motul 8100 x-lite 0w30 sau Motul 8100 ECO-NERGY 0W30, care e diferenta???, am primit ca 0w20 e prea " gros" vascos, pot ramane la 0w30???
Service ASKO
Collapse
X
-
am venit acum de la Asko si tin sa multumesc la toata echipa de acolo pentru profesionalismul- super de care au dat dovada.
Am facut revizia la 1 an, cam 12000 de km si a fost ok. Incepand de la Alex, Cosmin, pana la mecanici , totul a fost ok, inclusiv pretul revizie. Sa o tineti tot asa, baieti!!!
Comment
-
Vineri, cam toata dimineata am pontat ai eu la Asko si bineinteles nu am plecat de acolo decat cand toate problemele au fost rezolvate.
Baietii astia (Dan, Cosmin, Alex si Razvan) sunt super, o echipa pe cinste!
Norocul nostru!O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T
Comment
-
Azi dimineata am fost la Asko,cu ocazia unei mini revizii + diverse alte maruntisuri.
Multumiri tuturor (Elena, Alex, Dan - in ordinea intalnirii, pentru a nu se supara nimeni)!
Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...
http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/
Comment
-
Service Asko International
Stimate Client,
Dorim sa conduceti autoturismul dvs. Honda intotdeauna in siguranta.
Gandindu-ne ca este posibil sa calatoriti mai mult, in vacanta, ne face placere sa va anuntam Campania pregatita pentru dvs in aceasta luna:
- 50% discount la manopera* pentru lucrarile de mentenanta, inclusiv placute si discuri de frana;
- Asistenta Rutiera gratuita pentru un an de zile
*Aceasta campanie se desfasoara in perioada 6 august – 8 septembrie 2012 si se adreseaza tuturor clientilor care folosesc in cadrul reviziilor piese originale si ulei Texaco furnizate de Asko International.
Aceasta campanie nu se cumuleaza cu alte beneficii sau discounturi.
Pentru programari si detalii suplimentare va rugam sa ne contactati:
Niculae Razvan: 0731 14 66 32 sau razvan.niculae@hondaauto.ro
Stan Alexandru: 0722 80 10 96 sau alex.stan@hondaauto.ro
Niculescu Cosmin: 021 311 26 25/30 sau cosmin.niculescu@hondaauto.ro.
Va multumim si va asteptam,
Echipa Asko
Comment
-
Bine ca s-a intors toata lumea din concediu.
Multumesc echipei Asko pentru ultimele interventii/servicii.
La fel ca intotdeauna, o echipa de incredere.CR-V e:HEV
JAZZ GD1 CVT
Ex: CR-V RE6
Ex: RDX TB1
Ex: Civic FD1
Ex - JAZZ GD1
Ex - ACCORD Type-R
Ex - DEL SOL EH6
Comment
-
Guest
Originally posted by astrul View PostUn "mic" review despre ASKO si cei 3 ani ce au trecut peste masinuta mea.
Peste o luna iesim din garantie. Odata cu asta, s-a terminat, cred si ultima revizie la o reprezentanta Honda.
De ce spun asta?
pe 14 aprilie 2008 s-a facut achizitia.
0. achizitie 76.000 lei
1. la predare 72 lei - ulei - 1 km
2. nr. provizorii 120 lei
3. prima revizie 600 lei - 10.700 km
4. montat alarma Honda + tavita portbagaj + covorase cauciuc + echilibrat anvelope 2.450 lei - 12.800 km
5. a doua revizie 1.500 lei - 20.500 km
6. a 3-a revizie 980 lei - 31.500 km
7. inlocuit placute frana si discuri spate, doar manopera - 340 lei - 47.500 km
8. a 4-a revizie 920 lei - 48.000 km
9. a 5-a revizie plus stergatoare 1.680 lei - 65.000 km
In total, vorbesc numai de cheltuielile strict la reprezentanta 84.700 lei, adica 76.000 masina si aproape 9.000 revizii si altele.
Per ansamblu sunt multumit pentru ca masina merge exceptional, poate am avut noroc, poate am mers cu ea exact cum ii sade ei bine, ideea e ca sunt multumit ca la final, n-am beneficiat aproape deloc de garantie, ceea ce este mare lucru.
Dar, sa vorbim putin despre ceea ce se putea face mai bine, mai profesionist, daca clientul este cuminte si-si face toate indatoririle ce se regasesc in fisa tehnica a masinii cu privire la revizii si intretinere.
