10 - 16/04/06: Consum carburant la Honda

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 10 - 16/04/06: Consum carburant la Honda

    Daca nu mai e admin pe aici am hotarit sa mai deschid un topic.

    Cum stati cu consumul la Honda voastra fata de ce scrie in cartea masinii?
    Gasiti Honda sa fie o masina economica (de carburant)?
    Cei cu utilaje diesel, cum stati fata de competitie si fata de aceleasi modelele Honda pe benzina?
    honda x 5
    "W" stands for Wrong
    Amerika ist Wunderbar

  • #2
    Calculele mele sunt "ochiometrice", bazate pe cata benzina pun si cati km fac cu ea.

    In principiu, stau cam asa:
    -urban, in conditii de iarna (cauciucuri de iarna, incalzit masina inainte de plecare), inclusiv "calcata" ocazional pana in 6-7000 rpm: 11-12% (in Iasi). Ma astept sa scada odata cu venirea timpului frumos. Desigur, Bucurestiul e altceva.
    - in afara - depinde mult de stilul de mers. La un mers cuminte e incredibil de economica pentru motorul ei (mergand putin peste limita legala, am scos cam 6%). La mers moderat (~130 kph) am scos cam 6.5-7%. Pe serpentine sau mers tare, consumul poate sari de 8%.

    Per total, consumul e cam pe unde ma asteptam, poate chiar un pic mai bine. Nu spun ca nu conteaza consumul pt mine, dar prefer sa dau 1000 lei/km in plus (adica 2-3l in plus la 100km) si sa ma bucur de masina. Nu cred ca isi ia cineva Honda pentru a merge cu ea cum ar merge cu un Megane diesel...

    In concluzie: pentru motorul pe care il are, Accordul 2.0 mi se pare destul de ... cumpatat Stiu destule masini noi care, la un motor mai mic si mai slab, consuma la fel sau mai mult. Pe forumul softpedia am fost chiar acuzat ca prezint situatia prea optimist, din punct de vedere al consumului (Dan stie). De-abia cand au aparut si alte voci care confirmau ce spuneam, s-au mai "resemnat" germanistii :wink:
    2006 Accord CL7 2.0 MT

    Comment


    • #3
      In primul rand motorul de 2.0 este motorul cu care masina se simte foarte bine. Mi se pare corect, cryo, ca un golf5 cu motor 1.4 sa consume mai mult, nu prea poate sa "impinga" o masina care cantareste cu 100-200kg mai putin ca Accord-ul si sa consume si putin

      Revenind la topic, la modul meu de mers am obtinut 10-12l/100km in Iasi pe timp de iarna si primavara cu demaraje puternice si cel mai putin 7.7l/100km la drumuri de ~400km mixt.

      In mod sigur, motorizarea de 2.0 pe care o am poate fi considerata economica raportandu-ne la alte motoare de capacitate si putere asemanatoare. In acelasi timp, fiind a "drivers car" am ajuns sa nu ma intereseze foarte mult consumul si sa conduc masina asa cum ii place

      De abia astept sa scot masina din service pentru ca vreau s-o scot la muuulti km
      '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

      Comment


      • #4
        CR-V-ul meu in oras consuma intre 14-14,5%, calculat cum spunea cineva ochiometric. cat incarc la pompa si cat merg cu ea aplicand regula de trei-simpla. Computerul de bord (sau ce-o fi ala) imi indica o medie mai mare (15-15,5%) mers exclusiv in oras. in afara, sau mai bine zis mixt media calculata de computer coboara pana la 10-10,5%. Motorul este pe benzina 2.0/150cp. In orice caz eu conduc putin mai "nervos". Acuma o fi mult o fi putin, nu-mi dau seama, dar cum spunea cineva, daca vrei sa conduci Honda nu te uiti la consum. Eu unul nu ma uit, am vrut doar sa vad daca se pupa cu indicatiile constructorului. Nu prea...
        EX: HONDA CR-V, 2.0, 150 CP;
        ACTUAL: SUBARU B9 TRIBECA, 3.0, 245 CP.

        Comment


        • #5
          Si eu am consumat mai mult decat in cartea masinii. Am mai spus-o si pe alte topicuri, este foarte greu sa compari consumul real in Bucuresti cand fac si 45 min. pe 6-7 km., cu consumul din carte. Eu nu cred ca la o masina cu 114 hp, poti sa scoti in Bucuresti 8%. Decat numai daca mergi sambata si duminica dimineata, cand e gol. In plus, sunt convins ca este vorba si de calitatea benzinei, care in Romania e execrabila. In orice caz, pe timpul iernii, am facut un consum mediu in oras de 10.4-10.8%. Inca nu am facut nici un drum afara. In noiembrie, am scos cam 9.8%, tot in oras.

