Taxa oxigen in Bucuresti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Interdictiile sunt exclusiv pentru masini non-euro - Euro 2, in intervalul 7:00-22:00, in zilele lucratoare, in zona centrala.

    In rest, fie poti circula nestingherit (orice masina, intre 22:00-7:00, precum si in weekend / zile de sarbatoare legala), fie trebuie sa platesti o taxa in functie de norma de poluare.

    Comment


    • #47
      Originally posted by DejaVu View Post
      De la 1 Ianuarie nu mai avem voie sa avem masini alese pe criteriul pasiunii(modele "iconice" pentru un fan Honda), nu ITR, nu NSX, nu CTR(aspirate), nu ATR, nu S2K. Eu ce sentiment si atitudine sa am daca nu mai pot circula cu asa masina:
      Eu am ATR Euro 3 si locuiesc in centru (zona delimitata). Apartamentul si masina sunt ale mele (proprietate), si cu toate astea, nu mai pot ajunge cu masina mea la apartamentul meu fara sa platesc. Funny cumva.

      Totusi consider ca s-a mers prea departe cu traficul, numarul de masini si poluarea si ca de undeva trebuia inceput. Nu trebuie neaparat interzise, dar mersul cu masina trebuie descurajat puternic. E pur si simplu prea ieftin acum sa detii si sa circuli cu o masina prin Bucuresti. De aia s-a ajuns in situatia hilara unde exista cate 3-4 masini pe familie cu venit modest. Acele masini sunt nefolosite in pare parte din timp, ocupa aiurea locuri de parcare, blocheaza trafic etc. Apoi traficul infernal produs pentru ca nu ai nicio piedica financiara sa nu iei masina de acasa. Eu sunt de acord cu decizia, desi ma afecteaza direct. Implementarea nu este nici pe departe ideala totusi, dar sa vedem cum va evolua.
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • #48
        Problema traficului in Bucuresti este o combinatie de factori pe care nici o taxa nu o va rezolva. Ce va rezolva insa este adunarea unor bani la buget, bani care sunt mai apoi sifonati cine stie pe unde.
        Printre factorii care genereza problema mai sus amintita: lipsa completa de viziune, lipsa unei strategii de management a traficului, lipsa de bun simt si prostie crasa si abia la coada, numarul de masini. Este normal ca un oras mare sa aiba un trafic aglomerat, se intampla peste tot asta. Ce nu este normal insa este ca investitiile in infrastructura sa fie inlocuite cu taxe iar mai apoi, din banii colectati, din nou sa nu se faca nici un fel de investitie in infrastructura (de nici un fel). La fel de anormal este ca in zonele deja aglomerate ale orasului administratia orasului sa vina si sa stinghereasca suplimentar traficul, dand dovada de nesimtire si prostie in forma accentuata. Dau un exemplu: acum 2 zile, pe Bd. Aerogarii (in fata la farmacia Catena, sensul spre oras) s-a inceput lucrarea de remediere a unei gropi, initiativa laudabila. Dar stai, ca nu e genul ala de poveste, cu final fericit. S-a sapat putin pe acolo, s-a ingradit o banda si s-a lasat asa..sa vada "prostul" platitor de taxe ca SE LUCREAZA dom'le. Rezultatul? La orele de varf coada de intrare in Bucuresti incepe de la Saftica iar in afara orelor de varf, din Otopeni. Ganditi-va cata poluare, risipa de resurse si pierderi de bani genereaza situatia asta. De la o gropita? Da, de la o gropita, pentru ca totul este in efect de domino, prima piesa fiind gatuirea la 1 banda in zona lucrarii. Intr-un stat care isi respecta contribuabilii problema ar fi fost rezolvata in afara orelor de aflux, in regim de urgenta. Dar noi nu suntem in genul ala de stat iar contribuabilul este bun doar de muls, asta dupa ce este spalat binisor pe creier si i se inoculeaza ideea ca el, contribuabilul, este de vina pentru tot ceea ce se petrece in jurul lui si pentru asta trebuie sa plateasca.
        Nu sunt afectat de taxa (avand masini cu minim E5) insa sunt afectat de factorii mentionati mai sus, zi de zi. Si din pacate oricate taxe s-ar pune, nu pot rezolva asta.
        closchkutza
        Senior Member
        Last edited by closchkutza; 04-12-19, 09:39.

