19 - 25/02/2006: Honda Europe Board of Directors

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 19 - 25/02/2006: Honda Europe Board of Directors

    Haideti sa ne imaginam ca facem parte cu totii din consiliul director al Honda Europe si discutam despre modele actuale si viitoare, cele pentru piata europeana bineinteles. Cu alte cuvinte un fel de sedinta de brainstorming.

    OK... parerea mea este ca Civic-ul ar trebui sa aiba un cabrio pentru a atrage si mai mult clientela tanara, feminina mai ales. De asemenea trebuie dezvoltat un model care sa se plaseze intre Civic si Accord, un model destinat familiilor tinere, fara posibilitatea de a cumpara inca un Accord, dar care au deja unul sau chiar doi copii.
    "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

  • #2
    aha... un fel de "Honda Corolla" :lol:
    Pai cred ca Civic-ul Sedan umple destul de bine locul asta. Sedanul si hatchback-ul pot fi usor luate drept modele diferite. Am fost impresionat de dimensiunile generoase ale sedanului.

    Cat despre cabrio, ar iesi ceva deosebit de interesant daca ar fi facut pe caroseria Civicului SI (facem abstractie de cabrio-ul deja existent, S2000-ul, care e pentru multi dintre noi doar un vis)
    2006 Accord CL7 2.0 MT

    Comment


    • #3
      Ar fi interesant sa aduca Civic-ul SI in Europa. Se pare insa ca mai marii de la Tokyo considera Europa drept lumea a treia si ne trimit aici doar "resturile".

      Civic Corolla? Nu inteleg la ce te referi?

      Altii cu sugestii si comentarii?
      "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Administrator
        Ar fi interesant sa aduca Civic-ul SI in Europa. Se pare insa ca mai marii de la Tokyo considera Europa drept lumea a treia si ne trimit aici doar "resturile".
        pei si cam asa e daca stai sa analizezi putin

        oricum daca o sa dispun curind de bani cash sigur SI-ul v-a fi al meu chiar daca ar trebui sa o aduc din america. mie unul imi place foarte tare si-ul chiar si ala pe 4 usi , cred ca au incercat sa faca un rival pentru impreza si lancer. daca vor pune un propulsor ceva mai puternic eu cred ca vor reusi
        \_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_
        I'd Rather Push A Honda Than Drive A Volkswagon
        _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

        Comment


        • #5
          OK, dar incearca sa nu mai faci off-topic.

          Si ca tot ai ridicat problema "Civic Si, Impreza si Evo", nu cred ca ne putem compara cu Impreza si Evo care au o cu totul alta imagine. In plus Si-ul nu are tractiune integrala.

          Eu as dori un model care sa fie cu motor mai normal, si de aici cu costuri mai scazute.
          "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

          Comment


          • #6
            Eu as propune asa pt Europa:

