Martie 2010: Honda la Salonul Auto de la Geneva

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Chipson, ce bine era daca Honda MACAR se alinia tendinelor actuale, asa cum spui tu. Dar nici macar asta nu face, din pacate. Toti vin cu noutati, motoare noi, modele noi, cutii noi, si cate si mai cate, ei vin cu o tehnologie de acum 10 ani, mai slaba, cu un regres la capitolul sasiuri si cu o calitate demna de chinezarii.

    Lasa-ma sa risc o prognoza (spusa nu din perspectiva "avocatului Honda" ci dedusa de mine incercand ca intotdeauna sa gasesc singur motivele pentru miscarile lor):
    daca Honda era "pe vremuri" cu o decada inaintea multora (sau partial chiar in fruntea lor), nu cumva la ora asta tocmai se lucreaza pentru a fi din nou cazul intr-o buna zi?
    Si totusi nu cumva si in trecut s-au facut sacrificii intr-o parte renuntandu-se in alta parte la multe alte lucruri (sa zicem cu banii care i-au bagat in NSX, investeau intr-un SUV si un model de clasa mica)?
    Nu cumva lipsurile de azi au existat si in trecut? Ma rog intr-o alta forma eventual.
    La FCX se lucreaza de peste 10ani, ok, dar nu cumva acest proiect e ceva mai complex decat un VTEC si un NSX la un loc? Faptul ca nici altii nu sunt mai departe decat Honda, ne spune ca da.

    Totusi de ce nu ni se spune nimic despre integrarea tehnologiilor gen VTEC, ACE si altele de la clasa mare la clasele inferioare? Oare astfel de masuri nu costa nimic?
    Last edited by hondatu; 23-03-10, 10:33.
    HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

    Comment


    • #47
      Imi pot imagina insa ca in 2030 astfel de motoare (OTTO) sa nu mai existe decat la clasa supersport sa zicem si deci pentru noi oamenii de rand sa fi disparut de mult din program. Posibil dar nu prea sigur.
      Tocmai s-a descoperit o metoda prin care lignitul poate fi transformat in petrol cu costuri de 29$ pe baril cu poluare zero. Deci combustie interna o sa mai vedem mult si bine, fie ea doar pe post de generator de electricitate. In plus de asta, vremurile economice dure conduc la succese gen Dacia Logan, o 'esenta' a automobilului fara nici un fel de pretentie tehnologica. Ca sa faci bani cu adevarat, tb sa se adresezi celor peste 3 miliarde de oameni saraci ai globului, din care o parte isi pot permite un low cost.

      Eu unul nu cred ca Honda a renuntat la asa ceva doar pentru motoarele hibrid ci mai degraba cred ca l-a amanat
      Din tot ce am citit despre sistem si despre cum l-a privit Honda, dupa toate probabilitatile au renuntat la el pt ca era prea costisitor in ceea ce priveste ajungerea la un grad de fiabilitate similar cu cel al VTEC. Deci, au preferat sa renunte intr-o modalitate tipic non-Honda (daca ne uitam la cele traduse de mine cu implemetarea VTEC, ai sa intelegi de ce blamez atat de mult situatia actuala - ce ambitii erau atunci si ce letargie si lehamite domina acum).

      daca Honda era "pe vremuri" cu o decada inaintea multora (sau partial chiar in fruntea lor), nu cumva la ora asta tocmai se lucreaza pentru a fi din nou cazul intr-o buna zi?
      Honda a mai avut astfel de "pauze", spre exemplu inainte de era Civic si o mare parte din anii '90, dar de fiecare data a transmis ideea si feelingul ca pregatesc ceva in contrapartida. Acum, nu mai exista acel feeling, nici macar la nivel declarativ, ce sa mai vorbim de cel ingineresc (doar ce s-au scapat). Iar calitatea generala a produselor lor a scazut dramatic.

      La FCX se lucreaza de peste 10ani, ok, dar nu cumva acest proiect e ceva mai complex decat un VTEC si un NSX la un loc? Faptul ca nici altii nu sunt mai departe decat Honda, ne spune ca da.
      E complex, nimic de zis, dar nu sunt de acord sa fie folosit drept scuza. "Stiti, noi lucram la modele pentru ce credem noi ca o sa fie peste 50 de ani, si de-asta trebuie sa taiem in carne vie acum".
      Repet cele 2 considerente:
      -daca nu te ocupi serios si de situatia de acum, cum poti tu asigura o dezvoltare durabila care sa iti asigure fondurile necesare continuarii cercetarii pe partea de fuell cell? A taia incontinuu din costuri cu orice pret nu asigura decat o solutie de moment.
      -dezvoltarea acestui tip de motor intr-un timp atat de scurt, practic neadaptandu-te la realitatile vremurilor, iarasi mi se pare neinspirata. Care sunt premizele existentei unei piete a masinilor pe hidrogen, cand costul lor de fabricatie este enorm si tinde sa fie la fel in viitorul apropiat, avand in vedere ca aproape nimeni nu se risca serios cu treaba asta? Cine sa baga sa investeasca bani seriosi intr-o retea de alimentare cu H? Dar fabricatia lui, care consuma mai multa energie decat degaja, cine isi asuma riscul pt noi cercetari in privinta asta? Tot Honda? Adica Honda sa faca si masina, si reteaua, si modalitatea de a face H eficient? Asta nu e risc, e ceva apropiat de sinucidere, e o ruleta ruseasca stupida.

      Totusi de ce nu ni se spune nimic despre integrarea tehnologiilor gen VTEC, ACE si altele de la clasa mare la clasele inferioare? Oare astfel de masuri nu costa nimic?
      Exista si multi alti producatori care se preocupa de aceste probleme si implementeaza si ei noi tehnologii. Cu ce e Honda mai cu mot ca se aliniaza tendintelor firesti pe capitolele astea? Eu zic ca, din contra, au lasat-o moale rau de tot fata de altii.

      Udo, tu incerci sa fortezi, in continuare, o discutie care nu-si are rostul.
      Eu raman cu parerile mele, tu cu ale tale.
      Deocamdata, fara sa ma laud, e cel putin 1-0 pt mine. Adica, Insight=esec, fapt recunoscut si de ei. Plus ca, daca e sa vorbim si de celelalte probleme, deja scorul tinde sa devina unul de rugby.
      Tu poate mai ai puterea sa le gasesti scuze, eu nu.
      Ma declar dezamagit atat de proeictele lor, cat si de politica lor "in-house", pe care am avut deosebita neplacere sa o aflu. Daca pana si partenerii de la HMC Europe incep sa fie exaperati de incapatanarea lor prosteasca (stim noi mai bine->o zbarcim->stim noi mai bine->o zbarcim, etc.)...atunci tabloul devine destul de clar.

      Inchei aceasta polemica inutila doar cu o intrebare retorica: Oare cum un producator atat de mic precum Subaru stie sa NU renunte la traditiile lui? Oare nu ar fi fost mai indreptatiti sa apeleze la reduceri de costuri ca sa adune bani pt proiectele lor viitoare? Aa, cred ca stiu de ce: sunt constienti ca, odata ce-au renuntat la imaginea lor de pana acum, devin o marca banala, in pericol de a fi 'inghitita' de altele. Da, stiu, au Toyota in spate, dar in ce situatie ingrata sunt acum, nu cred ca le mai arde de altceva.

