Noul Civic 1.6 i-DTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    i see... pe cand noul topic la my honda, sau pareri detaliate despre motor?

    Leave a comment:

  • razvant
    Senior Member

  • razvant
    replied
    Am vandut 2,2 ,acum am 1,6....tot cyz

    Leave a comment:

  • ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    pai nici nu stiam ca ai si 1,6. mai ai cyz-ul?

    Leave a comment:

  • razvant
    Senior Member

  • razvant
    replied
    Am aproape 5000 km cu noua mea masina si pot sa concluzionez urmatoarele:fata de vechiul model 2,2, actualul 1,6 este solutia de compromis.Adica japonezul a incercat sa rezolve nemultumirile legate de vechiul model , adaugand cilindreea aceasta foarte potrivita pentru Europa.Masina este clar mai confortabila , mai bine antifonata , materialele sunt partial mai bune, pastrandu-se zone cu plastic similar celui vechi si aceiasi tapiterie enervanta care se incarca rapid , mai ales la cotiera si la manerele usilor.Consumul este ok , desi eu nu am reusit sa scot mai putin de 5,4 la drum intins,e adevarat fara sa folosesc modul ECO si fara sa o menajez prea tare.Ca reprize e ok, mai putin treapta 2 cu turatie mica , in care lagul este criminal.....Directia au stricat-o.....e prea asistata iar la viteze mari iti da senzatia de nesiguranta. Suspensia e confortabila , iar pe curbe ruliul e destul de sesizabil.Ca masina de familie e super OK.Sper in cateva luni sa o aduc acolo unde vreau eu si va mai povestesc....

    Leave a comment:

  • tokyodream
    Senior Member

  • tokyodream
    replied
    O Honda cu nota 4,40 la automarket ? baietii cred ca au petrecut cam mult

    http://www.automarket.ro/test-drive/...yle-50892.html

    Honda Civic
    1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi


    Amenințător

    De multe ori, publicul privește către favoriții segmentului, preferând să nu-și încarce memoria cu noii veniți. Totuși, când promiți cel mai eficient diesel din segment, un preț tentant și spațiu interior cât pentru un sedan de segment mediu, începi să devii interesant. Interesant și amenințător. Amenințător chiar și pentru un Golf TDI, etalonul segmentului.

    Amenințarea de astăzi se numește Honda Civic. Și nu orice fel de Civic. Este vorba despre versiunea diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere, cel mai nou agregat de acest gen al niponilor.

    Honda Civic
    1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi

    Pret de pornire 18.588 €
    Pret model testat 26.028 €
    Taxa auto 48 €

    Motor / Transmisie

    Pentru a se putea așeza la masa bogaților pe Bătrânul Continent, un fel de Mecca al modelelor compacte, Honda avea nevoie de un diesel. Un diesel pe care să-l poată vinde unui public european extrem de exigent când vine vorba despre eficiență.

    Așa se face că Honda a parcat în garajul nostru un motor diesel de generație nouă, așezat cu grijă sub capota unui Civic de culoare verde gălbui. Motorul are o capacitate de 1.6 litri, din ce în ce mai populară în era downsizing-ului. Rețeta niponă presupune 120 de cai putere și 300 de Nm.

    Cuplul motor, esențial când vorbim despre un diesel, se trezește la viață abia pe la 2000 de rotații, ceea ce înseamnă că trebuie să urcați ceva mai mult decât în cazul altor unități. E plăcut însă, extrem de generos și capabil să ofere pusee de adrenalină. În plus, vitalitatea se simte pe o plajă de turații generoasă.

    Ceea ce place și mai mult este izolarea fonică, menită să te țină departe de ce se întâmplă sub capotă. Totuși, sistemul start-stop, extrem de util în oraș, vine cu o ușoară vibrație la repornire.

    Agregatul cu patru cilindri este asistat de o cutie manuală de care te vei îndrăgosi imediat ce mâna va atinge schimbătorul. E dragoste la prima atingere. Un levier plăcut, o timonerie la fel de plăcută și o etajare care încearcă să împace pe toată lumea.

    Consum

    Mi-au plăcut mult ”benzinarele” celor de la Honda. Mereu m-am întrebat cum reușesc să obțină un consum atât de mic cu unitățile lor aspirate, în condițiile în care piața e asaltată de unități cu downsizing și turbo.

