Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    http://www.businessmagazin.ro/analiz...n-2010-5483515


    De ce se vor scumpi masinile in 2010


    Sa cresti preturile si sa vinzi mai mult, pentru a reusi sa treci cu bine de criza. Pare contrar legilor economiei, dar aceasta va fi lectia pe care dealerii auto vor trebui sa o invete anul acesta.
    "Anul trecut era cu 2.000 de euro mai ieftina. Trebuia cumparat atunci, nu acum". Replica auzita recent intr-un showroom Renault viza un model Laguna, care costa in prezent 24.000 de euro, cu 2.000 de euro mai mult ca anul trecut, cand era subiectul unei promotii.
    Aceasta pare a fi acum principala dilema a dealerilor auto: cum pot atrage mai multi cumparatori ca anul trecut, dar in acelasi timp sa mentina sau chiar sa creasca preturile masinilor?
    Sarcina pare mai degraba imposibila, mai ales ca anul trecut, chiar si in ciuda unor campanii masive de reduceri, vanzarile s-au prabusit la 115.000 de masini, mai putin de jumatate fata de anul precedent. Iar de anul acesta a aparut un nou "inamic", taxa de poluare, care si in cazul unor masini mai accesibile poate ajunge la peste 1.000 de euro.


    "Din ianuarie 2009, pentru masinile Euro 4 si motoare cu capacitate mai mica de doi litri nu a existat o taxa de poluare, dar din 2010 aceasta a revenit si a crescut costul de achizitie al unei masini", crede Masahiro Ikeda, vicepresedintele Honda Trading.

    Mai mult, potentialii clienti sunt acum dornici de targuiala, spre deosebire de anii 2007 sau 2008 cand acceptau aproape orice pret pentru o masina, atata vreme cat le era livrata imediat. "Saptamana trecuta a venit in showroom un client care ne-a cerut din start un discount de 20%. Pana la urma am inchis tranzatia cu un discount de 7% si a preferat sa cumpere de la noi, decat sa se duca in Germania (asa cum au facut foarte multi romani anul trecut, atrasi de preturile mai reduse - n. red.)", a spus Andrei Duica, director vanzari la Porsche Bucuresti Nord, cel mai mare dealer Volkswagen si Audi din Europa Centrala si de Est.


    El recunoaste ca a profitat de pe urma numarului mai redus de clienti din showroom si pentru a renunta la vanzatorii mai putin eficienti. "I-am pastrat pe cei mai buni. Spre exemplu, in 2006 si 2007 chiar si un agent de vanzari mai slab reusea sa vanda. A venit criza si trebuia sa fii mult mai experimentat pentru a inchide un contract", a explicat Duica.
    Cu toate acestea, si veniturile celor mai buni agenti de vanzari au scazut in 2009, desi salariul lor de baza a ramas de cele mai multe ori nemodificat. "Un agent de vanzari este platit din profitul care ii ramane dealerului. |n 2009 am dat discounturi mai mari, iar profitul nostru a fost mai mic si implicit s-a micsorat si bonusul lui, dar procentul lui de castig a ramas neschimbat", a mai spus seful de vanzari al Porsche Bucuresti Nord.