Sa le luam pe rand:
- alarma Honda nu o recomand, a costat 1.450 ron, si e o tiganie demna de daciile 1310, nu am aflat inca daca reactioneaza si nici nu-mi doresc, dar ca si aspect lasa mult de dorit, pozele se pot vedea mai in spate.
- scutul desprins, desi am facut test de drum, desi a fost urcata pe rampa, nimeni nu si-a dat seama de sursa zgomotului. Noroc ca m-am bagat eu sub masina si am legat-o cu niste sarma, a doua zi dupa revizie. Neprofesionalism curat! Venisem la revizie si nu la spalatorie.
- platit aproape 300 ron pentru montare anvelope de iarna, n-am facut-o la service de cartier, caci aia nu stiu sa menajeze o Honda. Drept urmare am facut pana chiar a doua zi, presiune slaba 1.8, la cauciucuri noi de iarna rulate pana in 5000 km, care au costat vreo 2700 de ron. Iar neprofesionalism. Schimbat cauciucul cu probleme, inca 700 de ron, per total un schimb de anvelope m-a dus 1000 de lei. Am bani, dar nici de aruncat pe geam.
- inlocuirea placutelor de frana si a discurilor pe spate. Platit 340 lei manopera. La ultima revizie, adica dupa ce am mers vreo 17.000 km, s-a constatat ca discurile erau montate invers stanga-dreapta, tot la ei.Demontate si remontate, ma intreb dupa 17.000 km placutele alea de frana acum cum se aseaza pe discurile schimbate, fiind si din cele cu santuri. Probabil mai cumpar un set in urmatorii 5k, tot e clientul bun de plata. La asta chiar n-am ce spune.
- cumparat stergatoare noi, 230 lei cu tot cu manopera, iar la prima folosire constat ca cel din dreptul soferului, exact pe mijloc nu atinge parbrizul. Pe exterior este putin indoit cauciucul si iesit din clips, m-am chinuit sa-l pun la loc, insa tot nu sterge bine. Acum caut in Cora unul de 10 lei, ca m-a tinut macar un an.
- si faza care m-a lasat complet perplex. La ultima revizie am insistat ca nu am lumina in torpedou. pe factura apare un bec H1de 10 lei si manopera 14 lei. Nu-i o tragedie, de banii aia iau o saorma si un Pepsi. Dar e o singura problema. In torpedou tot nu se aprinde lumina, verificat chiar la plecarea din service! Aici nu stiu ce mai pot spune.
Asa ca dragii mei, cei care sunteti in prag de achizitionare si doriti un tratament fair-play, asa cum fair-play este si plata voastra, ganditi-va de 2 ori inainte de a face lucruri "bai da buc". Costa rau si macar de s-ar ridica la nivelul asteptarilor. Iar daca o faceti, cascati bine ochii la tot ce se face, nu parasiti incinta pana nu verificati absolut tot, cereti expicatii, chiar daca toti se dau extrem de ocupati de parca ar conduce imperii, adica nu faceti ca mine.
Probabil unii se intreaba de ce am continuat sa merg la reprezentanta. Simplu, ca un bun crestin, am spus ca orice s-ar intampla, sa fie ori pe garantie, ori din vina lor, sa nu poata specula ca am facut eu interventii externe in service-uri nespecializate.
Iar ca si o parte buna, reviziile s-au incadrat in tabelul de revizii pe care l-am primit odata cu masina. Nu sunt suparat, nu sunt dezamagit, a gresi e omeneste, numai ca unele lucruri ni le-am dori sa fie facute mai bine. E totusi vorba de oameni si de siguranta lor.
Sunt sigur ca in cele 60 de pagini de laude, 2-3 posturi de-ale mele vor ramane in umbra. Nu coteaza, e clar sunt eu ghinionist.
Masina mea are 4,5 ani si 140k km, si da semne de imbatranire. De fapt a dat, pentru ca azi e mai tanara cu 2-3 ani.
Am ajuns si la revizia finala, moment in care am schimbat aproape tot ce se putea schimba pe ea, ca si consumabile. Mai am cateva, dar astept sa mai fac niste bani.
Vom vorbi despre ghinioane. Despre ginionul de a ma lua dupa 60 de pagini de laude, insa laudatorii au uitat sa spuna ca pentru a avea o servisare ca la carte, e necesar sa ai cunostinte de mecanica auto, sa cunosti bine masina, sa fii sociabil cu lumea care repara masini si sa stii ce sa ceri.