      Comment


      • #48
        boys,am citit titlul topicului...si ultimele 3 pag!ok,oricat de interesanta este discutia un split cu un nou topic..."HONDA pe propriul drum",sau ceva de genul asta in loc de SALONUL AUTO DE LA GENEVA ar fi binevenit!

        Mor de curiozitate sa ma sui intr-un FCX CLARITY!Sa vedem ce o mai fi si cu asta!
        ex CL7 AT 2006
        CN1 Sport 2005
        KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

        "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

        Comment


        • #49
          s-ar putea anul asta sa se aduca un FCX la noi
          oricum, masina este super, dupa spusele DH!
          Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
          ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

          Comment


          • #50
            combustie interna o sa mai vedem mult si bine, fie ea doar pe post de generator de electricitate.

            De aceasi parere sunt si eu. Scenariul pe care l-am descris mai sus cum ca eventual nu vor mai exista motoare OTTO decatla anumite clase, e unul extrem si care tocmai intareste convingerea mea ca motorul OTTO va mai exista mult si bine.
             
             
            In plus de asta, vremurile economice dure conduc la succese gen Dacia Logan, o 'esenta' a automobilului fara nici un fel de pretentie tehnologica. Ca sa faci bani cu adevarat, tb sa se adresezi celor peste 3 miliarde de oameni saraci ai globului, din care o parte isi pot permite un low cost.

            Stiu si aici pot spune ca Honda a reactionat la timp cu masini de genul City si Fit respectiv un nou brand pozitionat sub Honda care este in discutie pe piata chineza. Pacat ca nu sunt mai curajosi in directia asta.
            FREED.ul din productie non-japoneza e o miscare buna dar nu indeajuns.



            Din tot ce am citit despre sistem si despre cum l-a privit Honda, dupa toate probabilitatile au renuntat la el pt ca era prea costisitor in ceea ce priveste ajungerea la un grad de fiabilitate similar cu cel al VTEC.

            Pai si unde ajungi daca esti doar ambitios dar n-ai nicio sansa?
            Ce e gresit in a renunta la ceva care nu te duce nicaieri?
            Poate chiar au fost asa de ambitiosi cum ti doresti tu, de unde stii tu ca nu au fost?
            De unde stii tu cand s-a inceput cu studierea lui si cat a durat aceasta? Fiindca e clar ca in momentul in care este facut public un asemenea proiect, el e de mult pe masa inginerilor.



            Iar calitatea generala a produselor lor a scazut dramatic.

            Generalizarile sunt periculoase si nu pot subscrie la ce spui tu aici.
            Sunt insa de accord ca pe alocuri calitatea a scazut mai mult decat avea voie.
            Ca sa fiu mai clar (ca se pare ca e nevoie): Legend.ul a castigat mult in calitate, idem Accord, Jazz si CR-V, Civicul partial dar tot partial a si pierdut (in alte parti), Insight.ul e de criticat dar motivele lui le.am dezbatut deja.



            Care sunt premizele existentei unei piete a masinilor pe hidrogen, cand costul lor de fabricatie este enorm si tinde sa fie la fel in viitorul apropiat, avand in vedere ca aproape nimeni nu se risca serios cu treaba asta?

            Tocmai de aceea se cerceteaza in continuare cum s-ar putea reduce costurile fabricatie sale.
            Uita-te atent de unde s-a plecat in 1999 si unde s-a ajuns in 2009!! Sunt niste evolutii enorme si deci asta se spera in continuare.
            De riscat mai risca si alti constructori auto, nu numai Honda, vezi GM, BMW, Benz, etc. Deocamdata metoda asta pare ce-a mai promitatoare de aceea se investeste in ea cu atata presiune. Sigur ca daca va aparea ceva mai usor de fabricat si mai ieftin de realizat, se va muta macazul in acea directie, dar pana atunci nu poti sta sa astepti ca poate poate apare si altceva.


            Cine sa baga sa investeasca bani seriosi intr-o retea de alimentare cu H?

            Clasa politica (care trebuie sa oferele ramele legale) alaturi de distribuitorii de gen! Vezi deja actiunea lor alaturi de mai multi constructori auto in care s-a semnat acea scrisoare de intentie ce are ca scop sustinerea acestei tehnologii, actiunea ce a avut loc toamna trecuta (inaintea salonului de la Frankfurt).



            Dar fabricatia lui, care consuma mai multa energie decat degaja, cine isi asuma riscul pt noi cercetari in privinta asta?

            Constructorii si furnizorii auto si toti cei ce sunt cu adevarat interesati de aceasta tehnologie. Cat priveste riscul, ti-am raspuns in alta parte cate ceva legat de el.


            Tot Honda? Adica Honda sa faca si masina, si reteaua, si modalitatea de a face H eficient? Asta nu e risc, e ceva apropiat de sinucidere, e o ruleta ruseasca stupida.

            Sigur ca daca ar fi asa ar fi moarte sigura, doar ca nu e asa.


            Udo, tu incerci sa fortezi, in continuare, o discutie care nu-si are rostul.
            Eu raman cu parerile mele, tu cu ale tale.
            Deocamdata, fara sa ma laud, e cel putin 1-0 pt mine. Adica, Insight=esec, fapt recunoscut si de ei. Plus ca, daca e sa vorbim si de celelalte probleme, deja scorul tinde sa devina unul de rugby.
            Tu poate mai ai puterea sa le gasesti scuze, eu nu.


            Nu incerc sa fortez nimic, incerc sa(-mi) dau niste raspunsuri la ceea ce se intampla, atata tot, fiindca altceva nu-mi ramane de facut. Deci incerc sa inteleg ce-i poate face pe ei sa ajunga la ceea ce fac. Stiu insa sigur ca daca ma isterizez si ma dezamagesc aflu si mai putin.
            Daca as stii ca te face fericit eu iti dau din oficiu 10-0 pentru tine, numai ca aici nu facem concurs ci incercam si noi sa aflam unele motive, intrand uneori in cele mai mici detalii.
            Eu nu am purtat discutia asta ca sa scot Insight-ul ca pe un erou si ca pe un model de succes, scuze daca tu asta ai inteles, ci am pus in carca lui unele din motivele pe care le cred eu "vinovate" de asa-zisa neglijenta a celor de la Honda.
            Eu oricum raman cu parerile mele dar macar ma las convins de argumentele solide......
            De "scuzele" pe care le gasesc eu celor de la Honda nu poate fi vorba, fiindca si eu am dezamagirile mele (dar asta nu de ieri de azi ci de vreo 12-13 ani), ci doar de motivele care ar putea sta la baza acelor decizii deja luate.
            Adica eu nu intampin Honda cu asteptari si pretentii ci pur si simplu ma las surprins de ceea ce fac ei. Ca-mi place sau nu, incerc sa vad ce i-a facut sa ia acele decizii, adica cum s-a ajuns acolo. Nu sunt nici avocatul lor si nici contra parerilor oamenilor nu lupt fiindca vad cat de greu e sa urnesti omul din loc.

            Oare cum un producator atat de mic precum Subaru stie sa NU renunte la traditiile lui? Da, stiu, au Toyota in spate, dar in ce situatie ingrata sunt acum, nu cred ca le mai arde de altceva.

