Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nomercu, ce legatura au termopanele de la magazinul din colt cu serviciile COMPLETE oferite de un dealer auto?
    Hai sa-ti propun eu o logica...
    Vine un dealer X si-si face o baraca in care isi expune marfa.
    Trec anii, dealerul vinde ceva, dar nu cine stie ce, ca lumea stramba din nas la baraca aia si la service-ul cu 2 cricuri si 3 Gigei zoiosi.
    Pe urma vine un importator oficial care ii impune standarde costisitoare.
    Dealerul se imprumuta pt a satisface noul standard, ca doar nu e tampit sa-si vanda si chilotii de pe el ca sa faca rost de bani gramada, ca de-aia avem banci, sa ne imprumutam ca sa facem afaceri.
    Dealerul face intreg complexul, cu servicii si utilaje de prima mana (showroom civilizat si atragator, oameni cat de cat ok la vanzari, oameni mai multi pe service, servicii mai multe, un service civilizat, dotat, si cu spatiu mai mare, implicit cu un cost de intretinere mult mai mare - toate asta costa, deloc putin).
    Pe urma incep sa vina clientii, printre care anumit oameni care spun asa: "aaa, misto la voi, ce masini aveti, imi dati si mie discount de 2000 E cat imi da la Reno? Aa, nu? Sunteti niste nesimtiti!"
    Tu, Nomercu, daca ai fi investitorul in toata povestea asta, cam ce decizii ai lua? "Dati, fratilor, drumul la reduceri, ca vad eu ce vand din casa ca sa platesc investitia"? De vorbit, putem sa vorbim cate vorbe vreti, dar daca ne asezam putin la masa si creionam sistemul, o sa vedem si de ce nu e chiar atat de usor pentru dealeri.
    In momentul in care vedeti la teveu si prin ziare reclame cu reduceri, vedeti o campanie a importatorului pentru stimularea vanzarilor pt care s-au alocat niste bani separat, nu vedeti dealerii adunandu-se la o intrunire ad-hoc si luand decizia de a da si ei ceva, cu unii care vor si unii care nu prea vor. Orice alta reducere obtinuta la dealer este efortul lui 100% si poate ca nu va fi singura reducere pe luna aia, astfel incat se vor aduna si vor reprezenta un venit in minus si, foarte posibil, o investitie sau un om in minus, ceea ce se va duce ca impact tot catre client.
    Fiecare bun are flexibilitatea lui la negoceri de pret, nu poti compara, spre exemplu, masinile cu hainele la discounturi procentuale, in cazul celor din urma existand marje de 90% sau mai mult in mod curent.

    Si hai sa va mai spun un secret legat de toata nebunia asta cu discounturi si oferte la masini, care s-a si oprit intre timp din cate vad. Poate nu stiati, dar majoritatea sunt modele cumparate anii trecuti pe stoc, la un anumit curs. Acum, cursul e cu 20-30% mai mare fata de cum era atunci. Rezulta ca importatorii nu au facut decat sa renunte la acest avantaj de curs, pastrand in continuare marja reala intacta. Rezultatul: lumea a fost aburita cu succes ca dealerii fac reduceri substantiale, prin urmare a aparut aceasta idee cu "ai dracu, uite ce marje nesimtite au" iar dealerii vor suferi de pe urma lor cand li se vor termina stocurile vechi si nu vor mai da reduceri la fel de mari. Adica, pentru a scapa rapid de stocuri, si-au facut un rau teoretic pe termen lung, bazandu-se, insa, pe faptul ca lumea are oricum memorie scurta si oamenii vor avea din nou pofta de cumparat dupa ce toata harababura asta intitulata sugestiv 'criza' va trece.

    Comment


    • #32
      Tocmai asta e problema, BogdanRR. Foarte multi nu ia in calcul toate variabilele si sunt orbiti de reclamele imense "REDUCERE, AVANTAJ CLIENT, etc". Si sa fim seriosi...Cati stau acasa si se gandesc: "vere, masina asta e din 2007, nu e 2009. Cat era cursul atunci si cat e acum. Care e cresterea cursului. Oare de ce nu s-a dat atunci?" Era prea scumpa!!! De ce scade pretul acum??? Scade doar pt cumparator, pt dealer...nu prea. Am facut calculul aprox la cat am dat eu pe masina mea. La cursul de anul trecut ~19800 (fara taxa Razgandeanu). Daca o pun si pe aia...mai bine nu mai calculez
      My cars:
      2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
      ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

