Honda E în Romania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fbogdan
    replied
    Vine Dacia Spring curând si va împinge preturile in jos pe segmentul electric. Din ce am citit, va fi disponibilă intai la companii de ride-sharing, deci vom putea testa.
    Ideea e sa ajungem totusi la un pret comparativ cu masinile cu motor termic, altfel eu nu prea vad avantajul unei electrice, având în vedere că deja sunt cozi la punctele de reîncărcare din oraș. Vad mereu in parcarile de supermarket care au puncte de reîncărcare, cate 4-5 masini înghesuite lângă charger. Aplicatiile mobile pentru rezervare loc si timp orar la charger, nu prea funcționează.
    Nimeni nu a dezvăluit până acum care e diferenta intre pretul de construcție auto cu motor termic si auto electric. Eu tind sa cred ca e mai ieftin cel electric, dar nu am cifre din producție, doar o logica grosieră ca bateria si motorul electric ar fi mai ieftine decât motor termic, cutie de viteze, baie de ulei, egr, turbo, evacuare, admisie, etc.
    Honda E ramane pentru moment inovatoare fata de concurenta, având câteva chestii foarte mișto in plus si un interior foarte cool versus concurenta.
    Va recomand sa dati un ochi pe Sion made by SonoMotors. Dacă masina aia ajunge la producție și vanzari in masa, va rescrie istoria electricelor si nu numai, deoarece e un concept in care iti comanzi piesa de la ei si o schimbi singur fără nici o problema. Search pe youtube.

    Leave a comment:


  • Turkish
    replied
    am testat si eu ID3
    placut inauntru, frumusel in afara
    era varianta cea mai chioara - aceea ajunge sub 30k cu subventia de stat, varianta de top e vreo 40k cu subventia
    nu imi dau seama autonomia cat e de reala
    in trei pedale date pentru a testa acceleratia si responsivitatea a trecut de la "154km left" la "116 km left"
    deci nu imi e clar cum e cu autonomia - nu mi-a inspirat foarte multa incredere

    dar da, sunt de acord, pentru a doua familie exclusiv de oras cred ca e o astfel de masina este o optiune reala - mai ales pentru cine are garaj ca sa o incarce acasa
    mie modelul acesta in care trebuie sa fac cumparaturi extinse la 3 zile ca sa imi incarc masina nu mi se pare realist

    Sunt curios daca e la drive test Mazda MX30

    Leave a comment:


  • bobescu25
    replied
    Aplicația ll bolt este competiția pentru Uber. Te înscrii, si apoi selectezi o cursa oriunde, o să ai opțiunea de testează vw id prin bolt, cu 0 lei. Nu știu dacă aș descrie chiar senzațional per ansamblu altceva, dar feelingul la pedala este electric la propriu, parca ciupești accelerația și o controlezi cu mintea, cuplul instant este greu de descris, chiar misto. Că mașina e ok, avea jante pe 18, pozitie la volan mai înaltă , vizibilitate buna, prin stâlpul fata crăpat, parbriz înalt. direcția mai bună decât mă așteptam, destul de directa, mă așteptam să fie light si artificiala. Feelingul la frana iară bun, având în vedere că mașina face regenerare mai mult, pe spate are tambur.
    Nu m-a dat pe spate displayul de la volan, părea mic și improvizat, pe echiparea de mijloc cu care am mers nu avea head up, ar fi mers, doar cea superioară are. Suspensiile erau așa și așa, destul de tari și prin pricina roțiilor pe 19, cu toate că aveau balon de 50, la 215 lățime,iar ruliul era mai mare decât mă așteptam. Farurile senzație, multibeam, ce urmăreau și curba. Șoferul de la bolt ce era în dreapta tot insista sa incerc Lane asisst și acc, dar având pe civic nu m-au dat pe spate, chiar Lane assist era prea intruziv.
    Overall un pachet bun, la un preț bun.
    Last edited by bobescu25; 28-09-20, 22:28.