Eu am fost ghinionistul, unicul din istorie care n-am facut cele de mai sus si iata unde a ajuns bijuteria mea.
Acum cateva saptamani, vin la Asko cu o problema majora. Zic eu. Martor pe bord aprins Check Engine. In cateva zile plecam in concediu in Elvetia pe serpentine.
E timp doar de un tester facut in parcare si gasit problema: sonda Lambda.
Intreb ce-i de facut, cat costa, cat dureaza. Nu ca dam reset, mergi asa cu ea, tureaz-o bine ca e infundata de la benzina proasta.
Nu va spun cat de comod e sa stai cu cheia de 10, pe serpentine la 10 grade afara, sa scoti bornele ca sa dispara becul si sa te rogi sa nu se mai aprinda.
Apoi, dupa ce metoda da gres, facem o resoftare, de parca o sonda se repara din soft, nu prin inlocuirea ei. Plus ca incepuse de ceva timp sa cam manance ulei.
Ma programez la Asko pentru interventie, adica resoftare si ceva ma determina sa nu ma mai duc.
Parca mi s-a facut lehamite de toata aceasta nonsalanta cu care sunt tratate problemele mele.
Si ma duc in alta parte. Unde descopar ca, in 4 ani si jumatate, in n revizii facute la zi, ca un client bun, fidel, cuminte, care nu pune intrebari si care nu cere socoteala, treburile nu stau chiar cum trebuie cu masina pe care o detin.
Desi la revizii am venit constant, desi ma astepam ca un program de intretinere al masinii sa fie respectat, desi nu mi s-a explicat vreo operatie ce va fi facuta la masina, nu am refuzat nimic din ce mi s-a mai spus intr-o doara, totul facut pentru ca masina mea sa fie intretinuta in cele mai bune conditii, nu s-a intamplat ceea ce trebuia.
In 140.000 km, mi s-au schimbat uleiuri de motor si filtre. Si, o singura data, uleiul de la cutia de viteza, undeva la 64.000 km.
Si cam atat.
In rest, verificari, peste verificari, aliniamente de faruri, inspectat anvelope, ma intreb ce-o fi atat de inspectat ca niciodata nu mi-au spus nimic legat de ele, nu mi le-au rotit, cum scrie la carte. Mi se spune ca e o problema cu un joc la etrierii de frana, dar ca o facem data viitoare. Dar de ce nu acum daca tot am venit? Dar de ce nici data viitoare? Nu mai spun ca nici acum, dupa 60.000 km, n-am aflat despre ce piesa e vorba, ca nu le retin si nu mi s-a schimbat nimic. Deci, orice a fost, ori s-a reparat ca prin minune, ori s-a defectat si mai rau, dar n-a contat pentru nimeni. Multi bani platiti pentru nimic, iar pentru cele importante, zic eu, nici macar aruncat un ochi.
Bujiile normale la un CL7 se schimba la 40.000 km. Draga ASKO, am 140.000, cat mai consideri ca mai pot merge cu cele originale din fabrica?
Lichidul de frana/ambreiaj se schimba la 3 ani. Draga ASKO, masina are 4 ani si jumatate, 50% in plus fata de ce scrie in manualul meu de mentenanta. Cat e cazul sa fie schimbat?
Uleiul de transmisie, se schimba la 60.000 km, am depasit de mult dublul, e cazul sa mi-l schimb singur, sau trebuie sa intreb daca aveti disponibilitatea, daca tot vin acolo si pierd o jumatate de zi sa mi-l schimbati?
Filtrul de combustibil, se schimba la 120.000 km, a trecut masina si de hopul asta, probabil se schimba pe la 300, daca e sa judec dupa ritmul vostru.
Astea sunt cateva, importante, zic eu, ca un nepriceput ce sunt.
Cele anterioare le-am pus pe seama erorilor umane, neprofesionalismului uneori, a faptului ca sunteti ocupati mai mereu. E de inteles, cu atatea laude, cum sa nu va mearga si bine.
Multi ca mine citesc si vin la voi cu ochii inchisi, crezand ca masina lor e pe maini bune, stiu profesionistii ce sa faca, nu trebuie sa ma uit eu in manual, ca n-am studii si nu stiu sa citesc, cand trebuie schimbat un lichid de frana si o bujie. Nici nu stiu cum arata o bujie. Ca si client ar trebui?