            Nici nu poate fi vorba ca daca Subaru ar avea maine probleme, Toyota sa sara in ajutor. Pentru asta exista grupul FUJI HEAVY INDUSTRIES, cooperarea asta Toyota are cu totul alt rol.
            De aici reiese ca Subaru nu are nevoie sa fie avida dupa bani si deci isi poate continua drumul pe mai departe asa cum l-a inceput.
            Plus ca fiecare e liber sa o ia pe ce drum doreste, n-a spus nimeni ca ceea ce face Honda trebuie automat sa faca si Subaru.

            @Razvane: FCX Clarity e o masina foarte placuta la interior, bag eu mana in foc pentru tine ca nu te-ar dezamagi interiorul sau, asa cum a facut-o Insight-ul. Ma rog, acum in versiunea prototip, pentru ce va fi peste X ani in serie nu bag mana in foc.
            Singurul meu regret daca e vorba de comparatia FCX-Insight e ca acel spate elegamt al lui FCX se potrivea de minune pe Insight si ar fi schimbat muuult din estetica sa.
            HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

            Comment


            • #51
              City si Fit n-au nici o treaba cu zona low-cost, ba din contra, sunt mai scumpe decat orice concurent pe clasa lor. Concuretn pt Logan n-as vrea sa vad de la Honda, dar daca le-ar aduce banuti in visterie, n-as spune nu.

              "Dream the impossible dream" Udo. Asta ERA crezul Honda. Daca numai marketingul mai e de tine si spui stop la orice hop, atunci nu te mai poti numi un inovator/pionier. Asta daca vorbim de A-VTEC. Sunt sigur ca ii puteau da de cap, asa cum i-au dat de cap lui VTEC cand toata lumea spunea ca nu e posibil asa ceva, dar mai mult ca sigur cineva a taiat craca de sub picioare cu putin inainte de a-l finaliza si implementa pe motivul "n-avem bani de prostia asta, ne ajunge ce avem".

              Iti pot dovedi oricand, cu modelele-n fata, ca per total, luand toate aspectele in considerare, calitatea a scazut, exceptand poate Accordul si foarte discutabil Legend-ul. In rest, chiar n-am nici un dubiu. Si nu, nu ma refer la plasticurile de bord. Dar, ma rog, aici putem gasi scuza "asa fac toti".

              Eu nu mai vad pe nimeni trambitand atat de tare pe tema hidrogen, in afara de Honda. Ceilalti cu siguranta isi continua cercetarile pe tema asta, dar cu mult mai putin zel decat Honda, in concordanta deci cu realitatile prezentului si viitorul apropiat si nu prea (50+ ani).

              Scrisoarea de intentie cu iz electoralo-financiar a unor demagogi nu prea as crede sa reprezinte vreo piatra de temelie in construirea unui viitor bazat pe H. Uite ce s-a ales de teoria incalzirii globale a lui Gore (aka praful).

              Ai ocolit din nou, pt a nu stiu cata oara, subiectul "ce facem ca sa avem un succes durabil acum ca sa putem strange bani pt alte viitoare proiecte". Dupa cum ziceam, investitiile microscopice in "noile" modele nu reprezinta o modalitate durabila de a face bani.

              "incerc sa inteleg ce-i poate face pe ei sa ajunga la ceea ce fac"
              Asta suna putin a religie si incredere oarba. Daca cineva o duce bine, D-zeu l-a binecuvantat, daca da coltul, asa a fost voia lui D-zeu, sa-l ia la el. Orice s-ar intampla, totul are o motivatie pozitiva, niciodata negativa, totul e explicabil, si nu criticabil, lucrurile merg intr-un fel pt ca asa e scris, nu pt ca asa decidem noi s-o facem. Acum, depinde de fiecare cum gandeste in viata, dar eu prefer sa fiu ceva mai pragmatic si sa cred ca fiecare isi poate decide rolul in viata. Asa cu si ei. Nu vad ce e asa de dramatic in a-i critica, mai ales cand o zbarcesc vizibil.
              Nu sunt deloc fericit cu un scor de 10-0, mai ales cand 10-ele ala se traduce in esecuri din ograda Honda, dar pragmatismul meu asociat cu faptele evidente nu ma poate conduce decat la concluziile pe care le-am enumerat. Nu imi place sa ma complic cu explicatii inutile, cu lucruri intoarse pe toate fetele doar pt ca ele sa cada cum vreau eu.
              Daca vrei, sunt adeptul lamei lui Occam, entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem, adica dintre 2 ipoteze cu greutate aproape similara in continut, cea mai simpla de demonstrat/cea care propune cele mai putine presupuneri, dar totusi suficienta pt a raspunde la intrebari, e de obicei si cea corecta (desi uneori teoria poate da gres, ea este suficienta pt majoritatea explicatiilor).

              Nu m-ai inteles legat de Subaru. Ca orice companie auto, e normal sa-si doreasca sa faca bani. Desi traditiile astea ale lor cu motor boxer si AWD pe toate modelele costa destul de mult, totusi au cautat sa nu renunte la ele sau la altele de genul. De ce? Eu cred ca sunt convinsi ca din momentul in care renunta la ele, intra in banalitate. Aici poti face o paralela cu Honda, ce i-a facut pe ei celebri, la ce au renuntat, daca este bine sau rau, etc.

              Comment


              • #52
                City si Fit n-au nici o treaba cu zona low-cost, ba din contra, sunt mai scumpe decat orice concurent pe clasa lor.

                City a evoluat mult in cei 13 ani de cand e pe piata si intr-adevar n-a fost si nici nu e un concurent al Logan/Sandero ci mai degraba o categorie (de pret) mai sus. Ca sunt printre cele mai scumpe modele de la clasa lor, nu e nicio tragedie, unul intotdeauna e mai scump ca celelalte modele.
                Idem Fit-ul dar intr-o alta dotare decat cea EUDM/USDM/JDM.
                Concurenta pt Logan n-as vrea sa vad de la Honda, dar daca le-ar aduce banuti in visterie, n-as spune nu.
                Tocmai de asta se discuta infiintarea brandului Li Nian (cel putin pentru China), pentru a se evita o asemenea masina sub sigla brandului Honda.

                Sunt sigur ca ii puteau da de cap, asa cum i-au dat de cap lui VTEC cand toata lumea spunea ca nu e posibil asa ceva, dar mai mult ca sigur cineva a taiat craca de sub picioare cu putin inainte de a-l finaliza si implementa pe motivul "n-avem bani de prostia asta, ne ajunge ce avem".

                A crede nu inseamna a stii, deci discutia asta e cam non-sens.


                Iti pot dovedi oricand, cu modelele-n fata, ca per total, luand toate aspectele in considerare, calitatea a scazut, exceptand poate Accordul si foarte discutabil Legend-ul. In rest, chiar n-am nici un dubiu. Si nu, nu ma refer la plasticurile de bord. Dar, ma rog, aici putem gasi scuza "asa fac toti".

                Abia astept dovada!



                Scrisoarea de intentie cu iz electoralo-financiar a unor demagogi nu prea as crede sa reprezinte vreo piatra de temelie in construirea unui viitor bazat pe H. Uite ce s-a ales de teoria incalzirii globale a lui Gore (aka praful).