    Leave a comment:


  • alexme24
    replied
    Originally posted by bobescu25 View Post
    Eu am făcut test drive de 30 min prin aplicația bolt cu un vw id 3. Pot sa spun că electricele sunt viitorul, ca și principiu, lăsând deoparte marca.
    Acest id 3 are dimensiuni de golf, dar este mai spațios la interior, gândit f cu cap, 4 adulți stau excelent, la 182 cm, am o palmă lejer daca as sta in spatele meu. Mașina avea 204 cai, ce se simțeau mai degrabă ca și 250-300, și 300 nm, care erau acolo instant.
    La o apăsare a acceleratiei de 20% țâșnea mașină like a champ, am ieșit cu ea și în afara orașului, am accelerat până la 150 și trăgea încă neîntrerupt.
    Foarte important de precizat este faptul că mașina are tracțiune spate, iar restul l-am făcut pe ud după o ploaie, și mașină dansa mai ceva ca un seria 330 în mâinile unui tânăr de 20 de ani. La ieșirea din sens la o apăsare de 30% a acceleratiei a intrat esp serios, altfel mă întorceam binișor.
    Reprizele 80-120 de excepție, merita precizat că la semafor, ajungi la 50-60, fara efort, mai repede decât cu o mașină sport, id3 da impresia că poate face asta neîntrerupt, fara uzura. A făcut deodata cu mine și Un amic de al meu merge f sportiv, pot spune că și-a găsit nașul, a fost impresionat.
    Autonomia este de Aproximativ 350 km, iar încărcarea 20-80% se face in 40-45 min.
    Prețul este de 28 k euro după rabla de la stat.
    Ecranul de multimedia este mare, cu grafica buna și răspuns f bun. Directia buna, și tracțiunea spate e misto, sa te împingă din viraj.
    Ce nu mi-a plăcut, designul, cam blând, poți să îi pui liniștit o sigla de Hyundai sau opel, lumea nu și-ar da seama.
    Cu toate că scaunele au fost bune și designul interior aerisit, minimalist cu lumini ambientale, plasticele de pe uși erau tari că de logan, bordul avea materiale așa și așa.

    Că și concluzie, practicalitatea mașinii, autonomia, timpul scăzut de încărcare, confortul, prețul în romania după rabla de la stat, pot face o mașină de genul de luat in seama. Poți merge si 1000 de km cu ea, la 250-300 km oricum te oprești, cu mențiunea că stai cu 15-20 de min mai mult. Distante mai mari se presupune că mergi cu avionul. Pentru oraș sau distante medii este excelenta.
    Multumim pt feedback. Aplicatia bolt banuiesc ca este pe acelasi principiu cu aplicatia Spark nu? Exact asa am si eu un vecin care are de la munca un tdi 2.0 din 2019 si dupa ce a mers cu electrica a zis ca e ceva senzational.

    Leave a comment:


  • bobescu25
    replied
    Eu am făcut test drive de 30 min prin aplicația bolt cu un vw id 3. Pot sa spun că electricele sunt viitorul, ca și principiu, lăsând deoparte marca.
    Acest id 3 are dimensiuni de golf, dar este mai spațios la interior, gândit f cu cap, 4 adulți stau excelent, la 182 cm, am o palmă lejer daca as sta in spatele meu. Mașina avea 204 cai, ce se simțeau mai degrabă ca și 250-300, și 300 nm, care erau acolo instant.
    La o apăsare a acceleratiei de 20% țâșnea mașină like a champ, am ieșit cu ea și în afara orașului, am accelerat până la 150 și trăgea încă neîntrerupt.
    Foarte important de precizat este faptul că mașina are tracțiune spate, iar restul l-am făcut pe ud după o ploaie, și mașină dansa mai ceva ca un seria 330 în mâinile unui tânăr de 20 de ani. La ieșirea din sens la o apăsare de 30% a acceleratiei a intrat esp serios, altfel mă întorceam binișor.
    Reprizele 80-120 de excepție, merita precizat că la semafor, ajungi la 50-60, fara efort, mai repede decât cu o mașină sport, id3 da impresia că poate face asta neîntrerupt, fara uzura. A făcut deodata cu mine și Un amic de al meu merge f sportiv, pot spune că și-a găsit nașul, a fost impresionat.
    Autonomia este de Aproximativ 350 km, iar încărcarea 20-80% se face in 40-45 min.
    Prețul este de 28 k euro după rabla de la stat.
    Ecranul de multimedia este mare, cu grafica buna și răspuns f bun. Directia buna, și tracțiunea spate e misto, sa te împingă din viraj.
    Ce nu mi-a plăcut, designul, cam blând, poți să îi pui liniștit o sigla de Hyundai sau opel, lumea nu și-ar da seama.
    Cu toate că scaunele au fost bune și designul interior aerisit, minimalist cu lumini ambientale, plasticele de pe uși erau tari că de logan, bordul avea materiale așa și așa.

