19 - 25/06/2006: Honda vs. concurenta germana pe piata NA

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    dixy2k
    Senior Member

  • dixy2k
    replied
    eu tot cred ca tu lucrezi pentru concurenta.

    Leave a comment:

  • Paul Costinel
    Member

  • Paul Costinel
    replied
    Honda vs "magnificii" germani

    1) Depinde cine face comparatia. Germanii nu sunt obiectivi si nici ju au nici un interes. Daca ar fi cu greu si-ar main vinde masinile. De altfel au inceput sa aiba probleme chiar acasa cu masinile japoneze. Revistele americane sunt mult mai obiective si cu zeci de ani experienta in domeniu. Ele fac statistici pe sute de mii demasini, cumpara toate modelele noi care apar si le testeaza timp de un an pe poligoane construite special si pe strada. Nici o revista din Europa nu se compara cu Consumer report si Consumer Guide. Daca statisticile lor nu ar fi exacte fii sigur ca “magnificii” le-ar da in judecata. Dar magnificii tac si inghit.
    2) Calitatea si sofisticarea de care vorbesti exista la masinile de lux japoneze in mai mare masura decat la cele germane. De exemplu: Lexus, si Acura obtin punctaje mult peste medie in timp ce Mecedes de exemplu obtine:
    Consumer Report
    Mercedes Benz CL Class
    63 puncte, media este 69.1
    Mercedes CLK55 Class
    52 puncte media 48.9
    Mercedes S Class
    65 puncte, media 62
    Mercedes E Class
    68 , media 62.2
    Mercedes GL Class
    61 puncte media 59.6
    Mercedes ML Class (500)
    63, media 61.6
    Mercedes S Class
    80 puncte media 69.1
    Mercedes SLK Class 48, media 48, 9
    Se observa ca exceptand clasa S si respectv E celelalte modele sent medii sau chiar sub medie. Ca sa dai atatia bani per o masina sub medie cum e SLK inseamna ca nu esti informat. Dar ce sa-I faci e lumea plina de fraieri.
    Fiabilitatea este mult sub medie la urmatoarele clase (Consumer guide)
    CLK; E; M; SL sub medie la S: la Clasa E Class Wagon este catastrofala, -101% (ultimul loc din 27 masini). De altfel un edealer din Los Angeles a dat in judecata firma Medcedes deaoarece clasa AMG GLK nu paote parcurge main mult de 10 intersectii (1Km) fara a se defecta. De altfel aceasta clasa a iesit per ultimul loc in Anglia din 140 masini in ceea ce priveste satisfactia cumparatorului. Toate Masinile Mercdes s-au clasat la coada, numai Renault fiind masini main proaste ocupand ultimele 7 locuri di 8 (cu clasa AMG per ultimul loc). De altfel nici Audi nu sta mai bine cu A6 sub medie, A8 mult sub medie, S4 mult sub medie, TT sub medie. Despre ce marja de eroare e vorba cand esti per ultimul loc???
    Daca aceasta inseamna calitate si sofisticare atunci cine are nevoie de ele ????
    Si acum Lexus{
    ES 350 69 puncte, media 62.2, fiabilitate: main buna decat media
    Lexus GS
    63puncte, media 62 fiabilitate mult mai buna decat media
    Lexus GX 470 61 puncte, fiabilitate main buna ca nedia
    LS 430: 79 puncte, media 69.1, fiabilitate mult main buna ca media
    LX 47062 puncte, media 59.6, fiabilitate main buna ca media
    Lexus RX 69 puncte, media 61.6, fiabilitate mult main buna ca media
    SC430 53 puncte, media 48.9 fiabilitate mult main buna ca media
    Comparatiile s-au facut cu Mercedes, Audi, BMW, Cadillac, Acura Infiniti.
    Sa vedem cum sta Acura:
    MDX 68 puncte, media 61.6 fiabilitate main buma ca media
    Acura RDX 59 puncte, media 53 puncte, model nou, date insuficiente
    Acura RL 67 puncte, media 62.2 fiab. este medie (Audi A6 67 puncte fiab. Sub medie, Mercedes Clasa E 68 puncte, fiab. Sub medie
    Acura RSX 58 puncte, media 48, fiab. Peste medie,
    Acura TL 68 pcte, media 62.2 fiab. Peste medie.
    Pot continua dar se vede ca Acura are in general mult peste medie si la fiabilitate sta main bine ca Mercedes, Audi sau BMW. De altfel si Honda Pilot obtine la SUV punctaj mai mare decat Mercedes si BMV(Audi nu face SUV-uri)
    Dodge Caliber are motor dar nu e mare lucru ca dezvolta 148 CP la 1.8l si 158 CP la motor de 2 l. Honda S200 are 240 CP la 2 litri. (doua sute patruzeci deci cu 82 CP mai mult decat Caliber!!!!). Nici o nasina din lume nu se apropie de acest raport cilindree-putere, adica 120 CP per litru!
    Consumul redus la Honda se datoreaza in primul rand unor inovatii si anume: durata variabiala de deschidere a supapelor, deschiderea a numai doua supape la turatii mici si anularea a trei cilindri la viteza de craoaziera. Cei trei “magnifici” au azuit de combinatia aceasta din ziare. Datoriata consumului redus in main 2006 Honda si-a dublat rata de crestere a vanzarilor fata de aprilie in SUA.
    Honda CRV este cal mai vandut SUV din SUA si Canada.
    La vanzari Honda vinde mai multe masini in SUA decat Mercedes, BMW Audi si VW la un loc. Din totalul de 3.194 milioane de autovehicule produse anual, Honda vinde peste 700 mii in SUA. Este pe locul 6 in SUA dupa GM, Toyoata, Ford, Crysler si Nissan. Desigur per primul loc la motociclete cu peste 10 miloane.
    Cu privire la inovatii, Accord a fost de 18 ori din 23 printre cele mai bune 10 masini vandute in SUA un criteriu important fiind inovatiile. Nici o masina nu a atins aceasta performanta.
    De asemenea Honda in anii 90 aplica noua sute de mii de inovatii pe an! Fiecare salariat care venea cu o idée care era aplicata pentru imbunatatirea masinii, a consumului de benzina sau pentru reducerea costului de productie era recompensat. Aceasta politica continua si azi. Nici un fabricant nu se poate lauda cu asemenea performanta. Nu e de mirare ca ori de cate ori Hoinda scoate o masina pentru prima oara per piata este cea mai buna din clasa ei. De exemplu CRV, Odyssey, Ridgeline, Acura MDX (SUV, minivan si pickup truck).

