VSA- ce face mai exact?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VSA- ce face mai exact?

    este ESP-ul de la alte masini?ca de exemplu in seara asta am profitat de zapada ,si am intors-o la 180 de grade cu frana de mana cu VSA ON dar ...nimic.Am vaz ca doar cand patineaza rotzile intra VSA, dar cand masina era "de-a latu" nu a intrat VSA-ul
    Cu un Audi A4 Quattro ,imediat cum i-am tras frana de mana s-a simtit cand a intrat ESP-ul

    difera de la producator la producator dar se pare ca , cam astea sint sistemele,si fac cam acelasi lucru
    Variants of ESC are sold under several brand names such as: ASC (Automotive Stability Control); ASR (Automatic Stability Regulation); AH (Active Handling System); ASMS (Automotive Stability Management System); CBC (Cornering Brake Control); DSC (Dynamic Stability Control); EDS (Electronic Differential-lock System); DSTC (Dynamic Stability and Traction Control); ESC (Electronic Stability Control); ESP (Electronic Stability Program); ICCS (Integrated Chassis Control System); IVD (Integrated Vehicle Dynamics); PCS (Precision Control System); PSM (Porsche Stability Management); SCS (Stability Control System); StabiliTrac; STC (Stability and Traction Control System); Traxxar; VDC (Vehicle Dynamics Control); VSA (Vehicle Stability Assist); VSC (Vehicle Stability Control); VSES (Vehicle Stability Enhancement System); and YCS (Yaw Control Stability)

  • #2
    uite aici o explicatie
    http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=VSA
    Civic '07 2.2 i-ctdi sport B - 75 - SHO
    Florarie cu livrare in Bucuresti -> www.2butterflies.ro sau puteti sa imi dati un tel. la 0721.24.54.06. Membrii hondafan.ro au reducere / transport gratuit

    Comment


    • #3
      Da' asa ce fapt divers, cam ce te asteptai tu, sa faca VSA-u' pt. tine ?
      Sa-ti serveasca un capucino cumva in timp ce-ti frana masina pt. tine sau
      s-o comute pe pilot automat si sa ti-o duca pana la cea mai apropiata cafenea ?
      Sau ce ?

      Comment


      • #4
        sincer chiar nu am chef de raspunsuri la misto.daca are cineva vre-o explicatie e bine daca nu asta este.
        si ,ca raspuns, nu ma refeream la ce ma asteptam sa faca,dar parca nu a intrat VSA-ul,asta era
        Mersi SHONY,cat despre celalalt raspuns...mai bine tac,ca mistouri exista cat lumea

        Comment


        • #5
          Pa aici nu-i cu parca, ti-a intrat sau nu ?
          Mai ai si indicator vizual in bord care-ti clipeste cand face asta ...
          Nu mai vorbesc ca ai fost foarte evaziv in explicatii cu ce manevre ai facut cu masina .
          Si intrebarea era f. serioasa.
          Ce te asteptai sa faca masina ta cu tractiune fata + VSA, din moment ce ne-ai dat exemplu o masina cu tractiune integrala + ESP ?

          Comment


          • #6
            cu Audi simteam cum "taia gazu" mai pe romaneste, si de asta zic ca mi s-a parut ca e o diferenta intre VSA si ESP, dar cum nici ESP nu serveste cafele e clar ca si ala e praf :wink:
            cat despre explicatii ,raspunsul lui SHONY e exact ce vroiam sa aflu

            Comment


            • #7
              Tot nu ne-ai spus ce exact ai facut, ca sa putem analiza situatia ?
              Mie de ex. mi-a intrat pe polei VSA-ul cand aveam viteza (am accelerat intr-o curba unde am simtit ca mi-a fugit spatele).
              Eu instinctiv, incercam s-o corectez din volan , iar peste comenzile mele a intrat VSA-ul
              care m-a bulversat ... eu incercam sa fac ceva si el "peste mine" ...
              Ma rog mi-a redresat masina, dar eu zic c-o puteam redresa singur.
              Dar , senzatia a fost ciudata, sa vad ca nu sunt eu in control.
              Eu sunt de parere ca VSA-ul te incurca uneori, daca esti cat de cat experimentat,
              daca esti incepator poate ajuta cine stie ...

              Comment


              • #8
                A scris omul ce a facut. A intors-o cu frana de mana.
                Trebuia nea VeSeA asta sa vina si sa dea jos levierul franei de mana si sa afiseze un [-X pe bord.
                Honda CBR F4i
                Honda Civic 1.8 Exec
                Honda Jazz 1.4 M/T

                Comment


                • #9
                  deja cred ca l-ati enervat de-a binelea pe om

                  io am reusit s-o fac sa derapeze la prima zapada serioasa, luand o curba la 90 de grade(era o alee) facand manevra doar din volan
                  s-a stabilizat imediat ...n-am apucat sa vaz de-a clipocit ledul pe bord


                  acu la ultima zapada mi-a tot intrat vsa-ul in actiune cand plecam de pe loc
                  fatza imi patina stanga dreapta si atunci nenea vsa corecta imediat
                  Suro Tono
                  ex Civic 5d, i-Shift, executive

                  Comment


                  • #10
                    Imi cer scuze, dar e ca ca in bancul ala cu trabantul: "Cine a inceput?"