    Că și concluzie, practicalitatea mașinii, autonomia, timpul scăzut de încărcare, confortul, prețul în romania după rabla de la stat, pot face o mașină de genul de luat in seama. Poți merge si 1000 de km cu ea, la 250-300 km oricum te oprești, cu mențiunea că stai cu 15-20 de min mai mult. Distante mai mari se presupune că mergi cu avionul. Pentru oraș sau distante medii este excelenta.
    Last edited by bobescu25; 27-09-20, 18:16.

    Leave a comment:


  • hondatu
    replied
    Cel mai pertinent post de pana acum pe subiectul asta avand in vedere si testarea alternatvelor de pe piata. Multumim!

    Leave a comment:


  • cerevelu
    replied
    Strict din perspectiva unui utilizator oarecare... saptamana aceasta m-am deplasat de colo colo cu masinile electrice oferite la inchiriere de 3 companii din Bucuresti.
    Am mers cu variantele electrice ieftinuțe ( nimeni nu baga mașini cu briz brizuri) de la Renault, Nissan, BMW, Skoda, Mini si VW. Intr-o singură săptămână.
    Ce pot sa spun... pentru mers prin oras lasi masina la incarcat la magazin si esti boier... nu stau la casa sa am priza de curent, când a fost nevoie le-am încarcat prin oras.
    Procedeu la inceput intimidant dar te deprinzi repede.
    Se merge exceptional cu ele, cu cât e circulatia mai anapoda si mai la bara la bara se incarca mai mult, cu atentie poti depasi la oricare cifra anuntata de autonomie.
    Nervoase, rapide, demaraj de vis, te strecori oriunde si parchezi oriunde.
    Eu am inchiriat masinile astea in ideea ca masina electrica e o prostie monumentala, ca sa imi dovedesc ca asa e.
    Ei, acum vad complet diferit lucrurile.
    In constelatia de electrice de care am vorbit, Honda e este sf, este luxul total, este bijuteria coroanei. Celelalte sunt utilitare la maxim, asta e si frumoasa si sf pe deasupra.
    Are autonomie suficienta sa mergi prin oras, statii de incarcare de mare putere cam sunt, pentru a doua masina e geniala.
    Am scris aici ceea ce as fi crezut ca e imposibil sa fac acum 10 zile.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Autonomia maşinilor electrice scade drastic la accelerare. Dacă ai zilnic de parcurs drumuri cu urcări agresive, ai pus-o. Nu cred că în coborâre se încarcă la maxim, prin frânarea regenerativă.
    Toată lumea se gândeşte la poluarea maşinii generată din cauza deplasării, dar la poluarea generată din cauza producerii ei nu se gândeşte nimeni. Acumulatorii se produc fără niciun fel de poluare?
    Staţiile de încărcare, la fel, sunt lucruri sfinte în România, iar în Grecia şi mai şi. De Bulgaria nu mai zic... Producerea energiei electrice pentru aceste staţii, dacă s-ar face exclusiv solar, ar fi bine. Dar dacă se ard cărbuni sau dacă se regularizează cursuri de apă, iarăşi nu e OK.
    Şi apoi, vehiculele care contează, precum şi utilajele, încă nu pot fi acţionate electric fără costuri enorme. Câţi km de CF electrificată are SUA, de exemplu, sau Rusia?