    Cu privire la motoare diesel Honda Accord a facut in 2005 primul motor diesel si a batut 19 recorduri mondiale. Este de departe cel mai bun motor diesel din lume ca sa nu mai vorbim de fiabilitate tipica pentru Honda.
    De asemenea interesatn de remarcat, Honda realizat cel mai avansat robot din lume, singurul care poate reproduce identic miscarile omului rezultatul a 10 ani de cercetari. De asemenea face cele mai avansate motoare de motociclete, si barci (cu cel mai mic motor in 4 timpi din lume (1 1/2CP).
    Honda nu face masini mari (cu exceptia lui Odyssey, cel mai mare minivan din America) si prin urmare nici motoare mari. Nu e nici o scafala sa faci motoare mari. Americanii fac cele mai mari motoare de cca. 100 de ani. Dar nu au reusit sa realizeze motoare mici care sa fie fiabile si performante. Motivele sunut urmatoarele: motoarele mici au turatie mare si rezulta urmatoarele probleme:
    a) sunt greu de echilibrat fortele de inertie fiind foarte mari
    b) ungerea se face foarte greu la turatii mari
    c) alimentarea cu aer este dificila datorita timpului foarte scurt de deschidere a supapelor.
    d) Datorita turatiei mari uzura este mare care se accentueaza in conditii dificile de ungere.
    Sa nu uitam ca Honda a realizat cel mai rapid motor de masina din lume, cu turatia maxima de 9000 RPM. La aceasta turatie un motor al “magnificilor” explodeaza pur si simplu deoarece au turatia maxima cu cca. 2000 rpm mai putin.

    Dupa ce americanii au incercat ani de zile sa construiasca motoare mici au renuntat. Toyoata face masini cu motor mic pt. GM (Geo Prism), Mazda face pt Ford (Ford Escort, Focus, etc). Intrucat Ford nu a reusit sa faca un motor cu patru supape pe cilindru pana in 1994, Yamaha a facut motorul pentru Ford Taurus.
    Mitsbishi face Dodge Neon si Dodge Stealth ca de altfel motoarele pt. Dodge Ram (toate pentru firma Crysler).