Pe astea, pe seama cui le pun? Exista vreo strategie? Cand vedem omul ca vine cu incredere, nu se pricepe, nu-i facem ce trebuie, ii lasam masina in paragina si cand se strica, vine ca fraierul si plateste 13 milioane o sonda Lambda. Ca pe la masina nu prea e nimic schimbat in 10 revizii. Uleiuri si filtre, draga Asko, schimba orice priceput la colt de bloc. Eu mi le schimb singur la cealalta masina. Sa tragi cu o creta pe perete si sa vezi daca luninile bat bine, sa verifici daca merg toate becurile si uzura pneurilor o face oricine are un dram de minte si cunostinte.
Am acceptat toate prostiile astea, pe bani grei, bagate prin revizii, crezand, sperand ca masina mea are parte de tratamentul necesar, cel care este specificat in manualul de mentenanta.
Care este scopul? Stricarea masinii pentru a veni s-o repar pe bani grei? Cumpararea alteia mai noi? Vad ca toata lumea are parte de un tratament obisnuit, care este bun in cele mai multe cazuri.
Eu cu ce-am gresit? Masina mea de ce nu a avut parte de mentenanta inscrisa in carte de service?
Ca am vopsit o portiera si dupa demontarea fetei de usa a ramas un plastic gol langa cheder care nu s-a rezolvat nici azi? Astea-s chestii minore.
Ca spoilerul spate a fost umplut cu 3 cm de chit pentru o amarata de zgarietura, iar in 2 luni a crapat si au cazut bucati din el? Probabil am facut-o intentionat sa verific flexibilitatea spoilerului.
Am pastrat toate facturile doveditoare, in cazul in care cineva este interesat de aflarea adevarului, cu reviziile periodice la reprezentanta ASKO.
Presimt ca milioanele de useri deplin multumiti de serviciile lor, imi vor sari in cap, ca sunt rau-voitor, ca sunt prost ca n-am stiut ce si cand se schimba ca sa cer sa mi se schimbe, ca n-am stat cu noptile pe forum sa studiez ce trebuie sa-mi faca niste specialisti platiti cu zeci si sute de milioane. Presimt, de asemenea ca voi fi decretat persona non-grata. Imi cer scuze, anticipat!
Si asta e ultimul meu post aici, dar nu si ultimul in ceea ce priveste cautarea de explicatii. Pentru ca ma simt inselat, ma simt ca am fost indus in eroare si numai providenta a facut ca eu sa descopar aceste lucruri de unul singur. Pentru ca nimeni n-a dat 2 lei pe masina mea, desi am fost un client model, cuminte si bun platnic.
Cu respect,
"draga" ASKO.GuestLast edited by Guest; 11-09-12, 01:52.
Comment
-
Service Asko International
Stimate client,
In primul rand tinem sa ne cerem scuze pentru neplacerile pricinuite.
Vis-a-vis de problemele ridicate de dumneavostra mentionam urmatoarele:
- Alarma montata pe autovehiculul dumneavostra este una de ultima generatie, si nu cred ca masina de care amintiti dumneavostra are CAN, iar de aspect nu stiu ce sa zic (consider este vorba de gusturi).
- pentru partea cu scutul de motor, punctul nostru de vedere este ca trebuia inlocuit, consider ca partea cu sarma reprezinta marca amintita in postul dumneavostra.
- pentru partea cu anvelopele chiar nu am inteles care era problema, anvelopa ati inlocuit-o din cauza noastra? sau pentru ca avea probleme? daca e din vina noastra de ce nu ati cerut sa remediem problema in garantie?
- intr-adevar, cu placutele de frana a fost vina nostra, chiar ne-am recunoscut vina daca va amintiti, nu am incercat sa o ascundem sub pres. Fie vorba intre noi daca nu va atentionam atunci, cred ca nici acum nu stiati de ele. Dar nu ne sta in caracter sa facem asa ceva.
- Stergatorul daca avea o problema reprezenta obiectul garantiei. Nu le fabricam noi, ci doar le comercializam, si oferim garantie conform legislatiei in vigoare.
- Pentru partea cu becul din torpedo, cred ca e o mica neintelegere. La noi in sistem nu apare nicio solicitare de acest gen. Becul de care scrieti dumneavostra, daca verificati devizul aferent facturii o sa vedeti ca este vorba despre bec faza scurta stanga.
