Honda Solar Hydrogen Station

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Solar Hydrogen Station

    Asta cred ca-i viitorul ecologic, masini ca
    Honda FCX Clarity (zero emissions) si Honda Solar Hydrogen Stations (re-fuel acasa (8 ore, de ex. peste noapte) sau statii publice (3 minute))

    YouTube - Honda's Next Generation Solar Hydrogen Station Begins Operations at California R&D Facility
    YouTube - Honda Clarity (Runs on Hydrogen and exhausts H2o)
    dinoc
    Senior Member
    Last edited by dinoc; 05-12-10, 21:51.

  • #2
    Da, asta-i viziunea Honda. Si partial si a alotir producatori auto.
    HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

    Comment


    • #3
      In California e mult soare, la figurat si la propriu

      La figurat fiindca e asa mic pretul pentru hidrogen lichid incat chiar si fara Home Energy Station, un posesor de FCX plateste de vreo 3 ori si ceva mai putin decat mine pentru a parcurge 100km, alimentand doar la pompa. OK, daca vrea sa faca drumuri in afara Hydrogen Highway ar ramane in pana prostului, infrastructura inca nu-i prea extinsa (desi multumitoare deja!) altfel, e tare bine, dat fiind ca are un power output apropiat (100KW fata de 114KW la mine) si un motor electric deci cuplu motor mult mai bun decat al meu.

      La propriu chiar e mult soare in lower states asa ca o astfel de statie de producere a energiei (electrice+termice) chiar are sens, poti reduce costurile simtitor si nu doar costurile de rulare a masinii ci costurile cu iluminarea si incalzirea casei (pardon, pe dos, racirea casei acolo ). ce ma dezamageste e cantitatea de hidrogen produsa pentru masina, chit ca poate 30 mile or fi de ajuns pentru rularea zilnica, e dezamagitor sa ai parte in 8 ore noaptea de doar 0.5 kg hidrogen (calcul bazat pe 60 miles per kilogram mentionate pentru FCX in fisa tehnica si declaratia ca 8 ore de alimentare ajung pentru 30 mile). cred ca nu strica sa aiba o abordare un pic diferita si sa foloseasca energia solara captata in timpul zilei pentru producerea hidrogenului si stocarea lui in rezervoare.

      si mai tare ma ingrijoreaza ideea de 'taking the power off the grid' in combinatie cu cele 8 ore, imi pare ca se refera la 'THAT grid' adica reteaua de curent. ca sa fie mai clar, faci economie de curent in timpul zilei cat e soare si apoi iti alimentezi masina cu hidrogen obtinut prin electroliza folosind curentul din reteaua conventionala. apai daca nu esti consumator acerb de curent in timpul zilei, e zero barat...

      inca ceva, in prezentare nu e mentionat faptul ca Home Energy Station foloseste SI gaz natural, mai economic de folosit in producerea de hidrogen decat apa si procesul de electroliza. nu neaparat de speriat, dar inseamna ca nu scapi complet de furnizorii de combustibili conventionali

      Comment


      • #4
        Avand in vedere ca toata treaba e abia pe undeva pe la mijlocul drumului si deci pana la o lansare pe scara larga mai sunt ceva ani, plus ca daca ne uitam la ce evolutii s-au facut in ultimii 10ani, ne dam seama ca grijile noastre de azi, pot fi niste glume peste cativa ani.
        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

        Comment


        • #5
          sunt tentat sa te contrazic, sa zic 20 de ani, nu doar 10.

          nu pot uita experienta automobilului electric: prima varianta de serie (multumitoare de altfel), GM EV1 a fost scoasa si a circulat pe la 1996-1999, ca sa fie simplu si rusinos retrasa/reciclata la presiunea companiilor petroliere. dupa cam 20 de ani din nou apare mai sustinut interesul pentru astfel de automobile.

          acum FCX are de invins nu minciunile companiilor petroliere ci noul conservatorism, are de invins concepte deja puse in practica si functionale, automobile hibride si electrice. presimt ca Honda va avea de luptat serios cu marketingul companiilor care nu au studiat tehnologia fuel cell si-i va lua ceva timp si bani sa demonstreze multiplele avantaje ale unei astfel de alimentari (mai sunt inca destui care cred ca Litiul e abundent, ieftin si suficient pe pamant si altii care cred ca a purta dupa tine vreo 200 kg de baterii e eficient si ieftin).