    Se pare că rețeta se aplică și în cazul versiunii diesel, acolo unde media consumului are o valoare de 3.6 litri la 100 de kilometri. Extrem de mică, dacă mă întrebați pe mine, și foarte greu de atins în condiții normale de trafic. Cu toate acestea, progresele sunt uimitoare.

    Într-un București aglomerat, media a fost de 7 litri/100 de kilometri, însă pedala de accelerație nu a fost deloc iertată. În afara lui, un 4.5 litri/100 de km a fost suficient pentru a ne convinge că dieselul nipon este un performer desăvârșit.

    Dacă ne raportăm la rivalii din segment, nici un alt compact nu reușește să consume mai puțin. Doar Citroen C4 e-Hdi este suficient de aproape de medie cu 3.8 litri/100 de km. În rest, modele ca Golf, Focus, Megane și i30 consumă chiar și cu 0.5 litri în plus, deși puterea lor e mai mică.

    Performanţe

    Sincer, când am văzut cât de puțin consumă noul motor, mi-am zis că trebuie să existe un compromis. Mă așteptam să îl găsesc atunci când îmi voi arunca un ochi peste performanțe. Cu toate că, atunci când am forțat puțin nota în linie dreaptă, Civic-ul nu a dat semne de lenevie.

    Bănuielile nu se confirmă. Civic rămâne un performer și când vine vorba de performanțe. Cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.5 secunde, Civic este depășit doar de Renault Megane 1.6 dCi, care vine însă și cu 10 cai putere în plus.

    Dacă la capitolul sprint japonezul se lasă depășit de francez, Civic ar putea foarte ușor să privească în oglinda retrovizoare orice rival cu versiuni asemănătoare când vine vorba despre viteză maximă. Aceasta se oprește la 207 km/h, cu două unități mai mult decât în cazul lui Megane.

    Interior

    Îmi recunosc slăbiciunea. Am un deosebit respect pentru interiorul oricărui model Honda. De ce? Pentru că respectul trebuie tratat cu respect. Iar japonezii cu asta te întâmpină. Imediat ce deschizi ușa.

    Civic nu încearcă să te ademenească. Îți spune clar și răspicat: ”am un plastic moale, finisaje de excepție, o planșă de bord care se scurge ușor pe portiere și chiar butoane dintr-un material foarte prietenos”. Era să uit de pielea de pe volan. Atât de fină și plăcută la atingere. Sensibilă însă la orice neatenție care ar putea să o zgârie.

    Ergonomia este gândită pentru persoanele comode, care nu vor să își încarce inutil memoria. Chiar și butoanele de pe volan sunt ușor de intuit. Din păcate, comenzile climatizării și cele pentru încălzirea scaunelor sunt puțin cam înghesuite sub mânerul schimbătorului. Amplasarea lor acolo se dovedește neinspirată.

    Ajungem și la spațiu interior. Telefoanele, paharele, portofelele și cartelele își vor găsi loc printre puținele locuri croite prin habitaclu. Iar la volan se stă bine, după o reglare normală a scaunului.

    În spate însă... În spate este o cu totul altă poveste. Civic își teleportează instant pasagerii într-un alt segment. În cel mediu. Este incredibil cât de mult spațiu găsim aici. Și nu doar aici, ci și în portbagajul cu o capacitate de 467 litri, atunci când lipsește roata de rezervă și podeaua este coborâtă cu aproximativ 20 de cm. Dacă clientul optează pentru roată de rezervă, capacitatea sa scade până la 397 de litri. În ambele situații vorbim de spațiu berechet.

    Preţ de achiziţie

    Deși are unul dintre cele mai piperate prețuri de pornire din segment, Honda cere de la 18.588 de euro pentru noua sa versiune diesel de 1.6 litri.

    Valoarea este extrem de apropiată de cea a unui Volkswagen Golf 1.6 TDI de 105 cai putere, care costă 18.548 de euro. Hyundai i30 este mai scump cu aproape 500 de euro (versiunea 1.6 CRDi de 110 cai putere). Ford Focus în versiunea 1.6 TDCi de 115 cai putere este ceva mai ieftin, la doar 18.150 de euro.