    Honda nu numai ca realizeaza cele mai performante motoare mici asa cum am aratat, dar sunt atat de bine echlibrate incat sunt mai silentoase si vibreaza main putin decat motoarele in 6 cilindri facute de altii (cu expectia Toyotei).
    Americanii nu au apelat la nemti sa le faca motoare. De altfel acum 10 ani GM a declarat ca nu intentioneaza sa ajunga Mercedes din urma deaoarece nu are ce invata de la Mercedes. Pentru ei tinta este Toyoata care avea cele mai stricte specificatii. GM este mandru acum ca face masini mai fiable decat germanii.
    Afirmatia ca germanii vand mai multe masini de lux pe piata Americana este o aberatie care cu greu merita raspuns. Am aratat ca numai Lexus vinde mai multe masini decat Audi. Mercedes si BMW la un loc. Studiaza statisticile.
    Afirmatia ca BMW are cea mai mare valoare de resale nu este sustinuta de fapte. Desi are intradevar punctaj maxim la resale (si Honda are la aproape toate modelele si vinde mai multe modele decat BMW) masinile BMW au fiabilitate slaba dupa cum s-a vazut (medie sau mult sub medie (seria 7). Numai un fraier plateste mult ca sa ia o masina la mana a doua care are sanse sa se defecteze des.
    Sa vedem cum stam cu satsifactia propritarilor de masini:
    BMW. Seria 3 peste medie, seria 5 mediocra, seria 7 mediocra, M3 peste medie X5 mediocra, z4 peste medie. Pentru comparative: Acura MDX peste medie, RL peste medie, RSX mediocre, TL peste medie, TSX mult peste medie, Accord peste medie, CRV mult peste medie,Civic Si mult peste medie Element peste medie, Civic peste medie, Oddysey mult peste medie, Pilot mult peste medie, Ridgeline mult peste medie, S200 mult peste medie. Asta spune ceva. Apropos, sa ne reamintim Mercedes clasa A a fost per ULTIMUL loc sin 140 in Anglia ca sa nu mai vorbim ca cu acest “magnific” nici poti sa iesi din garaj!

    Leave a comment:

  • dixy2k
    Senior Member

  • dixy2k
    replied
    trebuia sa spuna invers defapt... kaiserul junkurilor


    LS se vinde mai bine decit S care ofera 4 motorizari/submodele.
    deci LS430 se vinde mai bine decit S430, S500, S55, S600.

    si corect RX mai multe decit ML si G impreuna.
    Lumea in NA a ajuns la maturitate din punct de vedere auto si nu se lasa pacaliti de un slogan, "traditie".
    traditia masinilor proaste germane are priza mare de tot la Europeni. Cu asta au crescut si nu cunosc nimic altceva.
    Cum iti eplici ca sint si oameni mazochisti pe lumea asta care cumpara masini Italiene sau Franceze?
    Chiar atit de multi oameni cu Autism sa existe in Europa? Stiam ca este epidemie dar nici atit de mult nu am pututu sa imi imaginez.

    Leave a comment:

  • hondatu
    Administrator

  • hondatu
    replied
    Originally posted by Spider
    junk-urile kaiserilor.
    Subscriu intregului tau post, dar vorba asta m-a dat gata pe azi! :lol: :lol: :wink: :supz: artyman:
    Ce carcotasi suntem, ha? ops:

    Leave a comment:

  • Spider
    Moderator

  • Spider
    replied
    Parerea mea este ca oricat dam noi aici din maini, adevarul este ca destul de greu poti sa faci o comparatie intre carutele nemtesti si masinile japoneze.
    Secretul acestui lucru sta in mentalitatea consumatorului de pe strada.
    hondatu, tu spuneai de acele categorii de masini: audi, bmw si mert de o parte a baricadei si vw,opel si ford de cealalta parte.
    Daca excludem pretul de achizitie, vom descoperi ca la piese si intretinere (exceptand opel) celelalte stau oarecum la un numitor comun.
    Japonezele au un pret bun numai cand e vorba de cel CIP dar cu tot cu taxe il rup pe roman, iar taxele se reflecta si-n pretul pieselor.
    Basca faptul ca o gramada de romanasi isi iau masini la care pot gasi duium de piese SH, si asta face sa se indrepte tot spre junk-urile kaiserilor, pt ca o gramada de baieti aduc neinmatriculate pe care le dezmembreaza, si scot bani frumosi din asta.
    Desigur asta este o atitudine de om sarac si zgarcit care risca siguranta sa corporala si a familiei in schimbul a juma de pret la pivot, dar cum crezi tu ca sunt mai mult de 75% din "driverii" Romaniei?
    Pana cand nu va fi pusa la punct mentalitatea diversificarii, a sigurantei, politica taxelor, si nu vor cadea toate sh-urile aduse de prin shrott-urile Europei, masina japoneza nu isi va gasi un public larg ci doar unul dedicat, iar asta se va reflecta totdeauna in cifra de vanzari.

