Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

    Moderator EDIT

    Va rog sa continuati aici eventualele discutii despre ce inseamna sa fi client si dealer de Honda in Romania.

    Multi nu inteleg inca sistemul prin care se importa Honda in Romania si cat de putin se castiga din activitatea de vanzare auto de catre dealerii Honda.

    Aici se pot clarifica nelamuririle tuturor!

    ...

    Salut,


    Referitor la problema de discount a userului catalind, imi permit sa ii atrag atentia ca el a cumparat o masina rulata, fapt ce o face unica. Daca Asko ar fi avut acea masina probabil ca ar fi putut-o vinde la acelasi pret. Trecand dincolo de exemplul punctual pe care-l gasesc deplasat in conditiile in care Asko nu avea la vanzare un asemenea autoturism rulat deci evident nu putea concura cu pretul oferit de celalalt dealer, ma gandesc daca vreunul din noi si-ar putea permite sa lucreze fara sa castige bani (indiferent ca are o afacere sau doar un salariu). Acest lucru simt ca ni se reproseaza si nu e corect sa fie asa.
    Daca ne raportam la criza pe care toata lumea o aduce in discutie si la discounturi, n-ar fi bine ca in spiritul aceleiasi idei de a minimiza cheltuielile sa ne gandim ca oricand angajatorii nostri ar putea renunta la noi in favoarea altor persoane care ar accepta un venit mult mai mic daca ar lucra in locul nostru? Unii n-o fac pentru ca se gandesc si la calitatea muncii pe care-o prestam si ca poate cel care va lucra mai ieftin nu va aduce aceeasi plus valoare in companie. In acest caz ei privesc salariul pe care ni-l ofera ca pe-o investitie si considera ca cheltuie atat cat trebuie pentru rezultate optime. Sa revenim la cazul masinilor care este unul similar. Cred ca sunteti de acord cu mine ca masinile sunt un bun de folosinta medie sau chiar indelungata si nicidecum un bun de consum imediat. Asta inseamna ca ulterior achizitiei urmeaza o perioada in care serviciile post vanzare sunt cele care intregesc valoarea bunului. Ori pentru calitatea acestor servicii avem nevoie de bani pentru a ne dezvolta si pentru a putea oferi cele mai bune servicii astfel incat experienta Honda sa fie completa si placuta.

    Din pacate nu toata lumea intelege acest fapt si trateaza faptul ca nu oferim discounturi gigantice (dam si noi discounturi desi nu ascund ca orice euro pe care-l oferim discount reprezinta o pierdere mai mare pentru noi decat castigul pe care-l are cumparatorul- ca explicatie, cumparatorul plateste intreg pretul unei masini sa zicem 30.000 de euro iar un discount de 600 de euro ar reprezenta un avantaj de 2% pentru el, iar dealerul la randul sau cumpara masina de la un furnizor platind o suma foarte apropiata de valoarea de revanzare catre client, cei 600 de euro in acest caz reprezinta o diminuare procentuala foarte mare a veniturilor sale).
    Acesta nu este un apel la concesii din partea cumparatorilor ci doar o aducere in fata a realitatii.
    Si daca vreodata in locul unui showroom veti vedea o fabrica de paine, este pentru ca pretul painii nu il negociaza niciunul din noi, insa pretul masinilor reprezinta o provocare (cred ca nu e o virtute sa cumperi ieftin ci sa cumperi inteligent astfel incat sa contribui la revigorarea miscarii economice ).

    Multumesc
    ticker
    Administrator
    Last edited by ticker; 14-10-09, 21:45.

  • #2
    Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

    @ASKO
    Exista o vorba veche care ar trebui sa insemne mai mult in vremurile astea: "Clientul nostru, stapanul nostru".
    Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, dar cand altii ofera reduceri semnificative (taxa de prima inmatriculare gratis, pachetul Vision gratis, primele doua revizii gratis) voi oferiti un set nou de covorase pe care inclusiv eu le-am primit la masina mea rulata.
    Din pacate voi (si alti dealeri) mizati pe faptul ca in Bucuresti lumea are bani si oricum masini se cumpara iar fiecare isi face politica de marketing cum considera.
    Numai bine!
    '08 Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive, Nighthawk Black Pearl

    NU mai folositi luminile de ceata atunci cand nu trebuie!