          Comment


          • #6
            Vad ca tu ai luat vorba mea "pe undeva pe la jumatatea drumului" ad-literam ceea ce nu trebuia. Eu am spus-o in sensul ca mai e de lucru, ca mai sunt 10 sau 20 de ani, e irelevant DACA ne gandim ca masina electrica are o cariera de peste un secol (si nicidecum "prima serie" n-a aparut in deceniul trecut!!). Daca vei arunca un ochi peste inceputurile automobilismului vei vedea ca ideea asta are o lunga traditie, inclusiv in motorsport.
            In anii ´70, GM, Ford si Nissan si-au suflecat odata manecile sa se apuce de lucru - interesant ca tot cand e criza subiectul eco (vezi Honda cu CVCC) si electro sunt de actualitate, cum a trecut criza i-au dat exact cu opusul ecologiei - dar vointa clasei politice nu i-a lasat niciodata sa-si duca treaba pana la capat (nu puteam sa-i lasam pe fratii nostri pamanteni din desert sa nu-si valorifice si ei bogatiile lor....!).

            Honda a avut de lucru (si partial chiar mai are) si la hibride, o face cu pasi marunti si vanzari proaste fiindca dupa cum bine spui, lupta cu ideile preconcepute, cu mentalitatile si cu minciunile aruncate contra e anevoioasa, costisitoare si de lunga durata. Dar Honda s-a angajat in lupta asta de ceva vreme si in niciun caz nu va renunta acum pe parcursul ei.

            FCX.ul are de invins multe alte chestii tehnice pana sa se ia la tranta cu hibridul si electricul. Nu stiu de unde o scoti pe asta cu "acum FCX are de invins nu minciunile companiilor petroliere ci noul conservatorism, are de invins concepte deja puse in practica si functionale, automobile hibride si electrice" fiindca eu nu vad inca niciun automobil electric pe piata fara probleme si mai ales atat de functionale cum le vezi tu.
            Astept lamuriri!
            Si asa cum pilei de combustie i se prevede un viitor sumbru din cauza resurselor limitate, sa nu uitam ca nici electricul nu dispune de resurse nelimitate si mai ales: daca acel curent nu e produs din surse regenerative, produci mai multa paguba decat ecologie!!
            HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

            Comment


            • #7
              Eu am o problema cu hidrogenul asta. Din ce am citit, majoritatea metodelor de obtinere a lui sunt mai poluante decat daca ar merge masina cu benzina/motorina.
              Daca nu se nimereste sa fie vreo tara cu soare si/sau vant nu prea e asa eco.

              Comment


              • #8
                scuze, Udo, nici eu n-am luat-o ad-literam, nu ma refeream la fix, cronologic, 10 sau 20 de ani, mai degraba la interval. si desi sper sa nu fie vorba de acelasi interval, observam o asemanare cu proiecte 'funky' 'pierzatoare' in definitiv avantgardiste, exemplu EV1. bun dar scos aiurea de pe piata pentru ca cineva nu putea inghiti proiectul.