          @dixy:
          Cat consumi tu la Civicul din '96? Stiu ca in State sunt alte conditii, dar totusi...
          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

          Comment


          • #6
            sincer nu stiu cit merge ala din 96. nu am calculat niciodata. nu vad de ce ar merge mai rau sau mai bine decit celalalt din 03 (cu 1.7 defapt). estimez pe la un 7.2 combinat.
            la a mea in schimb (cam de asta am si creat topicul asta) a inceput sa consume din ce in ce mai putin. imi consuma cam 7.2 regulat la stilul in care mergeam. de la inceputul anului am lasato mai moale. adica pe autostrada cind se poate nu mai merg 120-140 ci 100-120. citeodata stau blocat pe autostrada mai rau decit in oras.
            la ultimul plin am inregistrat 5.68L/100km mers combinat. ceeace mi se pare ciudat rau de tot ca a mers mai bine decit scrie la carte pe mers afara adica 6L/100km.
            pe vremurile cind o cam rupeam pe afara si depasiri in oras, stat in trafic mergind cu a intiia cite un metru imi consuma 7.2 regulat.

            in tot deauna am sustinut ca Honda e o masina economica, in primul rind la carburant, apoi la intretinere unde nu trebuie sa i faci nimic pt 150k km doar ulei, filtre si ceva frine din cind in cind ( in 120,000km am schimbat doar o data frinele si de doua ori cauciucurile, o data filtrul de aer si o data pe cel de filtrare pt cabina). in rest nimic. Poate sa fie ceva mai economic de atit? si sa nu uitam pretul ( la mine a fost mult mai prietenos decit la multi dintre voi la masina noua).
            honda x 5
            "W" stands for Wrong
            Amerika ist Wunderbar

            Comment


            • #7
              Delphi, ma surprinde ca a ta consuma asa mult, modelul nostru ar trebui sa fie printre cele mai economice avand in vedere tehnologia VTEC-E care optimizeaza consumul intre 2 si 3 mii de ture. Eu (exceptand forjele), am incercat doua tipuri de mers sa fac o comparatie de consum. Unul in care o tineam subturata si schimbam la 2 mii si unul in care schimbam la 3 mii - 3 mii si ceva. Am observat ca atunci cand o tii cat mai mult intre 2 si trei mii de ture imi ia un consum urban de 7-8%. Afara tot cam la fel ca io nu pot s-o tin sub 140.
              D15Z6 SOHC VTEC CIVIC 1.5 LS (cu S`u rosu )

              Comment


              • #8
                dromikaetes, si pe mine ma surprinde putin, am mai avut Honda si nu ma asteptam chiar la atata. In general, eu schimb pe la 2500 in oras, sau in orice caz pana in 3000 - cu unele exceptii, dar tine seama ca 90% din timp, conduc la ore de varf, viteza I-a, a II-a, mergi 7 m, stai... Oricum, sa mai vad la urmatoarele plinuri. Poate nici filtrul de aer nu e optim :wink:

                Daca pot sa te corectez, nu avem VTEC-E, ci SOHC VTEC (asa scrie in manualul masinii). E o mica diferenta, VTEC-E e facut ca masina sa iti consume foarte putin la turatii mici (sub 2200 rpm), dupa care functioneaza ca un motor normal, in schimb VTEC intra la turatii mari, din cate am inteles, cam peste 4500, pana acolo motorul functionand ca unul normal. Poate ma pot corecta altii mai competenti.
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Delphi
                  In orice caz, pe timpul iernii, am facut un consum mediu in oras de 10.4-10.8%. Inca nu am facut nici un drum afara. In noiembrie, am scos cam 9.8%, tot in oras.
                  Ca sa te fac sa te simti bine, Laguna de 120 CP tot in Bucuresti, mers dimineata de la 9:00 la 9:45 10 km si seara de pe la 20:00 incolo 30 minute pe aceesi distanta consuma 14l/100.

