Taxa oxigen in Bucuresti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vad o problema de preconceptie:
    1. "Eu nu las masina orice ar fi pentru ca asa m-am invatat". Asta vine la pachet cu gasirea oricaror scuze, unele chiar false.
    2. 783 se misca chiar foarte bine. Capacitatea (nr de autobuze) se poate suplimenta lejer in functie de traficul de calatori. Momentan este foarte timid acest trafic.
    3. Metroul e facut ca varianta pentru aeroport nu pentru cei care vin de la Ploiesti, dar poate fi folosit foarte bine si de catre acestia.

    Cum spuneam mai sus totul e sa vrei. Sa ne schimbam conceptia despre lucruri.

    Pentru toti cei care critica taxa oxigen: era mai bine sa nu se introduca, sa nu se faca nimic?
    '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

    Comment


    • #32
      Nu stiu daca e o masura buna sau nu. Eu nu prea stiu de legi gandite de oameni intelepti si puse in aplicare, pt ca... nu prea mai sunt oameni destepti in institutiile statului.

      Cert este ca nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca despre ce se va intampla cu traficul care in mod normal tranzita centrul orasului. Cele mai multe masini sunt pana in Euro 5. Nu se vor aglomera suplimentar pana la refuz, arterele care ocolesc centrul orasului? Nu se va creea in aceste zone o supra-poluare a aerului? Cei care locuiesc in acele zone ce vina au? Pentru ca, hai sa fim sinceri, cine nu are norma de poluare care sa-i permita sa tranziteze orasul, nici nu va plati taxa si nici nu prea cred ca va lasa masina acasa.

      Dar cei care isi cumpara masini Euro 5 sau pana la Euro 6d-Temp, cu 3-400k km, de ce ar avea dreptul sa tranziteze centrul orasului, doar pt motorul respectiv a respectat candva, cand era nou, norma respectiva de poluare? Dar de ce nu s-a luat in considerare si cilindreea? Pai intr-un fel polueaza un motor de 1.3 si altfel unul de 3 litri, ambele avand aceeasi norma. Este evident ca menirea legii este strict financiara.

      Comment


      • #33
        Originally posted by madhorsefuzzy View Post

        Pentru toti cei care critica taxa oxigen: era mai bine sa nu se introduca, sa nu se faca nimic?
        Cred ca doar implementarea este criticata, nu faptul ca "se face, in sfarsit, ceva".

        In primul rand este foarte neclar ce se doreste:
        -decongestionarea traficului? (pai de ce se numeste Oxigen?)
        -reducerea semnificativa a poluarii? (pai de ce au facut taxabil dreptul la a polua?)
        -atragerea de noi fonduri pentru stiu eu ce (da, atunci e doar o alta taxa, nu are nimic cu "oxigenul" care il respira participantii la trafic)

        Nu locuiesc in B, dupa mine insa nu ar trebui sa existe taxa.

        S-a implementat in atatea orase mari din Europa, nu sunt in stare nici sa copieze un model/sistem deja functional? Intr-un oras de 2 milioane de locuitori se pune taxa, pe cand intr-un oras mult mai mic, Stuttgart de ex. (pentru ca stiu mai bine situatia) s-a interzis fara drept de apel diesel Euro 4, iar in functie de rezultatele masurarii calitatii aerului, se pot interzice si cele Euro 5, la un an distanta. Exceptie fac masinile de livrare marfa, cele ale institutiilor statului, etc.

        Daca te uiti putin din exterior, mie mi se pare doar o alta taxa si nu e gandita eficient in favoarea cetateanului.

        Deci da, si eu as critica implementarea. In acelasi timp sunt de acord ca e mai bine decat nimic, insa sunt de parere ca trebuia actionat altfel.


