Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tokyodream
    replied
    http://www.businessmagazin.ro/analiz...n-2010-5483515


    De ce se vor scumpi masinile in 2010


    Sa cresti preturile si sa vinzi mai mult, pentru a reusi sa treci cu bine de criza. Pare contrar legilor economiei, dar aceasta va fi lectia pe care dealerii auto vor trebui sa o invete anul acesta.
    "Anul trecut era cu 2.000 de euro mai ieftina. Trebuia cumparat atunci, nu acum". Replica auzita recent intr-un showroom Renault viza un model Laguna, care costa in prezent 24.000 de euro, cu 2.000 de euro mai mult ca anul trecut, cand era subiectul unei promotii.
    Aceasta pare a fi acum principala dilema a dealerilor auto: cum pot atrage mai multi cumparatori ca anul trecut, dar in acelasi timp sa mentina sau chiar sa creasca preturile masinilor?
    Sarcina pare mai degraba imposibila, mai ales ca anul trecut, chiar si in ciuda unor campanii masive de reduceri, vanzarile s-au prabusit la 115.000 de masini, mai putin de jumatate fata de anul precedent. Iar de anul acesta a aparut un nou "inamic", taxa de poluare, care si in cazul unor masini mai accesibile poate ajunge la peste 1.000 de euro.


    "Din ianuarie 2009, pentru masinile Euro 4 si motoare cu capacitate mai mica de doi litri nu a existat o taxa de poluare, dar din 2010 aceasta a revenit si a crescut costul de achizitie al unei masini", crede Masahiro Ikeda, vicepresedintele Honda Trading.

    Mai mult, potentialii clienti sunt acum dornici de targuiala, spre deosebire de anii 2007 sau 2008 cand acceptau aproape orice pret pentru o masina, atata vreme cat le era livrata imediat. "Saptamana trecuta a venit in showroom un client care ne-a cerut din start un discount de 20%. Pana la urma am inchis tranzatia cu un discount de 7% si a preferat sa cumpere de la noi, decat sa se duca in Germania (asa cum au facut foarte multi romani anul trecut, atrasi de preturile mai reduse - n. red.)", a spus Andrei Duica, director vanzari la Porsche Bucuresti Nord, cel mai mare dealer Volkswagen si Audi din Europa Centrala si de Est.


    El recunoaste ca a profitat de pe urma numarului mai redus de clienti din showroom si pentru a renunta la vanzatorii mai putin eficienti. "I-am pastrat pe cei mai buni. Spre exemplu, in 2006 si 2007 chiar si un agent de vanzari mai slab reusea sa vanda. A venit criza si trebuia sa fii mult mai experimentat pentru a inchide un contract", a explicat Duica.
    Cu toate acestea, si veniturile celor mai buni agenti de vanzari au scazut in 2009, desi salariul lor de baza a ramas de cele mai multe ori nemodificat. "Un agent de vanzari este platit din profitul care ii ramane dealerului. |n 2009 am dat discounturi mai mari, iar profitul nostru a fost mai mic si implicit s-a micsorat si bonusul lui, dar procentul lui de castig a ramas neschimbat", a mai spus seful de vanzari al Porsche Bucuresti Nord.