            -Un model de clasa mini, gen Toyota Aygo, sa fie fabricat in Anglia, la un pret mic, 7-8000 E CIP, cu un singur nivel de dotari - pt a ataca segmentul masinilor de oras. Eventual, numit City, ca cel de dinainte, cu un motor de 1.0 VTEC ca cel de pe Insight.
            -Jazz-ului, i-as baga un VTEC de cilindree mica, dar potent, de genul celui de pe Sedan hybrid (1.3 90cp), si, pt clientii disperati dupa consum si cuplu, un diesel de cilindree mica (spre ex un 1.5-1.6 de 80-90cp).
            -Civic-ului i-as scoate motorizarea de 1.4, pt ca se vrea un hatch premium pana la urma, si as lasa-o doar cu 1.8 si 2.2 -> mai scad costurile de productie pt 1.4. N-as lansa Type R si RR, ci as face Type-S, de 200cp, sportiv, dar orientat mai spre lux, si un Type R purist de 250cp cu tractiune integrala, fara gadget-uri inutile, in genul celui actual. Sedan-ul l-as aduce in ambele variante, cu 1.8 sau 2.2, i-as pune preturi putin mai mici decat hatch-ul, dar i-as scurta lista de optionale.
            -Accord-ului, pt ca se indreapta spre final de cariera, nu ar mai necesita decat mici schimbari: puterea lui 2.2 putin ridicata(150-160cp), la fel si 2.0 (160cp) si 2.4 (200cp). As accentua mai mult sportivitatea decat luxul, cu exceptia diesel-ului, unde as pune accentul si pe lux.
            -CR-V-ul, la fel, diesel-ul si benzina putin urcate la acelasi nivel, in rest, in asteptarea noului model. As echipa-o cu SH-AWD in schimb, si as face reclama puternica pe treaba asta.
            -S2000-ului i-as pune capat carierei si as incepe dezvoltarea unui nou model tot cu tractiune spate, cu optiuni de acoperis textil sau intreg(fara CC), tot cu acelasi gen de sasiu, insa cu un motor mai potent (eventual 2.2-ul sau un 2.4 impins la maxim, sa aiba 280-300cp). Astfel, ar putea ataca segmentele Porsche Cayman, Z4 M, SLK AMG, cu un pret nu mai mare de 38-40.000 E CIP, la un singur nivel de dotare.
            -cu FR-V-ul as continua deocamdata pe acelasi drum, fara nici o modificare(putin la motorizari, ca in ex de mai sus).
            -HR-V-ul l-as resurscita intr-un mini-SUV de oras de teapa lui Ignis, inaltat bine si cu motorizari identice cu ale lui Jazz. N-as pune accentul pe sportivitate prea mult, ci pe practicabilitate(pt drumuri dificle de oras, usor de parcat si spatios). Integrala i-as pune doar la varianta diesel, doar ca optiune.
            -Legend-ul l-as aduce cat mai repede posibil, cu o singura motorizare, fara nici un diesel, si SH-AWD. Echiparea sa fie bogata inca din standard si as adauga doar inca un nivel de echipare, cu NAV, head-up display, faruri adaptive si inca cateva super gadget-uri. Pretul, in jur de 60.000 E, nu mai mult. As face din el un concurent serios pt A8, S klasse sau Seria 7.
            -Si in sfarsit, NSX. Sincer, nu m-as mai complica cu vanzarea lui in Europa decat pe comanda speciala, i-as adauga o nota de originalitate prin fabricarea unei serii mici (nu mai mult de 3000 buc/an pt toata lumea). Echipata cu un V10 de 4 litri si 450cp(asa cum se zvoneste) si cu o greutate mica, dotata si luxos, sa atac mai mult segmentul lux de la Ferrari sau Lambo. Tot motor central, tractiune spate. N-as sari de 100.000 E cu pretul, totusi.

            Comment


            • #7
              Interesant subiectul, numai ca eu visez mereu sa ajung boss-ul al mai mare de la Tokyo, nu pe EU :lol:

              Honda Corolla de care zice cryo cred ca se refera la marirea familiei Civic, in tot felul de caroserii. Si cand te gandesti ca erau vremuri cand era invers.....Civicul in cate 4 forme de caroserie si Corolla in cel mult doua......costurile astea unde duc!

              In mare subscriu postului anterior cu niste precizari:
              - un model inferior Jazz-ului va veni pe piata, dar spre 2008-2009, locatia productiei sale: necunoscuta.

              - e o mare minune ca Jazz-ul care nu dispune de motorizare diesel, se descurca asa de bine la vanzari, au i-as pune si un 1.2 i-CTDI la vreo 60-70CP sa-i mai ia din vanzari Polo-ului. Aceste 3 motorizari ar trebui sa-i ajunga.

              - versiunea sedan a sa, pe piata pan-asiatica numita City, as aduce in toate tarile din Europa de sud-est, nu numai in cele cateva in care se comercializeaza acum (Turcia, Ucraina, etc). Daca se cumpara Clio Simbol, trebuie sa se cumpere si asta, mai ales ca se fabrica(monteaza?) in Turcia. I-as pune aceleasi motorizari ca si la Jazz, ca sa tin scazute costurile, in realitate ar fi de dorit s-o vezi cu doua motorizari diesel si una, cel mult doua, pe benzina.

