Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Doc, sincer, nu stiu cum as reactiona la asemenea intrebare. Poate cu un raspuns de genu' :"Da, pret de criza 700€."
    Nesimtirea, lacomia, pupincurismul si (mai ales) lenea sunt sporturi nationale din timpuri stravechi, dar care s-au accentuat de vreo "dooj dä ani incoa".
    Exact ca in bancul cu romanul si japonezul (varianta mai scurta):
    Ro catre Japo:
    "Cat timp lucrati voi zilnic mah?"
    "8 ore: 2 ore pt Japonia, 2 ore pt imparat, 2 ore pt patron si 2 ore pt mine. Dar tu cat lucrezi?"
    "Pai 2 ore pt patron si 2 ore pt mine, ca imparat n-avem si ce imi pasa mie de Japonia".
    Suntem artisti la a ne plange, dar avem de toate in casa. Nu era oare mai bine inainte cand nici nu aveai, dar nici nu se gasea? NUUUU!!! ar urla unii.
    Intrebarile stupide de genul: "pret de criza? de ce nu dai reducere ca ala sau ala? etc" sunt iminente din cauza ca vor sa arate la vecini, dusmani, etc ce masini au ei si cate zeci de mii de € au dat ei pe masina, no matter what.
    Bine zice Puya in "Undeva-n Balcani": "Conduc masini mai scumpe decat casa unde stau"...
    Se cumpara in disperare BMW, H-Audi, VW, dar nu se gandesc inainte daca isi permit sa intretina asemenea masina. Se plang colegii mei nemti de preturile nesimtite la spare parts, la revizii, cauciucuri de iarna (care sunt numai de anumite tipuri, ffff scumpe si numai run flat sau mai stiu eu ce tampenii), upgrade-uri, etc. Ce naiba sa mai zic de romanasii nostri care nu au bani nici sa treaca strada, dar conduc BeaMWe de jde mii de € si baga si ei motorina de 50 Ron sa se dea pe strasse seara.
    Am preferat sa imi iau Honda dupa ce am citit si eu review-uri, forumuri si ma felicit pt masinuta mea fiabila, frumoasa si la juma' de pret de BMW.
    Am renuntat sa mai explic la toti cocalarii ce implica o masina nemteasca...Nu vor sa asculte...sa plateasca.

    @Quicker: In Vest se merge fff mult pe buy-back. Din ce am inteles, se da un discount de catre dealer daca masina pe care o ai este aceeasi marca cu cea pe care o cumperi, daca esti client fidea. A nu se intelege ca iti da 7000-8000€ discount. Eventual iti da cauciucuri de iarna sau niste revizii gratuite sau max un 2% discount (nu 25-30%). Bine, aici flotele la un dealer local sunt de cateva ori mai mari decat in Ro si este cam greu de crezut sa nu gasesti o masina in bugetul tau. Chiar daca nu au pe stoc, iti cauta in baza de date la alt dealer si in cateva ore vezi masina. Aici nu te ocupi tu de inmatriculare, hartii etc. Dealer-ul se ocupa de tot: acte, numere, revizie inainte de vanzare. Dupa 2 sapt te cheama sa iti iei masina gata inmatriculata si pleci cu ea acasa, fara sa te stresezi tu pe la cozi la Finante, Politie, etc.
    Dealer-ul la care am facut eu revizia are in jur de 50 de masini (inclusiv Sedan Hybrid, Insight, NSX). Si e cam dealer de cartier daca te uiti la front door. Dar ce au oamenii in spate... Este fff aproape de centrul oraselului si nu in afara, sa aiba spatiu de cateva mii de mp sa se desfasoare.
    Last edited by BogdanHCT; 09-11-09, 12:03.
    My cars:
    2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
    ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

    Comment


    • #62
      @ Hakim,

      Da sistemul buy-back merge intr-o economie fluenta, unde puterea de cumparare e de 100 de ori mai mare decat la noi.