    Si cu discounturile mari oferite, dealerii auto nu au reusit sa vanda anul trecut mai mult de jumatate decat in 2008 sau 2007. Au reusit insa sa scape de stocurile masive acumulate pe baza comenzilor optimiste pe care le-au lansat in prima jumatate a anului 2008, atunci cand vanzarile inregistrau luna de luna recorduri, iar autoritatile, in frunte cu presedintele Basescu si primul ministru Emil Boc afirmau chiar ca Romania ar putea iesi foarte putin afectata de efectele crizei financiare internationale.
    Practic, industriile care au beneficiat de pe urma exploziei consumului din ultimii cinci ani au fost principalele afectate, vanzarile de electrocasnice, imobiliare sau masini prabusindu-se.
    Dincolo de eliberarea, fie si partiala, a fluxurilor de numerar blocate, operatiunile de destocare au adus tot mai multe marci de volum in apropierea segmentului de pret al Dacia."Nu va exista neaparat un impact asupra vanzarilor Dacia. Strategia Dacia este de a oferi cel mai bun pret", afirma Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Dacia, Renault si Nissan.
    Cand vorbeste de cel mai bun pret, Cambolive nu se refera doar la gama actuala, ci si la marele pariu al producatorului de la Pitesti - Duster, primul model SUV (masina de teren) din istoria fabricii Dacia. Duster a intrat in fabricatie pentru lansarea comerciala de la inceputul lunii martie si ar putea aduce vanzari de peste 50.000 de unitati in toata Europa.
    Anul trecut vanzarile Dacia au urcat la peste 310.000 de masini, dintre care 200.000 au fost exportate catre Europa de Vest. Dupa aproape 40 de ani in care a fost principala piata pentru Dacia, Romania a coborat anul trecut pe locul trei, dupa Germania si Franta, piete sustinute de programe de casare. Practic, datorita Europei de Vest, vanzarile totale ale Dacia au urcat anul trecut potrivit estimarilor BUSINESS Magazin la peste 2,4 miliarde de euro, fata de doua miliarde in urma cu un an.

    Daca Dacia a mers bine si are si in acest an asteptari mari de la noul model SUV Duster, nu acelasi lucru se poate spune despre marcile de import. Dupa ce inmatricularile de masini au scazut anul trecut la 115.000, anul acesta ar putea aduce, potrivit membrilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) o scadere de aproximativ 10%.

    "Piata auto din Romania ar putea inregistra anul acesta o evolutie mai slaba decat anul trecut, daca nu se iau masuri de sustinere", a spus Ernest Popovici, presedintele APIA. Iar aceste masuri reprezinta demararea programului "Rabla" si relansarea creditarii. La fel ca in ultimii ani, toti politicienii au declarat ca programul de casare va demara la 1 ianuarie, insa niciodata nu s-a concretizat acest lucru. Cel mai probabil, in 2010 acest program va incepe in a doua parte a acestei luni.
    "2009 a fost cel mai prost an din industria auto din Romania, in ciuda cresterii exporturilor Dacia", a sumarizat Brent Valmar, seful Porsche Romania, cel mai mare importator. Si Valmar nu se refera doar la vanzari, ci mai ales la cei aproape 10% din cei 400 de dealeri auto locali care si-au inchis anul trecut showroomurile, dupa ce volumul vanzarilor si al activitatii din service-uri s-a prabusit. "Si in ianuarie au existat dealeri auto care si-au inchis portile. Acest trend va continua si in 2010. Poate nu chiar cu inca 10%, dar cu siguranta volumul actual al pietei va mai determina inchiderea unor showroomuri", a completat Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Dacia, Renault si Nissan in cadrul Renault Romania.
    Un lucru este, insa, sigur, potrivit analistilor pietei. Dealerii auto care vor ramane pe piata sunt obligati sa creasca preturile. Sau, unde nu este posibil, macar sa le pastreze, dar la aceiasi bani sa ofere mai putine echipamente si dotari in variantele standard.
    "In 2010, atat noi, cat si concurentii nostri vom reveni la un nivel normal de pret. Nu va fi usor sa revii de la ofertele cu un discount considerabil la un nivel normal, dar va trebui. Sa nu faci deloc profit nu poate fi o situatie care sa dureze pe termen lung", a spus Stephan Breschan, directorul general al filialei locale a BMW Group Romania.
    Cu alte cuvinte, pare tot mai plauzibila remarca facuta in vara anului trecut de Brent Valmar, care spune ca asa ieftine cum erau masinile in acel moment, in plin razboi al campaniilor promotionale, nu vor mai fi probabil, niciodata.