    Si cu discounturile mari oferite, dealerii auto nu au reusit sa vanda anul trecut mai mult de jumatate decat in 2008 sau 2007. Au reusit insa sa scape de stocurile masive acumulate pe baza comenzilor optimiste pe care le-au lansat in prima jumatate a anului 2008, atunci cand vanzarile inregistrau luna de luna recorduri, iar autoritatile, in frunte cu presedintele Basescu si primul ministru Emil Boc afirmau chiar ca Romania ar putea iesi foarte putin afectata de efectele crizei financiare internationale.
    Practic, industriile care au beneficiat de pe urma exploziei consumului din ultimii cinci ani au fost principalele afectate, vanzarile de electrocasnice, imobiliare sau masini prabusindu-se.
    Dincolo de eliberarea, fie si partiala, a fluxurilor de numerar blocate, operatiunile de destocare au adus tot mai multe marci de volum in apropierea segmentului de pret al Dacia."Nu va exista neaparat un impact asupra vanzarilor Dacia. Strategia Dacia este de a oferi cel mai bun pret", afirma Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Dacia, Renault si Nissan.
    Cand vorbeste de cel mai bun pret, Cambolive nu se refera doar la gama actuala, ci si la marele pariu al producatorului de la Pitesti - Duster, primul model SUV (masina de teren) din istoria fabricii Dacia. Duster a intrat in fabricatie pentru lansarea comerciala de la inceputul lunii martie si ar putea aduce vanzari de peste 50.000 de unitati in toata Europa.
    Anul trecut vanzarile Dacia au urcat la peste 310.000 de masini, dintre care 200.000 au fost exportate catre Europa de Vest. Dupa aproape 40 de ani in care a fost principala piata pentru Dacia, Romania a coborat anul trecut pe locul trei, dupa Germania si Franta, piete sustinute de programe de casare. Practic, datorita Europei de Vest, vanzarile totale ale Dacia au urcat anul trecut potrivit estimarilor BUSINESS Magazin la peste 2,4 miliarde de euro, fata de doua miliarde in urma cu un an.

    Daca Dacia a mers bine si are si in acest an asteptari mari de la noul model SUV Duster, nu acelasi lucru se poate spune despre marcile de import. Dupa ce inmatricularile de masini au scazut anul trecut la 115.000, anul acesta ar putea aduce, potrivit membrilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) o scadere de aproximativ 10%.

    "Piata auto din Romania ar putea inregistra anul acesta o evolutie mai slaba decat anul trecut, daca nu se iau masuri de sustinere", a spus Ernest Popovici, presedintele APIA. Iar aceste masuri reprezinta demararea programului "Rabla" si relansarea creditarii. La fel ca in ultimii ani, toti politicienii au declarat ca programul de casare va demara la 1 ianuarie, insa niciodata nu s-a concretizat acest lucru. Cel mai probabil, in 2010 acest program va incepe in a doua parte a acestei luni.
    "2009 a fost cel mai prost an din industria auto din Romania, in ciuda cresterii exporturilor Dacia", a sumarizat Brent Valmar, seful Porsche Romania, cel mai mare importator. Si Valmar nu se refera doar la vanzari, ci mai ales la cei aproape 10% din cei 400 de dealeri auto locali care si-au inchis anul trecut showroomurile, dupa ce volumul vanzarilor si al activitatii din service-uri s-a prabusit. "Si in ianuarie au existat dealeri auto care si-au inchis portile. Acest trend va continua si in 2010. Poate nu chiar cu inca 10%, dar cu siguranta volumul actual al pietei va mai determina inchiderea unor showroomuri", a completat Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Dacia, Renault si Nissan in cadrul Renault Romania.
    Un lucru este, insa, sigur, potrivit analistilor pietei. Dealerii auto care vor ramane pe piata sunt obligati sa creasca preturile. Sau, unde nu este posibil, macar sa le pastreze, dar la aceiasi bani sa ofere mai putine echipamente si dotari in variantele standard.
    "In 2010, atat noi, cat si concurentii nostri vom reveni la un nivel normal de pret. Nu va fi usor sa revii de la ofertele cu un discount considerabil la un nivel normal, dar va trebui. Sa nu faci deloc profit nu poate fi o situatie care sa dureze pe termen lung", a spus Stephan Breschan, directorul general al filialei locale a BMW Group Romania.
    Cu alte cuvinte, pare tot mai plauzibila remarca facuta in vara anului trecut de Brent Valmar, care spune ca asa ieftine cum erau masinile in acel moment, in plin razboi al campaniilor promotionale, nu vor mai fi probabil, niciodata.
    Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
    ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

    Comment

    Working...
    X