    Comment


    • #3
      Catalind, scuza-ma, dar investitiile in showroom si service la standarde Honda cu ce bani crezi ca se fac?
      Repet, e dreptul tau sa negociezi DAR priveste treaba asta si din alta perspectiva: ce preferi, o bodega amarata cu servicii demne de un service de colt de strada SI un pret semnificativ redus sau servicii si infrastructura la nivel ridicat SI un pret doar putin redus?
      Avem pretentia ca dealerii sa ne ofere nu stiu ce servicii si sa faca nu stiu cate showroomuri, dar in acelasi timp ii incriminam ca nu dau de la ei mai mult. Nu vi se pare un conflict aici? Nu cumva gandirea asta cu "da-i dracu ca au de unde" nu se mai aplica intr-un astfel de sistem? Zic si eu, ca un om cu o minima experienta in domeniul asta.

      In plus de asta, daca ma uit atent la piata si, cu toate discounturile astea de mii de euro, ea e in continua scadere. Aici nu mai e vorba decat de faptul ca oamenii au fost panicati si, indiferent cat de tentante e oferta, nu mai percuteaza. Vanzari din ce in ce mai scazute si discounturi din ce in ce mai mari nu duc decat la colaps, mai ales pentru o retea atat de 'tanara' (scot din ecuatie politica importatorului in ceea ce priveste modelele si preturile, asta e o alta discutie, dealerul fiind la mijloc si obligat sa jongleze cu o marja destul de redusa).

      La subiectul Remat, ar fi trebuit ca importatorul sa spuna clar ce dealer participa. Asa, ne-a bagat pe toti in ceata si creeaza conflicte aiurea.

      Comment


      • #4
        si pentru 2 masini nu se merita.
        De ce nu se negociaza vreo 200-300 de bucati.............altii au si peste 10.000 de locuri
        Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
        ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

        Comment


        • #5
          Acum ma bag si eu ca musca'n lapte, dar parca mi-as da si eu cu parerea, o parere neavizata, venind din perceptia de simplu client. Eu am luat Civicul in martie prin leasing, leasing pe care il facusem pe o suma fixa calculata pentru Civic 5d versiunea de echipare sport. Sincer nu ma asteptam la nici un discount, de fapt nici nu ma interesa asta, nu eram la piata si cumparam 30kg de rosii si ceream o reducere acolo ca domne e "am luat angro". In ultima zi in care trebuia sa hotarasc de la ce dealer vin cu proforma in mana am vazut pe site la HTR oferta de discount de 1000eur si am sunat la ASKO si la CM repejor sa vad cum sta treaba, CM nu mai avea masini pe stoc care sa participe la promotie iar ASKO mai avea un 5D sport usor zgariat la transport ce culoare portocalie si un 5D Executive Champagne Silver. Mi-a suras mult ideea acelui Executive DAR cu tot cu acei 1000eur in minus nu puteam acoperii pretul cu finantarea obtinuta de la compania de leasing. Astfel i-am raspuns colegului Ionut de la ASKO ca nu pot sa iau nimic de la el fiindca 5D Portocaliu (si usor zgariat) nu imi place iar acel Executive nu e de buzunarul meu, Nu am negociat nimic, pur si simplu i-am relatat situatia cu parere de rau, iar in 15 minute a revenit prin telefon cu vestea ca mi-a obtinut inca un discount de 500 euro (parca atat a fost, sau 600 ... nu mai stiu) si ca daca pot platii diferenta de la mine (cam 500-550 euro) si uite asa m-am imprumutat prin prieteni si acum sunt un foarte fericit si multumit posesor de Civic 5D exec.

          Am insirat toata povestea asta ca sa se vada faptul ca nu este nevoie chiar sa storci orice 50eur strangand din dinti si amenintand cu "ma duc la celalalt", si doi la mana nimeni nu face discount degeaba, si daca il face il face pentru a-si vinde produsul, daca isi permite, sau uneori pentru ca isi intelege clientul (asta a fost senzatia mea cand am vorbit cu Ionut, mai mult ca sigur este o raritate). Afacerile sunt afaceri, iar Honda consider ca este o marca destul de serioasa, fiabila s.a.m.d. incat nu are nevoie sa dea discount-uri "BOMBA" pentru a atrage clienti, mai ales genul de clienti care alearga dupa astfel de clisee "NOU", "BOMBA", "ULTRA", "MEGA", "iei masina si iti dam un fier de calcat" etc.