        Comment


        • #49
          Si eu sunt de acord ca trebuia facut ceva, dar din pacate nu asa. Ar fi trebuit sa se ia exemplul statelor vestice dezvoltate (Elvetia, Belgia, Germania, etc.) si aplicata legea, punct. Nu sa dai posibilitatea in continuare celor care polueaza sa o faca in continuare dar cu plata anumitor taxe. Este numai o campanie de strangere de fonduri care dupa cum bine spunea „closchkutza” mai sus nu vor fi folosite pentru imbunatatirea calitatii aerului sau a traficului, ci va servi intereselor unora si altora.

          Comment


          • #50
            Si optiunile alternative de transport ca in Elvetia, Belgia, Germania le ai si in Bucuresti? Ti se pare ca Bucurestiul este similar cu Berlinul dpdv infrastructura de transport? Inca nu s-a inteles ca miscarea rapida a oamenilor dintr-o parte din alta este o necesitate de baza, nu un lux!

            Comment


            • #51
              Astazi Firea a anuntat pubilc amanarea aplicarii "Taxei oxigen" pana in luna martie 2020, se pare ca asa incep unii campania electorala! Oare cand va veni gerul va anunta amanarea livrarii agentului termic si apei calde pana'n primavara? Ce circ!
              Toti Oamenii sunt Trecatori
              Nu toti Trecatorii sunt Oameni !

              Comment


              • #52
                Vinieta OXIGEN | Amenzi de până la 2.000 de lei pentru cei care nu respectă legea. Primăria a instalat deja camerele de supraveghere

                https://www.digi24.ro/stiri/actualit...eghere-1236196
                Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                Comment


                • #53
                  https://playtech.ro/2019/masinile-el...-nocive-mediu/

                  Comment


                  • #54
                    My 2 cents:

                    Taxa aceasta are doua scopuri clare:
                    1. Cel mai important - evitarea amenzilor zilnice din partea UE pentru nerespectarea normelor de poluare in oras, aprox. 100,000 € / zi. De aceea perimetrul zonei rosii este exact perimertrul determinat de echipamentele ZACA si nu aleasa o zona omogena, corecta si cuprinzatoare.
                    2. Ca bonus vine ideea in sine de taxa - adunarea de bani la bugetul primariei, ca daca se poate pune o taxa, de ce nu?

                    Primaria nu mentioneaza aceste doua scopuri clare, ci pune placa aceea cu reducerea poluarii si decongestionarea traficului in centrul capitalei, denumite impreuna un "scop declarativ".

                    Acum, de ce taxa este una discriminatorie, prost gandita si care nu rezolva scopul sau declarativ:

                    In primul rand taxa este discriminatorie fiindca taxeaza doar anumiti posesori de automobile, desi toate tipurile de automobile polueaza orasul intr-o masura sau alta, excepandu-le pe cele electrice, unde poluarea are loc in fabrica, in campul de producere si al transportului de electricitate.

                    Taxa nu tine cont de nivelul efectiv de poluare al unui automobil. Pesemne un benzinar E4 intretinut corespunzator polueaza mai putin decat un diesel E6 cu modificari pe DPF sau cu o intretinere necorespunzatoare. Taxa vizeaza o categorie a unor compusi chimici masurati o singura data, la incadrarea si inregistrarea autoturismului la RAR, alesi arbitrar pe o plaja considerabila de valori. Astfel, in loc sa se efectueze masuratori exacte si taxate acele masuratori in parte, se taxeaza o categorie in sine, chiar daca au valori "false positives".

                    Nu poti institui o taxare cand tu, oras si primarie, nu ai pus deja la punct DNCB, proiectele de infrastructura interna (metroul din Dr. Taberei - care are intarzieri astronomice), nerespectarea orarei de circulatie a transportului in comun, s.a.m.d.

                    In final taxa loveste in persoanele care oricum nu isi permit schimbarea autoturismului intr-un timp scurt, in cei cu venituri medii sau sub medie, cu o valoare mai mare a taxei pentru cei care isi permit cel mai putin o masina mai performanta.