Cele 60 de pagini de multumiri de care amintiti, ascunde in spate foarte multa munca, efort psihic si nopti nedormite, pentru ca dumneavostra, clientii, sa fiti primiti intr-un mediu cat mai prietenos, familiar. Nu e nevoie sa aveti studii de mecanica, ci din potriva, noi incercam sa dam explicatii la ce facem cat mai pe intelesul clientului, avand mereu deschidere catre acesta.
Problema cu martorul aprins la motor, nu este un caz nestiut de noi. Chiar exista si un buletin informativ emis de Honda pe aceasta tema. Colegii mei au incercat sa rezolve problema aparuta conform notei informative. V-a fost recomandat sa facem un up-date de soft dar ati refuzat, pe motiv ca nu vreti sa cresteti consumul de combustibil. Nonsalanta de care dam dovada este pentru a reduce costurile dumneavostra.
O alta scapare a noastra a fost cea cu bujiile si o recunoastem. Dar va rog sa aveti in vedere, desfasuratorul de la primele revizii, unde o sa vedeti ca acestea au fost verificate periodic.
Dupa revizia de 70.000 km care ati facut-o la aproximativ 75.000 km, nu ati mai solicitat decat punctual anumite verificari si schimbul de ulei motor si filtre la restul de doua intrari, din motive pe care nu e normal sa le expun pe forum.
Revenind la martorul de motor aprins, in buletinul informativ mai sus mentionat specifica destul de clar ca daca dupa resetare martorul se reaprinde atunci trebuie inlocuita sonda lambda, care intr-adevar costa 221 euro + tva. Atentie, aceasta sonda nu are legatura cu ce s-a schimbat sau nu pe masina, ci doar cu emisiile de noxe si/sau cu benzina folosita.
Pentru partea cu daunele, reparatiile s-au facut in baza notelor de constatare emise de asiguratori care au la baza declaratiile dumneavostra. Eu refuz sa cred ca bara are incarcat pe ea atat chit, de regula nu aplicam strat mai gros de 1 mm.
Chiar daca nu doriti sa mai apelati la serviciile nostre, va invitam la service sa lamurim aceste aspecte. Nu dorim sa inselam pe nimeni. Corect ar fi sa lamurim aceste aspecte direct, nu ascunsi in spatele forumului sub anumite pseudonime. Consideram ca orice critica adusa ce are in spate un argument bazat pe lucruri reale si corecte nu poate fi decat benefic pentru cresterea calitatii serviciilor oferite de noi.
Persoanele de contact sunt exact cele cu care ati lucrat de-a lungul timpui la service:
Director Tehnic: Razvan Niculae 0731146632 sau razvan.niculae@hondaauto.ro;
Director Departament Mecanica: Alexandru Stan 0722801096 sau alex.stan@hondaauto.ro.
Va multumim pentru intelegere,
Cu stima,
Razvan Niculae
Comment
-
Guest
Stimate D-le Niculae Razvan.
In primul rand tin sa va multumesc pentru promptitudinea raspunsului, in al doi-lea rand, pentru atentia pe care o aratati problemelor semnalate de mine pe acest forum.
Scuzele nu sunt acceptate pentru ca au fost descoperite pe cont propriu. Cand a fost cazul ati fost scuzati si, precum s-a vazut, am continuat sa vin la reprezentanta Dvs. pentru a-mi efectua reviziile periodice.
Vis-a-vis de problemele ridicate de mine, la care va multumesc ca ati raspuns punctual:
- alarma montata imi displace. stiu ca poate este omologata de Honda, insa imi displace. cei care citesc, poate vor avea sansa sa vada inainte cum arata si sa se gandeasca de doua ori inainte de a o monta. daca asta a fost solutia Honda pentru a avea alarma, sunt dezamagit si am dreptul sa afirm acest lucru. ar fi bine ca oricine monteaza asa ceva sa vada in realitate cum va arata pe interior. eu n-am stiut, iar cand am vazut, a fost prea tarziu. chestie de gust, intr-adevar, la fel ca si alegerea masinii.
- referitor la scut. poate nu ati inteles pe deplin problema. eu am semnalat un suierat ciudat la anumite viteze mai mari. s-a facut un test la condus, unde Alexandru Stan a fost mai mult decat binevoitor sa ma urmeze pe autostrada, iar mecanicii la revizie, desi masina era pe rampa, nu au observat ca scutul este desprins din nituri, rupt, stricat sau cum ar fi fost el. am plecat cu el la fel cum am venit, desi, repet, am semnalat ca ceva nu este in regula. dupa revizie, un muncitor de-al meu, nu mecanic auto, a sesizat a doua zi pozitia ciudata a scutului, repet, aflat la 10 cm de capul mecanicului care i-a facut inspectia si a rezolvat-o provizoriu cu niste sarma. probabil acea sarma a sarit in ochii mecanicilor la urmatoarea revizie si au inlocuit-o cu niturile necesare. nu mi s-a spus ca ar trebui inlocuit scutul. dar discutam exact ce nu vroiam, vorbe vs. vorbe.