        Comment


        • #34
          E o problema de infrastructura in primul rind si una de mentalitate in al doilea. O parte majora a problemei si care nu tine de Primarie este scoaterea din oras a traficului care nu priveste orasul. Solutia aici e simpla si geniile din Ministerul Transporturilor se ciciie cu ea de 10 ani si mai bine si fac timpenii peste timpenii: 1 - terminarea actualei Centuri la 2 benzi pe sens IN INEL COMPLET si daca se poate denivelat la intersectiile cu DN-urile (conform Cestrin exista deja nevoie de 3 benzi pe unele portiuni) si realizarea A0- autostrada ocolitoare a Bucurestiului (citeva portiuni in Sud abia au fost licitate, traseul de Nord e la nivel de carioci pe GMaps. A0 facind parte din Ten-10 Core poate fi facuta pe fonduri europene. Impreuna astea doua ar elibera orasul de traficul de tranzit, trafic care nu poate decit sa creasca, economia orasului nu sta pe loc in pofida violului sistematic la care e supusa, orasul creste si se extinde. Infrastructura feroviara interna a orasului e distrusa, nu poate fi folosita nici pentru un eventual metrou de suprafata si nici pentru a fi legata la cea de metrou fara investitii pe care orasul nu si le poate permite cu tipul de administratie capusa pe care-l are de 10-15-naibamaistieciti ani. Reteaua de tramvai functioneaza cit de cit corect pentru anii '90, in nici un caz pentru 2019.
          Exista studii de trafic in oras dar de 15 ani n-a venit nimeni cu vreo solutie la problemele de azi, alta decit biciclete si hipstereli. Poate ca n-are cine sa le propuna, e mai simpla trancaneala la tv, ignorarea realitatii orasului si taxarea de-amboulea. Si i se gasesc avocati, bravo. N-a pus nimeni problema: fa, cititoare de prompter, ce-mi dai de banii de oxigen aia?
          In rest mentalitatea balcanica nu ma intereseaza, nu e treaba mea de ce cineva conduce Land Cruiser V8 in Bucuresti. E insa treaba ta, Primarie sa iei in considerare si asta. Dar, hei, tu exact atita minte ai sa conduci bunatatea aia de masina pe Magheru ca sa-ti cari carpeta cu Rapirea din Serai.
          Io si Ea
          Senior Member
          Last edited by Io si Ea; 30-10-19, 12:59.
          "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

          Comment


          • #35
            pe A3 varianta Colentina se intra relativ usor
            eu vin din Mogosoaia inspre Bucuresti centru pe... A3
            30km in plus, mult mai putini nervi, in cel mai rau caz la fel de mult timp

            ce rost are sa disecam aici problemele - nenumarate - pe care le are capitala?
            capitala noastra nu are centura interna completa (inner ring) care ar fi trebuit sa fie top priority recomandat ca atare de prin 98
            capitala noastra are o gluma de metrou
            capitala noastra este un dezastru imobiliar construit fara noima pe baza de spagi

            si totusi taxa asta e un inceput si doar pentru asta tot pare un lucru bun

            Io si Ea
            Senior Member
            Io si Ea
            studii exista de 25 de ani si ele au avut recomandari extrem de concrete - oamenii stiau ce au de facut
            de ex> sa elimine zonele unde liniile de tramvai se intersecteaza cu, caile principale de rulare (cu au facut de ex la Obor la 10 ani dupa ce au primit recomandarea), sa completeze inner ring (stefan cel mare, mihai bravu si in continuare) in asa fel incat sa dea un ocol neintrerupt in jurul centrului, statii de metrou mai frecvente pe anumite segmente deja existente, inca minim doua noi "magistrale", toate directiile mari ale metroului prelungite pana in centura, etc.

            le-am citit eu cu ochii mei acum 20 de ani intr-un studiu cat o biblie facut parca e japonezi
            imi aduc aminte ca sigur nu am vazut vreo recomandare cu catedrala mantuirii...
            Turkish
            Senior Member
            Last edited by Turkish; 30-10-19, 13:56.
            "Ethics. That's always so inconvenient."
            Cal Lightman