      Eu am vazut asta pe pielea mea, cand in 2002 am cumparat o Honda de la un dealer din Santa Monica (California) cu un discount frumusel, fara sa-l cer, dar pur si simplu la cat de mare e piata lor si puterea de cumparare, a bagat dealerul discount-ul din oficiu, doar m-am trezit cu el. Era vorba de un Accord Coupe. Dupa 2 ani de zile, persoana careia i-am lasat masina a mers la un alt dealer cu ea, a lasat-o acolo in regim buy-back, a luat pe ea 70% din valoarea de piata a masinii si a mai pus diferenta si si-a luat noul model. A fost o diferenta de 4500$. Deci afacerea a rentat, avand in vedere ca defapt s-au cheltuit doar 2300$, diferenta pana la 4,5k fiind discountul initial la cumparare.

      La noi in .ro sistemul de buy back e deficitar rau si se ofera procente sub orice critica, 30-35% din valoarea de piata a masinii, pentru ca puterea de cumparare a pietei este sperietor de scazuta si atunci nimeni nu-ti da banii care-i vrei pe masina ta, asa ca e mai bine sa o vinzi singur si sa mergi dupa aia in vizita la dealer sa-ti iei alta.

      Niciodata buy-back-ul nu o sa fie rentabil in Romania, tocmai din cauza pietei deficitare, a puterii de cumparare mult sub medie. Si aici ma refer si la client si la dealer. Asta-i situatia la marcile consacrate: grup VW, Mercedes, BMW... ce sa mai vorbim de Honda!?

      Oricum, eu astept cu nerabdare invazia japonezilor pe piata auto. Istoria are prostul obicei de a se repeta, si precum Statele Unite... producatorii europeni o sa fie pusi sa transpire de marcile japoneze, in 10-15 ani, zic eu. Poate impactul nu o sa fie atat de devastator cum e pe piata americana, unde GM&Co isi taie venele zilnic la vederea statisticilor nationale in ceea ce priveste vanzarea de masini pe teritoriul SUA, dar o sa fie pe aproape.

      Am observat ca Romania are mai multe BMW, Mercedes si Audi middle-high end, pe strazi, decat are Germania. In Ungaria, de exemplu am vazut Jazz-uri multe, pe langa Suzuky, care se vand ca painea calda. Austia are Honde de 5-6 ori mai multe decat Romania, daca nu mai multe.

      Ideea generala e ca vesticul s-a orientat practic, buget/fiabilitate pret/calitate, pe cand la noi continua mitul dieselului german, motoare care sunt doar umbra celor de la mijlocul anilor 90.

      Imi spunea un client, care are un Avensis si acum vrea alta japoneza (o Honda), ca nu-si intelege fratele, care continua sa cumpere S-Klasse, masina care a avut si are cele mai mari probleme de fiabilitate din istoria Mercedes. Si-a explicat problema asta simplu: frate-miu e roman, ce sa-i fac!?
      sigpic
      Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