                Ca si un om cu o pregatire modesta, nu-mi permit sa faca conducerea a 8 concerne auto si alti politicieni de prima mana asa simplu "demagogi", daca tu iti permiti asta e ok. Avand in vedere nerabdarea ta imi dau seama ca esti dezamagit ca inca nu vezi nimic la cale, dar trebuie sa accepti ca asemenea proiecte nu se fac de azi pe maine si nici ca mari "tunuri" nu sunt gandite ci sunt ceva pe termen lung (sau daca vrei, luuuung).
                In ziua in care ajung sa nu mai cred pe nimeni si in nimic, e foarte posibil sa termin cu viata asta.


                Ai ocolit din nou, pt a nu stiu cata oara, subiectul "ce facem ca sa avem un succes durabil acum ca sa putem strange bani pt alte viitoare proiecte". Dupa cum ziceam, investitiile microscopice in "noile" modele nu reprezinta o modalitate durabila de a face bani.

                Pai asta cu ocolitul am invatat-o de la tine! Nu-ti mai amintesti unde ai ramas dator? Pai hai ca te ajut eu, pentru inceput cu asta:
                - de ce a plecat Honda din F1 in 1968?

                Acum ceva vreme in urma deschisesei un topic numit "Asta e Honda", oare ce era pe acolo?
                In ce masura vei avea dreptate in legatura cu "investitiile microscopice" trebuie sa asteptam viitorul. Inteleg ca arzi de nerabdare, dar chiar si tu trebuie sa inveti sa fii mai rabdator.


                "incerc sa inteleg ce-i poate face pe ei sa ajunga la ceea ce fac"
                Asta suna putin a religie si incredere oarba. Daca cineva o duce bine, D-zeu l-a binecuvantat, daca da coltul, asa a fost voia lui D-zeu, sa-l ia la el. Orice s-ar intampla, totul are o motivatie pozitiva, niciodata negativa, totul e explicabil, si nu criticabil, lucrurile merg intr-un fel pt ca asa e scris, nu pt ca asa decidem noi s-o facem. Acum, depinde de fiecare cum gandeste in viata, dar eu prefer sa fiu ceva mai pragmatic si sa cred ca fiecare isi poate decide rolul in viata. Asa cu si ei. Nu vad ce e asa de dramatic in a-i critica, mai ales cand o zbarcesc vizibil.


                E dreptul meu sa fiu si sa gandesc cum vreau, daca ai vreo problema cu asta, ocoleste-ma.
                Daca crezi ca ai dreptul sa judeci lumea dupa bunul plac, te ocolesc.
                Ca nu-mi exprim criticile in public, e o decizie personala care TREBUIE respectata, daca poti trai cu ea bine, daca nu, noroc bun!

                Acum, la final de discutie s-a intamplat exact ceea ce precizeam cu cateva zile in urma:
                un topic cu concluzia "Honda e praf, a fost odata.....". Iar asta se pare ca e valabil si pentru nucleul subietului: Honda la salonul auto de la Geneva. Deci nu se comenteaza ce-a fost acolo si ce n-a fost acolo. Super treaba!
                Iar tie felicitari ca ai mai reusit odata sa vezi o discutie terminata cu aceasta concluzie, ca ai tinut ca de obicei sa ai ultimul cuvant, ca nimeni de aici n-a avut dreptate si nu in ultimul rand pentru punctajul maxim.
                Astept cu nerabdare subiectul lunii Aprilie!!
                A da si astept bineinteles sa aflu ce am mai inteles iarasi gresit.
                HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                Comment


                • #53
                  Eu te invit sa propui tu subiectul pe aprilie, ca si pe cel de mai, iunie, iulie, august, etc. Cred ca asa e mai bine pt toata lumea. Eu nu fac decat sa agit, sa 'obosesc' si sa imi arat cu insistenta nerabdarea.

                  Cat despre raspunsul la care iti eram dator:
                  Honda a iesit din F1 in 1968 in proportie de 99% din vina sa. Desi John Surtees a iesit pe locul 2, cel de-al doilea pilot, Jo Schlesser, a murit intr-un accident fatal chiar in lapul 3 cand masina i-a luat foc din cauza noului sasiu RA302, care continea magneziu. Legendarul Surtees a avut norocul, fortat spus, de a refuza insistent noul sasiu, preferandu-l pe cel vechi, RA301, convins fiind de faptul ca cel nou e prea nesigur. Din pacate, a avut dreptate.
                  Din punctul meu de vedere, a fost o decizie extrem de curajoasa, pe care oficialii Honda de astazi sunt aproape SIGUR ca nu ar fi luat-o, daca ar fi avut succes in F1 si bani gramada in visterie din treaba asta.

                  Raspunsul la intrebarea mea poti sau nu poti sa il dai, e treaba ta. Sunt sigur ca ti-ar fi dificil, pt ca deciziile lor de astazi sunt de neinteles pt foarte multa lume. Poate tu nu rasfoiesti netul, dar iti dau eu un breaking news: fanii Honda sunt extrem de dezamagiti si revoltati si foarte putini mai au puterea de a mai gasi scuze sau explicatii.

                  nu-mi permit sa faca conducerea a 8 concerne auto si alti politicieni de prima mana asa simplu "demagogi"
                  La un nivel atat de inalt de politichie si conducere, demagogia este la la rang de arta si exista niste mecanisme de comunicare foarte complexe, mi-ar lua foarte mult sa stau sa-ti explic semantica, sensul adevarat al cuvintelor si actiunilor, iar asta am invatat-o la facultate si nu numai. Tu poti sau nu poti crede in ei, e treaba ta, dar eu iti spun ca niciodata nu tb sa iei de bun tot ce se spune la nivel declarativ. Nu e nevoie sa termini cu viata, dar asta e crunta realitate pe care poate ca tu nu o percepi, sa speram doar dintr-o banala naivitate. Dar asta e alta discutie.

                  Acum ceva vreme in urma deschisesei un topic numit "Asta e Honda", oare ce era pe acolo?
                  Topicul "Asta e Honda" l-am deschis din respect pentru produsele lor, dar a venit mai mult ca o rabufnire disperata a sperantei. Speranta ca totusi spiritul Honda nu a murit. Iarasi, din punctul meu de vedere, consider ca spiritul e in coma, iar sefii lor de astazi stau cu mana pe stecherul aparatelor de mentinere in viata cu ideea sa-l traga din priza in orice moment.

                  A crede nu inseamna a stii, deci discutia asta e cam non-sens.
                  Daca acum mai bine de 20 de ani au putut, cand conditia lor financiara era mult mai modesta, ce alta explicatie logica mai poate exista, in afara de cea evidenta? Eu nu pot sa inteleg cum poti refuza intr-atat de indarjit mecanismul logic. Sa fie oare conducerea Honda formata din extraterestri, sa nu li se aplice logica umana?

                  Abia astept dovada!
                  Cu o minima deschidere spre evident, dovezile le poti gasi si singur. Doar sa lasi putin deoparte starea de negare si incapatanare.