    Și Renault Megane este mai abordabil, dCi-ul de 110 cai putere fiind evaluat la 17.050 de euro cu TVA inclus. De departe cea mai scumpă alternativă din comparația noastră este Citroen C4 1.6 HDi, care pleacă de la 19.805 euro și propune 115 cai putere.

    Siguranţă

    Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul "Safety Assist" cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System. Respectivul sistem a fost premiat de EuroNCAP Advanced în 2010.

    Ţinută de drum

    Modelele Honda reușesc să se păstreze extrem de echilibrate. Fie că alegi confortul, fie că alegi o rulare sportivă. Civic folosește o suspensie spate semiindependentă, însă reușește să se ridice la nivelul rivalilor săi, care au adoptat deja multi-link.

    Ținuta de drum este una confortabilă când vine vorba despre gropi și alte denivelări. Ea păstrează însă o fermitate bine suportată de cei din habitaclu. Fermitate care dă roade pe porțiunile de drum virajat, unde aderența se menține bine, iar ruliul este estompat cu succes.

    Direcția a devenit acum mult mai asistată și se dovedește a fi extrem de utilă în traficul urban. Cu toate acestea, la drum lung ea poate părea lipsită de precizie uneori.

    Vizibilitate

    Tot despre îmbinare armonioasă putem vorbi și la capitolul vizibiliate. Civic reușește să propună clienților săi un set de oglinzi retrovizoare generoase, foarte bine desenate și în deplină armonie cu estetica generală. Mici probleme la nivelul hayonului, separat acum în două bucăți.

    Luneta este destul de generoasă și bine încadrată de oglinda retrovizoare. Montanții posteriori pot părea însă cam prea generoși, mai ales în cazul garărilor în spații înguste. Spațiul vitrat nu este foarte generos. Linia geamurilor urcă mult spre partea posterioară pentru a sugera un design sportiv.

    Tehnologie

    Honda caută să ofere clinților săi o lisă de echipamene de bun simț, utile atât șoferului cât și pasagerilor. Pe lângă senzorii de ploaie, lumină și parcare, camera pentru marșarier și tehnologia Collision Mitigation Brake System, care evită impactul cu alte vehicule la viteze mici, Civic vine și cu alte detalii ce maximizează confortul.

    Notăm aici afișajul color al instrumentelor de bord și conectivitatea sistemului multimedia. Totuși, pe cât de futurist și plăcut arată instrumentarul de bord al modelului, pe atât de rudimentară pare navigația și al său afișaj întors parcă din timp.

    Design

    Pe cât de îndrăgostit am fost de prima generație a modelului Civic, pe atât de dezamăgit am fost de noul model atunci când l-am văzut pentru prima dată în fotografiile oficiale.

    Cu toate acestea, Civic mi-a dovedit, pentru a nu știu câtă oară, că imaginile nu surprind atât de bine realitatea. Cel puțin în cazul mașinilor.

    Civic este mult mai digerabil în realitate. Și chiar dacă mulți blamează designul ciudat, liniile ceva mai grosolane și cumințirea designului general, trebuie să vă spun că Civic este o mașină foarte bine închegată.

    Designul său este extrem de echilibrat, iar posteriorul, cu linia stopurilor trasată undeva sus, pe hayon, devine o pată de culoare pentru liniile generale.

    Fotografiile din această galerie foto au fost realizate cu sprijinul Sun Plaza.

    Date tehnice - Honda Civic 1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi
    Combustibil
    Diesel

    Nr. usi
    5
    Motor tip / cilindri
    Linie

    Nr. locuri
    5
    Cilindree cmc
    1597

    Lungime mm
    4300
    Putere maxima CP (rpm)
    120 (4000)

    Latime mm
    1770
    Cuplu maxim Nm (rpm)
    300 (2000)

    Inaltime mm
    1470
    Viteza maxima km/h
    207

    Greutate kg
    1310
    Acceleratie 0-100 km/h s
    10.5

    Ampatament mm
    2595
    Tractiune
    fata

    Volum rezervor litri
    50
    Cutie viteze
    M

    Volum portbagaj litri
    397

    Leave a comment:

  • Turkish
    Senior Member

  • Turkish
    replied
    insonorizarea mi se pare cam la acelaşi nivel cu alte compacte din zona medie
    in schimb multe alte lucruri incepand cu dinamica mi se par superioare
    o masina foarte faina
    daca si-au respectat traditia de fiabilitate in ceea ce priveste motorul atunci va fi un succes

    Leave a comment:


  • lsdsad
    replied
    [QUOTE=
    Dupa 5 luni si 6000km la bordul civicului am o impresie buna spre foarte buna si cateva minusuri:
    -climatizarea(dupa cum am zis)
    -insonorizarea (asta deranjeaza mai mult "copilotul")
    [/QUOTE]

    insonorizarea ti se pare slaba? mie sincer mi se pare mult peste alte masini din clasa ei.

    Leave a comment:

  • Neghinitzza
    Senior Member

  • Neghinitzza
    replied
    Bun...atunci o sa fac si eu o incercare ca parca imi sta pe creier bucata aia de parbriz nesters !!

    Leave a comment:

  • Den1GRator
    Senior Member

  • Den1GRator
    replied
    Nope, nimic din ce ai zis nu se manifesta...m-am gandit si eu la aerodinamica dar nu cred ca afecteaza.

    Leave a comment:

  • Neghinitzza
    Senior Member

  • Neghinitzza
    replied
    Si la viteza mare nu trepideaza sau nu face zgomot ? ca ma gandesc ca nu mai sta in locul lui acolo ferit de vant . Uite asa alterezi aerodinamica masinii

    Leave a comment:

  • Den1GRator
    Senior Member

  • Den1GRator
    replied
    Stii ca lucrurile evidente de multe ori sunt cel mai greu de observat si eu am "descoperit" dupa ce am dat odata stergatorul jos ca sa lucrez ceva la masina, si cand l-am pus inapoi l-am pus "gresit", dar s-a dovedit ca era mai bine decat inainte.
    Singurul dezavantaj e ca sta mai sus un pic cand e parcat, dar pe mine nu ma deranjaza.

    Leave a comment:

  • Neghinitzza
    Senior Member

  • Neghinitzza
    replied
    si oare de ce nu m-a dus si pe mine bostanul sa fac asa ceva ??
    Multumesc pentru idee !

    Leave a comment:

  • Den1GRator
    Senior Member

  • Den1GRator
    replied
    Stergatorul poti sa il desfaci din surub sa il muti 1-2 pozitii si o sa stearga pana langa stalp .
    Den1GRator
    Senior Member
    Last edited by Den1GRator; 17-04-13, 14:48.

    Leave a comment:

  • Neghinitzza
    Senior Member

  • Neghinitzza
    replied
    E enervanta chestia cu climatizarea avand in vedere ca la majoritatea detaliitor se vede ca s-au gandit foarte atent.
    Nu stiu cum e ergonomia climatizarii la generatia precedenta dar nu pot sa spun ca ma deranjeaza aranjarea butoanelor . Probabil e si o chestie de obisnuinta.
    Cand am urcat prima oara intr-un civic mi se parea oarecum peste mana amplasarea turometrului/vitezometrului. Acum dupa ce m-am obisnuit mi se pare aiurea amplasarea clasica "stanga-dreapta".
    Dupa 5 luni si 6000km la bordul civicului am o impresie buna spre foarte buna si cateva minusuri:
    -climatizarea(dupa cum am zis)
    -insonorizarea (asta deranjeaza mai mult "copilotul")
    -stergatoarele (e enervant ca nu sterg pana in montant in partea soferului)
    Plusurile nu le mai scriu ca umplu 2 pagini .
    Cert e ca masinuta asta ma face sa o apreciez mai mult de fiecare data cand o folosesc si sa ma felicit pentru alegere in fiecare dimineata cand ma urc in ea si plec la munca...e altceva !!

    Leave a comment:

  • ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    Neghinitzza, minusul cu gurile centrale il avem si la generatia noastra.

    In rest sunt de parere cu tine, putem dormi linistiti cu minusul asta.

    Am fost in Civic nou sambata si intr-adevar climatizarea e mai putin ergonomica ca la Civicul nostru ( ca sa nu zic ca nu e deloc )
    ticker
    Administrator
    Last edited by ticker; 17-04-13, 12:18.

    Leave a comment:

Working...
X