    Leave a comment:

  • hondatu
    Administrator

  • hondatu
    replied
    Cand e vorba de Honda vs. firmele nemtesti trebuie avuta mare atentie fiindca Honda e totusi o marca "de duzina" pe cand cei mai multi inteleg prin "masina germana" masina de lux gen BMW, Audi si Benz, ceea ce in realiatate nu deloc ok, corect ar fi sa comparam Honda cu marcile de duzina nemtesti adica VW, Opel si Ford, dar prima schioapata, a doua nu e prezenta sau doar indirect iar a 3a e oricum la ea acasa, deci cam asa ar trebui comparat.

    Leave a comment:

  • Ionut Saviuc
    Senior Member

  • Ionut Saviuc
    replied
    Honda

    Domnul Costinel multumesc ca ati dat curs invitatiei mele si ati venit pe Hondafan.
    Ionut Saviuc

    Leave a comment:

  • Marius -Iulian
    Senior Member

  • Marius -Iulian
    replied
    Top vanzari in segmentul de lux in USA in primele 4 luni 2006:

    1) Lexus 93056 buc
    2) BMW 88353 ( fara Mini)
    3) Mercedes 72572
    4) Cadillac 68845
    5) Acura 65023
    6) Lincoln 43571
    7) Infiniti 38805
    8) Volvo 38101
    9) Audi 25296
    10) Land Rover 15035

    iata ca pe anul acesta cei 3 japonezi ii bat la mustata pe cei 3 germani...

    Leave a comment:

  • Marius -Iulian
    Senior Member

  • Marius -Iulian
    replied
    de acord ca in Romania masinile japoneze nu au inca audienta necesara si multi potentiali cumparatori nu au inca cultura automobilistica. dar cred ca e vorba mai ales de raportul pret/calitate care este inca de parte europenelor. masinile Honda sunt in medie mult mai scumpe in Ro ( dar si in Europa) decat aici. asta clar nu ajuta. dar marcile japoneze au spart deja gheata in Vestul Europei si desi lupta pentru mintile inimile si portofelele europenilor pare a fi mai dificila decat cea din America japonezii au ceva atuuri in mana.

    acelasi comentariu de spre segmentul premium in Europa. japonezii ( Acura, Infiniti, Lexus) au un mic avantaj la pret in America fata de Europa. In Europa desi preturile sunt similare intre marcile de lux germane si Lexus. Iar calitatea, sofisticare tehnica si performantele ( ca si rezonanta sociala) este inca in avantajul germanelor ( dar Lexus recupereaza din ce in ce mai mult decalajul acre este acum mic).

    1) exista motorizari mai puternice la unele modele a altor marci decat Honda chiar si in USA. si daca te uiti la putere si daca te uiti la putere pe cilindree ( ex. Dodge Caliber vine cu un motor 1.8l de 148CP dezvoltat de Hyundai; desigur consuma mai mult ca are de miscat o hardughie de masina mai mare). nu exista un avantaj net pe linie al Hondei, dar exista desigur niste motoare de exceptie ale Honda.

