Moderator EDIT
Va rog sa continuati aici eventualele discutii despre ce inseamna sa fi client si dealer de Honda in Romania.
Multi nu inteleg inca sistemul prin care se importa Honda in Romania si cat de putin se castiga din activitatea de vanzare auto de catre dealerii Honda.
Aici se pot clarifica nelamuririle tuturor!
...
Salut,
Referitor la problema de discount a userului catalind, imi permit sa ii atrag atentia ca el a cumparat o masina rulata, fapt ce o face unica. Daca Asko ar fi avut acea masina probabil ca ar fi putut-o vinde la acelasi pret. Trecand dincolo de exemplul punctual pe care-l gasesc deplasat in conditiile in care Asko nu avea la vanzare un asemenea autoturism rulat deci evident nu putea concura cu pretul oferit de celalalt dealer, ma gandesc daca vreunul din noi si-ar putea permite sa lucreze fara sa castige bani (indiferent ca are o afacere sau doar un salariu). Acest lucru simt ca ni se reproseaza si nu e corect sa fie asa.
Daca ne raportam la criza pe care toata lumea o aduce in discutie si la discounturi, n-ar fi bine ca in spiritul aceleiasi idei de a minimiza cheltuielile sa ne gandim ca oricand angajatorii nostri ar putea renunta la noi in favoarea altor persoane care ar accepta un venit mult mai mic daca ar lucra in locul nostru? Unii n-o fac pentru ca se gandesc si la calitatea muncii pe care-o prestam si ca poate cel care va lucra mai ieftin nu va aduce aceeasi plus valoare in companie. In acest caz ei privesc salariul pe care ni-l ofera ca pe-o investitie si considera ca cheltuie atat cat trebuie pentru rezultate optime. Sa revenim la cazul masinilor care este unul similar. Cred ca sunteti de acord cu mine ca masinile sunt un bun de folosinta medie sau chiar indelungata si nicidecum un bun de consum imediat. Asta inseamna ca ulterior achizitiei urmeaza o perioada in care serviciile post vanzare sunt cele care intregesc valoarea bunului. Ori pentru calitatea acestor servicii avem nevoie de bani pentru a ne dezvolta si pentru a putea oferi cele mai bune servicii astfel incat experienta Honda sa fie completa si placuta.
Din pacate nu toata lumea intelege acest fapt si trateaza faptul ca nu oferim discounturi gigantice (dam si noi discounturi desi nu ascund ca orice euro pe care-l oferim discount reprezinta o pierdere mai mare pentru noi decat castigul pe care-l are cumparatorul- ca explicatie, cumparatorul plateste intreg pretul unei masini sa zicem 30.000 de euro iar un discount de 600 de euro ar reprezenta un avantaj de 2% pentru el, iar dealerul la randul sau cumpara masina de la un furnizor platind o suma foarte apropiata de valoarea de revanzare catre client, cei 600 de euro in acest caz reprezinta o diminuare procentuala foarte mare a veniturilor sale).
Acesta nu este un apel la concesii din partea cumparatorilor ci doar o aducere in fata a realitatii.
Si daca vreodata in locul unui showroom veti vedea o fabrica de paine, este pentru ca pretul painii nu il negociaza niciunul din noi, insa pretul masinilor reprezinta o provocare (cred ca nu e o virtute sa cumperi ieftin ci sa cumperi inteligent astfel incat sa contribui la revigorarea miscarii economice ).
Multumesc
Va rog sa continuati aici eventualele discutii despre ce inseamna sa fi client si dealer de Honda in Romania.
Multi nu inteleg inca sistemul prin care se importa Honda in Romania si cat de putin se castiga din activitatea de vanzare auto de catre dealerii Honda.
Aici se pot clarifica nelamuririle tuturor!
...
Salut,
Referitor la problema de discount a userului catalind, imi permit sa ii atrag atentia ca el a cumparat o masina rulata, fapt ce o face unica. Daca Asko ar fi avut acea masina probabil ca ar fi putut-o vinde la acelasi pret. Trecand dincolo de exemplul punctual pe care-l gasesc deplasat in conditiile in care Asko nu avea la vanzare un asemenea autoturism rulat deci evident nu putea concura cu pretul oferit de celalalt dealer, ma gandesc daca vreunul din noi si-ar putea permite sa lucreze fara sa castige bani (indiferent ca are o afacere sau doar un salariu). Acest lucru simt ca ni se reproseaza si nu e corect sa fie asa.
Daca ne raportam la criza pe care toata lumea o aduce in discutie si la discounturi, n-ar fi bine ca in spiritul aceleiasi idei de a minimiza cheltuielile sa ne gandim ca oricand angajatorii nostri ar putea renunta la noi in favoarea altor persoane care ar accepta un venit mult mai mic daca ar lucra in locul nostru? Unii n-o fac pentru ca se gandesc si la calitatea muncii pe care-o prestam si ca poate cel care va lucra mai ieftin nu va aduce aceeasi plus valoare in companie. In acest caz ei privesc salariul pe care ni-l ofera ca pe-o investitie si considera ca cheltuie atat cat trebuie pentru rezultate optime. Sa revenim la cazul masinilor care este unul similar. Cred ca sunteti de acord cu mine ca masinile sunt un bun de folosinta medie sau chiar indelungata si nicidecum un bun de consum imediat. Asta inseamna ca ulterior achizitiei urmeaza o perioada in care serviciile post vanzare sunt cele care intregesc valoarea bunului. Ori pentru calitatea acestor servicii avem nevoie de bani pentru a ne dezvolta si pentru a putea oferi cele mai bune servicii astfel incat experienta Honda sa fie completa si placuta.
Din pacate nu toata lumea intelege acest fapt si trateaza faptul ca nu oferim discounturi gigantice (dam si noi discounturi desi nu ascund ca orice euro pe care-l oferim discount reprezinta o pierdere mai mare pentru noi decat castigul pe care-l are cumparatorul- ca explicatie, cumparatorul plateste intreg pretul unei masini sa zicem 30.000 de euro iar un discount de 600 de euro ar reprezenta un avantaj de 2% pentru el, iar dealerul la randul sau cumpara masina de la un furnizor platind o suma foarte apropiata de valoarea de revanzare catre client, cei 600 de euro in acest caz reprezinta o diminuare procentuala foarte mare a veniturilor sale).
Acesta nu este un apel la concesii din partea cumparatorilor ci doar o aducere in fata a realitatii.
Si daca vreodata in locul unui showroom veti vedea o fabrica de paine, este pentru ca pretul painii nu il negociaza niciunul din noi, insa pretul masinilor reprezinta o provocare (cred ca nu e o virtute sa cumperi ieftin ci sa cumperi inteligent astfel incat sa contribui la revigorarea miscarii economice ).
Multumesc
Comment