          Toti avem obiceiul sa judecam tot ce este in jurul nostru prin propriul mod de a vedea lucrurile si corespunzator cu pretentiile si comportamentul propriu. Astfel si eu as putea sa afirm ca indiferent de ce ultra-mega-bomba reduceri imi ofereau anumiti producatori tot nu cumparam nimic de la ei.

          Tot judecand si eu pe altii prin prisma proprie ,consider ca este mai bine sa nu pornesti din start cu conceptia de miloaga astfel fiind mari sanse sa fii mai multumit si mai linistit de ce obtii la final decat invers.

          Si sa nu isi faca nimeni impresia ca ma scald in bancnote verzi si de aceea nu ma intereseaza la sange discounturile/preturile.

          P.S. Si la final mi-au dat si presulete si pachetul legislativ si un set de anvelope de iarna la un pret cam de 700ron anvelopa parca...

          L.E. am uitat, si trei revizii gratuite -> se apropie prima
          -sold-'09 Honda Civic 5D 1.8 Executive Champagne Silver
          '94 Honda CRX Del Sol 1.6 Milano Red (D16Z6)
          '01 Honda S2000 Type V (VGS) 2.0 Laguna Blue
          '15 Honda CRV EX 1.6 Passion Red Pearl

          Comment


          • #6
            V-ati pus vreodata intrebarea: De ce anumiti producatori auto de marca (BMW, Mercedes, AUdi,etc) au bagat reduceri de 4-5-6000€? De prosti? Credeti ca cu reducerea aia au iesit in pierdere? In nici un caz. Ganditi-va invers. Daca la un pret de, sa zicem, 40000€ el iti acorda reducere de 5000€ (adica 12,5%). Pe langa acesti 12,5%, VA GARANTEZ EU, ca el mai are un castig de cel putin 8-10%. Adica pretul de vanzare de la poarta fabricii e umflat cu un 22-25% LEJER. V-ati pus intrebarea cat costa transportul unei masini din UK pana in Ro? NU!!! O CACIULA DE BANI!!! dar nici asta nu conteaza. Si normal ca lumea da pe spate..."frate ce reduceri BOMBA, ULTRA, EXTRA MEGA au astia"...Si bineinteles ca sar in sus ca Honda sau alti producatori nu acorda reduceri.

            Sa nu credeti ca iau apararea dealer-ului, dar prin prisma jobului pe care il am, stiu care este realitatea si diferenta dintre pretul de productie si pretul de vanzare. Tot in vanzari lucrez si eu, dar nu in domeniul auto.
            Si eu am avut bugetul limitat cand mi-am luat masina pt ca vroiam neaparat 1,8 si nu 2.2. Pana cand nu am vb direct cu baietii de la Inidan si mi-au explicat ce si cum sta treaba si cu Diesel-ul, eram pe punctul de a renunta. Din fericire pt mine, era in showroom masinuta care o am acum si care a fost la un pret special. Fiecare 100€ adaugata, pt mine era un efort in plus: drumul din Germania-Romania-Germania, inmatriculare, acte, taxa aia super tare a lu' Razgandeanu (1890€) si multe alte questii. Dar pana la urma, a fost totul OK, eu sunt multumit de masina, iar rabdarea celor de la Inidan a fost mai presus de toate.
            My cars:
            2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
            ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

            Comment


            • #7
              EL_Hakim,

              Si eu am lucrat de cand ma stiu in retail, si difera produsele intre ele, cat si modul de vanzare, la ce mana cumperi, a 2-a, a 3-a. Nu putem compara pasii prin care trece un laptop, pana la clientul final, cu cei ai unui autoturism.

              Nu stiu exact cum e la alte marci, dar sigur nu e precum la japoneze, Honda in cauza. Pretul unui autoturism scos pe usa fabricii e semnificativ mai ieftin, luand in calcul toti pasii care au precedat iesirii lui pe usa (proiect, constructie, asamblare, promovare, logistica, etc), pana la clientul final, cumparatorul.