                acum piedicile sunt altele, a crescut binemerci grija statelor, ONG-urilor si sigur si a cetatenilor de rand, in oarece masura dar propunerile curente se rezuma la compromisuri. ca sa-ti raspund la a doua intrebare, hibridele deja sunt acceptate, incarcarea plug-in in scurt timp la pachet (chiar si de la Honda!) as ca automobilele strict electrice au sens si sunt usor de acceptat. admit ca cele strict electrice au dezavantaje dar suntem cativa care recunoastem asta, in rest cred ca vor capata un nesimtit 'momentum'

                nu-s lamurit nici de ce proiectul gas/diesel-electric nu e raspandit si la automobile. recunosc, are mai mult sens in transporturi publice si in industrie, acolo unde cuplul motor al motoarelor electrice are maxima utilitate. dar proiectul (inventia lui Ferdinand Porsche acum mai mult de un secol) aduce oarece simplificari si in convenience automotive. nu-i stupid ca n-a ajuns inca in forma originala in auto actuale (OK, nu chiar originala, bateriile de sustenanta erau ENORME dar intelegi ideea).

                seth, nu-i chiar asa. uite, cel mai usor e sa obtii H2 din gaz metan, CH4 (daca nu ma inseala cunostintele din liceu). fara complicatii, fara byproducts, fara mai ales a restrange aria de resurse primare la asia mica; that makes sense Canada de exemplu are gramada de gaz metan, numa' bun de transformat
                primus
                Senior Member
                Last edited by primus; 15-12-10, 00:28.

                Comment


                • #9
                  Pe mine unul nu ma conving inca aceste automobile.
                  Iar cand aud prognozele nemtilor (natie cu atatia producatori auto) ca isi doresc 1.000.000 unitati pana in anul 2020 - la un parc auto de 45.000.000unitati - imi dau seama ca definitiv chestia asta e sortita nisei eco si nicidecum pentru mase.
                  Accept ca pretul de 34.000€ pentru micutul i-MiEV se va reduce in viitor si lasa-l sa ajunga pana la pretul unui Colt, dar cum ramane cu infrastructura? Ea nu va costa bani? Si ma repet: daca acel curent nu provine din resurse regenerabile, mai mult strici decat faci.
                  Concluzia: mai e mult de lucru.
                  HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                  Comment


                  • #10
                    n-am dat EV1 drept exemplu de model de automobil perfect sau mai bun decat FCX, ci doar ca sa amintesc ce mult a durat pentru proiecte anterioare (care nu se incadrau in norme) sa fie sprijinite. sper ca pentru Fuel Cell sa dureze mai putin.

                    nu inteleg de ce te intrebi de infrastructura pentru automobile electrice? as zice ca aia e o nimica toata, deja sunt linii de transport al energiei electrice peste tot. nu asta-i problema ci mai degraba, cum ai spus in final, sursa de energie; o alta problema o reprezinta materialele folosite pentru constructia acumulatorilor in automobile strict electrice.

                    Comment


                    • #11
                      Ce sa zic, daca infrastructura e o nimica toata vedeam macar un inceput, dar pana in momentul de fata nu am auzit de nicio doza electrica intr-un loc public, iar daca nu ai nici garaj, treaba poate deveni destul de aiurea.
                      Pretul energiei electrice nu stagneaza nici el, in Germania ultimul an de zile a adus o majorare de 15% si se pleaca de la faptul ca in orice caz nu va stagna (lucru destul de logic).
                      Ai punctat foarte bine problematica materialelor de constructie a acumulatorilor, care oricum s-ar rezolva, daca nu va fi ceva artificial, va fi vorba deci de o resursa limitata (problema valabila si la pila de hidrogen, absolut).
                      Nu pot sa nu repet: daca acel curent nu provine din resurse regenerabile, mai mult strici decat faci.
                      In Romania nu stiu ce cota o au energiile regenerabile dar in Germania o au de 14%, modest dar indeajuns pentru a alimenta primul val de automobile electrice. Dupa cate ni se spune.
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #12
                        Electricitatea din surse regenerabile, hidro in cazul tarii noastre, este undeva peste 30% din total. Imi e lene sa caut, insa ma indoiesc ca nemtii stau mai prost ca noi. Potentialul nostru hidrologic si eolian e imens, iar cel solar e cat de cat ok, geotermal la fel. Energie electrica se poate scoate de peste tot din jurul nostru, insa nu se vrea, nu-i "profitabil"... pentru cine trebuie. Si pana la urma mai da-o incolo de ecologie&co ca mi s-a acrit de cat ne-au spalat creier cu tampenia asta. E doar un motiv artificial pt a ne baga pe gat mai multe taxe, de a mari preturi, si pt unii de a castiga niste bani pe seama acestei probleme artificiale.
                        In privinta masinilor electrice eu sunt foarte sceptic cu privire la ceea ce declara industria auto. Toti mananca cu brio, ceea ce e oarecum "normal" din partea lor, insa ce ma doare e ca oamenii inghit momeli de genul: mai e mult de lucru la baterii, autonomie scazuta, poluare aproape la fel de mare, lipsa infrastructurii, etc. BULLS##T.