              - Civic Type-R la 250CP, atata timp cat tii in program S2000 la 240CP, mi se pare o idee deloc inspirata. In primul rand ar face de ras complet S2000-ul si mai apoi ar fi pretul lui care la datele astea n-ar prea avea cum sa coboare sub 30-32.000€. La intretinere nici nu ma mai gandesc, pana acum a fost in clasa 32 cu S2000ul, la care cel din urma a scazut 6clase (dupa sistemul nemtesc) dupa ce modelul 2006 a primit ESP.
              Masina asta n-ar avea voie sa dispuna de prea multa electronica, dar fara ea, te ucide intretinerea. Cel putin dupa sistemul vest-european.
              Honda n-are ce dovedi lui Opel (240CP), Renault (225CP) sau VW (240CP) si probabil de aia ai tintit spre 250CP, ca macar pe foaie sa-i faca.
              Realitatea ne-a dovedit ca si cu cei 200CP, a pus la grea incercare aceste masini.
              Eu Type-R-ul l-as lasa la 200CP fiindca succesul avut de generatia anterioara, ii da dreptate.
              Pentru noi europenii care nu dispunem insa de Integra (Type-R), m-as gandi serios daca se renteaza si un Type-RR in editie limitata undeva la 230-240CP, dar ma tem ca pretul lui ar concura foarte serios cu cei 36.000€ ai S2000-ului.

              - Civic-ului iar sta bine si cu un 1.6L/1.8L i-CTDI, fiindca in vestul EU (si probabil si in tara), tot ce trece de 2.0L se taxeaza serios nu gluma.
              S-a tot zvonit o vreme ca va exista un astfel de motor, dar nu s-a specificat niciodata pentru ce modele.

              - limuzina Civic as aduce-o fara sa stau pe ganduri, indiferent din ce parte a lumii ar fi. Daca se aduce hibridul care nu poate sa fie decat american sau japonez - deci cu taxe - atunci trebuie sa fie posibil si exportul limuzinei. SI-ul nord-american sigur si-ar gasi clienti si la noi in EU, eventual o editie limitata la 5-10.000buc.

              - S2000-ului i-as trage o "End Edition" la puterile precizate mai sus.

              - HR-V-ul e si el de 6ani pe piata si cred ca problema lui n-a fost motorizarea, dar sa zicem ca pentru Europa de sud-est as mai pune o motorizare diesel, dar si mai mult parca l-as scoate din program si as lucra cu presiune la un urmas. Daca esecul numit Audi A2 va avea un urmas, cred ca o noua incercare s-ar merita.

              - Stream-ul n-a prins si totusi e altceva decat FR-V-ul, deci o astfel de masina nu prea are de ce lipsi. Dca un urmas e prea costisitor in dezvoltare & fabricare, as aduce Odyssey-ul incoace. A prins extrem de bine prima generatie, ar prinde extrem de bine si aceasta.

              - atata vreme cat exista 530d, A6 chiar si cu motor V10 sau E-Klasse in vreo 5 motorizari diesel, n-ai ce cauta in EU cu o singura motorizare si si aia pe benzina. Desigur, ma refer la Legend! Avand insa in vedere ca masina nu se vrea concurenta trioului nemtesc ci doar o alternativa interesanta precum modelele Jaguar, Saab sau Volvo si mai ales o oglinda tehnologica a concernului, trebuie acceptata si asa, dar cu greu.
              S-a zvonit de un 3.2L i-CTDI care nu cred ca n-ar face fata concurentei.
              In vestul Europei masina va costa 48.000€ si ca de obicei la Legend, lista optionalelor va intra in cartea recordurilor pentru cele 2 randuri.
              HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

              Comment


              • #8
                S2000-ul nu este, parerea mea, nici macar la jumatatea drumului. E adevarat ca ar trebui un facelift, eventual individualizarea modelului GT, pentru cine nu poate conduce cabrio-uri, ca si mine, si o paleta mai mare de motorizari.
                "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Administrator
                  Civic Corolla? Nu inteleg la ce te referi?
                  M-am referit ca tu descriai acolo o masina in genul Toyotei Corolla (mai mica decat un sedan de clasa medie, dar destul de mare si de "affordable" pentru niste (relativ) tineri casatoriti cu 1-2 copii. Si pentru ca Honda nu avea asa ceva, am creat sintagma "Honda Corolla" :lol:
                  2006 Accord CL7 2.0 MT

                  Comment


                  • #10
                    Interesante puncte de vedere Bogdan si Hondatu, totusi:

                    @ Bogdan: Ar fi bine sa ne vedem lungul nasului si sa nu bagam Legend in aceeasi oala cu A8/Seria 7/S Klasse, o punem o clasa mai jos, si nici NSX cu Ferrari si Lamborghini.