              Discounturile astronomice de la Audi, Mercedes si BMW se datoreaza faptului ca ei oricum au umflat preturile, inainte de criza, cand toata lumea cumpara, indiferent de pret, si ajungeai sa dai pe o masina 50.000 Euro, cand pretul ei corect ar fi fost 40.000. 40.000 reprezinta pretul propus de marii capi ai companiilor, care au zis ca asa ies in profit, dar daca merge si se vinde si la 50.000... de ce nu!?

              Acum, ca tot e criza, au zis sa mai lase din preturile alea nesimtite, sa-si vanda in continuare masinile. Aici intervine si vorba romanului "dai un ban dar stai in fata", motiv pentru care s-a ajuns sa platim steluta in 3 colturi de pe MB, elicea de pe BMW si cercurile de pe Audi, mai mult decat merita ele in realitate, si producatorul stie asta.

              In alta ordine de idei, producatorul face preturile, nu dealerul. Dealerul are un "teren de joaca" relativ stramt, cand vine vorba de negocierea pretului, altfel, fiecare se descurca cu discounturi substantiale cand vine vorba de un SH, putini kilometrii, etc, care multumeste ambele parti.
              sigpic
              Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

              Comment


              • #8
                ............... si atunci de ce nu aduce DIRECT dealerul masinile in tara?
                si terminam cu "joaca"
                Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                Comment


                • #9
                  Quicker,

                  Eu vand generatoare electrice, care sunt mult mai scumpe decat un Mercedes sau un BMW, si nu masini de spalat sau televizoare SH. Asa ca, crede-ma ca stiu ce vb. Una este cand esti direct producator si ai acces la preturile reale de productie si alta este cand esti al nspe-lea intermediar si vinzi napolitane. Tocmai de asta am si dat exemplul de mai sus, pt ca stiu cat de nesimtit au umflat preturile marii producatori auto. Si era si normal sa faca asta pt ca au vazut ca cererea este f mare si erau easy-money pt ei. Uneori pe acelasi principiu mergem si noi: vrei un generator de fabricatie nemteasca, e mai scump ca ala din China sau India. Vrei ceva special...alta gramada de bani...
                  My cars:
                  2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                  ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                  Comment


                  • #10
                    Pai in primul rand ar trebui el sa suporte toate taxele de transport etc ceea ce nu cred ca l-ar avantaja, in plus, nu cred ca toti dealerii isi permit sa tina cate 4-5 versiuni din fiecare model pe stoc sau sa dea termene de livrare de 2 luni si sa astepte comanda de la fabrica

                    Exista mult loc de discutie pe tema aceasta insa prezenta importatorului in tare este un must parerea mea.

                    LE: era pt Tokyo raspunul meu
                    '09 Audi A6, 2.0, A/T, Grey
                    Fosta:
                    '08 Honda Civic Sedan 1.8 M/T, Taffeta White
                    Javascript motherfucker in Iasi?
                    http://hondafan.etp.ro/gallery/v/andrei_r/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tokyodream View Post
                      ............... si atunci de ce nu aduce DIRECT dealerul masinile in tara?
                      si terminam cu "joaca"
                      Pt ca dealer-ul nu are companie de transport. Si nici producatorul nu are. Toti apeleaza la firme de transport, care au si alea niste preturi ultra nesimtite.
                      My cars:
                      2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                      ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                      Comment


                      • #12
                        El_Akim, cum ai zis tu, exista diferenta intre pretul de productie, pretul de vanzare directa de la producator si pretul prin intermediar. Stiu cat costa un generator indistrial, din intamplare asistand la achizitia unuia, la fostul loc de munca si m-am crucit cand am vazut cifre de 6 zerouri pe facturi (in euro), cat despre diferentele de productie Europa-China... asta e clara de mult. Chinezu` iti produce absolut orice la pret mai mic, cu aceleasi specificatii, dar cu paramentrii de functionare si fiabilitate mult inferioara.

                        Singura chestie buna din toata criza asta e ca o sa-si mai revina preturile la normal si lumea o sa fie mai cumpatata la cheltuit bani. Cel putin in ultimii 2 ani, inainte de criza, se aruncau bani pe fereastra in fiecare zi, cumparandu-se un produs mai scump decat pretul corect, luand mai multe produse decat avem nevoie, s.a.m.d. Tocmai trend-ul asta de "sell, sell, sell" si "buy, buy, buy", atat de promovat in media internationala a dus la criza cu care ne confruntam, ajungandu-se la o oarecare saturare a pietei, parerea mea.