      Comment


      • #33
        "Dati, fratilor, drumul la reduceri, ca vad eu ce vand din casa ca sa platesc investitia"?
        Fratilor, dati drumul la reduceri ca sa imi cresc notorietatea, sa creasca numarul de masini vandute si implicit de masini in service, la revizii, de unde imi trag grosul.
        2.0i 2005

        Comment


        • #34
          Dio, ca dealer nu poti sa dai drumu` la reduceri precum umpli cada de apa, cu scopul unei bai relaxante. E putin mai complex procesul.

          De obicei un dealer incearca sa-si motiveze clientii sau potentialii clienti prin alte forme decat scaderea pretului unui autoturism. Depinde acum la ce pret te astepti, ca si client, sau la ce reducere.

          Una peste alta, eu zic ca pretul actual al autoturismelor Honda reflecta realitatea, in contextul "crizei financiare". Sa spunem ca se mai poate umbla putin la pret, dar poate fi un discount pe termen scurt/mediu... 2-3 ani, prin servicii oferite.

          Nu stiu daca exista un dealer in tara, Honda sau orice alta marca, care sa ofere reduceri de mii de euro, de la el strigare. Iti zic eu ca n-are cum, decat daca e sinucigas. Ofertele sunt facute de importator/producator si sunt sustinute de catre dealer cu o alta gama de oferte locale, dupa priceperea fiecaruia in marketing.

          E normal sa existe pareri diferite, dealer-client, ca doar e comert, dar in acelasi timp nu negociem un kg de cartofi.

          Crezi ca sudul tarii are clienti dificili? hai in nord sa vezi cum e. Paranoia si scepticismul sunt la ele acasa. "dar de ce e asta asa scumpa?" " da` asta de ce s-a ieftinit, nu e noua, are ceva defecte". Sunt oameni cu care nu o scoti la capat in niciun fel. "Clientul nostru, stapanul nostru" e perceputa la fel cum am perceput noi democratia, cand am auzit de ea prima data, dupa 89. Aici vorbim de un cerc vicios, si spunea cineva ceva de genu "concesii si intelegere de ambele parti, sa avem toti de castigat, atat dealerii cat si clientii".

          Eu cred ca la dealerii HONDA exista intelegere cat si concesii, de ambele parti. Ca ne place noua sa ne spunem of-ul pentru a fi ascultati, ca ne numim dealer sau client, asta e altceva, de aia avem forum, nu? Inclusiv forumul asta s-a deschis in ideea de a ajuta ambele parti implicate, nu doar clientul sau dealerul. E un 50-50, nu? sau asa ar trebui sa fie normal.

          Sanatate.
          sigpic
          Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

          Comment


          • #35
            Da, evident ca e complex procesul, si daca privesti in particular situatia, e clar ca lumina zilei. Insa clientul nefamiliarizat cu Honda compara in primul rand pretul, si pe urma dotarile, service-urile, si calitatea overall a produsului pe care da banii.

            Aici ar trebui lucrat, pentru noi este evident care e cea mai buna alegere, doar avem cu totii Honde, insa un client oarecare, in cautarea unei masini in primul rand vede pretul, timpul de livrare, etc. Ii este foarte greu sa discearna alte de detalii si nici nu prea are timp, fiind inundat de oferte, de modele, de reclame, etc.

            Pana la urma unui client oarecare nu-i pasa de dificultati, nu-i pasa de cursul de schimb fluctuant pe care il are yen-ul, nu-i pasa ca transportul costa de X ori mai mult la un Accord decat la un Mondeo. II pasa de banutul din buzunar... Si ii pasa de cum se uita vecinii la el cand coboara din Hyundai-ul ala

            E drept, in ultima vreme imaginea Honda a avut un boost semnificativ, dar in continuare am impresia ca se vand prea repede masinile, la prea putini kilometri.
            2.0i 2005

            Comment


            • #36
              Stiu ca aveau dealerii la un moment dat o oferta geniala la jazz pe langa discount, intretinere gratuita 3 ani de zile, revizii, placute schimbate (chiar daca in cei 3 ani nu se uzeaza) etc. Era clar cea mai buna alegere la clasa mica daca aveai aprox 1500-2000 euro in plus merita cu varf si indesat desi trebuie sa recunosc ca la dealerul honda am fost printre ultimii stiind pretul marisor al jazzului. Dupa ce am stat in masina si am vazut dotarile si spatiul acelui jazz am regretat ca am pierdut vremea cu toti ceilalti dealeri de alte marci (masina era ptr o prietena).
              http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