    Leave a comment:


  • Delphi
    replied
    As vrea sa rog un moderator sa mute posturile astea (inclusiv al meu) pe topicul unde s-a discutat de preturi, marje, samd. Asa cum a spus Maruta, subiectul acestui topic este cu totul altul.

    Tot OT: e treaba fiecaruia ce pret cere pe marfa lui si e treaba cumparatorului daca e dispus sau nu sa plateasca acel pret. Restul sunt vorbe.

    Leave a comment:


  • ciubyx
    replied
    Originally posted by kenjiro View Post
    Nu cred ca japonezii iti dau un pret cand faci comanda si altul cand ajunge masina.Mie unul mi-e imposibil sa cred asa ceva.
    Daca perioada de asteptare este mai mare de doua luni se poate scumpi sau ieftini, dupa caz, in functie de curs... si nu doar la Honda, asa procedeaza toti constructorii, eu am patit cu Opel.

    Leave a comment:


  • maruta
    replied
    Dacă ai ceva răbdare şi cauţi pe la dealeri, poţi găsi nişte oferte foarte atractive. Numai să cauţi pe net sau să pui mâna pe un telefon. Un Civic Type-R la mai puţin de 24.000 de euro (TVA inclus) sau un Accord 2.4 Executive MT la mai puţin de 25.000 euro (TVA inclus) sau Accord 2.0 Confort la 21.000 euro (TVA inclus).....mie mi se pare că sunt nişte preţuri foarte atractive.
    Nu mai spun de Civicul Sedan ES 2008 pe care îl poţi lua la 16.500 de euro (TVA inclus) .

    Şi, mai sunt tot felul de promoţii, cum ar fi: benzină în valoare de aprox. 1000 de euro sau revizii gratuite sau anvelope gratuite sau facilităţi la achiziţionarea în leasing, etc.

    Este adevărat că la unele maşini preţul a crescut, la Civic Sport cu vreo 300 de euro, dar la Civic Executive a scăzut cu vreo 200 de euro.
    La Accord parcă au crescut puţin mai mult.

    Din câte ştiu eu, se fac actualizări de preţuri lunar sau la 2-3 luni, datorită diferenţelor de schimb valutar la care s-au achiziţionat autovehiculele faţă de cele la care se vând.

    Leave a comment:


  • Gonzo
    replied
    Masinile din Japonia din cate stiu eu se comanda cu cateva luni inainte asa ca treaba cu cursul valutar care oscileaza nu prea sta in picioare.Este o alta modalitate a romanului de a "ciupi" un leu in plus.Culmea ca in Ungaria nu se modifica pretul in functie de curs valutar si nu au moneda nationala Euro.
    Nu cred ca japonezii iti dau un pret cand faci comanda si altul cand ajunge masina.Mie unul mi-e imposibil sa cred asa ceva.
    In continuare mentionez ca e o parere personala.

    "Ovidiu Repanovici – Sales&Marketing Director Honda Trading România: “Dorim să începem anul cu o serie de oferte atractive – astfel, plecând de la o poziţionare clar definită am creat un concept incitant, optimist, care să poată exprima cat mai concret propunerea noastră"
    Avand in vedere ca scumpesc Civicul eu ce sa mai inteleg din acest " concept incitant " si " oferte atractive "?

    De la vorbe si pana la fapte te mai "ard" de vreo 500 euro.Asta in cel mai fericit caz.

    Leave a comment:


  • sebip
    replied
    Oricum nu suna bine o scumpire pe vremea asta, cand toata lumea da discounturi! Esti hotarat sa cumperi masina si cand sa mergi sa dai banul sa nu discuti de reduceri ci de faptul ca s-a scumpit.