      Comment


      • #63
        In zona Frankfurt, dupa masinile germane (logic) cea mai vanduta este Honda. Este plin...modele mai vechi sau mai noi. Numai in parcarea din fata blocului unde stau sunt 4 Honda (2 Jazz, a mea si un Accord 2007) din ~20 de masini. Sunt si multe Suzuki Swift si SX4, Toyota (in special din clasa mica). Ce nu a prins la nemti este Kia Cee'd si Hyundai i30. Fff putine. Dar Honda...este taticutul lor...I-a spart pe toate fronturile. Si nu sunt nici reclame pe toate drumurile cu Honda, ca la BMW, H-audi, GM&Co, Opel.
        Un lucru care mi se pare destul de smecher din partea producatorilor nemti este ca au incercat (si au si reusit.´...fir-ar) sa vanda masinile lor in restul lumii la preturi apropiate de cele din Germania. Acum, vazand ca pietele estice se duc pe rapa, au redus preturile spre valoarea lor care e mai apropiata de adevar decat acum 4-5 ani. In ultimii 5 ani fiind acest boom, toti au crezut ca va tine o vesnicie (ma refer aici la tzugulanul de rand care s-a vazut cu un salariu bunciel si s-a intins mult mai mult decat ii este plapuma)...Dar BOOOOM s-a dus dreaq totul...
        Pe de o parte imi place politica de preturi a Honda. A incercat sa adapteze preturile in functie de puterea de cumparare a tarii respective. Ca sunt relativ scumpe, este alta treaba. Nu am vazut masina care sa aiba lista de optionale asa mica prin simplul fapt ca majoritatea vin echipate gramada la un pret bun. Ia si pune pe un Golf optiunile care sunt standard pe Civic si vezi ce iti da...Sigur cu rest...
        DPMDV este cel mai bun compromis pret/fiabilitate/look/echipare. Nu se poate bate cu marcile consacrate high-lux, dar la clasa mijlocie-mica, i-a cam pus cu botul pe labe pe europeni.
        Din ciclul "stiati ca..." Romania este tara cu cele mai multe SUV-uri din Europa??? Oare de ce??? Pt ca se sufera la greu de snobism si mandrie prost plasata. Prefer sa mananc paine goala si sa beau un pahar cu apa, dar conduc ultimul racnet de BMW sau Audi.
        My cars:
        2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
        ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

        Comment


        • #64
          Golf 6, care-i concurent cu Civic 5D, sare de pretul Civic-ului cu ceva bani frumosi, daca pui pe el din lista de optionale chestiile care la Civic 5D le iei in standard.

          Singurul dezavantaj al Civic-ului este motorul Diesel de 2.2, care plateste taxa de poluare si impozit mai mare decat alea sub 2.0 ale europenelor.

          Nu mai putem la socoteala aspectul masinilor, interior/exterior, unde OZN-ul Civic eclipseaza de departe conservatorismul exterior de la Golf si deja arhi-imbatranitul interior.
          sigpic
          Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

          Comment


          • #65
            Se pare ca au vandut ceva Civicuri 5D si le-a venit ideea sa-l mai scumpeasca un pic . Bine ca am apucat sa-l platesc . Pana luni il am, abia astept!
            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

            Comment


            • #66
              In continuare fac prostii.Se pare ca totusi nu au invatat nimc din greselile trecutului.Asa-i romanul,cand vede ca se misca ceva trebuia el sa intervina si sa strice ceva.

              Comment


              • #67
                Si tu de unde stii ca fac greseli? Te-ai uitat in curtea altor dealeri auto sa vezi care sunt preturile?
                Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
                Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

                ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
                ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

                Comment


                • #68
                  Daca bine tin eu minte in iunie 2008 cand s-a lansat noul Accord au inceput cu un pret destul de ok.In momentul in care au vazut ca exista cereri numeroase au crescut pretul destul de binisor asta in contextul in care toata lumea oferea discounturi semnificative.La fel s-a produs si cu Civicul 4D.
                  Era doar o parere personala si nu vreau sa se creeze polemica pe treaba asta.

                  Comment


                  • #69
                    Cu politica asta inconsecventa de targ Vitan cred ca ne-am obisnuit cu totii. Atata timp cat "di la shentru" se accepta situatia asta, dand credit echipei nipone responsabila de proiectul asta, aceasta echipa fiind cea care decide politica, noi nu avem ce face. Poate doar sa optam pt alte marci, si mai mult ca sigur unii o vor face. Eu pana la urma mi-am dat seama ca buba nu vine de aici, ci de acolo, incapatanarea prosteasca si insistenta pe niste idei/reguli care nu se aplica si aici fiind la ordinea zilei. Sa fie sanatosi.