                    Comment


                    • #55
                      Taxa are sens, la nivelul actual majoritatea masinilor euro 3 sunt undeva la 1000€ sau mai putin sunt si exceptii dar sunt putine, trebuie sa fii putin tampit sa mai dai 1400 ron sa mai poti circula 2 ani. Personal as fi interzis circulatia din 2021 pentru tot ce e sub euro 5, 2025 sub euro 6, 2030 sub euro 7 sau permis doar electric si hybrid > euro 6. hybridele ar fi trebuit sa fie interzise si ele tot pe baza de euro, motocicletele la fel, majoritatea sunt <euro 5

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by unixro View Post
                        Taxa are sens, la nivelul actual majoritatea masinilor euro 3 sunt undeva la 1000€ sau mai putin sunt si exceptii dar sunt putine, trebuie sa fii putin tampit sa mai dai 1400 ron sa mai poti circula 2 ani. Personal as fi interzis circulatia din 2021 pentru tot ce e sub euro 5, 2025 sub euro 6, 2030 sub euro 7 sau permis doar electric si hybrid > euro 6. hybridele ar fi trebuit sa fie interzise si ele tot pe baza de euro, motocicletele la fel, majoritatea sunt <euro 5
                        Are sens si nu prea, am pus un articol mai sus unde explica tocmai neamtul cum masinile electrice pot fi mai poluante decat cele pe combustibili fosili, se muta poluarea dintr-un loc in altul atat timp cat energia electrica este produsa tot din combustibili fosili plus ca pentru constructia bateriilor electrice sunt necesare cantitati mari de resurse regenerabile. E logic studiu daca cifrele sunt corecte si practic mediul tot are de suferit.

                        Apropo de masinile de 1000 de euro, astfel de masini detin cei care nu prea au multi bani, statul da o subventie pentru masinile electrice dar culmea acestea sunt tot scumpe si nu cred ca-si permit cei cu masini de 1000 euro sa-si ia una electrica, practic subventia este tot pentru cei cu ceva mai multi bani.

                        Adevarul e ca sunt fff multe masini si nu numai pe la noi, peste tot. Am uitat sa mai circulam cu mijloacele in comun si sa mai mergem cu trenul in concedii... Vad ca vrem sa atragem turisti straini si chiar vad pe unde ma duc turisti din diferite tari, dar unde naiba sa ii atragem cand nu avem autostrazi si stam in coloana pe DN1 in weekend-uri.
                        Am calculat si varianta ca am avea autostrazi si am ajunge repede in statiuni, dar ma uit prin statiuni ca nu au fost concepute cu parcari pentru atatea masini, vezi Sinaia, zona Bran-Moieciu, etc... Ca practic nu se pot face autostrazi pana in parcarea hotelului, aglomeratia se va muta undeva, poate chiar se vor bloca si autostrazile, cum am vazut la intrarea in Viena in orele de varf, si aia chiar au autostrazi.
                        Parca nu era asa pana in *89, si eram 23 de milioane, acum suntem cu 4 - 5 mil mai putini.

                        Comment


                        • #57
                          suntem in tara mai putini dar in Bucuresti suntem 3 milioane minim
                          vis a vis de poluare teoria e ca, desi exista si in cazul electricelor, macar nu este concentrata in aglomerarile urbane unde are cel mai mare impact
                          "Ethics. That's always so inconvenient."
                          Cal Lightman

