N-as dori nici in ruptul capului turbo pe CTR, ar fi o blasfemie. Chiar si intregul concept al unei motorizari turbo pe tractiune fata nu se pupa deloc cu circuitul. Si CTR e o masina de circuit, iar pe circuit n-ai nevoie de cuplu mare (ba dimpotriva), ci de echilibrare a maselor si de un raspuns imediat si cursiv la pedala (ceea ce CTR are din abundenta). Poti avea sute de sisteme electronice, chiar si LSD, un hatch turbo cu o caruta de cuplu e haosist pe curbe (fapt dovedit de zeci de teste cu Astra OPC, de care s-a spus ca o cam ia razna pe curbe din cauza cuplului enomr pe fata).
Iar despre faptul ca TFSI ar fi mai bun la perfromante decat k20a...pai da-mi voie sa te contrazic cu propria experienta. Aici, am batut tot ce a insemnat 2.0 TFSI cu masina mea stock, si GTI, si Sportback, si Octavia RS, ba chiar Octavia cu un mic upgrade la soft. Achim s-a dat cu un GTI serios modificat, adus la 270cp, si pe a 1-a si a 2-a n-a reusit sa se dezlipeasca GTI-ul de el, au mers paralel. Pai nu vreau sa-mi imaginez ce macel as face cu o evacuare, un CAI, un ECU de la Hondata si cu niste gume mai de Doamne ajuta, as pulveriza tot in clasa hatch aici, oricat de modificat ar fi. Si nu atata motorul, cat cutia face minuni. Pe masurate s-a constatat ca, sub indemanarea unui pilot iscusit, are un raspuns la shift mai scurt chiar si decat SMG-ul de la BMW.
Iar conceptul unui Type R nu are nimic de a face cu clima sau sisteme de control a stabilitatii, daca pun asa ceva pe noul model, isi strica reputatia si or sa fie bagate in aceeasi oala cu GTI sau GTC sau Sportback.
Iar 25.000 E nu e deloc mult, avand in vedere ca un 120i de 150cp mai modest ca echipare e 25.000. Eu am dat pe a mea 22.500 CIP, cu un mic discount, pt ca am luat-o cu AC si xenonane. Preturile in US sunt mult mai mici datorita pietei, care nu se poate compara cu amarastenii din Europa.
Iar despre faptul ca TFSI ar fi mai bun la perfromante decat k20a...pai da-mi voie sa te contrazic cu propria experienta. Aici, am batut tot ce a insemnat 2.0 TFSI cu masina mea stock, si GTI, si Sportback, si Octavia RS, ba chiar Octavia cu un mic upgrade la soft. Achim s-a dat cu un GTI serios modificat, adus la 270cp, si pe a 1-a si a 2-a n-a reusit sa se dezlipeasca GTI-ul de el, au mers paralel. Pai nu vreau sa-mi imaginez ce macel as face cu o evacuare, un CAI, un ECU de la Hondata si cu niste gume mai de Doamne ajuta, as pulveriza tot in clasa hatch aici, oricat de modificat ar fi. Si nu atata motorul, cat cutia face minuni. Pe masurate s-a constatat ca, sub indemanarea unui pilot iscusit, are un raspuns la shift mai scurt chiar si decat SMG-ul de la BMW.
Iar conceptul unui Type R nu are nimic de a face cu clima sau sisteme de control a stabilitatii, daca pun asa ceva pe noul model, isi strica reputatia si or sa fie bagate in aceeasi oala cu GTI sau GTC sau Sportback.
Iar 25.000 E nu e deloc mult, avand in vedere ca un 120i de 150cp mai modest ca echipare e 25.000. Eu am dat pe a mea 22.500 CIP, cu un mic discount, pt ca am luat-o cu AC si xenonane. Preturile in US sunt mult mai mici datorita pietei, care nu se poate compara cu amarastenii din Europa.
Comment