            Comment


            • #36
              Toate variantele ocolitoare AZI sunt ok insa cand taxa va intra in vigoare adio trafic lejer (atat cat poate fi).
              Ce nu este ok, asa cum spunea un coleg este ca nu se spune nimic de cum va fi implementata cum se vor diferentia cei ce platesc de ce care nu platesc, etc. Or fi si acestea deja stabilite dar nu spune nimeni nimic...
              Centura ar fi trebuit facuta din start cu 3 benzi pe sens dar din pacate romanul gandeste mic, fara viziune de viitor, ce este suficient azi e bun. Houston are 2 inele centura de 6 benzi pe sens si o construiesc pe a 3-a cu 8 benzi pe sens! Dar noi nu putem invata de la altii sau cum zic batranii din greselile noastre sau ale altora pentru ca cei care conduc abia stiu sa lege 2 cuvinte daramite sa mai ia si decizii pertinente...Democratia prost inteleasa iar este o piedica in calea progresului binele comunitatii pierzandu-se in batalii politice si interese meschine.
              Eu astept sa ne ia banii si sa vad ce vor face cu ei! Sper ceva si pentru Oxigenul din denumire...

              Comment


              • #37
                In Budapesta nu este nicio taxa ,iar traficul este deviat pe M0 indiferent din ce directie vii sau pleci,nu esti nevoit sa intrii in capitala .
                Deci taxa de oxigen cred ca este gandita pentru a astupa alte "gauri"in buget......
                Honda Civic EJ9 1.4 IS M/T
                Honda Civic FD1 1.8 LS A/T
                Honda Civic ES9 1.3 Hybrid M/T
                Honda Civic SL 1.3 A/T 1980

                Comment


                • #38
                  Originally posted by bigfoot23ro View Post
                  Deci taxa de oxigen cred ca este gandita pentru a astupa alte "gauri"in buget......
                  Logic .. Sa nu-mi spui mie ca un Logan 1.4 + GPL euro 3 polueaza mai mult decat un 2.0/3.0 TDI euro 5/6.
                  Eu unul as pune filtre RAR si as amenda + retinere talon la toti astia fara filtru particule, EGR off + toate rablele neconforme.

                  Nu am cine stie ce masina (accord 2.0 din 2006) dar sa vi acum sa-mi spui mie ca eu poluez si aia cu diesel + soft + anulare DPF (euro5/6) NU polueaza si stim foarte bine ca nu sunt putini in Buc., inseamna ca manaci rahat cu polonicul, un specimen de genul asta polueaza intr-o spatamana cat poluez eu + ala cu loganul intr-un an.

                  Comment


                  • #39
                    Salut!
                    Nu sunt impotriva taxei "Oxigen", insa sunt impotriva inechitabilitatii ei.
                    Va dau cateva exemple elocvente:
                    1. Motor Euro4 benzina de 1300cmc vs motor Euro4 diesel de 3000cmc, ambele sunt taxate identic, desi este evident ca dieselul polueaza de 3 ori mai mult si in plus fata de benzina are si emisii de sulf.
                    2. Unii au investit si peste 1000 Euro in instalatii de GPL performante, noi, cu garantie. Au facut drumuri si au platit taxe la RAR si la Inmatriculari, pentru a fi omologate si adaugate pe cartea de identitate a masinii si pe talon. Evident, noxele pe GPL sunt mult mai mici decat pe benzina, insa taxa "Oxigen" nu tine cont de faptul ca desi ai o motorizare Euro 4 sa zicem, poluezi cam la nivel de Euro 6.
                    3. Sa zicem ca 2 masini cu norma de poluare identice achita aceeasi taxa "Oxigen" anuala, insa una din ele face doar 1000 km / an in Bucuresti, alta face 20.000 km pe an. Nu ar fi mai echitabil sa platesti in functie cat poluezi / circuli efectiv ?