    Motorul termic încă este un jucător important pe această scenă a transportului şi încă vreo câteva decenii aşa va rămâne.
    Mai degrabă cred că se va găsi un combustibil alternativ pentru motorul termic (GPL deja e o soluţie), decât înlocuirea motorului termic cu unul electric.

    Honda e rămâne, însă, o chestie interesantă pe piaţa auto, o maşină care merită din plin testată fie şi numai pentru bordul ăla gen Star Trek. Dacă merită cumpărată... în afară de alcătuirea unei flote comerciale, eu zic că nu.

    Leave a comment:


  • Turkish
    replied
    Io si Ea
    pe mine ma intereseaza ce spui, mai ales ca e o opinie avizata, a cuiva cu o profesie in domeniu

    pana la masina eu m-am electrificat altfel

    Leave a comment:


  • octi_b
    replied
    Io si Ea: masa e putin peste 1500kg, nu 1800 care masa maxima autorizata. Oricum, pentru dimensiunile ei, e destul de mare. N-as zice si ineficienta, caci pana nu iei in calcul economia sau eficienta globala, nu poti trage o concluzie. Gen, daca motorul electric are randament mult mai bun ca ala termic, poate masa in plus data de baterii nu mai este asa un minus. Daca iei in calcul si tot ciclul de producere a energiei, a eco refolosirii bateriilor etc. atunci discutia e alta, cu aceleasi sau alte concluzii . Dar nu trebuie sa ne oprim la masa masinii, atata vreme cat functioneaza pe surse de energie diferite.

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Mike, nu vreau s-o dam in politica si cum impun pixurile unor birocrati ce trebuie sa faca industria auto si cit ne costa asta. Adica gusterul bruxellez x decide ca un motor trebuie sa emita maximum atita si industria se conformeaza sub sanctiunea unor pedepse financiare si de imagine - s-a dezvoltat o intreaga specie de scandalagii de profesie ca li se-ncalzeste planetu' (in ce ma priveste asta este cel mai mare caz de coruptie a stiintei cunoscut pina acum desi astfel de idei plutesc in istorie de cind existam ca specie, nu doar Malthus a batut cimpii pe teme de apocalipsa provocata de specia noastra).
    N-am nimic cu produsul in sine, masina electrica in speta, desi prefer sunetul si vibratiile unui motor termic. Daca un produs este bun el se va impune pe piata fara probleme, s-a intimplat intotdeauna. A, sigur, nu s-au impus intotdeauna produsele cele mai bune, asta da, exemplul de manual fiind caseta VHS vs Betamax, dar nu le-a subventionat nici dracu, s-au batut pentru piata si una a cistigat. End of story.
    To the basics: problema reala e stocarea energiei si densitatea de energie furnizata de acumulatori. Adica stiinta hard nu povesti de minti utopic-gingave. Pina una alta nu exista tehnologie mai buna decit stocarea in acumulatori cu plumb. Asa zice la electrochimie, sursa mai de incredere decit Al Gore. Tot ce s-a reusit e sa se puna stive de baterii de telefon pe masini. Atit si de restul Carpati Fara. A, ca toata isteria asta eco-verde cu miez rosu stingist a dus la investiti in cercetare si ca din asta s-ar putea sa iasa ceva, asta da, insa pina acum n-a aparut mare lucru. Un condensator pe Mazda, niste acumulatori statici la nivel de laborator, niste gaselnite la racirea acumulatorilor Tesla si extrem de mjult hype ignar web 2.0, astea sint frectii la picior de lemn pompate mediatic la nivele gretoase de-a ajuns nu stiu ce fatuca incerta sa dea lectii unei lumi de babuini politici foarte interesati sa promoveze escrocheria codoi unei cohorte de econaivi vocali subit transformati in mari cunoscatori de Paleoclimatologie. Absolventi ai celebrelor universitati de link-uri Facebook si Google.