                    Honda a avut un automobil mai mic decat Jazz-ul, se numea Logo, intamplarea a facut sa fie prima Honda in care am intrat, http://www.hondafan.ro/modele.php?id=167, insa nu a avut un succes prea mare. Oricum aceasta clasa este un moft si nici un producator nu va egala, niciodata, Smart-ul si Mini. De aceea sunt curios daca noul model, despre care vorbea Hondatu, va fi un succes.

                    @ Hondatu: Curios ca vorbesti despre motorizarile Jazz-ului, dar nu vorbesti deloc despre un eventual model complet nou pentru ca, mai ales in ultimii doi ani, a cam luat-o la vale in ceea ce priveste preferintele. Pacat ca Honda nu reactioneaza inca in nici un fel la noul Clio, care cam incepe sa rupa la clasa sa.
                    "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Administrator
                      S2000-ul nu este, parerea mea, nici macar la jumatatea drumului. E adevarat ca ar trebui un facelift, eventual individualizarea modelului GT, pentru cine nu poate conduce cabrio-uri, ca si mine, si o paleta mai mare de motorizari.
                      Daca-i lungim cariera bietei masini, asa ca la NSX, atunci da, nu e nici la jumatate de drum (in iulie face 7 ani de cand a aparut pe piata, deci pana la cei 15 ai NSXului, mai e putin), in realitate insa lucrurile stau altfel. Faceflit a avut - decent, dar l-a avut - iar cu acea ocazie s-a optimizat tot ce fusese criticat, deci punctul asta cade, iar o masina cu doua facelifturi........nici NSXul n-a avut doua in 15ani, apoi asta (care sper sa nu stea 15ani pe piata).
                      Sa nu uitam nici de concurenta sa, care intre timp a ajuns la cea de a II-a generatie! Si cel tarziu aici va trebui sa ne dam batuti!

                      Photoshop-urile care au umblat multa vreme prin net reprezantand un S2000 GT, se pare ca nu se vor adeveri, cat despre motive, nu putem decat specula, costurile insa sunt un motiv sigur.
                      Denumirea GT exista la acesta masina, doar ca in alt sens - dotarea sa de serie cu un hard-top, in loc de optionala (2.500€), deci chiar exista o solutie pentru (cei ca) tine!


                      Originally posted by Administrator
                      @ Bogdan: Ar fi bine sa ne vedem lungul nasului si sa nu bagam Legend in aceeasi oala cu A8/Seria 7/S Klasse, o punem o clasa mai jos, si nici NSX cu Ferrari si Lamborghini.

                      Honda a avut un automobil mai mic decat Jazz-ul, se numea Logo, intamplarea a facut sa fie prima Honda in care am intrat, http://www.hondafan.ro/modele.php?id=167, insa nu a avut un succes prea mare. Oricum aceasta clasa este un moft si nici un producator nu va egala, niciodata, Smart-ul si Mini. De aceea sunt curios daca noul model, despre care vorbea Hondatu, va fi un succes..

                      Bogdane, aceasi recomandare si din partea mea! Nu stiu ce te face sa crezi ca Legendul se bate cu S-klasse, A8 and co. ! Probabil acei 4.98m sau puterea sa sau numele sau, sau......
                      La fel si la NSX, daca in cariera sa s-a pus cu "cele mai mici" Ferrari-uri, in realitate niciodata nu le-a facut cu adevarat concurenta, ramanand insa (asemeni Legendului) o alternativa foarte interesanta.
                      Unde se va situa urmatorul NSX, mai ales acum dupa ce s-au zvonit tot felul de pareri ale repozitionarii sale in interiorul clasei sale, ramane o enigma pentru moment. Cert e ca, va trebui sa ia foarte in serios urmatoarele generatii Skyline si Supra si abia apoi sa treaca la concurenta europeana.