                    Stima!
                    fbogdan
                    Senior Member
                    Last edited by fbogdan; 14-11-19, 14:11.
                    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by fbogdan View Post
                      Salut!
                      Nu sunt impotriva taxei "Oxigen", insa sunt impotriva inechitabilitatii ei.
                      Va dau cateva exemple elocvente:

                      2. Unii au investit si peste 1000 Euro in instalatii de GPL performante, noi, cu garantie. Au facut drumuri si au platit taxe la RAR si la Inmatriculari, pentru a fi omologate si adaugate pe cartea de identitate a masinii si pe talon. Evident, noxele pe GPL sunt mult mai mici decat pe benzina, insa taxa "Oxigen" nu tine cont de faptul ca desi ai o motorizare Euro 4 sa zicem, poluezi cam la nivel de Euro 6.


                      Stima!
                      Cu privire la auto cu GPL:
                      "Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care functioneaza cu GNL, GNC si GPL. "
                      Am pus eu un link pe prima pagina catre primaria Buc,
                      Toti Oamenii sunt Trecatori
                      Nu toti Trecatorii sunt Oameni !

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by DejaVu View Post
                        Cu privire la auto cu GPL:
                        "Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care functioneaza cu GNL, GNC si GPL. "
                        Am pus eu un link pe prima pagina catre primaria Buc,
                        Multumesc frumos de informare, nu stiam de acest amendament, in forma initiala a proiectului nu se facea referire la vreo exceptie pentru vechiculele pe carburanti alternativi, mai putin poluanti.
                        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                        Comment


                        • #42
                          Pai stati oleaca: ori e sub Euro 4 si-l taxez ori nu e. Asta cred ca n-are cum sa treaca de Consiliul ala pentru combaterea discriminarii sau ce fac aia acolo.
                          Altfel sta bine Bucurestiul, masinile pot sa fie si Euro 1 sau pe-acolo. Totul e sa fie de stat. Iar cele care functioneaza cu altceva decit benzina si motorina pot si ele. Atunci ce vor face cu un diesel care functioneaza cu ulei de floarea soarelui? Eventual din acela in care s-au prajit cartofi, e si simpatic, macar miroase centrul a ghereta si a administratie (la) misto. Tot ce ramine e sa isi converteasca citiva motoarele pe zeama de mici si de fleici si astfel, fara apa calda, tovarasi si tovarasoaice, orasul va fi pe gustul satencei aleia.
                          Io si Ea
                          Senior Member
                          Last edited by Io si Ea; 27-11-19, 12:52.
                          "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                          Comment


                          • #43
                            Sa nu uitam nici o clipa ca acum 30 ani am omorat un sef de stat si am schimbat un regim nediscriminatoriu pentru ca toti eram egali atunci .Scoietatea actuala este exact opusul adica cine poate oase roade... Deci cu atat mai mult de ce trebuie sa fim egali la circulatia cu masinile?! Cine are bani (unii fac eforturi sustinute) si isi cumpara Euro 6 de ce trebuie sa fie egal cu cei care au masini din 1990?!
                            Sau egalitatea se aplica doar unde ne convine?!
                            Cu faptul ca banii colectati se vor duce in cu totul alta directie nu sunt deloc de acord! Cu taxarea si impunerea de restrictii de circulatie sunt, pentru ca incearca sa reduca apetitul de circulatie. Apoi doar automobilele de stat care sunt strict legate de slavare si prim ajutor nu trebuiesc taxate sau restrictionate insa cele de primarie, ministere si alt aparat de stat sa fie (tot noi platim si ptr acestea indirect). Alesii neamului pot merge si cu transportul in comun sa mai aibe si ei priza cu realitatea!

                            Comment


                            • #44
                              De la 1 Ianuarie nu mai avem voie sa avem masini alese pe criteriul pasiunii(modele "iconice" pentru un fan Honda), nu ITR, nu NSX, nu CTR(aspirate), nu ATR, nu S2K. Eu ce sentiment si atitudine sa am daca nu mai pot circula cu asa masina:
                              Toti Oamenii sunt Trecatori
                              Nu toti Trecatorii sunt Oameni !

                              Comment


                              • #45
                                ba ai voie dar te costa un pic mai mult daca vrei sa mergi prin oras cu ea
                                "Ethics. That's always so inconvenient."
                                Cal Lightman

                                Comment

                                Working...
                                X