                  Bye,
                  Cristi
                  Honda Civic 2012 1.8 Executive + Navy M/T, Infiniti FX35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T, ex-Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T,
                  Externalizare IT | Solutii Resurse Umane | BPM Software

                  Comment


                  • #10
                    Ca sa te fac sa te simti bine, Laguna de 120 CP tot in Bucuresti, mers dimineata de la 9:00 la 9:45 10 km si seara de pe la 20:00 incolo 30 minute pe aceesi distanta consuma 14l/100.

                    Bye,
                    Cristi
                    Multumesc, Cristi . Am mai urmarit posturile tale si pe alte topicuri legate de consumul de benzina, si m-am bucurat si atunci . Stiu ca in principiu Honda e mai economica decat foarte multe alte masini, dar sincer ma asteptam la ceva mai putin, adica in jur de 9 - 9.5%, desi facand comparatie de exemplu cu un Megane de 105 CP de la firma, care merge cam pe acelasi drum cu mine, ala consuma cam cu 1.5 litri mai mult pe 100 km.
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #11
                      La mine conform datelor producatorului (din prospect) totul suna cam asa:

                      oras: 8,7L
                      afara: 5,5L
                      mixt: 6,7L

                      Singura valoare care nu s-a dovedit reala a fost cea de a doua, fiindca mai jos de 5,9L - 6,1L n-am coborat niciodata, in rest n-as putea sa ma plang. Mai ales ca acele valori sunt calculate dupa anumiti parametri (conditii meteorologice, anumite marimi de gume, s.a.m.d.).
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #12
                        accord 2.0ls transmisie automata :

                        consum urban (bucuresti) -- 13% - 15%
                        consum extraurba (130km/h max) - 7%

                        consum mixt dupa 1300km (din care 400km in afara) -- 11.5%
                        2006 Accord 2.0LS A/T

                        Comment


                        • #13
                          accors 2.0 ls manual 3000 km:

                          oras 11,5

                          sosea 8 (120-180)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Delphi
                            Multumesc, Cristi . Am mai urmarit posturile tale si pe alte topicuri legate de consumul de benzina, si m-am bucurat si atunci . Stiu ca in principiu Honda e mai economica decat foarte multe alte masini, dar sincer ma asteptam la ceva mai putin, adica in jur de 9 - 9.5%, desi facand comparatie de exemplu cu un Megane de 105 CP de la firma, care merge cam pe acelasi drum cu mine, ala consuma cam cu 1.5 litri mai mult pe 100 km.
                            Tocmai de-asta ti-am dat exemplul cu Laguna, ca sa te bucuri mai tare. Opelul sotiei consuma mai putin (e si motor mai mic) dar oricum e putin mai mare decit consumul tau.

                            Bye,
                            Cristi
                            Honda Civic 2012 1.8 Executive + Navy M/T, Infiniti FX35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T, ex-Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T,
                            Externalizare IT | Solutii Resurse Umane | BPM Software

                            Comment


                            • #15
                              La mine, sta mai bine decat ma asteptam. Inainte, am avut o Ibiza de 1.4 100cp si mai putin de 10 in oras nu puteam sa scot oricat m-as fi chinuit sa merg de incet, iar pe extraurban era la fel de jale. Nu m-am luat niciodata dupa declaratiile producatorului, pt ca acele cifre sunt calculate in anumite conditii, care nu se aseamana nici pe departe cu cele din Romania. Producatorul la mine dadea un 12.3 urban si un 7.0 extraurban. 12.3 si chiar sub 12 scot fara probleme in oras, chiar si cu un mers alert din cand in cand, si asta m-a uimit foarte tare. Doar iarna, cu gumele de iarna, am scos cam 13-14 (chiar si 15 cand au fost zapezile si frigul), dar mai mult de 15 niciodata, oricum as fi mers. Cu extraurbanul nu-i chiar asa de roz, o cifra cu 7 in fata pot scoate doar daca merg extrem de incet, pana in 100 cu a 6-a si fara nici un fel de accelerari bruste. Personal, cel mai putin am scos 8, constant 100-120, foarte rar 140-150 cand era vb de o depasire, fara sa o scot dintr-a 6-a. La mersul meu, mai mult de 10-11 afara n-am prea avut, doar daca am chinuit-o rau de tot am ajuns si la un 12-13 (cand am fost la mare anul trecut si cand abia avea 4000 km).
                              In principiu, sunt extrem de multumit, nu ma asteptam la un consum asa mic. Singurul dezavantaj e ca rezervorul e cam micut (50 L maxim), dar avantajul consta in greutatea redusa.

                              Comment

                              Working...
                              X