                      Originally posted by Administrator
                      Hondatu:
                      De aceea sunt curios daca noul model, despre care vorbea Hondatu, va fi un succes.
                      Curios ca vorbesti despre motorizarile Jazz-ului, dar nu vorbesti deloc despre un eventual model complet nou pentru ca, mai ales in ultimii doi ani, a cam luat-o la vale in ceea ce priveste preferintele. Pacat ca Honda nu reactioneaza inca in nici un fel la noul Clio, care cam incepe sa rupa la clasa sa.
                      Cat priveste clasa mini, nu stiu de ce-si bat capul atata cu dezvoltarea unui model nou, cand pe piata nativa au atatea modele de clasa Kei Car (la 660cmc), si care cu o motorizare corespunzatoare (45, 55, 65CP) ar dura mult mai putin dezvoltarea si productia sa cat si costurile.
                      Eu zic ca mai intai sa vedem despre ce e vorba si mai apoi sa vorbim de succes sau esec. Un lucru e sigur: succesul lui Mini n-o sa-l aibe, dar nici nu va ruina firma asa cum o face Smartul!! Plus de asta e vorba de un concurent al lui Twingo and co. nu al lui Clio
                      Practica ne-a aratat ca Honda in EU nu face o figura buna cu astfel de masini: Jazz-ul din anii Ž80 care a venit pe piata cu un deceniu mai devreme si mai sus-numitul Logo, au dovedit-o deja.
                      Probabil de aceea Honda "nu reactioneaza" sub nici un fel la Clio, cu toate ca e gresit spus, deoarece arma impotriva Clio-ului se numeste Jazz, atata doar ca nu poate sa-i faca concurenta la motorizarea acestuia de 2.0L, iar pe aia V6 nici n-o bagam in discutie! Clio a rupt intotdeauna la vanzari in EU si mi-e teama ca nici un producator nipon nu i-ar putea face fata!
                      Plus de asta mai sunt si alti producatori care nu reactioneaza la asta, iar acestia sunt europeni, ar avea eventual renume si mai ales o locatie a productiei mult mai favorabila decat Honda.
                      Daca acest tip de masini e sau nu un moft, va trebui sa aprecieze fiecare pentru el. Pentru nimeni nu sunt si nu sunt sub nici un fel un potential client al lor.

                      Nu vorbesc deloc nici de alte chestii ca daca incep pe subiectul asta stii ca dau din gura pana dai cu capuŽde masa! Ceva trebuie sa omit si eu ca daca nu zice lumea ca-s perfect! )
                      Model nou pentru Jazz zici? Gresesti amarnic! Tocmai aici ar trebui sa spui: "este, parerea mea, nici macar la jumatatea drumului" !!! Cele 80.000 buc. vandute in 2005 in EU, vorbesc o limba clara, iar asta fara nici o motorizare diesel!!!! Mare lucru daca nu chiar unic! Se prea poate ca preferintele s-o fi luat la vale, dar sa nu uitam ca modelul a fost supus unui facelift, i-a fost completata lista culorilor si a optionalelor si au fost remediate unele mici defecte!
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #12
                        ogdane, aceasi recomandare si din partea mea! Nu stiu ce te face sa crezi ca Legendul se bate cu S-klasse, A8 and co.
                        Pai, oameni buni, uitati-va si voi cat de "romani" sunt nemtii astia, ca sa nu zic altfel, cand e vorba de dotari standard. Nici macar la categoria lux, in speta la cele 3 vehicule, cu exceptia Mertzului pe alocuri, nu dispun de cruise control, senzori de parcare si oglinda heliomatica in standard. Iti trantesc un pret de 60.000 E pe putin cu dotari de Renault Megane APROAPE full options, spatiu extra fata de un A6 isesizabil, calitatea finisajelor si materialelor aceiasi cu cea de pe A3. Iar lista de optionale, care in mod normal ar trebui sa fie standard in mare parte, lunga cat lista de cumparaturi dupa 2 luni de absitenta la shopping, cu un total cat o tremie din pretul standard. Si, ce afacere am facut? Cum sa nu se bata un Legend la un pret de maxim 50-60.000 E dotat cu tot ce se poate pune pe el cu A8, Seria 7 sau S klasse? In plus de asta, cine isi cumpara o masina de clasa asta si trage tot la diesel, sa-mi fie cu iertare, dar e bolnav de zgarcenie cronica indusa eronat, pt ca la cuplul si cilindreele motoarelor gen V10 diesel, consumul e mai mare si decat corespondentul lor in benzina. Iar de problema cuplu mare=lejeritate mare in condus nu se mai pune, de indata ce sunt echipate cu cutii automate. Am inteles ca se anunta un Legend hybrid, aia da alternativa excelenta pt o limuzina de lux=rafinament de benzina combinat cu silentiozitate si cuplu electric.