    2) intr-adevar ca medie pe flota in vanzare Honda are cel mai bun consum de carburant. dar nu e datorata unei covarsitoare suprematii in constructia motoarelor ci a 2 elemente simple:

    -Honda are in general masinile mai usoare intr-o clasa data ( ex, Civic este cel mai usor din clasa compacta, Accord cel mai usor din clasa medie; Ridgeline este cel mai usor pick-up, etc). Aceasta eu o iau ca un plus; dar daca te uiti la eficienta termica a motoarelor nu este semnificativ mai buna decat cele ale marcilor americane sau a VW;

    - Honda este cea mai bine infipta in segmentele de masini usoare ( vinde mult mai putine masini grele SUV-uri si pick-up truck-uri mari si nu vinde nici un sedan mare- gen Impala, Ford Fivehundred, Toyota Avalon, etc), astfel incat media totala a vehiculelor vandute. Tot pe aceeasi linie Hnda este pe piata americana producatorul cu cea mai mare pondere a motoarelor in 4 cilindri din totalul masinilor vandute.

    in 2005 masinile noi vandute in USA aveau in proportie de:

    - 29.5% motoare in 4 cilindri,
    - 43.3% V6/I6
    - 25.1% motoare V8
    - V10 sau mai mari.

    pe primele 4 luni si jumate din 2006 proportia s-a schimbat simtitor:
    I4- 32.1%,
    V6/I6 - 41.7% si
    V8 - 23.8%,.

    fenomenul de scadere a cilindreii medii a masinilor noi vandute nu s-a mai inregistrat pe piata auto americana in ultimii 20 de ani.

    procesul se suprapune cu succesul marcilor care au in oferta motoare in 4 cilindri reusite ( proportia motoarelor in 4 cilindri din totalul vanzarilor in 2006 fata de 2005):

    Honda 65.7% fata de 56.1%
    Hyundai-Kia 54.1% fata de 45.1%
    Toyota 51.6% fata de 47.6%

    pana si companiile americane care se bazeaza in special pe vanzari de masini mari cu motoare V6 sau V8 au cunoscut o cresterea vanzarilor de masini cu 4 cilindri:

    Ford 20.6% fata de 11.7% ( Ford doteaza 40.8% din masinile nou vandute in America cu V8)
    GM 19.8% fata de 17.7% ( GM este campionul V8 in USA 42.2% din vanzarile lor)
    DaimlerChrysler 14.7% fata de 10.4%
    3) te-ai uitat pe tabelele de pe ConsumerReports dar nu ai surprins exact detaliile. punctele respective reprezinta procente in plus/minus fata de medie. de asemenea autorii avertizeaza ca marja de eroare este 20%. datele de fiabilitate sunt de partea japonezelor, nu am nici o indoiala dar diferentele nu sunt asa de mari intotdeauna.

    4) un alt avantaj al japonezelor pe piata americana ( e drept dobandit in 10-20 de ani de straduinte) este cel al valorilor reziduale care sunt cele mai bune pentru Honda intre marcile populare ( BMW este insa lider per total); avantaj pe care in ultimii 3-4 ani chiar cei 3 mari din Detroit i-au ajutat sa il consolideze prin politica agresiva de discounturi.

    5) inovatia tehnica este prezenta la Honda dar si la multi alti producatori. inca Honda ( indeaproape urmata de Toyota) are cele mai rafinate motoare de serie in 4 cilindri. La 6 cilindri sta foarte bine dar e cu un pas in urma BMW - uitati-va la noul motor i6 de 3.0l - Valvetronic este un VVT mai flexibil, VANOS este un VVT; graficul turatie cuplu este de asemenea de exceptie ( cuplu mai mare la turatii mai joasa decat V6-le de 3.0l al Honda). La V8-uri si peste lipseste cu desavarsire. Inca firmele germane de lux ( in primul rand BMW, dar si Audi cu Mercedes ramas un pic in urma) au un avans in introducerea ultimelor tehnologii pe ansamblu si inca au procente de cheltuieli totale pt. cercetare si dezvoltare din totalul cheltuielilor fimei cele mai ridicate.

    singurul domeniu unde Toyota si Honda au un avans considerabil fata de germani este cel al hibridelor. Europenii stau insa mai bine la diesel desi si japonezii au intrat in competitie cu cateva motoare remarcabile.

    6) Lexus este intr-adevar marca de lux cea mai populara in America dar este urmata indeaproape de BMW. de fapt pe ansamblu marcile de lux germane vand inca putin mai mult decat cele japoneze pe piata americana.

    suprematia Lexus se datoreaza insa vanzarilor de SUV-uri de lux si in special a modelului RX care este si cel mai popular model de lux in ultimii 3-4 ani. pe multe segmente dominante sunt insa germanele:

    -serie3 la sedan/coupe entry-luxury ( urmat la ceva distanta de Acura TL); serie 3 este si al doilea model de lux pe piata americana in topul vanzarilor in ultimii 3-4 ani.