                  E dreptul meu sa fiu si sa gandesc cum vreau, daca ai vreo problema cu asta, ocoleste-ma.
                  Gandirea asta agresiva nu iti face cinste. Dar, daca tu vrei s-o iei chiar asa de personal, ok. Eu n-am luat-o niciodata. Ca de fiecare data, tot ce am spus cu un iz mai critic despre Honda trebuie sa fie rastalmacit, pus la zid si infierat de catre tine. Nu am cerut eu asta, tu ai fost cel care te-ai erijat in "vanatorul de vampiri". Ca de altel, si in acest topic. Eu spun "ce bine ca mai renunta la incapatanare", tu ai inceput cu discutii cu care STII foarte bine ca ma starnesti. De ce? Nu stiu, probabil ca-ti place sa ma vezi agitat si pornit pe Honda, undeva in subconstient. Cu siguranta tb sa stii ca tot ceea ce ai spus si felul in care ai spus-o nu are cum sa ma faca sa vad lucrurile altfel, ba din contra, adanceste si mai mult prapastia intre realitate si sperantele tale (de altfel nobile, dar, dupa parerea mea, cu un foarte mare risc de neconcretizare).

                  ca ai tinut ca de obicei sa ai ultimul cuvant

                  Te las pe tine sa ai ultimul cuvant, dupa care eu nu mai postez nici o replica la subiect. De altfel, nu ma supar deloc daca imi stergi si contul. Chiar te rog. Stiu foarte bine ca "unii" te-au tocat la cap vis-a-vis de comportamentul meu la adresa Honda, unii chiar din "cercurile oficiale". Iar tu, se pare, le-ai cam cedat. O sa va fac pe plac si o sa pun punct aici, poate asa e mai bine pt toata lumea, decat sa obosesc intr-atat auditoriul cu teoriile mele aberante. Fara nici o suparare din partea mea, uite, pun si un smiley ca sa se inteleaga bine.

                  LE: acum mi-am dat seama. Sunt cam singurul din 2004 care mai posteaza pe forum. Dupa toate probabilitatile, de aici vine si ruptura, fiind de "generatie" si gandire invechita.
                  Last edited by BogdanRR; 26-03-10, 10:40.

                  Comment


                  • #54
                    da,meci...de replici!bine gandite si argumentate.numai de nu v-ar face inamici...

                    @bogdanRR:stii ca iti impartasesc aici ideile si nu are sens ce vad eu acolo la HONDA,pe divizia de automobile.dar cine ne baga pe noi in seama?nimeni....cel putin nu ei-oficialii.

                    @hondatu:nu tot ce face acum consiliul director al HMC pare desprins din sfanta scriptura si trebuie citat,rugat si inchinat la el...parerea mea.

                    Haideti sa ne oprim pe aici cu replicele pe subiect deoarece au epuizat o anumita consisteta a subiectului si risca sa se transforme intr-o disputa personala.

                    e bine asa,e anotimpul schimbarii, haideti sa schimbam subiectul si noi.
                    ex CL7 AT 2006
                    CN1 Sport 2005
                    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                    Comment


                    • #55
                      Razvane, inamici nu devenim noi in lumea Honda, pentru asta ne mai leaga destule, diferenta o face doar prisma prin care privim lucrurile.
                      Trebuie in schimb sa-mi dai voie sa te intreb, cum ai dedus tu despre mine ceea ce scrii tu acolo? Nu de alta dar eu asa ceva n-am scris/spus in viata mea. Si nu poti nici sa spui ca las impresia asta din moment ce am specificat clar ca parerile mele le tin pentru tine.
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #56
                        Honda a iesit din F1 in 1968 in proportie de 99% din vina sa. Desi John Surtees a iesit pe locul 2, cel de-al doilea pilot, Jo Schlesser, a murit intr-un accident fatal chiar in lapul 3 cand masina i-a luat foc din cauza noului sasiu RA302, care continea magneziu.
                        Legendarul Surtees a avut norocul, fortat spus, de a refuza insistent noul sasiu, preferandu-l pe cel vechi, RA301, convins fiind de faptul ca cel nou e prea nesigur. Din pacate, a avut dreptate. <BR>Din punctul meu de vedere, a fost o decizie extrem de curajoasa, pe care oficialii Honda de astazi sunt aproape SIGUR ca nu ar fi luat-o, daca ar fi avut succes in F1 si bani gramada in visterie din treaba asta.


                        Din pacate sunt nevoit sa te numesc naiv din simpul motiv ca n-ai inteles mai nimic din sportul asta. In amanunt definitiv nu te-ai ocupat niciodata de el, deci probabil ca nici n-ar trebui sa ma mire. Tu chiar credeai ca eu nu stiu ce s-a intamplat in 1968?
                        Hai sa vedem cum sta treaba si cu aventura asta, raspunsul va fi unul greu de digerat pentru tine, dar ai tot timpul din lume sa o faci si daca nu o faci, treaba e oricum consumata iar omenirea nu se va duce de rapa ca nu crezi tu atata lucru.
                        Deci cand Honda s-a retras din F1 acum 16luni (fiindca in contextul asta a cazut intrebarea asta catre tine!), dupa o prezenta de 10ani si soldata cu o victorie (accidentala), unul din motivele invocate de criticii specialisti (partial si de anumiti fani), a fost acela ca de fapt lipsa succesului ar fi adevaratul motiv. Sigur, fiecare e liber sa critice in felul lui, dar nu cumva se poate face o paralela cu spontana plecare din ´68? Mai ales ca si atunci ca si acum, nu sarise la cap decat o victorie (accidentala)! In 5ani de activitate in regie proprie!
                        Aici trebuie sa dovedesti ca esti asa pragmatic cum spui ca esti!
                        Stiu ce doare: doare realitatea de a recunoaste ca si Honda-san s-a mai inselat. Si cred ca mai doare si mandria si orgoliul ranit.

                         
                        La un nivel atat de inalt de politichie si conducere, demagogia este la la rang de arta si exista niste mecanisme de comunicare foarte complexe, mi-ar lua foarte mult sa stau sa-ti explic semantica, sensul adevarat al cuvintelor si actiunilor, iar asta am invatat-o la facultate si nu numai. Tu poti sau nu poti crede in ei, e treaba ta, dar eu iti spun ca niciodata nu tb sa iei de bun tot ce se spune la nivel declarativ. Nu e nevoie sa termini cu viata, dar asta e crunta realitate pe care poate ca tu nu o percepi, sa speram doar dintr-o banala naivitate. Dar asta e alta discutie.

