6 - 12/10/2008: New Insight - merge Honda pe calea cea buna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6 - 12/10/2008: New Insight - merge Honda pe calea cea buna?

    Avand in vedere ca Honda vrea ca acest nou model sa reprezinte un punct de cotitura in industria auto, dorind sa faca dintr-o masina hibrid una de mare volum, va intreb daca sunteti de acord cu aceasta politica a Honda si daca credeti ca drumul ales de Honda e unul corect din toate punctele de vedere: imagine, succes, profit, etc.
    Va reamintesc ca noul Insight tinteste urmatoarele segmente:
    - sa aiba emisii reduse de CO2 (si consum redus, dar asta nu este si nu a fost niciodata una din scopurile principale ale hibrizilor, ci emisiile)
    - sa fie ieftin de fabricat si, deci, cu un pret redus
    - sa aiba spatiu pentru intreaga familie
    Practic, daca intruneste aceste calitati, nu ar trebui sa aiba probleme in a detrona in maxim 2 ani pozitia de lider a lui Prius.
    Voi ce ziceti?

  • #2
    "Where is Racing, there is Honda" a declarat la un moment dat Soichiro Honda. Eu cred ca directia asta mercantila si plina de masinutze micutze cu micro consum, macro spatiu si macro impact la ecologisti si oameni cu arici in buzunar cand vine vorba de intrat la pompa, nu este filozofia firmei. Vor avea un succes comercial, asta fara indoiala, dar vor pierde multi dintre pasionati.
    Si pana la urma ia mai da-o dracului de ecologie ca mie mi se pare ca deja se exagereaza la greu. Pana la urma pasiunea pt un vehicul mai este data si de caii putere si de feed-back-ul directiei si de sunetul esapamentului si de reprizele schimbarii treptelor, nicidecum de un bazait ecologist cu grija la calota polara si zbieratul matzelor de printre blocuri.
    Sunt de acord sa existe si glumele alea cu 10 pc-uri si mac-uri care o tin pe sosea, dar le vreau in line-up si pe cele care papa benzina si fug ca dracii.
    If sex was like FireBlade or S2000 nobody would worry about performance.

    2002 Honda CBR 954 RR FireBlade
    ex - 1986 Honda MT5
    ex - 1997 Honda CBR 900 RR FireBlade
    ex - 2001 Honda Civic Type-R
    ex - 2007 Honda Jazz

    Comment


    • #3
      Foarte de acord cu Spider. Stim cu totii ca (sau cel putin asa sustinem majoritatea de pe foum) o masina se cumpara cu inima in primul rand si practic multi posesori de Honda de-asta au masina aceasta in garaj. Ori daca Honda renunta la crezul care i-a ghidat pana acum si trece pe "comercialism", nu stiu cat de speciala o sa mai fie marca.
      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

      Comment


      • #4
        Daca merg numai pe directia asta, eu unu raman la Hondele mai vechi de 2007 (inclusiv), nu zic ca nu e bine sa mearga pe ecologie si abureli de genu dar unora pur si simplu nu le pasa sau nu le pasa in de ajuns sa lase o masina cu motor pe benzina de turatie pe un storcator de fructe, eu fiind unul dintre ei. Cel mai frumos pentru "cei vechi" ar fi sa tina motoarele VTEC in line-up cu normele de rigoare, fiindca mi se pare o provocare si mai mare sa faci un motor care are mai mult de 100 de cp/l si sa consume mai mult decat decent si pe deasupra sa respecte si ultimele norme.
        '07 Accord 2.0 ES Dark Mocha
        '98 Civic Sedan 1.6 VTi New Vogue Silver

        Comment


        • #5
          S-a cam demonstrat ca hibridele nu sunt o solutie prea reusita in directia ecologiei , deci daca orientarea e asta trebuie o alta tehnologie
          Accord 2.0i i-VTEC 2007
          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/ant76/

          Comment


          • #6
            Spider, orice firma se gandeste sa faca produse care se cauta. Nimeni nu face "arta pentru arta", toata lumea face "arta pentru bani". Degeaba faci niste produse minunate in ele insele, daca nu gasesti cumparatori pentru ele, sau gasesti doar cativa fani impatimiti. Asta este realitatea si trebuie sa ne adaptam.

            Cand am mers cu Lexusul lui Achim la Fantanita Haiducului, faptul ca nu se auzea motorul era ciudat pentru mine, dar in nici un caz neplacut, iar masina nu se comporta deloc "nesportiv" . Pe mine nu m-ar deranja deloc sa nu se auda nimic, ba chiar probabil mi-ar place.