                          Comment


                          • #58
                            @Danielsportivu eu personal mai merg si cu metrou si cu bicicleta. Dintre toate mijloacele de transport culmea cu masina ajung cel mai repede la job dupa bicicleta dupa metrou(aici chiar diferenta foarte mare 20+ minute). As prefera bicicleta dar, desi am doar o parte de drum fara pista de bicicleta sau o alternativa fara trafic e chiar nasol sa mergi printre masini. Nu am o problema mare sa merg printre masini cu bicicleta dar nici confortabil nu ma simt.
                            Taxa eu o vad ca o descurajare in a mai mentine masina. Ideal ar fi fost sa fie facuta o medie la cat costa masinile euro x si taxa sa fie cat da media astfel incat sa fii descurajat sa mai pastrezi masina nu sa fii incurajat sa platesti o taxa.
                            Legat de masini electrice, da polueaza la fel de mult la nivel global dar la nivel local situatia e cu totul alta.
                            E clar ca principala problema e nr masinilor de pe strada. Degeaba bagi 1000 de masini de stb pentru ca or sa stea in trafic, masurile oricum ar trebui sa vina impreuna. Sunt multe solutii care sa ajute traficul in bucuresti, unele chiar foarte simple.
                            In fine sa nu o mai lungesc si asa prost cum e implementata taxa asta o sa aiba un efect bun care probabil o sa se vada peste 1 an.
                            Legat de '89 atunci nu erau masini, nu stiu ce varsta ai dar era impusa si o limitare pe nr pare/impare puteai circula doar in anumite zile, nr de masini pe familie era si el limitat, nu toti aveau masini.. Transportul in comun avea si el clienti, nu avea management care nu stia cum sa-l vanda mai rpd si tot asa...
                            Acu un an si ceva prin 2018 mergeam in fiecare wkd la Sinaia/Azuga cu bicicleta cu trenul (privat), anul trecut din pacate au schimbat vagoanele si bicicletele de tip mtb mai greu in el.. La CFR nici n-am incercat sa plimb bicla prin el... Cu placa/ski-uri e mult mai lejer dar ajungem la infrastructura si trenuri putine in perioadele aglomerate. Sau mai bine spus nr de vagoane mic

                            Comment


                            • #59
                              @unixro Eu nu ma refeream in special la tine ca nu mergi cu metroul sau bicicleta, ma refeream asa in general.
                              Eu as fi de acord sa nu mai avem atatea masini vechi pe strazi dar asta ar insemna sa le pui taxe mari celor cu masini vechi, in tara asta nu are nimeni curajul sa ia masuri nepopulare, sa ne amintim de taxa de prima inmatriculare cata valva a facut. S-a permis atat timp sa se aduca masini vechi din afara si acum e destul de greu sa le scoti de pe piata.
                              Eram mic dar imi aduc aminte de duminicile cu sot si fara sot, atunci se lucra si sambata, nu erau weekend-urile ca acum, se pleca mai mult in concedii, mai era si cota de benzina, si totusi atunci nu isi permitea chiar oricine o masina. O dacie era 70.000 lei si salariul pe la 1500-2000 lei.
                              Acum e si viata altfel, sa ne gandim doar la comertul online care pune in miscare zeci de firme de curierat cu parcuri de sute sau mii de masini care sunt toata ziua in miscare. De fapt viata e cu totul alta si indinspensabil orasele sunt foarte circulate, orase care au fost gandite pentru un alt fel de trafic. Si repet, chiar si in afara se simte traficul aglomerat si suprapopulat de masini.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Turkish View Post
                                suntem in tara mai putini dar in Bucuresti suntem 3 milioane minim
                                vis a vis de poluare teoria e ca, desi exista si in cazul electricelor, macar nu este concentrata in aglomerarile urbane unde are cel mai mare impact
                                Asta e marele plus al electricelor, scot poluarea din oras.

                                In plus, diversele studii vis-a-vis de cat de nasoale sunt pe termen lung masinile electrice (baterii, poluarea survenita din producerea de energie etc) sunt servite in special de Germania, a carei industrie producatoare de masini e in pom in fata acestui fenomen. In primul rand pentru ca sunt un pic in urma Japoniei si SUA ca si tehnologie hybrid/ electrica si in al doilea rand pentru ca e o industrie super importanta la nivelul tarii, cu sute de mii de angajati (din fabricile de masini, pana in retelele de distributie, fabrici de piese, service-uri etc), industrie ce va fi diminuata groaznic de mult pentru ca masinile electrice sunt infinit mai simple... Evident lor nu le convine asta, de altfel in ciuda tuturor protestelor si declaratiilor, ei inca produc diesel la greu, deci sunt cei mai interesati sa pastreze tehnologia cu care au castigat piata.

                                Iar ca fapt divers, Romania detine capacitate hidroelectrica imensa, nefolosita in acest moment decat in procent de 15-25% din cauza lipsei de nevoie reala sau din cauza normelor europene, care dintr-un motiv sau altul obliga sa folosesti mai intai energia "verde" de la eoliene sau chiar cea nucleara. Desi evident in opinia mea hidroenergia e la fel de verde. Deci in RO se poate comuta rapid daca exista interes si viziune pe energie destul de nepoluanta, stam mult mai bine decat majoritatea tarilor unde energia vine din combustibil fosil.
                                '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                                Comment

                                Working...
                                X