                        Sunt constient si o simt si pe pielea mea ca nu toate deciziile "de sus" sunt si bune.
                        Dar nu cumva fortezi putin lucrurile cand pe de o parte spui ca hidrogenul mai are nevoie de 50 de ani si pe de alta parte ai pretentia ca dupa o prima intalnire de gen sa fie plantate pe Terra intregi retele de pompe de alimentare cu hidrogen? Ce ar fi trebuit sa se intample la o asemenea prima intalnire de gen? Ce nu e deajuns pentru o prima intalnire de gen? Daca n-ar fi avut loc ai fi putut spune ca clasa politica nu are niciun interes pentru lumea auto, acum s-au pus toti de accord in privinta unui lucru care probabil mai are decenii pana la start si tot nu e bine?
                        Mult laudata mobilitate electro care ni se promite in viitoarul foarte apropiat are probleme mult mai mari pentru faptul ca tocmai sta sa ia startul si mai nimic nu e concret!
                        Nu cumva supraapreciezi aceasta electromobilitate si subapreciezi (crezand ca poate va interveni altceva) prea mult mobilitatea pe pila de combustie?
                        Ce e atat de uman la un Mitsu MiEV care in Europa ma costa 44.000€ (Germania)?
                        Daca buburuza aia costa atata, cat va costa oare mult laudatul Ampera? De minunatul tau tau Tesla la peste 100.000€ nu mai are rost sa vorbim......
                        Dar cum ramane cu facturile la curent ca de energie generativa in masa nici nu poate fi vorba? Aici nu se pune faptul ca daca tragem linie si socotim nu ne prea ies calculele ecologice?

                         
                        Topicul "Asta e Honda" l-am deschis din respect pentru produsele lor, dar a venit mai mult ca o rabufnire disperata a sperantei. Speranta ca totusi spiritul Honda nu a murit. Iarasi,
                        <U>din punctul meu de vedere</U>, consider ca spiritul e in coma, iar sefii lor de astazi stau cu mana pe stecherul aparatelor de mentinere in viata cu ideea sa-l traga din priza in orice moment.

                        Am inteles dar astfel de faze au mai existat in istoria Honda (si cred ca in istoria fiecarui concern de gen) si totusi Honda nu s-a dus de rapa asa cum le prevezi tu viitorul, iar acum urmeaza o noua intrebare la care imi erai dator:
                        cum a reusit Honda sa supravietuiasca perioada 1970-1983 fara NICIUN model sportiv?
                        Astept un raspuns complet!
                        Dar totusi ce ai fi tu pregatit sa faci daca Honda va dovedi contrariul vorbelor tale?
                         
                         
                         
                        Cu o minima deschidere spre evident, dovezile le poti gasi si singur. Doar sa lasi putin deoparte starea de negare si incapatanare.

                        Ca si un potential client Accord / Accord Tourer e clar ca nu pot avea decat un singur interes:
                        sa casc bine ochii la produsele actuale. Ochelarii roz de cal nu fac bine nimanui dar cred ca nici o masca de sudor.


                        Stiu foarte bine ca "unii" te-au tocat la cap vis-a-vis de comportamentul meu la adresa Honda, unii chiar din "cercurile oficiale". Iar tu, se pare, le-ai cam cedat. O sa va fac pe plac si o sa pun punct aici, poate asa e mai bine pt toata lumea, decat sa obosesc intr-atat auditoriul cu teoriile mele aberante. Fara nici o suparare din partea mea, uite, pun si un smiley ca sa se inteleaga bine.

                        Nu stiu ce si de unde stii tu asa multe lucruri si cum nu e nevoie sa-ti demonstrez contrariul, nici nu ma obosesc sa pierd timpul sa ma justific in fata ta.
                        Ca ai imaginatie stiam, dar ca ai asa o imaginatie, nu stiam, ma lasi paf si tare ma tem ca deja treci in partea cealalta, in partea destructiva a imaginatiei. Fii mai creativ ca se pare ca ai cam mult timp liber si oamenii care nu au destul de lucru risca sa o ia razna.
                        Mai trebuie sa stii ca nu ma las asa usor impresionat, nici de parerile bune nici de cele mai putin bune, asa naiv cum ma stii, putere de discernamant mai am.
                        Ce constat eu mereu in discutiile cu tine (pe langa faptul ca sfarsitul e mereu acelasi......) e faptul ca tie iti place sa discuti NUMAI despre efecte dar NICIODATA despre cauze.
                        Si asta e trist pentru un om care se vrea obiectiv si pragmatic.
                        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by hondatu View Post
                          Trebuie in schimb sa-mi dai voie sa te intreb, cum ai dedus tu despre mine ceea ce scrii tu acolo? Nu de alta dar eu asa ceva n-am scris/spus in viata mea. Si nu poti nici sa spui ca las impresia asta din moment ce am specificat clar ca parerile mele le tin pentru tine.
                          am omis sa pun ghilemele de rigoare!nu a fost o chestie personalizata tie,mai degaraba un mod plastic de a ma exprima si asta la modul general.
                          scuze daca s-a interpretat/inteles gresit.
                          ex CL7 AT 2006
                          CN1 Sport 2005
                          KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                          "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by hondatu

                            Stiu ce doare: doare realitatea de a recunoaste ca si Honda-san s-a mai inselat.

                            Honda-san, ca orice om, s-a inselat deseori, si tot ca orice om, a stiut cand sa se opreasca. Paralela acum-atunci e foarte greu de facut, intrucat acum au avut cu mult mai multe resurse decat in vremurile in care erau de-abia cunoscuti ca si producatori de motociclete (ma insel eu sau erau unici pe vremea aia din punctul asta de vedere?). Problema e ca Honda a stiut intodeauna sa faca motoare, nu sasiuri. Dovada ca in 1967 au prestat mai bine gratie sasiului construit de Lola. Iarasi dovada, din 1983 pana in 1992, cand au furnizat doar motoarele au avut 71 de GP-uri castigate cu 6 echipe. Din punctul meu de vedere, sunt ok cu asta, si iarasi o dovada e ca doar cu Brawn ar fi reusit sa faca treaba buna.

                            Originally posted by hondatu
                            Sunt constient si o simt si pe pielea mea ca nu toate deciziile "de sus" sunt si bune.
                            Dar nu cumva fortezi putin lucrurile cand pe de o parte spui ca hidrogenul mai are nevoie de 50 de ani si pe de alta parte ai pretentia ca dupa o prima intalnire de gen sa fie plantate pe Terra intregi retele de pompe de alimentare cu hidrogen? Ce ar fi trebuit sa se intample la o asemenea prima intalnire de gen? Ce nu e deajuns pentru o prima intalnire de gen? Daca n-ar fi avut loc ai fi putut spune ca clasa politica nu are niciun interes pentru lumea auto, acum s-au pus toti de accord in privinta unui lucru care probabil mai are decenii pana la start si tot nu e bine?
                            Mult laudata mobilitate electro care ni se promite in viitoarul foarte apropiat are probleme mult mai mari pentru faptul ca tocmai sta sa ia startul si mai nimic nu e concret!
                            Nu cumva supraapreciezi aceasta electromobilitate si subapreciezi (crezand ca poate va interveni altceva) prea mult mobilitatea pe pila de combustie?
                            Ce e atat de uman la un Mitsu MiEV care in Europa ma costa 44.000€ (Germania)?
                            Daca buburuza aia costa atata, cat va costa oare mult laudatul Ampera? De minunatul tau tau Tesla la peste 100.000€ nu mai are rost sa vorbim......
                            Dar cum ramane cu facturile la curent ca de energie generativa in masa nici nu poate fi vorba? Aici nu se pune faptul ca daca tragem linie si socotim nu ne prea ies calculele ecologice?