              Comment


              • #37
                Originally posted by BogdanRR View Post
                ...Si hai sa va mai spun un secret legat de toata nebunia asta cu discounturi si oferte la masini, care s-a si oprit intre timp din cate vad. Poate nu stiati, dar majoritatea sunt modele cumparate anii trecuti pe stoc, la un anumit curs. Acum, cursul e cu 20-30% mai mare fata de cum era atunci. Rezulta ca importatorii nu au facut decat sa renunte la acest avantaj de curs, pastrand in continuare marja reala intacta. Rezultatul: lumea a fost aburita cu succes ca dealerii fac reduceri substantiale, prin urmare a aparut aceasta idee cu "ai dracu, uite ce marje nesimtite au" iar dealerii vor suferi de pe urma lor cand li se vor termina stocurile vechi si nu vor mai da reduceri la fel de mari. Adica, pentru a scapa rapid de stocuri, si-au facut un rau teoretic pe termen lung, bazandu-se, insa, pe faptul ca lumea are oricum memorie scurta si oamenii vor avea din nou pofta de cumparat dupa ce toata harababura asta intitulata sugestiv 'criza' va trece.
                Foarte bine punctat !
                In cazul meu, valoarea in lei, achitata la data achizitiei, este mai mica cu cca 4000 ron decat pretul actual (in Euro, masina s-a ieftinit cu 2000 si ceva ).
                Diferenta e si mai mare la cei care au facut achizitia la minimul cursului de schimb euro/ron din ultimii ani (undeva la 3,2 - 3,3 ron / euro).

                D'aia revin la "fixu' " meu: ABUREALA TIPIC ROMANEASCA se manifesta oriunde si oricand in limitele granitelor acestei tari binecuvantata si , totodata, "binecuvantata" .
                http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=5516
                Cine are Honda... ARE ! Cine n'are da'si doreste... VA AVEA !

                Comment


                • #38
                  Eu nu prea inteleg sensul topicului. Ce ne ............... grija cat castiga dealerii ? Lucrurile sunt simple: au investit si asteapta sa recupereze banii si sa aiba si profit. Nimeni nu forteaza pe nimeni sa cumpere masina de la un dealer sau altul. Suntem liberi sa cumparam de unde vrem, inclusiv din alte tari. Alegerea e a noastra. Topicul asta este in ideea ca ne ................ grija de businessul altora . Parerea mea!
                  I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                  My cars:

                  '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                  '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                  '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                  '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                  EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                  EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                  EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                  EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                  EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                  EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by BogdanRR View Post
                    Nomercu, ce legatura au termopanele de la magazinul din colt cu serviciile COMPLETE oferite de un dealer auto?
                    Hai sa-ti propun eu o logica...
                    Vine un dealer X si-si face o baraca in care isi expune marfa.
                    Trec anii, dealerul vinde ceva, dar nu cine stie ce, ca lumea stramba din nas la baraca aia si la service-ul cu 2 cricuri si 3 Gigei zoiosi.
                    Pe urma vine un importator oficial care ii impune standarde costisitoare.
                    Dealerul se imprumuta pt a satisface noul standard, ca doar nu e tampit sa-si vanda si chilotii de pe el ca sa faca rost de bani gramada, ca de-aia avem banci, sa ne imprumutam ca sa facem afaceri.
                    Dealerul face intreg complexul, cu servicii si utilaje de prima mana (showroom civilizat si atragator, oameni cat de cat ok la vanzari, oameni mai multi pe service, servicii mai multe, un service civilizat, dotat, si cu spatiu mai mare, implicit cu un cost de intretinere mult mai mare - toate asta costa, deloc putin).
                    Pe urma incep sa vina clientii, printre care anumit oameni care spun asa: "aaa, misto la voi, ce masini aveti, imi dati si mie discount de 2000 E cat imi da la Reno? Aa, nu? Sunteti niste nesimtiti!"
                    Tu, Nomercu, daca ai fi investitorul in toata povestea asta, cam ce decizii ai lua? "Dati, fratilor, drumul la reduceri, ca vad eu ce vand din casa ca sa platesc investitia"? De vorbit, putem sa vorbim cate vorbe vreti, dar daca ne asezam putin la masa si creionam sistemul, o sa vedem si de ce nu e chiar atat de usor pentru dealeri.
                    In momentul in care vedeti la teveu si prin ziare reclame cu reduceri, vedeti o campanie a importatorului pentru stimularea vanzarilor pt care s-au alocat niste bani separat, nu vedeti dealerii adunandu-se la o intrunire ad-hoc si luand decizia de a da si ei ceva, cu unii care vor si unii care nu prea vor. Orice alta reducere obtinuta la dealer este efortul lui 100% si poate ca nu va fi singura reducere pe luna aia, astfel incat se vor aduna si vor reprezenta un venit in minus si, foarte posibil, o investitie sau un om in minus, ceea ce se va duce ca impact tot catre client.
                    Fiecare bun are flexibilitatea lui la negoceri de pret, nu poti compara, spre exemplu, masinile cu hainele la discounturi procentuale, in cazul celor din urma existand marje de 90% sau mai mult in mod curent.