                        Cat despre dealerul care-si aduce masini direct de la importator, cred ca logistic e imposibil si nu cred ca exista un asa dealer in lume, si da, prezenta producatorului/importatorului pe piata e mai mult decat necesara, existand nevoia unui intermediar.
                        sigpic
                        Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

                        Comment


                        • #13
                          Si eu m-am crucit cand am castigat contracte cu 6 zerouri in €. Eram obisnuit cu sume maricele in €, dar in halul asta nu vazusem. Oricum...ramai masca si cand vezi produsul final. Un mastodont de 41 de tone
                          Exact asta a si fost...preturi umflate artificial (identic cu imobiliarele) datorita cererii imense pe piata. Parerea mea e ca preturile si acum sunt suficient de umflate si mai e loc de scazut. Puterea de cumparare a romanului de rand e mult prea departe de ceea ce ofera piata. Si totusi, ma uit ce masini sunt in Ro si inclin sa cred ca romanilor le place mai mult sa se planga, chiar daca au plasa cu bani sub masa...

                          LE: Quicker, nu cumva esti reprezantantul MTB Honda Bistrita? Gothca
                          My cars:
                          2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                          ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                          Comment


                          • #14
                            Ba da sunt, nu cred ca m-am ascuns.

                            Mi s-a parut atractiva discutia, ca nu prea vorbesc eu pe aici, decat prin tread-ul meu si acolo prea putin.

                            Incerc sa fiu si de partea cumparatorului, pentru ca sunt si eu cumparator, de multe ori, sau am fost, dar si in cel al dealerului, si cred ca echilibrul asta lipseste(50-50). Cat despre preturile de criza, cel putin in .ro, sunt cam aceleasi precum inainte: vezi valoarea euro anul trecut si anul asta si de multe ori ai sa te crucesti observand ca reducerea de 10-15% la un apartament e defapt un plus de 5%, daca iei in calcul schimbul valutar, euro crescand cu aprox 20-22%. E matematica simpla pe care multi nu o fac, pentru ca ne-am invatat sa raportam in euro, lucrurile pe care le cumparam tot in lei, si aici ne-o mai trage criza inca o tura.

                            sigpic
                            Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

                            Comment


                            • #15
                              Intr-adevar e interesanta discutia pt ca fff multi nu ia in considerare anumiti factori si, prin urmare, se ajunge la niste discutii aprinse. De cele mai multe ori, aceste discutii nu isi au rostul pt ca se pleaca pe niste idei preconcepute si nu ai nici o sansa sa le schimbi si tot datorita mentalitatii.
                              Faza cu imobiliarele e f adevarata, dar nu cred ca toti cumparatorii fac asemenea calcule cand pleaca de acasa. Din punctul lor de vedere, daca vanzatorul ii lasa 10-15% la pret, e super afacere. Dar tot el e ala care isi ia tzeapa.
                              Parerea mea e ca pana nu lucrezi in domeniu sa vezi o mare parte din dedesubturi, nu ai cum sa intelegi mecanismele astea.
                              Un exemplu concret: 1 canapea de piele la SEGMÜLLER - SUPER OFERTA 249€ (reducere de 71%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) de la 849€. Imagineaza-ti aici profit. Avem tendinta sa spunem ca prost e ala care da nu cel care cere. Dar in conditiile in care asta este piata, nu te mai gandesti care e pretul de productie si de ce e asa de scump produsul la vanzare. Dai banul si gata.
                              Nici mie nu mi-a convenit cand am platit masina. Eu am salariul in €, masina are pret afisat in €, dar plata...in RON la cursul zilei. Aici am pierdut de 2 ori: odata ca am trimis banii prin transfer online si la retragere a fost comision; a doua oara la casa de schimb. Am pierdut destul la faza asta si m-a deranjat destul de tare, pt ca asta e pur si simplu o inginerie financiara. Daca e sa o iau la bani marunti, afacerea asta EUR-RON e cea mai profitabila (vb de ultimele 12 luni cand cursul a crescut fff mult). Cumperi in EUR, afisezi EUR si vinzi in RON...
                              My cars:
                              2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                              ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                              Comment

                              Working...
                              X