                            Din punctul meu de vedere, si vremurile mi-o dovedesc inca, solutia hidrogen este mult prea indepartata. Evolutia in lumea auto este strans legata de existenta petrolului ca si prima optiune de combustibil. Deocamdata, nu e nici o criza reala, petrol e inca destul, ba chiar s-au descoperit metode de a face petrol din carbuni cu cost zero. Electromobilitatea este singura varianta care sa impace si capra si varza pt mult timp de-acum incolo, iar H-ul va tb sa mai astepte. Simpla intalnire simbolica a politichiei si producatorilor nu reprezinta decat un praf in ochi aruncat opiniei publice, si tu stii bine asta.
                            Tu arunci niste preturi la masini electrice, dar pana la urma si FCX este o masina electrica...plus ca, ai idee cat costa sa faci una? Prin compartie, i-miev e Logan la pret. Si nu te impacienta, vor scadea mult costurile lor in 5-10 ani.
                            Apropo de facturi, stii cat costa o incarcare a bateriei la o masina electrica cu un range mediu de 100 km? Sub 1 euro. Asta e cost mare? Da, ar fi foarte urat din partea mea sa merg cu 1 euro pe suta de km, vai ce urat ar fi.

                            Originally posted by hondatu
                            Am inteles dar astfel de faze au mai existat in istoria Honda (si cred ca in istoria fiecarui concern de gen) si totusi Honda nu s-a dus de rapa asa cum le prevezi tu viitorul, iar acum urmeaza o noua intrebare la care imi erai dator:
                            cum a reusit Honda sa supravietuiasca perioada 1970-1983 fara NICIUN model sportiv?
                            Astept un raspuns complet!
                            Dar totusi ce ai fi tu pregatit sa faci daca Honda va dovedi contrariul vorbelor tale?
                             
                            Sa nu comparam criza petrolului din anii '70 cu vremurile de acum. Pe-atunci se renunta pe capete la masini sport, iar muscle-urile americane coborau la sub 200cp. Tocmai ideea de a veni cu masini economice era biletul spre succes si era si aberant sa apeleze la masini sport. Acum, vremurile sunt altele, masinile sport pot fi si foarte economice, chiar mai economice decat masinile normale din anii '70, iar apetitul pentru ele este constant si destul de bogat. Sa nu mai vorbim cata imagine pozitiva aduc brandului, laolalta cu vanzari pe intreg palierul de modele. Dar iarasi nu ai inteles mesajul meu, poate totusi ar trebui sa-l bolduiesc ca sa-l citesti si tu macar o data: nu lipsa unor modele sport critic eu neaparat la Honda, ci lipsa unei evolutii de orice fel, ancorata la realitatile vremurilor de astazi. Spre ex, m-as fi bucurat nespus, daca tot au mers pe calea hibrid si au dat cu sutul la sportive, sa iasa cu un sistem hibrid care sa ne ia 'maul' la toti. Deocamdata, cu 10 ani de experienta, este in pericolul de a fi depasita de n-spe constructori si la capitolul asta.
                            Ce pot sa fac daca-mi dovedesc contrariul, o sa ma bucur nespus. Pt a mia oara, tu ai impresia ca eu ma bucur ca sunt intr-o situatie grea, ceea ce nu este cazul, DELOC! Incearca sa intelegi macar un lucru atat de simplu. Daca nici asta nu intelegi, atunci chiar e inutila polemica.

                            Originally posted by hondatu
                            Ca si un potential client Accord / Accord Tourer e clar ca nu pot avea decat un singur interes:
                            sa casc bine ochii la produsele actuale. Ochelarii roz de cal nu fac bine nimanui dar cred ca nici o masca de sudor.

                            Ai ales cam singurul model care mai dovedeste putina crestere in calitate, desi si aici as putea sa aduc argumente contra foarte plauzibile.

                            Originally posted by hondatu
                            Ca ai imaginatie stiam, dar ca ai asa o imaginatie, nu stiam, ma lasi paf si tare ma tem ca deja treci in partea cealalta, in partea destructiva a imaginatiei.
                            Ce constat eu mereu in discutiile cu tine (pe langa faptul ca sfarsitul e mereu acelasi......) e faptul ca tie iti place sa discuti NUMAI despre efecte dar NICIODATA despre cauze.
                            Asa sa fie, sa am eu imaginatie, desi stiu bine ca nu e asa. Dar aici e o alta discutie, pe care mi-ar si, sincer, jena s-o port cu tine aici, deoarece sunt destul de scarbit cam unde a ajuns situatia (si da, stiu f bine despre ce vorbesc). Am vorbit destul despre cauze, dar cred ca n-au fost tu suficient de atent si tot efecte le-ai vazut, pt ca asa ai vrut.


                            Si, totusi, nu vrei sa ai onoarea de a avea concluzia si ultimul cuvant?
                            Poate un mesaj de speranta si reconciliere, de genul "ok, poate sunt intr-o situatie nu prea fericita, dar sper si cred ca isi vor reveni, si mai cred ca si tu, desi ii critici asa de tare in ultima vreme, iti doresti sa ii revezi acolo unde le este locul"?
                            Sau vrei sa continuam la nesfarsit polemica?
                            Nu de alta, dar in replicile tale nu vad decat scuze, scuze si iar scuze. "Au avut si atunci, au mai fost si asa, stiu ei ce fac, nu mor ei ca vor unii, etc.". Nimic concret.
                            Last edited by BogdanRR; 30-03-10, 09:55.

                            Comment


                            • #59
                              Paralela acum-atunci e foarte greu de facut, intrucat acum au avut cu mult mai multe resurse decat in vremurile in care erau de-abia cunoscuti ca si producatori de motociclete (ma insel eu sau erau unici pe vremea aia din punctul asta de vedere?).

                              Unele discutii ce contin comparatii greu de facut sigur ca sunt mai dificile dar subiectul de fata (motorsport in anii ´60 vs. motorsport in anii 2000) e foarte simplu de discutat fiindca si atunci ca si acum, motorsportului i s-a alocat un buget fix din profit. Nu stiu cat i se alocau in anii clasici dar se stie ca programul F1, cel putin din ultima perioada, s-a subordonat diviziei R&D, divizie ce i s-a alocat intotdeauna in jur de 5% din profitul firmei.
                              Foarte putin probabil ca Honda-san sa fi alocat 50% din profit programului de F1, la toata dragoastea lui pentru curse si pentru marketing (fiindca la urma urmei asta a si fost in mare parte si anume intentia sa de a-si face cunoscuta prezenta sa pe sectorul automobilelor). Dar oricat ar fi alocat sunt sigur ca acele sume pentru acele vremuri si pentru acest sport erau unele normale si in limita bunului simt. Sportul asta a devenit scump dupa anul 2000 cand a dat strechia in ei cu aerodimanica si circul cu cauciucurile.
                              Deci la capitolul resurse, treaba e destul de simpla, aveau mai putine dar nici sportul nu era atat de scump.
                              Asa la capitolul "azi e numai marketing, atunci erau lucruri adevarate", te asigur ca in multe locuri realitatea e alta decat o crezi. Rasfoieste niste materiale promotionale ale acestor timpuri si ai sa te convingi singur.
                              Cand faci motorsport la nivel mondial, primul, DAR PRIMUL motiv pentru care il faci e marketingul, dupa aia e scolarizarea si experienta personalului (detaliu mentionat si de Honda-san personal!!).
                              Honda e cel mai mare producator de motociclete din 1955, prin urmare in 1964 erau deja cunoscuti la nivel mondial, mai ales ca in 1959 fusesera prezenti in competitiile de gen pe pamant european.
                              Nu sunt sigur ca am inteles ce ai vrut sa spui cu "unici din punctul asta de vedere".