                    Si hai sa va mai spun un secret legat de toata nebunia asta cu discounturi si oferte la masini, care s-a si oprit intre timp din cate vad. Poate nu stiati, dar majoritatea sunt modele cumparate anii trecuti pe stoc, la un anumit curs. Acum, cursul e cu 20-30% mai mare fata de cum era atunci. Rezulta ca importatorii nu au facut decat sa renunte la acest avantaj de curs, pastrand in continuare marja reala intacta. Rezultatul: lumea a fost aburita cu succes ca dealerii fac reduceri substantiale, prin urmare a aparut aceasta idee cu "ai dracu, uite ce marje nesimtite au" iar dealerii vor suferi de pe urma lor cand li se vor termina stocurile vechi si nu vor mai da reduceri la fel de mari. Adica, pentru a scapa rapid de stocuri, si-au facut un rau teoretic pe termen lung, bazandu-se, insa, pe faptul ca lumea are oricum memorie scurta si oamenii vor avea din nou pofta de cumparat dupa ce toata harababura asta intitulata sugestiv 'criza' va trece.

                    sustin si eu tot ce spui aici!numai cine nu a facut o afacere serioasa in viatza lui nu stie ce este o asemenea investitzie!

                    spre ex,dealerul TOYOTA de la iasi imi spunea ca este pregatit pt perioada care va urma si ca din pct lui de vedere nesimtitii si cei ramasi fara bani pot sa se duca in alta parte sa isi faca reviziile.dupa ce vor strica nepriceputii tot ei vor repara!acestia din urma il vor incurca mai tare decat sa ii aduca profit!
                    si daca treaba nu va misca, este pregatit sa conserve afacerea pt 1an!!!!poate trai!so,cand auzi o asemenea explicatzie nu devii jenibil cand compari litru de mobil 1???si il puricesti pe acesta pt 50 ron adaos la bidonul de 4l???

                    nu sunt de acord cu politica lui HTR fata de dealer cand nu-l lasa sa aduca piese aftermarket pt HONDA......aici e problema!eu ies din garantie si tot acolo as vrea service.dar sistemul de franare OEM la CL7 e degeaba si costa 2900RON.un pret decent si upgrade la sistemul de franare m-ar costa doar 1600ron....eu trebuie sa-l caut insa singur.dealerul meu nu are voie!!!!si nu cer garantie ca la cel original,da?
                    ex CL7 AT 2006
                    CN1 Sport 2005
                    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                    Comment


                    • #40
                      Razvan dar cand acelasi sistem de franare OEM costa 20 de milioane si datorita politicii HTR el ajunge la dealer cu 2900 unde e problema ? Suntem noii romanii mai fraieri ? Bine teoretic vorbind am dat sume orientative eu am vazut pe pielea mea la placutele de frana si cum orice ban ptr mine e muncit normal ca din perspectiva mea, a clientului, lucrurile nu mi se par integral okay. Adica plateste tu mai mult ca eu trebuie sa imi recuperez investitia si iti dau ACELEASI PLACUTE DE FRANA la un pret cu 40% mai mare. Si aici nu cred ca mai este vorba de recuperat investitia ptr ca baietii de la ASKO nu aveau nici o vina si chiar mi-au spus ca pot veni cu placutele mele stiind pretul lor imens insa fiind legati de maini... nu stiu ce a investit HTR in Romania in afara de niste reguli stricte (care pot fi binevenite la noi) si poate niste stocuri cu plata la 120 de zile care in 2008 se epuizau rapid (chiar nu am nici cea mai mica idee cine face stocurile la noi in tara)... comparand cu dealerii care au bagat bani seriosi in afacere.
                      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