                    Comment


                    • #70
                      Pretul la Accord si la alte modele produse in Japonia oscileaza foarte mult din cauza variatiei de curs.
                      Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
                      Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

                      ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
                      ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

                      Comment


                      • #71
                        Oricum nu suna bine o scumpire pe vremea asta, cand toata lumea da discounturi! Esti hotarat sa cumperi masina si cand sa mergi sa dai banul sa nu discuti de reduceri ci de faptul ca s-a scumpit.
                        Volkswagen Golf V, 2.0TDI, BKD, MTM Engine Performance Upgrade, GOODRIDGE Brake Lines Hoses, Front&Rear EBC Turbo Groove Brake Discs, Front&Rear EBC Redstuff Brake Pads, Zandvoort 17" + GY Eagle F1 Asymmetric, Hella Xenon-look Headlights, Hella LED Clear Taillights

                        Comment


                        • #72
                          Masinile din Japonia din cate stiu eu se comanda cu cateva luni inainte asa ca treaba cu cursul valutar care oscileaza nu prea sta in picioare.Este o alta modalitate a romanului de a "ciupi" un leu in plus.Culmea ca in Ungaria nu se modifica pretul in functie de curs valutar si nu au moneda nationala Euro.
                          Nu cred ca japonezii iti dau un pret cand faci comanda si altul cand ajunge masina.Mie unul mi-e imposibil sa cred asa ceva.
                          In continuare mentionez ca e o parere personala.

                          "Ovidiu Repanovici – Sales&Marketing Director Honda Trading România: “Dorim să începem anul cu o serie de oferte atractive – astfel, plecând de la o poziţionare clar definită am creat un concept incitant, optimist, care să poată exprima cat mai concret propunerea noastră"
                          Avand in vedere ca scumpesc Civicul eu ce sa mai inteleg din acest " concept incitant " si " oferte atractive "?

                          De la vorbe si pana la fapte te mai "ard" de vreo 500 euro.Asta in cel mai fericit caz.

                          Comment


                          • #73
                            Dacă ai ceva răbdare şi cauţi pe la dealeri, poţi găsi nişte oferte foarte atractive. Numai să cauţi pe net sau să pui mâna pe un telefon. Un Civic Type-R la mai puţin de 24.000 de euro (TVA inclus) sau un Accord 2.4 Executive MT la mai puţin de 25.000 euro (TVA inclus) sau Accord 2.0 Confort la 21.000 euro (TVA inclus).....mie mi se pare că sunt nişte preţuri foarte atractive.
                            Nu mai spun de Civicul Sedan ES 2008 pe care îl poţi lua la 16.500 de euro (TVA inclus) .

                            Şi, mai sunt tot felul de promoţii, cum ar fi: benzină în valoare de aprox. 1000 de euro sau revizii gratuite sau anvelope gratuite sau facilităţi la achiziţionarea în leasing, etc.

                            Este adevărat că la unele maşini preţul a crescut, la Civic Sport cu vreo 300 de euro, dar la Civic Executive a scăzut cu vreo 200 de euro.
                            La Accord parcă au crescut puţin mai mult.

                            Din câte ştiu eu, se fac actualizări de preţuri lunar sau la 2-3 luni, datorită diferenţelor de schimb valutar la care s-au achiziţionat autovehiculele faţă de cele la care se vând.
                            CR-V RE6
                            JAZZ GD1 CVT

                            Ex: Civic FD1
                            Ex: RDX TB1

                            Ex - JAZZ GD1
                            Ex - ACCORD Type-R
                            Ex - DEL SOL EH6

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by kenjiro View Post
                              Nu cred ca japonezii iti dau un pret cand faci comanda si altul cand ajunge masina.Mie unul mi-e imposibil sa cred asa ceva.
                              Daca perioada de asteptare este mai mare de doua luni se poate scumpi sau ieftini, dupa caz, in functie de curs... si nu doar la Honda, asa procedeaza toti constructorii, eu am patit cu Opel.

                              Comment


                              • #75
                                As vrea sa rog un moderator sa mute posturile astea (inclusiv al meu) pe topicul unde s-a discutat de preturi, marje, samd. Asa cum a spus Maruta, subiectul acestui topic este cu totul altul.

                                Tot OT: e treaba fiecaruia ce pret cere pe marfa lui si e treaba cumparatorului daca e dispus sau nu sa plateasca acel pret. Restul sunt vorbe.
                                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                                Comment

                                Working...
                                X