                        Daca end-userii ar ajunge sa plateasca de 10 ori mai putin $/km si nu ar mai avea nevoie de filtre, uleiuri, revizii, jdamii da piese, benzinarii, etc... pai se cam aduna o suma frumusica. Suma care noi end-userii am economisi-o si pe care ei ar pierde-o. Simple mathematics. De asta o lungesc atat si ne aburesc ca masinile electrice nu sunt inca gata... sau le fac mici si urate cu spume... mai le si dau doar pe baza de abonament lunar, perioada de probe domne. Masinile pur electrice sunt prea "scumpe" pentru a fi produse in masa doar din punctul lor de vedere, nu al nostru... in sensul ca tehnologia asta nu le aduce lor cel putin la fel de mult profit comparativ cu cea veche, nu ca ar costa mai mult de produs decat celelalte.

                        Am vazut cum o gramada de producatori destul de modesti au iesit la inaintare in ultima vreme cu masini electrice... scoase parca asa din burta, in timp ce batranii cu experienta pe felia asta tot "perfectioneaza" la tehnologie de vreo 15 ani. Toti isi arata muschii si maraie de dupa gard insa niciunuia nu prea ii convine sa-si taie craca prea repede de sub picioare
                        hondatu
                        Administrator
                        Last edited by hondatu; 27-12-10, 18:26.
                        ...and saw under the sun, that the race is not to the swift, nor the battle to the strong, neither does bread come to the wise, nor wealth to men of understanding, nor yet favour to men of skill; but time and chance happen to them all.

                        Comment


                        • #13
                          Lasa ca in momentul in care o sa le scoata bateria o sa tina maxim 2 ani si vei da 1000 de euro ”revizia” bateriei... care per total va reprezenta costul a 3-4 revizii la un diesel Inca fac calcule nu vor iesi in pierdere... atata vreme cat mai merge de ce sa se opreasca.... Trebuie sa vina un nou jucator (din alt domeniu si obligatoriu foarte puternic) care sa se lanseze in forta pe partea de masini cu energie alternativa... insa cine are curaj sa se bage in lumea lor si sa traisca? Si la propriu si la figurat ?
                          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

                          Comment


                          • #14
                            Nu stiu daca si cand aceasta stire va fi disponibila si in engleza de aceea incerc asa.
                            Honda, alaturi de Toyota si Nissan precum si alte 10 firme nationale (japoneze), ii dau bataie:

                            http://www.honda.co.jp/news/2011/411...om=HMN20110114

                            Rog a se traduce linkul cu Altavista!
                            HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                            Comment


                            • #15
                              hehe, are mare sens chestia asta, mai degraba decat implementarea FCV in alte regiuni. pentru ca:
                              Japan has very limited domestic oil reserves, amounting to 44 million barrels as of January 2010, according to The Oil and Gas Journal (OGJ), down from the 58 million barrels reported by OGJ in 2007
                              si pentru ca, desi productia e infima, consuma enorm:


                              asa ca nu ma mira deloc sa se alieze pentru a gasi o solutie pentru toti. oricat de globalisti ar fi cei din consortiu, ii cred japonezi in suflet asa ca o fac pentru ei.

                              good luck

                              Comment

                              Working...
                              X