                      Comment


                      • #41
                        Gabi, rostul topicului e ca sa clarifice o treaba pentru cei care au ceva de spus in necunostinta de cauza, sa clarifice nitel cum e treaba pentru Honda vs alte marci...

                        In plus nu se polueaza alte topicuri.
                        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Eu sustin ce zice KMR! Eu, clientul, de ce sa fiu interesat de investitia unui dealer sau altul? Am actiuni acolo? L-am pus eu sa-si aleaga linia asta de business? L-am pus eu sa-si aleaga HONDA ca masina de vanzare, cand este un importator atat de strict?
                          Eu vad problema foarte simplu:
                          - vreau o Honda? - ma duc frumusel si imi caut Honda potrivita pentru mine in bugetul pe care il am (ca este in tara ca este in afara, ca este un dealer sau este alt dealer, ca e unu care imi ofera un discount sau unul care nu imi ofera un discount; totul depinde de abilitatile mele de a obtine Honda potrivita mie in bugetul stabilit)
                          - vreau sa intretin Honda in anumiti parametri? - ma duc frumusel la serviceurile care imi ofera parametri doriti.... (ca e in Viena serviceul care ma satisface pe mine, ma duc acolo si imi rezolv problemele)

                          Ideea este ca - pe mine nu ma intereseaza si nu vreau sa inteleg de ce nu da x disount sau de ce ofera discount mai mic decat celalat. Ma jupoaie deja statul prin impozite si tot felul de taxe, ca sa imi mai pese si de firmele private!

                          Daca un dealer vrea sa isi recupereze investitia sau altceva, isi face calculele pe intelegerile pe care le are cu importatorul (stiindu-i politica si rigiditatea), nu pe intelegerile pe care le va face cu eventualii clienti.
                          Eu vad lucrurile ceva de genul: Clientii fac presiuni asupra dealerilor (nu eu trebuie sa inteleg problemele dealerilor ci dealerul sa inteleaga problemele mele), dealerii fac presiuni asupra importatorului (importatorul trebuie sa inteleaga problemele dealerului si problemele clientului) importatorul asupra producatorului.
                          "I would rather die of thirst than drink from the cup of mediocrity"
                          Civic Type-S, deep bronze B-64-ZUC- is no mediocrity
                          Kawasaki KLE500, albastru B-56-ETO
                          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/prafuit/Ea/

                          Comment


                          • #43
                            Iaca si raspunsul meu:

                            Unii clienti se intreaba de ce nu se dau discounturi la Honda de nspe mii de Euro ca la marca y.

                            Ca sa nu isi puna, toti cei interesati, intrebarea asta si ca sa nu avem n'spe topicuri pe aceeasi tema am decis sa avem un singur topic de discutie pe tema asta.

                            Acum, daca nu e cineva interesat de discutiile din el nu e obligat sa la citeasca.

                            In schimb ceilalti vor avea ocazia sa inteleaga ce se intampla "in spate" daca vor citi topicul asta de la capat.

                            Multi, printre care si BogdanRR au raspuns de zeci de ori la aceleasi intrebari pe care le gasim aici. Asa macar facem totul "organizat".

                            Cei pe care nu ii intereseaza ce e "in spate" dau dovada de inflexibilitate cand e vorba de ei... adica altii sa dea ce le cer de la ei si eu sa nu dau nimic inapoi.

