Un "mic" review despre ASKO si cei 3 ani ce au trecut peste masinuta mea.
Peste o luna iesim din garantie. Odata cu asta, s-a terminat, cred si ultima revizie la o reprezentanta Honda.
De ce spun asta?
pe 14 aprilie 2008 s-a facut achizitia.
0. achizitie 76.000 lei
1. la predare 72 lei - ulei - 1 km
2. nr. provizorii 120 lei
3. prima revizie 600 lei - 10.700 km
4. montat alarma Honda + tavita portbagaj + covorase cauciuc + echilibrat anvelope 2.450 lei - 12.800 km
5. a doua revizie 1.500 lei - 20.500 km
6. a 3-a revizie 980 lei - 31.500 km
7. inlocuit placute frana si discuri spate, doar manopera - 340 lei - 47.500 km
8. a 4-a revizie 920 lei - 48.000 km
9. a 5-a revizie plus stergatoare 1.680 lei - 65.000 km
In total, vorbesc numai de cheltuielile strict la reprezentanta 84.700 lei, adica 76.000 masina si aproape 9.000 revizii si altele.
Per ansamblu sunt multumit pentru ca masina merge exceptional, poate am avut noroc, poate am mers cu ea exact cum ii sade ei bine, ideea e ca sunt multumit ca la final, n-am beneficiat aproape deloc de garantie, ceea ce este mare lucru.
Dar, sa vorbim putin despre ceea ce se putea face mai bine, mai profesionist, daca clientul este cuminte si-si face toate indatoririle ce se regasesc in fisa tehnica a masinii cu privire la revizii si intretinere.
Sa le luam pe rand:
- alarma Honda nu o recomand, a costat 1.450 ron, si e o tiganie demna de daciile 1310, nu am aflat inca daca reactioneaza si nici nu-mi doresc, dar ca si aspect lasa mult de dorit, pozele se pot vedea mai in spate.
- scutul desprins, desi am facut test de drum, desi a fost urcata pe rampa, nimeni nu si-a dat seama de sursa zgomotului. Noroc ca m-am bagat eu sub masina si am legat-o cu niste sarma, a doua zi dupa revizie. Neprofesionalism curat! Venisem la revizie si nu la spalatorie.
- platit aproape 300 ron pentru montare anvelope de iarna, n-am facut-o la service de cartier, caci aia nu stiu sa menajeze o Honda. Drept urmare am facut pana chiar a doua zi, presiune slaba 1.8, la cauciucuri noi de iarna rulate pana in 5000 km, care au costat vreo 2700 de ron. Iar neprofesionalism. Schimbat cauciucul cu probleme, inca 700 de ron, per total un schimb de anvelope m-a dus 1000 de lei. Am bani, dar nici de aruncat pe geam.
- inlocuirea placutelor de frana si a discurilor pe spate. Platit 340 lei manopera. La ultima revizie, adica dupa ce am mers vreo 17.000 km, s-a constatat ca discurile erau montate invers stanga-dreapta, tot la ei.
Demontate si remontate, ma intreb dupa 17.000 km placutele alea de frana acum cum se aseaza pe discurile schimbate, fiind si din cele cu santuri. Probabil mai cumpar un set in urmatorii 5k, tot e clientul bun de plata. La asta chiar n-am ce spune.
- cumparat stergatoare noi, 230 lei cu tot cu manopera, iar la prima folosire constat ca cel din dreptul soferului, exact pe mijloc nu atinge parbrizul. Pe exterior este putin indoit cauciucul si iesit din clips, m-am chinuit sa-l pun la loc, insa tot nu sterge bine. Acum caut in Cora unul de 10 lei, ca m-a tinut macar un an.
- si faza care m-a lasat complet perplex. La ultima revizie am insistat ca nu am lumina in torpedou. pe factura apare un bec H1
de 10 lei si manopera 14 lei. Nu-i o tragedie, de banii aia iau o saorma si un Pepsi. Dar e o singura problema. In torpedou tot nu se aprinde lumina, verificat chiar la plecarea din service! Aici nu stiu ce mai pot spune.
Asa ca dragii mei, cei care sunteti in prag de achizitionare si doriti un tratament fair-play, asa cum fair-play este si plata voastra, ganditi-va de 2 ori inainte de a face lucruri "bai da buc". Costa rau si macar de s-ar ridica la nivelul asteptarilor. Iar daca o faceti, cascati bine ochii la tot ce se face, nu parasiti incinta pana nu verificati absolut tot, cereti expicatii, chiar daca toti se dau extrem de ocupati de parca ar conduce imperii, adica nu faceti ca mine.
Probabil unii se intreaba de ce am continuat sa merg la reprezentanta. Simplu, ca un bun crestin, am spus ca orice s-ar intampla, sa fie ori pe garantie, ori din vina lor, sa nu poata specula ca am facut eu interventii externe in service-uri nespecializate.