                               
                              Problema e ca Honda a stiut intodeauna sa faca motoare, nu sasiuri. Dovada ca in 1967 au prestat mai bine gratie sasiului construit de Lola. Iarasi dovada, din 1983 pana in 1992, cand au furnizat doar motoarele au avut 71 de GP-uri castigate cu 6 echipe.

                              De accord, dar daca stii ca nu te tine capul (sa faci si sasiuri performante) atunci nu te bagi sa preiei ditamai echipa de F1 si deci ditamai responsabilitatea si cheltuielile imense si ramai la ce stii tu sa faci mai bine - motoare -. Doar asta a si fost pana cand au preluat echipa la sfarsitul anului 2005 (B.A.R. Honda devenita Honda). Dar au lins sange dupa sezonul 2004 si asta a fost.
                              A mai fost si o chestie de prestigiu:
                              daca acum 40 de ani nu stiam sa facem sasiuri, acum stim sa facem. Si au stiut...........

                               
                              Tu arunci niste preturi la masini electrice, dar pana la urma si FCX este o masina electrica...plus ca, ai idee cat costa sa faci una?

                              Sigur ca stiu, un FCX Clarity costa in jur de 1.500.000$ la ora asta, dar asta e un pret "normal" pentru un prototip la nivelul asta. Tocmai de aceea se studiaza in continuare (si chiar se evolueaza!) toate posibilitatile sale cu privire la scaderea preturilor. Repet: arunca o privire la cat s-a evoluat.
                              Pretul acestui prototip e irelevant la ora asta fiindca asa cum bine spui, mai sunt ceva ani pana la implementarea in serie.


                              Prin compartie, i-miev e Logan la pret. Si nu te impacienta, vor scadea mult costurile lor in 5-10 ani.

                              Sigur ca 44.000€ sunt o nimica toata fata de acei 1.500.000$ dar aici vorbim de o tehnologie disponibila acum vs. una disponibila peste X ani.
                              Pai de ce numai peste 5-10ani va fi ieftina aceasta tehnologie daca ni se ofera chiar acum? Cum poate convinge electromobilitatea ASTAZI daca nu prin pret? Nu cumva va detine o cota de piata mai mica decat a involuatului Insight?


                              Apropo de facturi, stii cat costa o incarcare a bateriei la o masina electrica cu un range mediu de 100 km? Sub 1 euro. Asta e cost mare? Da, ar fi foarte urat din partea mea sa merg cu 1 euro pe suta de km, vai ce urat ar fi.

                              Daca ala e pretul pe zi pentru a-ti incarca masina de oras (ca de masina de concediu cred ca nu putem vorbi), e ok, dar daca acel curent folosit nu e unul din resurse regenerative, atunci adio ecologie ca degeaba nu scoti nimic pe teava in trafic si recuperezi la greu noaptea in garaj. Si daca ne amintim, asta era ideea principala si anume evitarea emanarii dioxidului de carbon. Sau ma rog, reducerea lui.



                              Tocmai ideea de a veni cu masini economice era biletul spre succes si era si aberant sa apeleze la masini sport.

                              Chestia valabila pentru California si partial Japonia dar in niciun caz pentru Europa.
                              Sa insiram niste exemple: Datsun, Alfa, BMW, Fiat si Ford nici ca au apucat calea asta, idem Opel si Mazda (partial) si uite ca toate au supravietuit.


                              Dar iarasi nu ai inteles mesajul meu, poate totusi ar trebui sa-l bolduiesc ca sa-l citesti si tu macar o data: nu lipsa unor modele sport critic eu neaparat la Honda, ci lipsa unei evolutii de orice fel, ancorata la realitatile vremurilor de astazi.

                              Am inteles si de asta te intrebam: cum a supravietuit Honda acei ani fiindca dupa motorul CVCC (1973) nu a mai venit nimic pana in 1983 din punct de vedere tehnic. Accord Mk 1 si Prelude Mk 1 n-au adus nimic interesant tehnic cu ele in productia de serie. Poftim, vorbim de un deceniu intreg de batut pasul pe loc.


                              Spre ex, m-as fi bucurat nespus, daca tot au mers pe calea hibrid si au dat cu sutul la sportive, sa iasa cu un sistem hibrid care sa ne ia 'maul' la toti. Deocamdata, cu 10 ani de experienta, este in pericolul de a fi depasita de n-spe constructori si la capitolul asta.

                              Corect, dar oare de ce NIMENI nu s-a bagat la o asemenea dracie?
                              Era mai bine daca faceau ca Mazda, sa-l cumpere de la Toyota?
                              Ce si-ar fi auzit dupa aia? Uite si la astia, marii versati tehnici nu sunt in stare sa faca un "amarat" de sistem hibrid?!?!
                              In rest nu putem decat sa asteptam evolutiile. Stii cum e si cu asteptatul asta, tine de viata (ca vorbim de Mos Craciun, sau vremea buna sau de criza sau de vacanta) si cand trebuie nu ne putem retrage.
                               
                               
                              Si, totusi, nu vrei sa ai onoarea de a avea concluzia si ultimul cuvant?

                              Uite de dragul tau inchei cu parerea ca poate sunt intr-o situatie nu prea fericita, dar sper si cred ca isi vor reveni, si mai cred ca si tu, desi ii critici asa de tare in ultima vreme, iti doresti sa ii revezi acolo unde le este locul.

                              Sau vrei sa continuam la nesfarsit polemica?
                              Eu nu cred ca am fost doar un capos in discutia asta.


                              Nu de alta, dar in replicile tale nu vad decat scuze, scuze si iar scuze. "Au avut si atunci, au mai fost si asa, stiu ei ce fac, nu mor ei ca vor unii, etc."

                              Nu sunt scuze ci am vrut sa-ti arat ca nu e nimic nou sub soare, deci m-am axat mai mult pe detaliul cu "azi sunt varza, pe vremuri erau tari" (nu e citat ci doar o mica caracterizare a unor spuse de-ale tale).
                              Faptul ca mai cunosc cate ceva din acea perioada nu trebuia sa-ti strice socotelile, dar daca ne laudam ca vrem discutii obiective atunci suntem datori sa punem pe masa tot ce se poate spune despre un subiect.
                              Cert mai e si faptul ca ar fi bine sa nu ne mai vinzi vorbe de genul "eu cred ca nu s-a vrut continuarea proiectului A-VTEC" ca si argument solid in timp ce asa ceva e doar o parere pur subiectiva si imposibil de dovedit (nu de alta dar de bine de rau eu iti pot dovedi tot ce am insirat aici).
                              Chestie valabila si pentru "se concentreaza prea mult pe hidrogen si daca apare altceva.....". Pai Bogdane, dupa conceptul asta nu mai trecem nici strada ca DACA ne calca masina......?
                              In rest mie mi-a facut placut placere sa discut si la un alt nivel si astept cu nerabdare urmatoarea paralela trecut (poate specialitatea mea principala) - prezent.
                              HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                              Comment

                              Working...
                              X