                            Nu vin in apararea nimanui si nu caut scuze nimanui. Situatia este cea care este, dar macar asa poate fi mai clara pentru cumparatori.
                            Last edited by ticker; 27-10-09, 13:38.
                            '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Foarte corect, Ticker. Eu m-am plictisit de cat am explicat, sincer. Si nici nu tb sa fi lucrat musai in domeniul auto. Doar putina logica 'comerciala', nitel spirit analitic, un pic de pricepere in a te informa pe ditamai netul si totul vine de la sine. Parerea mea.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Prafuit View Post
                                Eu sustin ce zice KMR! Eu, clientul, de ce sa fiu interesat de investitia unui dealer sau altul? Am actiuni acolo? L-am pus eu sa-si aleaga linia asta de business? L-am pus eu sa-si aleaga HONDA ca masina de vanzare, cand este un importator atat de strict?
                                Eu vad problema foarte simplu:
                                - vreau o Honda? - ma duc frumusel si imi caut Honda potrivita pentru mine in bugetul pe care il am (ca este in tara ca este in afara, ca este un dealer sau este alt dealer, ca e unu care imi ofera un discount sau unul care nu imi ofera un discount; totul depinde de abilitatile mele de a obtine Honda potrivita mie in bugetul stabilit)
                                - vreau sa intretin Honda in anumiti parametri? - ma duc frumusel la serviceurile care imi ofera parametri doriti.... (ca e in Viena serviceul care ma satisface pe mine, ma duc acolo si imi rezolv problemele)

                                Ideea este ca - pe mine nu ma intereseaza si nu vreau sa inteleg de ce nu da x disount sau de ce ofera discount mai mic decat celalat. Ma jupoaie deja statul prin impozite si tot felul de taxe, ca sa imi mai pese si de firmele private!

                                Daca un dealer vrea sa isi recupereze investitia sau altceva, isi face calculele pe intelegerile pe care le are cu importatorul (stiindu-i politica si rigiditatea), nu pe intelegerile pe care le va face cu eventualii clienti.
                                Eu vad lucrurile ceva de genul: Clientii fac presiuni asupra dealerilor (nu eu trebuie sa inteleg problemele dealerilor ci dealerul sa inteleaga problemele mele), dealerii fac presiuni asupra importatorului (importatorul trebuie sa inteleaga problemele dealerului si problemele clientului) importatorul asupra producatorului.
                                @Prafuit: O singura questie iti zic: "Obrazul subtire cu cheltuiala se tine".
                                Sa fim seriosi...te-ai duce la Viena sa iti faci reviziile!!! E trasa de par rau de tot, dar da-mi voi sa te contrazic. Daca sediile Honda ar arata ca niste garaje, schrot-uri sau cine stie ce service de cartier, preturile ar fi pe masura si te-ai uita din poarta la ce au in curte si ai face cale intoarsa.
                                Vrei o Honda dar nu vrea sa iti dea discount de 7000...Du-te la BMW sau Mercedes ca aia dau. Din punctul asta de vedere si in situatie de criza, mi se par mai realiste preturile de la Honda decat cele de la alti producatori. Nu il intereseaza pe dealer ca tu nu ai bani. E vice-versa. Nici nu trebuie sa te intereseze cat a investit omul ala in sediu, service, masini,etc., dar, pe de alta parte, te atrage din strada look-ul sediului (curat, aranjat, etc).
                                Replica asta e chiar tare: "nu eu trebuie sa inteleg problemele dealerilor ci dealerul sa inteleaga problemele mele". De ce ar trebui sa il intereseze pe dealer ca ai tu rate la banca, ca nu ti-ai platit intretinerea pe ultimii 3 ani, ca nu ai decat 12000 in buzunar dar vrei Civic de 22000. Hai sa fim seriosi ca deja o dam in stropeala.
                                Si cum zicea si BogdanRR...e foarte simplu sa dai cu pietre si sa tipi ca vrei discount-uri. Este mai greu sa dai un google si sa incerci sa intelegi mecanismele de baza din spatele unei afaceri.
                                Nu am nici timp si nici chef sa ma apuc sa explic iar cam ce inseamna costurile cu productia, transportul si importul unei masini din UK in Ro sau de unde vrei tu...s-a mai discutat ceva pagini in urma si ai acolo mai multe detalii daca te intereseaza.
                                Edit: Sper sa nu ma intelegeti gresit ca as tine partea dealer-ului (deh...defect profesional). Nici pe departe, dar cand vad cat de inflexibili sunt cate unii, nu imi vine sa tac. De ce credeti ca voua vi se cuvine totul si sunt super indreptatiti sa aveti tot felul de facilitati? Acele facilitati (discount-uri, reduceri, cadouri) TOT BANI SUNT...banii dealerului
                                Last edited by BogdanHCT; 30-10-09, 11:16.
                                My cars:
                                2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                                ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                                Comment

                                Working...
                                X