Iar ca si o parte buna, reviziile s-au incadrat in tabelul de revizii pe care l-am primit odata cu masina. Nu sunt suparat, nu sunt dezamagit, a gresi e omeneste, numai ca unele lucruri ni le-am dori sa fie facute mai bine. E totusi vorba de oameni si de siguranta lor.
Peste o luna iesim din garantie. Odata cu asta, s-a terminat, cred si ultima revizie la o reprezentanta Honda.
De ce spun asta?
pe 14 aprilie 2008 s-a facut achizitia.
0. achizitie 76.000 lei
1. la predare 72 lei - ulei - 1 km
2. nr. provizorii 120 lei
3. prima revizie 600 lei - 10.700 km
4. montat alarma Honda + tavita portbagaj + covorase cauciuc + echilibrat anvelope 2.450 lei - 12.800 km
5. a doua revizie 1.500 lei - 20.500 km
6. a 3-a revizie 980 lei - 31.500 km
7. inlocuit placute frana si discuri spate, doar manopera - 340 lei - 47.500 km
8. a 4-a revizie 920 lei - 48.000 km
9. a 5-a revizie plus stergatoare 1.680 lei - 65.000 km
In total, vorbesc numai de cheltuielile strict la reprezentanta 84.700 lei, adica 76.000 masina si aproape 9.000 revizii si altele.
Per ansamblu sunt multumit pentru ca masina merge exceptional, poate am avut noroc, poate am mers cu ea exact cum ii sade ei bine, ideea e ca sunt multumit ca la final, n-am beneficiat aproape deloc de garantie, ceea ce este mare lucru.
Dar, sa vorbim putin despre ceea ce se putea face mai bine, mai profesionist, daca clientul este cuminte si-si face toate indatoririle ce se regasesc in fisa tehnica a masinii cu privire la revizii si intretinere.
Sa le luam pe rand:
- alarma Honda nu o recomand, a costat 1.450 ron, si e o tiganie demna de daciile 1310, nu am aflat inca daca reactioneaza si nici nu-mi doresc, dar ca si aspect lasa mult de dorit, pozele se pot vedea mai in spate.
- scutul desprins, desi am facut test de drum, desi a fost urcata pe rampa, nimeni nu si-a dat seama de sursa zgomotului. Noroc ca m-am bagat eu sub masina si am legat-o cu niste sarma, a doua zi dupa revizie. Neprofesionalism curat! Venisem la revizie si nu la spalatorie.
- platit aproape 300 ron pentru montare anvelope de iarna, n-am facut-o la service de cartier, caci aia nu stiu sa menajeze o Honda. Drept urmare am facut pana chiar a doua zi, presiune slaba 1.8, la cauciucuri noi de iarna rulate pana in 5000 km, care au costat vreo 2700 de ron. Iar neprofesionalism. Schimbat cauciucul cu probleme, inca 700 de ron, per total un schimb de anvelope m-a dus 1000 de lei. Am bani, dar nici de aruncat pe geam.
- inlocuirea placutelor de frana si a discurilor pe spate. Platit 340 lei manopera. La ultima revizie, adica dupa ce am mers vreo 17.000 km, s-a constatat ca discurile erau montate invers stanga-dreapta, tot la ei.

- cumparat stergatoare noi, 230 lei cu tot cu manopera, iar la prima folosire constat ca cel din dreptul soferului, exact pe mijloc nu atinge parbrizul. Pe exterior este putin indoit cauciucul si iesit din clips, m-am chinuit sa-l pun la loc, insa tot nu sterge bine. Acum caut in Cora unul de 10 lei, ca m-a tinut macar un an.
- si faza care m-a lasat complet perplex. La ultima revizie am insistat ca nu am lumina in torpedou. pe factura apare un bec H1

Asa ca dragii mei, cei care sunteti in prag de achizitionare si doriti un tratament fair-play, asa cum fair-play este si plata voastra, ganditi-va de 2 ori inainte de a face lucruri "bai da buc". Costa rau si macar de s-ar ridica la nivelul asteptarilor. Iar daca o faceti, cascati bine ochii la tot ce se face, nu parasiti incinta pana nu verificati absolut tot, cereti expicatii, chiar daca toti se dau extrem de ocupati de parca ar conduce imperii, adica nu faceti ca mine.
Probabil unii se intreaba de ce am continuat sa merg la reprezentanta. Simplu, ca un bun crestin, am spus ca orice s-ar intampla, sa fie ori pe garantie, ori din vina lor, sa nu poata specula ca am facut eu interventii externe in service-uri nespecializate.
Iar ca si o parte buna, reviziile s-au incadrat in tabelul de revizii pe care l-am primit odata cu masina. Nu sunt suparat, nu sunt dezamagit, a gresi e omeneste, numai ca unele lucruri ni le-am dori sa fie facute mai bine. E totusi vorba de oameni si de siguranta lor.
Comment