    -Cadilac DTS ( urmat indeaproape de serie5) la segmentul urmator ( Acura RL abia inregistreaza ca vanzari - se vand de vreo 5 ori mai multe serie5 decat RL-uri)

    -Mercedes S-klasse este lider in segmentul lui ( numai Lexus are ceva similar in segment LS care insa este pe locul 4 in urma si serie 7 si care se vinde de peste 2 ori mai putin decat S klasse).

    - Porsche 911 domina piata roadsterelor de lux urmat de Mercedes SL ( care vand chiar mai multe masini decat Honda S2000, desi sunt la preturi de 2-3 ori mai mari)

    Nu contest ca pe piata americana auto de lux japonezele sunt insa incomparabil mai prezente si competitive decat sunt pe piata europeana.

    Producatorii auto japonezi ( si Honda este printre cei mai dinamici si de succes) sunt desigur in ascensiune, dar pe piata de lux pe plan mondial sunt inca surclasati de cei 3 magnifici germani.

    Leave a comment:

  • dixy2k
    Senior Member

  • dixy2k
    replied
    care din ele vrei sa le pastrezi?
    se pare ca asta e un repost nimerit in topic nou, in loc de reply.

    Leave a comment:

  • Paul Costinel
    Member

  • 19 - 25/06/2006: Honda vs. concurenta germana pe piata NA

    Iata cum sta Honda fata in fata cu concurenta in America de Nord:
    1) In fiecare clasa de masini (Civic, CRV, Odyssey, etc) Honda realizeaza urmatoarele performante: a) cel mai mare spatiu interior; b) cea mai mare putere a motorului; c) cel mai mic consum de benzina.
    2) Fiecare model este leader in clasa din care face parte si stabileste stamdardele pentru celelalte masini din acea clasa. De exemplu Cunsumer Guide, Consumer Report si Car and Driver clasifica Honda Zazz ( numita Fit In America), Civic, Accord, CRV, Pilot, Odyssey, Ridgeline pe primul loc atat din punct de vedere al performantei cat si al fiabilitatii. Toate acestea sunt clasificate BEST BUY.
    De asemenea Acura, care este Honda de lux (asa cum Lexus este Toyota de lux) are 3 Best Buy: Acura TSX, Acura MDX si Acura TL. In total Honda are deci 9 BEST Buy, de 3 ori mai mult decat toate marcile germane la un loc (numai Audi A4, Audi A8 si BMW seira 3. sunt Best Buy, Mercedes 0 (ZERO) Best Buy, Volkswagen 0 Best Buy)
    3) Car and Driver a nominalizat Honda Accord printre primele cele mai bune 10 masini vandute in America de 18 ori in 23 ani, o performanta de care nu se apropie nici o alta masina.
    4) FIABILITATEA EXCEPTIONALA. Anul trecut Honda a depasit Toyota la fiabilitate. Honda a avut 9 defectiuni la 100 masini in timp ce Toyota a avut 10 defectiuni. Lexus (Toyota de lux) ramane pe primul loc cu 8 defectiuni.
    Mercedes are atat de multe defectiuni incat doar trei modele de Mercedes din 11 sunt recomandate in SUA . Nici un model de Volkswagen (din 6 vandute in SUA) nu este recomandat datorita fiabilitatii catastrofale (in comparatie cu standardele impuse de Honda si Toyota). As da niste exemple din Consumer Report care face statistici pe 600 mii masini anual si pe toate sistemele (motor, electric, suspensie, caroserie, etc.).
    La clasa SUV mediu: locul 1 Lexus RX 400 cu plus 80 puncte, Honda Pilot are plus 60 puncte, Mercedes Clasa M are minus 39 puncte, BMW X5 (locul 23)minus 50 puncte si pe ultimul loc Volkswagen Toureg cu minus 199 puncte. Zero puncte inseamna media iar punctajul maxim este plus 80 puncte.
    Toyota Matrix locul 1 cu plus 45 puncte, penultimul loc Volkswagen Passat minus 88 puncte, Mercedes clasa E minus 102 puncte fiind pe ultimul loc !.