- in ziua in care am plecat cu masina din service-ul Dvs. de la revizie si schimbat anvelope vara-iarna, afara erau -5 grade. noaptea am plecat spre Paris in vacanta si a doua zi am verificat presiunea pneurilor undeva in Italia. arata 1.8 iar una din ele deja avea pana. posibil, umflarea s-a facut in interior la 25 de grade, iar afara, fiind frig au pierdut presiune. altfel nu-mi pot explica. ideea este ca a doua zi cauciucurile erau desumflate si aveam pana. daca umflarea acestora s-ar fi realizat in conditiile de afara, poate acest lucru ar fi fost de evitat.
- scuzele sunt de prisos, dar nu rezolva o problema. discuri + placute noi noute, montate gresit, apoi remontate pe alte pozitii inseamna uzura prematura, atat a placutelor, cat si a discurilor. cu ce ma incalzesc scuzele? drept urmare, voi schimba iar discurile pe spate, iar placutele n-au mai tinut nici 10.000 km, dupa remontarea discurilor. adunate la facturile platite, nu mai vorbesc de costul pentru schimbarea initiala, consider ca sunt indreptatit sa fiu nemultumit. Dvs. n-ati fi? Ar fi trebuit sa ascund? Pentru ce, pentru a merge bine in continuare un business?
- stergatorul avea o problema vizuala, in primul rand, iar, atata timp cat am platit si serviciul de a fi inlocuit, presupun ca s-a si facut un test, daca functioneaza corespunzator. va spun eu ca nu functiona si am preferat sa tac. sa nu supar singurul reprezentant serios unde imi pot verifica masina. unii clienti, din prea mult bun simt, nu reclama anumite lucruri de nepasare, rusine sau din lipsa de timp. nu m-as mai fi intors pana in Chiajna pentru niste stergatoare. costau mai putin decat timpul pierdut.
- am comunicat verbal, cand s-a facut predarea masinii. lucrurile care se cer de catre client, se mai spun si prin viu grai, sparand ca cel care preia masina sa le noteze. nu m-am uitat daca persoana respectiva a si notat. cert este ca la plecare becul tot nu fusese schimbat, si iar am preferat sa tac, pentru a nu strica relatiile.
Cele 60 de pagini de multumiri sunt reale, sunt constient, am fost unul dintre cei multi multumiti. Din pacate, cele mai putin bune raman undeva de negasit, printre atatea multumiri. Si asta duce exact la situatii de genul celor patite de mine.
Legat de sonda Lambda. Eu plecam intr-o excursie foarte lunga. Nu ma interesa un update de soft. Asta o voi face daca voi dori sau daca se va considera absolut necesar. In niciun caz pentru a rezolva o problema cu o piesa defecta care apare pe tester. Politica am inteles-o prima data, nu schimbam pana nu incercam sa vedem daca problema persista dupa resetarea calculatorului. Problema a persistat si dupa zeci de intreruperi ale bornelor bateriei, dupa incercarea a diversi combustibili, stiluri de mers, etc... O piese defecta ramane defecta, oricate softuri ai schimba. Macar atat ma duce capul. Drept urmare, dupa ce am schimbat-o, softul vechi a considerat problema rezolvata si martorul nu s-a mai aprins. In concluzie, upgrade-ul de soft n-ar fi rezolvat nimic, ar fi prelungit doar o problema presanta si stresanta pentru mine.
Pana acum 10.000 km, adica pana la 130.000 km am venit periodic (intre 10-15-20.000 km) la Dvs. pentru revizii si mentenanta. Scaparea Dvs. ma poate afecta pe viitor. Cum?, Dvs. stiti, nu sunt eu specialistul. Daca manualul tehnic precizeaza faptul ca bujiile trebuie schimbate la 40.000 km, sau 60, sau 80, nu conteaza cifra, inseamna ca neschimbarea acestora poate duce la aparitia uzurii premature a unor componente ale masinii. De altfel, este valabil pentru toate celelalte aspecte precizate in acel manual tehnic, care a fost realizat si redactat de inginerii care au proiectat si construit aceste masini. Faptul ca aceste lucruri nu s-au realizat, responsabilizeaza prestatorul reviziei cu eventualele probleme ce ar putea aparea din vina acestuia.