    Leave a comment:


  • Doc
    replied
    Pretul la Accord si la alte modele produse in Japonia oscileaza foarte mult din cauza variatiei de curs.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Cu politica asta inconsecventa de targ Vitan cred ca ne-am obisnuit cu totii. Atata timp cat "di la shentru" se accepta situatia asta, dand credit echipei nipone responsabila de proiectul asta, aceasta echipa fiind cea care decide politica, noi nu avem ce face. Poate doar sa optam pt alte marci, si mai mult ca sigur unii o vor face. Eu pana la urma mi-am dat seama ca buba nu vine de aici, ci de acolo, incapatanarea prosteasca si insistenta pe niste idei/reguli care nu se aplica si aici fiind la ordinea zilei. Sa fie sanatosi.

    Leave a comment:


  • Gonzo
    replied
    Daca bine tin eu minte in iunie 2008 cand s-a lansat noul Accord au inceput cu un pret destul de ok.In momentul in care au vazut ca exista cereri numeroase au crescut pretul destul de binisor asta in contextul in care toata lumea oferea discounturi semnificative.La fel s-a produs si cu Civicul 4D.
    Era doar o parere personala si nu vreau sa se creeze polemica pe treaba asta.

    Leave a comment:


  • Doc
    replied
    Si tu de unde stii ca fac greseli? Te-ai uitat in curtea altor dealeri auto sa vezi care sunt preturile?

    Leave a comment:


  • Gonzo
    replied
    In continuare fac prostii.Se pare ca totusi nu au invatat nimc din greselile trecutului.Asa-i romanul,cand vede ca se misca ceva trebuia el sa intervina si sa strice ceva.

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    Se pare ca au vandut ceva Civicuri 5D si le-a venit ideea sa-l mai scumpeasca un pic . Bine ca am apucat sa-l platesc . Pana luni il am, abia astept!

    Leave a comment:


  • Quicker
    replied
    Golf 6, care-i concurent cu Civic 5D, sare de pretul Civic-ului cu ceva bani frumosi, daca pui pe el din lista de optionale chestiile care la Civic 5D le iei in standard.

    Singurul dezavantaj al Civic-ului este motorul Diesel de 2.2, care plateste taxa de poluare si impozit mai mare decat alea sub 2.0 ale europenelor.

    Nu mai putem la socoteala aspectul masinilor, interior/exterior, unde OZN-ul Civic eclipseaza de departe conservatorismul exterior de la Golf si deja arhi-imbatranitul interior.

    Leave a comment:


  • BogdanHCT
    replied
    In zona Frankfurt, dupa masinile germane (logic) cea mai vanduta este Honda. Este plin...modele mai vechi sau mai noi. Numai in parcarea din fata blocului unde stau sunt 4 Honda (2 Jazz, a mea si un Accord 2007) din ~20 de masini. Sunt si multe Suzuki Swift si SX4, Toyota (in special din clasa mica). Ce nu a prins la nemti este Kia Cee'd si Hyundai i30. Fff putine. Dar Honda...este taticutul lor...I-a spart pe toate fronturile. Si nu sunt nici reclame pe toate drumurile cu Honda, ca la BMW, H-audi, GM&Co, Opel.
    Un lucru care mi se pare destul de smecher din partea producatorilor nemti este ca au incercat (si au si reusit.´...fir-ar) sa vanda masinile lor in restul lumii la preturi apropiate de cele din Germania. Acum, vazand ca pietele estice se duc pe rapa, au redus preturile spre valoarea lor care e mai apropiata de adevar decat acum 4-5 ani. In ultimii 5 ani fiind acest boom, toti au crezut ca va tine o vesnicie (ma refer aici la tzugulanul de rand care s-a vazut cu un salariu bunciel si s-a intins mult mai mult decat ii este plapuma)...Dar BOOOOM s-a dus dreaq totul...
    Pe de o parte imi place politica de preturi a Honda. A incercat sa adapteze preturile in functie de puterea de cumparare a tarii respective. Ca sunt relativ scumpe, este alta treaba. Nu am vazut masina care sa aiba lista de optionale asa mica prin simplul fapt ca majoritatea vin echipate gramada la un pret bun. Ia si pune pe un Golf optiunile care sunt standard pe Civic si vezi ce iti da...Sigur cu rest...
    DPMDV este cel mai bun compromis pret/fiabilitate/look/echipare. Nu se poate bate cu marcile consacrate high-lux, dar la clasa mijlocie-mica, i-a cam pus cu botul pe labe pe europeni.
    Din ciclul "stiati ca..." Romania este tara cu cele mai multe SUV-uri din Europa??? Oare de ce??? Pt ca se sufera la greu de snobism si mandrie prost plasata. Prefer sa mananc paine goala si sa beau un pahar cu apa, dar conduc ultimul racnet de BMW sau Audi.

