobil clasa subcompacta, un centru de greutate jos, o greutate scazuta si o putere mare pentru aceasta clasa de masini, fac din acest model o adevarata sageata a strazilor, competitorii fiind foarte putini.
Acesta este cel mai sportiv model din gama Civic de pana la acel moment, iar raportul kg/CP (6,4) il deosebeste net fata de predecesorii lui, variantele RS si S.
Pe piata nativa modelul este numit BALLADE SPORT CR-X, pe pietele europeana si nord-americana , CIVIC CR-X, in timp insa renuntandu-se la prefixul Civic sau Coupe CR-X .
La fabricarea acestui model, 40% din structura sa este construita din plastic si derivate ale acestuia, doua dintre acestea fiind complet noi pe piata ceea ce face ca Honda sa-si anunte patentul asupra acestor. E vorba de HP Blend (Honda Polymer Blend) si HP Alloy (Honda Polymer Alloy), ambele fiind un amestec de plastic, policarburi si o mixtura de metale tinuta secret.
Rolul lor este acela de a crea noi componente cat mai rezistente, folosite pe acest model pentru imbracamintea portierelor de jur imprejur (in primii doi ani ai modelului pe piata), masca radiatorului si aripi fata.
Pentru inceput este dotat cu un motor cu un singur ax cu cama (SOHC) si 12 ventile fara catalizator, mai apoi, tehnica cu doua axe cu came (DOHC) si 16 ventile ii vor lua definitiv locul.
In acelasi timp pe piata nord-americana avea sa fie lansata varianta Si, cea mai puternica de pana atunci.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1983-1987.

Motorizarile intercontinentale:

Europa:
- 1.5L -12V-SOHC - 100CP la 5.750rpm (1983- 1985)
- 1.6L -16V-DOHC - 125CP la 6.500rpm (1985- 1987)

America de Nord:
- 1.3L -SOHC - CVCC - 60CP la 5.500rpm (1984-1985)
- 1.5L - 8V-SOHC - 58CP la 4.500 (1985-1988)
- 1.5L -12V-SOHC - CVCC - 76CP la 6.000rpm (1984-1988)
- 1.5L -12V-DOHC - 91CP la 5.500rpm (Si; 1985-1988).

Galerie foto:

1985-1987

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024