                        S2000 e o masina excelenta, insa se apropie cu pasi marunti, dar siguri, de limitele vremurilor sale de glorie. Deja concurenta ei reala tinde sa se urce rau pe ea, asa ca un plan de inlocuire ar trebui elaborat in anul curent. BMW, Mertz, Porsche au deja modele corespondente cu cel putin o treapta mai sus in preformante, iar pe S2000 a ajuns s-o avantajeze cel mai mult pretul, ceea ce mi se pare un pic "renault-ist".

                        NSX va iesi ca o alternativa la LF-A si GT-R, cel putin asta se speculeaza mult, insa mie mi se pare mai palpitant sa se bata, daca nu cu supercar-urile europene de podium, macar cu cele din top 10, adica cu un M6, Gallardo, F430, Carrera S, nu neaparat ca o alternativa la fel de "nobila", dar macar la fel e performanta si cu un pret mai mic. Adica, daca GT-R vrea sa atace clar 911 turbo, LF-A, pe Lambo Gallardo, atunci NSX sa-si incalece efectiv adversarul lui turat, Ferrari, adica cel putin F430. Si, chiar daca nu mi-ar genera mie, companiei, cine stie ce profituri colosale, macar sa reprezinte un instrument de marketing eficient care la o adica sa-mi genereze venituri bune prin imagine pt celelalte modele care sa depaseasca eventualele pierderi cu modelul in sine.

                        O citadina importata de pe piata lor si adusa in Europa nu a tinut si nu va tine niciodata, pt ca masinutele alea se bazeaza pe o filiozofie total opusa ideei de citadine europene. Uitati-va la masini de genul Aygo-107-C1, Peugeot 1007, Fiat Panda(o fi FIAT-ul in paragina rau, dar asta e chiar un model reusit, poate singurul lor...), fostele VW Lupo sau Seat Arosa, etc. si comparati-le cu cutiutele alea zbarnaitoare gen Tico. Nici pe departe...De aceea am zis ca ar fi necesar un model total nou si adaptat cerintelor europene, eventual plin de gadget-uri practice si ieftin de produs ( de ex. locase speciale pt servieta, bauturi sau catel/pisica, un sistem de sunet doar cu radio si mufa pt i-pod sau mp3 player, o bancheta spate in genul celei de pe Civic, etc.), dar si foarte sigura la impact. N-ar strica nici in diesel de 1.2 ctdi, cum zice hondatu, si zic ca ar lua o mare bucata din ultima felie din care se mai hraneste FIAT-ul.

                        Jazz-ul este inca bun, cu mici retusuri, un facelift si cu un motor diesel, eu zic ca deja ar putea sa se bata macar pt inca 2-3 ani. Cu o singura exceptie, sa nu fie prezentata ca o alternativa la Clio, Fabia sau Polo, ci ca una de nisa, undeva intre Clio si Megane sau Polo si Golf.

