Editorial: Am pornit la drum ... |
De la o bicicleta cu motor la o masina supersport din aluminiu, e o distanta incomensurabila, iar Honda a parcurs acest drum in patru decenii. Dar care sant motivele, gandurile si visele acestei filozofii? Suntem mandri ca, in urmatoarele randuri si rubrici ale acestui site, va vom putea descrie unele dintre aceste detalii, detalii ce ajung pana in zilele noastre, zile in care numele Honda nu mai este o necunoscuta nici pe piata tarii noastre. La fel de mandri suntem si pentru faptul ca, prin pozele si documentatia acribica, nu numai din lumea automobilistica ci si a sporturilor cu motor, a filozofiei si conducerii acestei firme dar mai ales a prezentei sale pe piata romaneasca, vom putea sa va oferim o imagine cat mai clara a ceea ce inseamna peste 50 de ani a Honda Motor Company Ltd. Modelele auto clasice japoneze au fost in primul rand o concurenta neluata in serios, fiind descrise de catre lumea profana ca "ieftine" si plictisitoare, copii ale automobilelor americane si europeane, fiind in acelasi timp privite ca modelul de masina al celor ce nu-si permit "o masina ca lumea", la care se adauga si permanenta lor imbunatatire devenita rutina la constructorii niponi, masura ce duce la iritarea imaginii acestora. Dar vremurile "barocului asiatic" au trecut de mult. Din cei mai fideli plagiatori ai anilor clasici, s-au dezvoltat trendsetteri neobositi ce neincetat trimit la export, sau fabrica la fata locului, model dupa model, generatie dupa generatie din mai toate clasele si nisele posibile. In mediul auto virtual romanesc, calitatile si succesul industriei automobilistice nipone precum si adaptabilitatea la noile cerinte ale pietei, deprinderea si talentul inovator in a crea noi nise de piata, desele schimbari de generatie ale unui model, dar si factori precum politica preturilor, echiparea si marketingul acestora, au fost deja scrise in mai multe randuri, o descriere amanuntita a unei marci in parte (cu exceptia autoprezentarii oficiale de catre un importator auto al uneia dintre aceste marci), lipseste insa cu desavarsire. Aceasta prezentare virtuala detaliata, ce este prezentata aici, se vrea una simpla, sigura si pe intelesul fiecaruia, la tot ceea ce insemna automobilele Honda de la inceputurile firmei si pana in zilele noastre, una de pe toate pietele intercontinentale ce joaca un rol important in distribuirea modelelor constructorului nipon pana la modele zonale si exclusive chiar daca poate nu intotdeauna completa in unele privinte. Dupa o introducere sumara in istoria fiecarui model, urmeaza o ampla descriere, precedata de motorizarile sale si o galerie foto, renuntandu-se insa la intreaga fisa tehnica, detalii care insa vor putea fi puse la dispozitia oricarui vizitator serios intentionat in aflarea acestora. Acest site este aportul adus lumii Internetului de catre fanii si admiratorii marcii Honda din tara noastra si din orice parte a lumii, fiind de altfel nu primul site romanesc care prezinta istoria in amanunte a unei marci auto. De ce tocmai Honda? Iata cea mai frecventa intrebare pe care o avem de raspuns cand vine vorba despre pasiunea noastra pentru masini si sporturile cu motor. Raspunsul insa este simplu: Constienti ca, inaintea oricarei pasiuni, valoarea practica are un rol cel putin la fel de mare, dar mai ales ca, automobilismul inseamna voit sau nu, compromis, pentru noi, pasiunea acestei marci pentru sporturile cu motor (in cazul de fata cel pe patru roti!), filozofia exemplara a transpunerii in practica pe modelele de serie a cunostiintelor si tehnologiilor castigate aici, renumele de cea mai inventiva marca auto nipona, precum si inalta calitate a produsului finit si a fiabilitatii pentru aceasta clasa de masini, toate acestea la preturi accesibile, au facut ca, atentia noastra si mai apoi pasiunea, sa se indrepte spre aceasta marca.Desigur ca si alte marci auto (japoneze?) practica aceasta filozofie, noi insa, ne identificam cel mai bine cu acesta marca si caracterul ei propriu. Cum un asemenea proiect nu putea fi realizat de unul singur si fara o arhiva foarte bogata, alaturi de mine i-am avut pe cei mai buni prieteni din lumea virtuala sau reala, pe langa cunostiinte directe sau indirecte si responsabili oficiali, oameni la fel de pasionali si dedicati automobilismului ca si mine, alaturi de mine ( Udo Schneider - Sibiu/Germania) raspunzator de intreg conceptul, texte si poze, mai fiind Oliviu Hirjan (Baia-Mare/Marea Britanie) raspunzator de web-development si sfaturi, K.H. Korbmacher (Germania) pentru ideea crearii unui astfel de site, dar si Mario Mercea (Timisoara) pentru cunostiintele solide in materie de tehnica si multi alti prieteni imprastiati in lume ce au bunavointa de a-mi pune la dispozitie an de an material informativ accesibil exclusiv pe acele piete, aici amintindu-i doar pe Chris si Sergiu (SUA). Tin de asemenea sa le multumesc oficialilor Honda de la Bucuresti, domnilor Ambro si Sotirescu, precum si nenumarate persoane ale filialelor din Germania, Elvetia, America si Japonia nefiind cu nimic mai prejos, apoi prietenilor mei de la ACC JAPAN (Clubul Colectionarilor de Prospecte Auto din Japonia) mai ales domnului Masanobu Mori si, nu in ultimul rand, familiei mele care a fost alaturi de mine in acest proiect "nebunesc". Multumirile si recunostiinta mea, se indreapta spre toti acesti oameni exceptionali, dar si spre cei ce vor fi alaturi de noi de acum incolo pentru inchegarea si formarea unei adevarate comunitati Honda in Romania. Va saluta cu farul,
|
Inapoi |
ARTICOLE, EDITORIALE