            Revenind la Insight, probabil ca va avea succes, pentru ca ofera cam ce vrea publicul, dar eu vad un pericol din partea astora. Daca tehnologia automobilelor electrice se va perfectiona foarte rapid, vor avea autonomie mai mare, vor ajunge la un pret competitiv, atunci hibridele vor cadea in desuetitudine, ca sa nu mai vorbim de masinile noastre clasice.
            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

            Comment


            • #7
              Nu m-ar deranja nici FCX
              Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
              ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

              Comment


              • #8
                Delphi...eu nu am spus ca Honda trebuie sa se bazeze doar pe S2000 sau NSX.
                Am spus clar ca trebuie si glumele alea, pt ca alea se vor vinde, dar sa nu ne uite si pe noi pasionatii, pt ca noi am reprezentat baza filozofiei Honda ani buni de zile. De altfel asta a fost subiectul pe care l-am dezbatut in scrisoarea catre domnul Fukui, raspunsul a fost ca deocamdata asta este line-up-ul si ca vor mai fi niste exemplare interesante pe viitor, fara posibilitatea de a-mi spune cand. Raspunsul insa a venit de la domnul Ueno care se ocupa de customer satisfaction.
                In ceea ce priveste vehiculele electrice, nimeni nu prea spune exact cam cat trebuie sa stai sa alimentezi...pardon incarci...iar pt puteri de genul 200-250CP, (masurati totusi in kW) trebuie platite sume exorbitante de achizitie...Tesla e 109 mii de dolari pt numai 120kW, (156CP)...pai mai bine CTR...S2000...M3 si muuuuulte altele. La acea Lightning Car nu se spune nimic de timp de incarcare, pret si alte "fleacuri" de astea.
                Iar daca o masina costa atat ce te faci cu piata cumparatorilor de masini sub 10 mii de euro? Ii lasi sa cumpere o chestie de aia mirositoare si poluatoare, ca sa faci vanzare si sa ai o cifra de afaceri decenta, apoi ii incarci cu taxe de mediu? Pai daca aveau bani asa de multi, isi luau tesla de la inceput.
                E clar ca Hybridul este un compromis financiar, intre un pret cat de cat mai scazut de vanzare, (fata de unul total electric) si din lipsa de taxe suplimentare, dar ca vehicule...nu sunt nici nepoluante, nici performante...ceea ce inseamna ca au luat ce e mai prost de la ambele categorii. Asta e parerea mea. Sunt convins ca acel lexus are ceva performante notabile, insa acelea sigur se intampla la un consum de masina cu performante, si sigur e vorba de combustibil clasic...ceea ce o face un lexus obisnuit, dar mai scump din cauza acelui gizmo electric. Trebuie sa-l rog pe Achim sa ma "dea" si pe mine o tura cu masinuta sa pot vorbi in cunostinta de cauza.
                Cat despre electrice la vanzare si in productie de masa, sa amintim G-Wiz din UK, despre care Kristin Scott Thomas (actrita care detine asa ceva), a spus ca ai de ales intre a aprinde farurile si a actiona stergatoarele...ramai repede fara baterie. Sa te fereasca Dumnezeu sa te prinda o noapte ploioasa. De audio in masina ia-ti gandul. Snap va canta "I've got the Power", iar led-ul din bord il va contrazice spunand "No Power".
                If sex was like FireBlade or S2000 nobody would worry about performance.

                2002 Honda CBR 954 RR FireBlade
                ex - 1986 Honda MT5
                ex - 1997 Honda CBR 900 RR FireBlade
                ex - 2001 Honda Civic Type-R
                ex - 2007 Honda Jazz

                Comment


                • #9
                  Datorita faptului ca tehnologiile legate de baterii care au ramas cu mult in urma timpului, solutia masinii 100% electrice nu-si are momentan o aplicare serioasa in realitate. Cu afirmatia asta se pare ca sunt de acord si cei de la Honda.
                  Spider, se pare ca Honda isi va imparti prerogativele intre cele 2 marci, Honda si Acura. Daca Acura a fost pana acum uitata si abandonata, fiind doar o optiune oarecum confuza si specifica doar pietei SUA, acum se pare ca lucrurile se schimba usor si, dorind sa globalizeze marca ca pe una sportiva, pregateste modele oarecum specifice pasionatilor, cum ar fi TL cu 310cp AWD si cutie manuala (cu target 5% din vanzarile TL), viitorul NSX, un viitor coupe sub-NSX (un fel de S3000) si serii de Type-S la mai toate modelele, cu tractiune AWD si cutii manuale. Cu Honda se merge pe ideea ecologiei, a consumului redus si a comfortului cu tenta de premium disponibila pentru buzunarul clasei de mijloc.
                  Nu intamplator Honda lanseaza dupa Insight si CRZ, o sportiva hibrida usoara cu 1.5 150cp, iar la viitoarea generatie Euro Civic se anunta un Type R cu sistem hibrid de plus putere. Nu m-ar mira ca succesorul lui S2000 sa fie tot un Cabrio de 2+2, cu sistem hibrid.
                  Eu eram curios ce parere aveti de ideea ca Honda sa produca un mass-hibrid, daca acest lucru va avea beneficii sau nu si la ce capitole. Clar pentru pasionatii Hondelor de odinioara o sa fie sfarsitul "golden age' a Honda.