    Materii prime pentru acumulatorii zisi eco:
    • litiu. Majoritatea zacamintelor cunoscute sint in tari preponderent nedemocratice. Europa are si ea cite ceva insa extractia si prelucrarea se lovesc de formidabilul lobby eco iar capitalul disponibil pentru minerit in materie nu e deloc idiot, se poate inmulti bine mersi in alte locuri fara sa aiba de facut fata unor clampanitori de profesie.
    • Descoperisera niste ecomentalisti de forumuri alta minune, vanadiul. Si sa vezi si sa chestii. Nu zau? Toata productia de vanadiu a lumii e undeva pe la 37 000 de tone anual si este indispensabila metalurgiei otelurilor aliate. Deci nu.
    • Metale rare si disperse. Adica lantanide si actinide. Indispensabile pentru fabricarea magnetilor puternici fara de care motoarele electrice pot fi bune si eficiente cel mult la aparate de ras. Nope: China este lider absolut nu doar in zacaminte (mai gasim pe glob si prin alte parti) cit mai ales in tehnologia si obtinerea lor, basca in productie. Situatia e albastra rau de tot, subiectul este tratat de US in top 20 prioritati strategice. Tehnologia, instalatiile de productie si know how-ul sint aproape exclusiv chinezesti si sint localizate aproape exclusiv in China. (investitiile miniere americane mai vech sint proaste/ineficiente iar cele mai noi si foarte noi americano-australiene nu par a produce rezultate pentru industrie - le scapa ceva in tehnologie/prelucrare si China isi vede interesul, nu e dispusa sa vinda. (A fost tema de discutie tete a tete intre Trump si Xi Jinping, asta ca sa intelegeti cit e de groasa povestea). Evident ca a macanit si Coana Evropa ceva la tema si dupa aia s-a culcat pe partea cealalta. Tipic.
    • Oxizi de mangan, electrolitic si chimic. Ntz, materia prima, in principal carbonati, abundenti altfel este foarte ieftina insa are de facut fata uriasei cereri a siderurgiei. Fara siderurgie si inca citeva de-astea foarte poluante (industria cimentului spre exemplu) civilizatia umana merge inapoi in Evul Mediu.
    • Mai sint dar am treaba la birou, trebuie sa-mi cistig piinea. Birou care cu exact asta se ocupa, materii prime, in afara de vanadiu am lucrat in ultimii 10 ani si inca mai lucrez in fiecare dintre suspomenitele elemente chimice.

    Nu zic nimic despre reciclarea produselor astora ca ne-auca dimineata.
    M-am cam departat de la Honda E si poate ca nu e cel mai potrivit mesaj la tema, fapt pentru care Gabi oate-o sa-mi dea peste deste. Asta e. Poate-l si sterge, e ok, nici o paguba.
    Last edited by Io si Ea; 30-07-20, 11:45.

    Leave a comment:


  • mike2005
    replied
    @Turkish macar 600 km sa aiba autonomie reala (frig, drum in urcare, mers mai sportiv) dar timpul de incarcare al bateriei sa fie rezonabil - macar un 10 min pana la 80%. Altfel stai cu orele. Acum 2-3 ani ii vedeam pe posesorii Tesla model S stand ore intregi tolaniti in masini la incarcatoarele Tesla langa un hotel din periferia Gentului. Ce viata o mai fi si asta cand dai 100k+ pe o astfel de masina.
    Si sa existe acoperire cu statii de incarcare.

    @Io si Ea cred ca e mai mult o chestie de moda politica. La fel ca si in cazul Dieselului politicienii europeni (cei mai multi nu au pregatire tehnica sa inteleaga asa ceva) imping astfel de idei utopice. De ce sa subventioneze populatia asa ceva? Cat de nepoluanta e tehnologia electrica? Muti doar sursa poluarii din strada la centrala. Unde reciclezi bateriile uzate? Le trimiti unor state corupte din lumea 3-a, unde indivizi lipsiti de scrupule le arunca in mediu. Suna cunoscut? Gunoaie trimise de statele care nu au coruptie(cica) si care respecta natura. Apropo de asta era o investigatie jurnalistica si toate statele europene N-V iubitoare de natura trimit mii de tone de deseuri de plastic/materiale nereciclabile pe container in tarile mici din Asia de S-E unde sunt "reciclate" de baietii destepti. Rezultatul: mega-poluare de plastic/deseuri, plastic ajuns in ape/oceane.