    Clasa compact: primul loc Honda Civic plus 60 puncte, VW Jetta minus 30, si VW Golf minus 40 (ultimelele locuri). Masini sport Honda S2000 primul loc cu plus 60 puncte, ultimul loc Mercedes SL minus 122 puncte. La clasa coupe primul loc Lexus cu plus 45 puncte, Penultimul Mercedes CKL minus 117 puncte si ultimul Volkswagen new beetle cu minus 136 puncte. Clasa SUV mici Honda CRV primul loc cu plus 60. Si exemplele pot continua. acestea sunt cele mei recente date din 2006.
    5) Inovatiile tehnice. Aici este de asemena leader. De exemplu Honda a realizat un raport incredibil intre putere si cilindree. Honda S200 are 240 CP la 2 motor de 2 litri, fara supraalimentare/turbosuflanta. Pentru a avea o imagine mai buna, imaginati-va ca un motor de Dacia Logan de 1.4 litri are trebui sa aiba 168 CP. In realitate are 63 CP!!!. De asemenea motorul are turatia maxima la 9000 rpm, cu 2000 rpm mai mult decat orice alta masina din lume. De ce este capabila Honda de asemenea performanta? Pentru ca motoarele de motocicleta Honda au pana la 14000 RPM. Pentru a reduce consumul de benzina la Honda Odyssey (258 CP, 3,5 litri) se regleaza automat durata de deschidere a supapelor, se deschid numai doua supape (din patru pe cilindru) la turatii mici si se anuleaza trei cilindri (din 6 in V) cand se atinge viteza de croaziera. Nemtii nici nu au auzit de aceste trei combinatii pana la aparitia Hondei Odyssey. Rezultatul este un consum de benzina de 7.2 litri/100km la acest motor de 258CP, 3,5 L pe sosea.
    Pentru cei care inca nu sunt convinsi de calitatea Hondei sau a masinilor japoneze, ii invit sa se gandeasca la urmatoarele:
    Masinile japoneze au cunoscut un progres similar cu produsele electronice si motocicletele. Daca nu se cunoaste acest lucru in Romania este pentru ca lumea nu are acces la informatii obiective si de calitate.De exemplu un "expert" in automobile scrie in Adevarul un articol cu titlul Lexus, luxul american. Expertul nici macar nu stie ca Lexus e Toyota asa ca ce sa mai vorbim de cei mai putin informati ca el.
    otusi, se mai schimba cate ceva pe ici pe colo si anume in partile esentiale si Honda Civic a fost numita masina anului 2006 in Romania, pe buna dreptate.
    Nu se mai indoieste nimeni ca Sony face cele mai bune televizoare si camere video, Pioneer este cel mai tare in audio, Toshiba in laptopuri, Nikon in aparate de fotografiat, Honda si Yamaha la motociclete.
    Cine mai vrea astazi un televizor Grundig, un stereo Uher, un aparat Laica sau o motocicleta MZ? De laptop german nici nu mai vorbesc. A incercat Siemens si dupa ce a esuat a facut Fujitsu un laptop. pentru Siemens, numit Fujitsu-Siemens (Ceva asemanator s-a intamplat in 1989 cand IBM nu a reusit sa produca un laptop si a cumparat licenta de la Toshiba. La numai o saptamana dupa ce IBM anunta cu surle si trambite ca a produs primul laptop (alb-negru) Toshiba scotea pe piata primul laptop color. De atunci a ramas leader necontestat.
    In SUA si Canada care formeaza mai mare piata de automobile din lume, nu numai ca oricine stie ca masinile japoneze sunt cele mai de calitate si fiable dar Lexus se vinde in numar mai mare decat Audi, Mecedes si BMV la un loc, ceea ce le provoaca cosmaruri nemtilor.
    In timp ce nemtii si americanii pierd bani, Honda are profituri record (GM a pierdut anul trecut 7,8 miliarde si a disponibilizat un personal de 30 mii,
    Daca nu sunteti de acord cu cele de mai sus va invit sa ma combateti cu date si fapte. In ceea ce ma priveste nu numai ca am acceptat statisticile dar am si cumparat trei masini Honda: Odyssey, CR-V si respectiv Jazz. Nu numai ca sunt foarte multumit de ele dar nici nu am avut inca vreo defectiune in 6 ani (jazz este nou dar cred ca va fi la fel de fiabil. Cred ca nu mai trebuie sa mentionez ca urmatoarea masina va fi tot Honda.
Working...
X