                  Comment


                  • #10
                    Poate si o parte din vehementa noastra vine din faptul ca ne-am cam dat seama ca se apropie de un sfarsit acel "golden age". Ganditi-va cum am reactiona tot de aici daca sotul/sotia ar anunta ca de maine incepe procedura de divort?
                    Insight-ul se va vinde bine de tot in US, Honda avand de castigat financiar chiar foarte mult, deoarece americanii chiar au diferite ajutoare financiare pt a fi stimulati sa cumper asa ceva, plus faptul ca sunt ecologisti fanatici (mai nou). Si cum mai este si criza financiara la ei, s-ar putea ca masinuta sa fie un "bang for the buck". Sa nu uitam ca masinile japoneze au intrat tare pe piata americana in timpul unei crize de petrol ce a adus obstescul sfarsit epocii "muscle car" in US.
                    Cat despre globalizarea Acurei...nu stiu ce sa zic. Intotdeauna a fost privita ca fiind marca de lux a Honda, si de aici rezulta si alte preturi. Deci se va ajunge la marea intrebare: "Ce este de ales intre o masina scumpa pe care nu mi-o pot permite sau o masina ieftina care nu-mi place?" Raspunsul va fi: "Caut si pe la concurenta sa vedem ce au si ei". Pana la urma toti trebuie sa vanda...Nu?
                    Cred ca cel mai intelept a procedat Toyota, care pe langa brand-ul mama, mai au si Lexus ca brand de lux, dar si Scion ca brand ieftin. Ei isi pot permite sa faca nebunii deoarece ofera si alternative...
                    Cat despre ecologie... http://conexiuni.net/arhiva/2007Octo...reaGlobala.htm
                    If sex was like FireBlade or S2000 nobody would worry about performance.

                    2002 Honda CBR 954 RR FireBlade
                    ex - 1986 Honda MT5
                    ex - 1997 Honda CBR 900 RR FireBlade
                    ex - 2001 Honda Civic Type-R
                    ex - 2007 Honda Jazz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by BogdanCTR View Post
                      Eu eram curios ce parere aveti de ideea ca Honda sa produca un mass-hibrid, daca acest lucru va avea beneficii sau nu si la ce capitole. Clar pentru pasionatii Hondelor de odinioara o sa fie sfarsitul "golden age' a Honda.
                      Eu cred ca va avea beneficii. Daca un hibrid va oferi cam acelasi lucru cu o masina cu motor clasic, adica acelasi confort, spatiu de depozitare, putere, si mai ales pret, ar fi o alternativa foarte buna.

                      De exemplu, in momentul de fata, diferenta de 3-4.000 Euro intre sedanul normal si hibrid, ca si diferenta de putere, ma fac sa prefer pe cel clasic, mai ales la cat merg de mult. Daca ar fi ambele la preturi oarecum egale si cam la aceeasi putere, as alege hibridul.

                      Problemele automobilelor electrice sunt intr-adevar capacitatea redusa de stocare (bateria) si pretul. Probabil ca se vor rezolva in urmatorii 5-10 ani.

                      Fuel Cell reprezinta iarasi o solutie de viitor, cu aceleasi limitari ca si a automobilelor electrice.

                      Oricum, hibridul este o solutie tranzitorie.
                      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                      Comment


                      • #12
                        am citit tot si bogdan si spider au dreptate!!!daca ideea cu ACURA ca brand sport si lux tine...e ok!!!daca nu, se intrevede clar o VW-zare a brandului HONDA!iar cred ca noi,cei care au vazut,prins GOLDEN EGE' (multam spider) ne vom uita in zare.....finalul din "ULTIMUL MOHICAN" nu e tocmai pe gustul meu!!
                        domnilor,