    Leave a comment:


  • Quicker
    replied
    @ Hakim,

    Da sistemul buy-back merge intr-o economie fluenta, unde puterea de cumparare e de 100 de ori mai mare decat la noi.

    Eu am vazut asta pe pielea mea, cand in 2002 am cumparat o Honda de la un dealer din Santa Monica (California) cu un discount frumusel, fara sa-l cer, dar pur si simplu la cat de mare e piata lor si puterea de cumparare, a bagat dealerul discount-ul din oficiu, doar m-am trezit cu el. Era vorba de un Accord Coupe. Dupa 2 ani de zile, persoana careia i-am lasat masina a mers la un alt dealer cu ea, a lasat-o acolo in regim buy-back, a luat pe ea 70% din valoarea de piata a masinii si a mai pus diferenta si si-a luat noul model. A fost o diferenta de 4500$. Deci afacerea a rentat, avand in vedere ca defapt s-au cheltuit doar 2300$, diferenta pana la 4,5k fiind discountul initial la cumparare.

    La noi in .ro sistemul de buy back e deficitar rau si se ofera procente sub orice critica, 30-35% din valoarea de piata a masinii, pentru ca puterea de cumparare a pietei este sperietor de scazuta si atunci nimeni nu-ti da banii care-i vrei pe masina ta, asa ca e mai bine sa o vinzi singur si sa mergi dupa aia in vizita la dealer sa-ti iei alta.

    Niciodata buy-back-ul nu o sa fie rentabil in Romania, tocmai din cauza pietei deficitare, a puterii de cumparare mult sub medie. Si aici ma refer si la client si la dealer. Asta-i situatia la marcile consacrate: grup VW, Mercedes, BMW... ce sa mai vorbim de Honda!?

    Oricum, eu astept cu nerabdare invazia japonezilor pe piata auto. Istoria are prostul obicei de a se repeta, si precum Statele Unite... producatorii europeni o sa fie pusi sa transpire de marcile japoneze, in 10-15 ani, zic eu. Poate impactul nu o sa fie atat de devastator cum e pe piata americana, unde GM&Co isi taie venele zilnic la vederea statisticilor nationale in ceea ce priveste vanzarea de masini pe teritoriul SUA, dar o sa fie pe aproape.

    Am observat ca Romania are mai multe BMW, Mercedes si Audi middle-high end, pe strazi, decat are Germania. In Ungaria, de exemplu am vazut Jazz-uri multe, pe langa Suzuky, care se vand ca painea calda. Austia are Honde de 5-6 ori mai multe decat Romania, daca nu mai multe.

    Ideea generala e ca vesticul s-a orientat practic, buget/fiabilitate pret/calitate, pe cand la noi continua mitul dieselului german, motoare care sunt doar umbra celor de la mijlocul anilor 90.

    Imi spunea un client, care are un Avensis si acum vrea alta japoneza (o Honda), ca nu-si intelege fratele, care continua sa cumpere S-Klasse, masina care a avut si are cele mai mari probleme de fiabilitate din istoria Mercedes. Si-a explicat problema asta simplu: frate-miu e roman, ce sa-i fac!?

    Leave a comment:

Working...
X