                    Pe mine ma scotea din sarite ieri VSA-ul, odata cu caderea zapezii. Nu reuseam sa plec de pe loc fara sa isi faca el prezenta simtita.
                    Honda CBR F4i
                    Honda Civic 1.8 Exec
                    Honda Jazz 1.4 M/T

                    Comment


                    • #11
                      @tanno_hnd: conform Honda, VSAul are rolul de a:

                      http://world.honda.com/news/1997/t970702d.html
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #12
                        super tare explicat pe world.honda.mersi

                        Comment


                        • #13
                          din cate stiu eu, frana de mana e mecanica pe puntea spate. deci, cand ai tras frana de mana ai blocat rotile din spate, asa ca puteai sa ai toate sistemele de stabilitate scrise de tine mai sus ca nu aveau nici un efect.
                          VSA-ul pe accord isi face chiar bine treaba, eu sunt multumit de el.
                          o singura experienta mai putin placuta am avut cu el: veneam de la eroilor spre razoare, asfalt uscat. in fata academiei militare, exact in curba aia dreapta-stanga, se gasise un tampit(sau mai multi) sa arunce zapada pe carosabil, zapada care inghetase. in momentul in care am intrat in curba si am vazut dezastrul am dat drumul la volan incercand sa iau curba mai larg si sa incerc sa redresez masina ceva mai incolo unde era uscat. se pare ca ideea VSA-ului de a redresa masina nu a fost aceeasi cu a mea, pntru ca m-am trezit ca ma da cu capul de stilpul masinii
                          civic 2.2 5D FK3
                          CR-V 2.2 AT RE6

                          Comment


                          • #14
                            Doar eu am observat ?

                            Deci ... numai eu sunt maniac al zapezilor ? pe zapada ... mazga ... gheatza ... apa ... etc : daca tragi frana de mana si o tii trasa VSA te lasa in pace sa-ti faci de cap ca dementul. Daca dai drumu la frana de mana VSA intra in actiune si te redreseaza imediat ... Evident ca e enervant sa te impiedice VSA, asa ca ori tii frana de mana trasa, ori dezactivezi VSA.

                            Happy to help.
                            Civic 5D . 2.2cdti . 7.2L ... super tare

                            Comment


                            • #15
                              hai sa explicam ceva

                              exista doua variante de "sisteme"... cel care corecteaza tractiunea si cel care corecteaza stabilitatea...

                              o masina care il are pe cel de stabilitate (traiectorie) il are si pe cel de tractiune integrat in el...

                              exemple: TCS la VAG e doar de tractiune, ESP e pt stabilitate
                              ASC la BMW e doar de tractiune, DSC e pt stabilitate
                              VSA de la Honda e pt stabilitate

                              si acum ce fac fiecare...
                              cel de tractiune in momentul in care tu accelerezi si rotile de pe puntea motrica dau in gol (nu au aderenta), iti "taie gazul" in asa fel incat sa dai numai cat ai nevoie ca sa te poti misca "optim" zic ei...
                              problema lor e ca de exemplu cand schimbi violent din 1 in 2 (si rotile ar avea tendinta sa derapeze), masina da in nas si ai o pauza in accelerare

                              sistemul de stabilitate intervine in momentul in care simte ca masina derapeaza (nu conteaza ce punte, ce roata) si nu isi mai mentine traiectoria impusa de volan, si intervine fie taiand gazul fie franand una din roti in asa fel incat sa revii la traiectoria dorita (dar in acelasi timp daca nu ai tractiune in accelerare, intervine ajutandu-te dar intr-un mod mai liniar decat doar sistemul de control al tractiunii)

                              istoric: primul a fost cel mai rudimentar, acela de control al tractiunii, iar apoi a aparut si cel de control al stabilitatii

                              cazul nostru: ca si eu am testat o data sa vad ce face combinatia VSA + frana de mana (dar nu ca sa ma rasucesc cu masina, mi se pare lame, ci sa iau o curba mai violent)... si in momentul in care tragi frana de mana si masina derapeaza, automat VSA intra si bipaie destul de violent (ceea ce nu face atunci cand doar derapezi fara frana de mana) ...
                              The NSX may be dead, but its spirit lives on. It is an evil spirit. [...] Honda, we beseech you: leave it as it is. Don't disappoint us again.



                              DreamSquad | Toda | SKN | Momo | Recaro | TenzoR | Yokohama | Sabelt | TEiN | Becker | Infinity | JBL | Mügen | My '05 NHB EP3 TypeR

                              Comment

                              Working...
                              X