    Imi vine sa rad afland zilnic de inca o gramada de producatorii anuntand tinte de vanzari: milioane de masini electrice pentru urmatorii ani. Cine iti produce atatea baterii? Am inteles ca au fost intarzieri la lansare cauzate de probleme cu furnizorul chinez(tragea la bani mai multi) de baterii la QTron.

    Aud argumentul ca energia electrica e ieftina. Asteptati sa creasca masiv dependenta consumatorilor, cine garanteaza ca pretul nu va creste?
    Reteaua electrica nu e dimensionata pentru asemenea consum. Citeam ca in Norvegia sunt pene de curent datorita suprasolicitarii retelei. Cat va dura/costa adaptarea retelelor? Isi permit statele mai sarace?

    Leave a comment:


  • Destinatar
    replied
    autonomie reala 1000 de km si m-au convins.......

    Asta e un vis umed dar implinit al posesorilor de diesele economicoase, iata ca si al unor posesori de hybride, nu e cazul la Honda, atunci cand va aparea pentru p....e aceasta posibilitate, e, atunci o sa plezneasca de ciuda industria petroliera, deocamdata industria petroliera nu face nici macar o grimasa pentru ca au aparut hybridele, au destule de perfectionat la ele, mai trebe sa treaca 10 poate 20 de ani pana apar variantele cu 1000 km autonomie, ca, sincer sa fiu, ne-am cam saturat de previziuni tip: ,, uite-acu' la anu' apare si masina economicoasa". A aparut la Tesla cea de 600 si ceva de km, dar departe de 1000 km , departe de un pret onorabil, nu prea ne-ajuta autonomia daca dam 250000 de dolari sau de euo pe o asemnea masina. Bateria si greutatea bateriei da bataie de cap, costul ei la o electrica e cel putin 1/2 din pretul intreg al masinii. Intradevar, pentru entuziasti, ecologisti cu bani, impatimiti ai naturii tot cu bani, e o varianta de cheltuit banii, dar, masina mica cu greutate mare, nu prea intelege omul de ce s-o ia, ba mai mult, nu prea intelege nici de ce sa-si cumpere pe 20 de ani inainte , benzina , ca daca ai 40000 euro in pozonar, iei una de 20-25000 euro pe benzina si ai timp sa se perfectioneze tehnica timp de 5 ani, 10 ani sau 20 de ani, daca ai rabdare, daca n-ai rabdare, dai 40000 de euro, ai cumparat ceva ce tine 120- 150 km autonomie reala, iarna in jur de 80- 100 km ( probata pe Nissan Leaf in Germania) daca bateriile astea cand dau de frig, frigul nu iarta, se strang la autonomia in km mai rau decat covrigul din buzunarul de la pantaloni, , si asta e realitatea.
    Asta e o parere de simplu cetatean, vorba lui Basescu cand era presedinte, nu oblig pe nimeni sa judece ca mine.

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Mai, oameni buni, masinuta asta (3.84m lungime) cintareste 1.8 tone! Adica e mai grea decit un CU2 sau un 340 xdrive. Unde mama dracului se face mult clamata economie de energie cind ai de miscat o masa mai mare?
    Pret? E cit un CTR, pacatele mele! Si, nu, nu pomeniti de subventii, ii rog pe clienti si pe politicieni sa-si tina miinile afara din buzunarele mele.

    Leave a comment:


  • Turkish
    replied
    autonomie reala 1000 de km si m-au convins
    pana atunci sistemul hibrid de la toyota e o solutie excelenta
    5% la drum lung
    5.5 in oras la Corolla

    excelent

    Leave a comment:

Working...
X