Pentru mine, ca si client, dar si ca prestator de servicii, la fel ca si Dvs., problema este simpla. Efectuarea unor lucrari cuprinse intr-un proiect, manual tehnic, specificatii tehnice, atrage dupa sine anumite responsabilitatii. Verificare nu inseamna inlocuire. In loc sa verificati de 10 ori, mai bine inlocuiati ce si cand trebuia inlocuit si ma costa o singura data. Asta daca problema Dvs. era legata de bugetul alocat reviziilor. Sper ca sunt destul de clar si concis.
"Dupa revizia de 70.000 km care ati facut-o la aproximativ 75.000 km, nu ati mai solicitat decat punctual anumite verificari si schimbul de ulei motor si filtre la restul de doua intrari, din motive pe care nu e normal sa le expun pe forum."
Un schimb de ulei si filtre l-am facut in afara tarii la 90.000 km, pentru ca o excursie s-a lungit prea mult si n-am vrut sa mai astept venirea in tara fara schimbul necesar. Apoi la 106.000 si la 128.000, tot la Dvs am venit.
Masina a avut un regim de exploatare normal, chiar usor iar, asa cum scrie si la manual, am facut reviziile intre 15-20.000 km in ultima perioada, nefiind vorba de o utilizare severa a masinii, cum a fost cazul in alte dati. Mersul pe autostrazile din strainatate, precum stiti, nu afecteaza la fel masina precum mersul zilnic in oras. Asta ca sa va lamuresc cu timpii de revizie.
In ceea ce priveste solicitarile mele, imi cer scuze, dar nu sunteti informat indeajuns, sau nu sunteti informat corect. Niciodata nu am cerut sa se faca ceva punctual la masina, am venit la revizie si mentenanta, fiind ferm convins ca stuff-ul Dvs. analizeaza pe baza facturilor si a buletinelor de service, ce ar fi normal de rezolvat pentru kilometrajul masinii la momentul respectiv. Credeti ca as mai fi venit la o reprezentanta Honda si una destul de piperata ca si pret, daca ar fi fost vorba doar de filtre si ulei? Credeti ca cineva care ar plati atatia bani pentru un bidon de ulei de 3 filtre, plus manopera aferenta, plus ore de asteptare pe scaune, pentru o masina care nu se mai afla in garantie si cu un asemenea kilometraj la bord, s-ar zgarci vreodata sa rezolve aspecte atat de importante cum ar fi lichidul de frana, ambreiaj, bujii, ulei transmisie, filtru de combustibil si tot ce ar fi trebuit schimbat la masina mea vreme de 4 ani de zile? Afirmatia Dvs. ma jigneste profunt si, sincer, sunt total dezamagit de perceptia pe care o aveti si o afisati. Un client care cumpara ulei Honda original si nu after-market, si nu Texaco sau altceva adus de-acasa, s-ar zgarci la componente atat de importante? Daca ati gandi profund aceste lucruri, poate ati intelege ca informatiile primite de Dvs. au fost trunchiate. Doar studiind facturile, faptul ca s-au cumparat o gramada de "prostioare" de la reprezentanta, inclusiv covorase, tavita de portbagaj, stergatoare si altele, ar duce in derizoriu orice fel de insinuare ati dori sa faceti.
Dimpotriva, un om zgarcit cu masina lui, isi rezolva lucrurile importante si vitale la reprezentanta si pe cele uzuale la ateliere sau in spatele blocului. La mine ar fi exact invers, dupa logica afirmatiilor Dvs.
Singurul lucru la care am renuntat a fost schimbul de placute si discuri, in service-ul Dvs. Consider ca am si motive. In plus, sunt si singurele componente "after-market" pe care le-am montat pe masina, deoarece consider sistemul de franare ca fiind foarte imporant, iar cel original nu mi-a satisfacut absolut deloc asteptarile. Precum vedeti, cititi si stiti din experienta, userii hondafan dezbat aprins intotdeauna subiectul placute-discuri de frana, pentru ca sunt multi care nu sunt multumiti de ceea ce primesc de la reprezentanta. Dovada stau zecile de pagini in care se discuta experiente legate de tipuri de placute experimentate, in cautarea unui sistem cat mai eficiant.