                        Comment


                        • #13
                          Deci aici era buba: tu aliniezi doua masini in aceasi clasa comparand lista dotarilor si a optionalelor! Greseala radicala!
                          Dragul meu, nu uita de criterii precum dimensiuni, putere si intreaga tehnologie disponibila pe un astfel de automobil!
                          Daca la dimensiuni, treaba e relativa, fiindca ba creste, ba scade, de la o generatie la alta, la putere lucrurile se complica grav:
                          vechiul S-Klasse incepea(!!!) de la o cilindree de 3.5L, adica acolo unde Legend inceteaza. Ca sa nu mai punem la socoteala diversitatea motorizarilor sale!
                          Bogata lista a optionalelor, e frumoasa de privit, dar cam neplacut de platit, oricum, acolo sunt tehnicii si tehnologii pe care unele concerne nu le au in tot portofoliul lor.
                          Plus ca mai e si chestie de marketing, dar mai ales, e ceva cat se poate de normal la clasa asta, atat privitor la achizitia sa cat si la intretinerea sa, vezi chiar Legend sau NSX!
                          Paleste-ti NSXul si comanda o piesa din aluminiu (Made in Japan), sa vezi acolo nota de plata, urli in Berceni de te aude si ala din Militari!
                          Legendul va costa 48.000€ in vestul Europei si cum nu are prea multe optionale pe ea - pt. noi europenii - nu prea vad cum sa sara de 50-55.000€.
                          Nu fa greseala de a rade de spatiul din spate al lui A6 ca nici Legendul nu sta mai bine, iar despre asta vom mai vorbi in week-endu-ul viitor dupa ce voi fi vizitat Salonul de la Geneva, unde sper ca in sfarsit sa fie pus la dispozitia publicului!
                          Deci de la cap: sa-ti iese din cap Legend vs. S-Klasse!!!!!!!!!!!!!
                          HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                          Comment


                          • #14
                            Hondatu si Bogdan... trebuie sa intervin. Voi nu cred ca ati inteles mesajul si, mai ales, scopul acestui topic. Acestea doua nu sunt sa discutam despre viitorul deja scris, ci despre un viitor pe care l-am vrea noi.

                            De ex. Bogdan ar putea argumenta un Legend cu un motor V6 sau V8 de 5 sau 6 litri... sau un NSX in V12.

                            Deci back to topic.
                            "Forget about Boxster, SLK, Z4. They are cars for ladies. Honda S2000 is a car for real men..." Jeremy Clarkson, TopGear guru.

                            Comment


                            • #15
                              Pai, Udo, in afara de versiunile lungi ale limuzinelor de mai sus, care costa aproape cat un Gallardo cu toate optiunile, cele normale se apropie ca dimensiuni de Legend.
                              Acum, ca vad si postul de mai sus, cine-i opreste sa tranteasca si V10-ele de pe NSX, pe Legend? Un 3.5 de 300cp, un 5.0(sa nu fie prea turat) de 450cp si un hybrid de vreo 280cp, eu zic ca e o paleta suficenta de motorizari pt a se lua la tranta cu A8 sau Seria 7.
                              Da, S klasse poate ca dispune de gadget-uri mai bogate si mai sofisticate, dar asta tot optional, asa ca eu ma refeream mai mult de la ce nivel de dotari/spatiu/motorizare PLEACA fiecare, pt ca alea sunt in mod realist majoritare in vanzari. Majoritatea S-urilor care le-am vazut sunt de 3.5 sau de 3.2 cdi, rar, foooaarte rar mi-a fost dat sa vad oriunde am fost in lume S500 sau 600. La fel si la Audi, abunda de 3.2 V6 si 3.0 TDI, si la BMW, 730i sau 730d (rareori cate un 740i, si o singura data 760Li, doar in Romania).
                              Deci, eu zic ca aici ar trebui sa atace Honda cu Legend, nu neaparat sa se ia la tranta, pt ca nu are puterea necesara, dar macar sa ofere o alternativa demna de luat in seama. N-ar strica nici o varianta L (long) la Legend.
                              Un NSX V12 ar costa prea mult si ar insemna sa forteze mana companiei sa intre in batalie directa cu Enzo, Porsche GT, pe de o parte, sau Vanquish S, Continental GT pe de alta...si nu ar avea sorti de izbanda. Nu, ar trebui sa se axeze pe cateva guidelines, si anume:
                              -pret fara taxe pana in 100.000 E
                              -lux aproape de nivelul unui F430 sau Gallardo
                              -greutate mica, sasiu special conceput pt drumuri virajate si inspirat din F1, cu o nota de comoditate pt varianta normala, si cu o nota purista pt un eventual Type R.

                              Eu, sincer, as vrea mai multe de la Honda, dar tot ce am insirat mai sus am incercat sa fie cat mai realist.

                              Comment

                              Working...
                              X