                        numai bine.
                        ex CL7 AT 2006
                        CN1 Sport 2005
                        KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                        "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by BogdanCTR View Post
                          Eu eram curios ce parere aveti de ideea ca Honda sa produca un mass-hibrid, daca acest lucru va avea beneficii sau nu si la ce capitole. Clar pentru pasionatii Hondelor de odinioara o sa fie sfarsitul "golden age' a Honda.
                          Nu stiu zau daca viitorul e asa sumbru numai fiindca Honda lanseaza 3 modele hibrid dintr-un total de vreo 30-35 de masini care le comercializeaza la ora asta in lume. Ce e rau in a oferi si modele hibrid?
                          Cine zice ca daca oferi hibrid trebuie neaparat sa scoti din program TYPE-R and co.?
                          Ideea de hibrid nu intra asa usor in mintile oamenilor (nici chiar in ale americanilor care au preferat Accord Hybrid exact 1% din totalul fostei generatii!!), iar motoarele clasice vor mai ramane destul timp in oferta producatorilor. Honda n-a pompat milioane in seria K doar ca mai apoi sa-l scoata afara din program.
                          Oare a-ti dovedi clasa si in privinta asta chiar nu are de a face cu "provocare", "tehnologie de ultima ora" s.a.m.d.?
                          Asa deci, anul 2008 e un "golden year"........halal.....cu ce fratilor?
                          Cu o masina de un deceniu (S2000) un wanna be (CT-R EU) si o masina adevarata (FD2)? E clar, inseamna ca acum 10 ani cand intrai in show-room-ul Honda trebuia sa ai impresia ca esti la dealerul Lamborghini.
                          Deci astea 3 din vreo 35 de modele globale fac pentru voi "un an de aur", dar 3 hibride ruineaza intreaga imagine a firmei?!?!
                          Ar fi de dorit sa revenim la normal si sa nu uitam din ce tara vine Honda (tara care prefara sa construiasca pe verticala pentru a nu distruge natura si unde 60% din suprafata tarii este dedicata naturii) si daca laudam citatele despre racing ale lui S. Honda, sa nu le uitam nici pe cele dedicate naturii si nici faptul ca el cu mana lui a plantat zeci de pomi in jurul fabricilor din lume, atunci cand mergea in vizita!!! La fel cum se tine cont de apa scursa, sau reciclarea materialelor.
                          Eu salut ideea de a lansa 3 modele hibrid in urmatorul timp si sunt sigur ca asta le va conferi un mare plus de imagine. Poate ca nu vor fi bune afaceri, dar in vremurile in care fiecare se gandeste si la alternative, e mai bine sa incerci ceva decat sa stai cu mainile in san.
                          Si cand se va retrage ultimul mohican de la Honda (adica asa-zisul pasionat care a trait "golden years" nu va mai calca pe la dealerul Honda), acestia nu vor intra in faliment ci vor castiga noi clienti, iar cifrele de la an la an o dovedesc.
                          E posibil sa nu mai ramana nimic deosebit de firma asta, cel putin dpdv al marilor fani care au trait "the golden years", dar Honda Motor Co. Ltd. e o afacere si ea nu poate prospera decat daca cu profit.

                          Cat priveste globalizarea brandului Acura, un lucru e sigur, daca nu o vor face cel putin la nivelul concurentei (si asta include si un motor V8), atunci sa nu se mai apuce de bagat bani.
                          HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                          Comment


                          • #14
                            Este clar ca "golden age" moare odata cu ultima rasuflare a lui S2000.
                            Pentru Honda a inceput "global age".
                            Gata cu "icon cars" care aduceau premii peste premii si recunoasterea pasionatilor.
                            Cam asta e ideea si in principiu nu-i nimic rau in a-ti dori o situatie financiara stabila.
                            Dar ce ne facem cu sufletul? Unde-s masinile de "corazon", care-ti faceau pielea gaina si parul cret de indata ce bagai cheia in butuc sa le pornesti?
                            Eu, unul, iubesc Honda pentru indrazneala de care a dat dovada atunci cand facea ceva ce altcineva considera ca fiind imposibil.
                            Nu zic, si acum incearca sa faca tot ceva de genul asta, dar unde-i ADN-ul sportiv al Honda cu care ne-am obisnuit? E adevarat ca nu e nevoie sa tranteasca pe Accord un motor cu 120cp/l, dar Honda era renumita prin faptul ca facea masini cu un pret bun, dar extrem de sportive si fiabile.

                            Comment


                            • #15
                              Pai cred ca noi ar trebui sa-ti cerem tie ajutor, tu ai lucrat in sistem, mai nou oamenii din teren sunt plimbati prin Europa si poate ca incet-incet ne vor putea povesti mai multe. Noi suntem doar fani si asteptam noutati de la cei scolarizati de Honda numai ca nu prea se incumeta nimeni sa ne deschida si noua ochii.
                              La Geneva, am pus aceiasi intrebare care o pui tu aici si stii ce mi-a raspuns dl. Fukui?
                              "Da´ce nu va place CR-Zul?"
                              hiihihihiih
                              HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                              Comment

                              Working...
                              X