Mai departe, daca buletinul informativ specifica destul de clar ca dupa resetare, martorul se aprinde si sonda Lambda se inlocuieste, de ce sunt programat peste 3 saptamani sa fac upgrade de soft? De ce nu se da comanda pentru piesa? De ce nu sunt chemat pentru inlocuire? Exact aici a fost si logica mea si de aici s-a si pus punct relatiei avute cu Dvs. Upgrade de soft fac daca vreau eu, sau este extrem de necesar, pentru ca astea sunt dispozitiile Honda Trading, nu pentru a rezolva o problema cu o piesa. Inca o cheltuiala in plus, inca un timp pierdut si problema ramane nerezolvata. Corectati-ma daca gresesc.
Voi pune poze pe forum, ramane sa constatati Dvs. veridicitatea celor afirmate. Eventual si cu pielea care inca nu este prinsa pe plasticul de la usa, lucru reclamat de 2 ori la cel care face constatarile la Dvs.
Indiferent daca voi veni sau nu la Dvs. pentru a clarifica aceste aspecte, aceste lucruri nu trebuie ascunse publicului cititor. Poate asa au procedat altii, de aceea am si ajuns in aceasta situatie.
Nu sunt de principiul prafului ascuns sub pres, daca-mi permiteti. Nu sunt de parere ca a impartasi experientele avute, atat cele cu masina, cat si cele ce tin de partea de servisare se pot considera ascunzisuri in spatele unor pseudonimuri. Sunt membru al acestui forum dinainte de a cumpara aceasta masina. Am aceasta masina, in mare parte, datorita acestui forum si al utilizatorilor care au postat multe informatii folositoare si au impartasit experientele lor. Si acest lucru il consider o eroare de mentalitate. Forumul este destinat posesorilor, pasionatilor si iubitorilor de Honda. Nu al dealer-ilor, nu al reprezentantelor, nu al firmelor care castiga de pe urma lui. Noi suntem clientii, cei care platim aceste servicii pe care Dvs. le promovati chiar pe acest forum.
Stiu ce inseamna a fi expus, sunt si dezavantaje, dar si avantaje enorme.
In incheiere, desi nu ati acoperit toate punctele, unele le-ati introdus in succintul "din motive pe care nu e normal sa le expun pe forum", va doresc sa aveti parte de clienti satisfacuti si pe viitor. Nu o consider si nu o iau ca pe o problema personala, ci strict profesionala. Trebuie sa intelegeti ca am avut atat de mare incredere in service-ul Dvs. incat, in ultima vreme, si datorita timpului mare de asteptare, plecam de la reprezentanta pentru a-mi rezolva probleme de serviciu, luand masina de la Dvs, crezand ca toata mentenanta a fost efectuata ca la carte. Faptul ca cineva, staff-ul, mecanicii, managerii, au considerat ca nu sunt necesare anumite operatiuni este strict problema de cum va gestionati service-ul si cum efectuati revizia masinilor care va intra pe poarta.
Repet, nu am conditionat niciodata neefectuarea anumitor operatiuni, nu mi s-a explicat niciodata ce operatiuni ar trebui efectuate, nu mi s-a dat niciodata un deviz estimativ. Am fost clientul perfect, cel care a lasat masina in service, crezand ca cineva va verifica tot ce s-a facut si mai trebuie facut la ea, si care si-a luat masina platind factura la iesire. Cateodata mai sunt si clienti ca mine. Ghinionul meu.
Daca aveti nevoie de feed-back din partea clientilor, cred ca il veti gasi mai usor in paginile acestui forum, decat intr-un chestionar tip test-grila. Nu stiu cum as fi putut sa explic intreaga problema intr-un simplu chestionar, nu stiu nici ce ar fi putut schimba. Din pacate, acest feed-back trebuie sa vi-l si asumati, pentru ca nu este unul ascuns in mailul celui care il citeste. Sunt curios daca exista un for superior care ar putea face lumina in aceasta problema, insa, precum observ, discutia se duce spre vorbe vs. vorbe, ceea ce inseamna ca n-ar mai avea rost niciun demers. Doar de luat la cunostinta cele de mai sus, care vor ramane aici pentru cititorii HondaFan.
Cu respect,
Ing. Vlad Nedelcu
0727.060.370GuestLast edited by Guest; 13-09-12, 01:45.
Comment
Comment