Discutii despre marjele dealerilor, profituri si altele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by El_Hakim View Post
    ...Cumperi in EUR, afisezi EUR si vinzi in RON...
    Hop si eu ...
    Sa nu uitam ca la fel stateau lucrurile si cand se "intarea" leul...
    Si nu vreau sa iau apararea vanzatorului, in detrimentul clientului. Asta e blestemul acestei fluctuatii a cursului leu / valuta. Din punctul acesta de vedere, in Bulgaria e mai bine, leva fiind in acelasi raport, fix, cu moneda euro.
    E normal ca pretul sa fie afisat in Euro, pentru ca producatorul doreste sa fie platit in Euro. Putin ii pasa ca romanul e platit azi cu 1000 Euro, maine cu 800, poimaine cu 1200, etc (salariul fiind in ron, echivalat in acei euro functie de rata de schimb). Un ron slab in raport cu euro aduce, evident, castiguri suplimentare (in ron) dealerului. Totusi, un ron mult prea slab descurajeaza potentialii clienti (care au de achitat mai multi ron, deci mai multe salarii pentru acel produs).
    Concluzia: dealerul nu se poate bucura prea mult de devalorizarea leului. Daca propria sa dezvoltarea se bugeteaza in euro, devalorizarea leului devine, paradoxal, o mare frana...
    http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=5516
    Cine are Honda... ARE ! Cine n'are da'si doreste... VA AVEA !

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quicker View Post
      Cat despre preturile de criza, cel putin in .ro, sunt cam aceleasi precum inainte: vezi valoarea euro anul trecut si anul asta si de multe ori ai sa te crucesti observand ca reducerea de 10-15% la un apartament e defapt un plus de 5%, daca iei in calcul schimbul valutar, euro crescand cu aprox 20-22%. E matematica simpla pe care multi nu o fac, pentru ca ne-am invatat sa raportam in euro, lucrurile pe care le cumparam tot in lei, si aici ne-o mai trage criza inca o tura.

      te inseli, acelasi lucru il explic celor din jur de anul trecut si mai nimeni nu-l intelege
      Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
      ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

      Comment


      • #18
        totul tine de cerere si oferta.
        mie honda mi se pare un brand care ar trebui sa aiba coloana vertebrala.
        cu alte cuvinte fara negocieri de genul mai las 200 eur , mai dau o alarma si 2 covorase.
        despre asko stiu ca sunt scumpi (service) dar macar am incredere ca masina este in regula, asa ca nu vad de ce sa schimb servicele.masina mea nu e luata din bucuresti , si nu am fost decat de 2 ori la asko dar totul mi se pare impecabil INCA.
        nu as vrea sa ma duc la un service unde "gigel" a uitat sa imi puna suruburile la bara care tine roata stanga spate si m-am trezit ca era sa intru in sant(lucru patit concurenta - a se intelege H yundai)
        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/alinp/civic/
        civic sedan 08

        Comment


        • #19
          Originally posted by tokyodream View Post
          te inseli, acelasi lucru il explic celor din jur de anul trecut si mai nimeni nu-l intelege

          tokyodream, daca totul s-ar intampla in euro (salar in euro, rate in euro, cumparatiri in euro) m-as insela sigur, pentru ca n-am depinde de schimbul financiar, dar cum totul se afiseaza in euro si se plateste in lei la cursul zilei... trebuie, la un moment dat, sa trecem pe la schimbul valutar, nu? Si acolo, din cate stiu eu, mai mult pierd decat castig.

          O singura perioada lumea a profitat de fluctuatia leului, in toamna lui 2004 euro avea inaltime astronomice, precum in momentul asta. Ca si contact direct cu unii clienti pe care ii aveam la fostul loc de munca, am incercat sa-i sfatuiesc pe toti sa-si faca rate in euro, nu in lei, fiind dobanda mai mica si aproape sigur ca euro o sa cada. Si a cazut, astfel toata lumea a avut de castigat. Clientii au avut reduceri de 15-20% la rata, pentru ca plateau euro, pe care dadeau mai putini bani decat inainte, si eu m-am ales cu satisfactia de a ajuta un om cu un sfat util. Era vorba de rate fixe in euro, pentru ca rahaturile variabile te duc la sapa de lemn, daca nu esti atent.
          sigpic
          Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

          Comment


          • #20
            Cred ca ai vrut sa spui direct de la producator.

            ASKO este un dealer si un service de exceptie (mai noi si vopsitoria vad ca functioneaza la aceiasi parametri calitativi), a carui functionare din pacate necesita niste cheltuieli destul de mari.

            Eu nu stiu insa cam ce presiuni ar putea exercita un dealer important, asa cum este Asko, pe importator. Cat poate influenta pretul stabilit de Honda Trading, cantitatile, si alte detalii de acest gen.
            2.0i 2005

            Comment


            • #21
              Hmmm....nu stiu ce sa zic. Stiti cum e, vreau sa cred, dar...
              Am luat masina din service ieri, dupa inlocuire scut (lovit de un capac de canal) si revopsit bara spate/aripa/usa spate/prag. A iesit bine, dar increderea mea e un pic zdruncinata.
              Pragul l-am revopsit acum fiindca ultima data cand am fost in primavara la Asko cu pragul lovit mi l-au vopsit si s-a cojit pur si simplu vopseaua acum, la spalat.
              Mai departe, Ionut (care mi-a bagat masina in service) e in concediu. Ca urmare, masina era gata de marti (data acceptului de la Omniasig) dar joi dupa-amiaza a trebuit sa sun eu ca sa aflu ca masina e gata.

              E un service bun, dar totul trebuie privit in contextul romanesc.
              2009 Accord 2,4 Exec A/T Crystal Black Pearl

              Comment


              • #22
                mie honda mi se pare un brand care ar trebui sa aiba coloana vertebrala.
                cu alte cuvinte fara negocieri de genul mai las 200 eur , mai dau o alarma si 2 covorase.
                Adica cum, esti comerciant dar nu esti flexibil? Totul se negociaza pe lumea asta. Si BTW, o alarma si covorase inseamna cam 10 milioane Daca pe tine te dau afara din casa, iti dau contu' sa mi-i virezi mie.
                2.0i 2005

                Comment


                • #23
                  Originally posted by dio View Post
                  Adica cum, esti comerciant dar nu esti flexibil? Totul se negociaza pe lumea asta. Si BTW, o alarma si covorase inseamna cam 10 milioane Daca pe tine te dau afara din casa, iti dau contu' sa mi-i virezi mie.
                  cand masina costa 19000 eur nu cred ca te mai uiti la 200 eur.
                  http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/alinp/civic/
                  civic sedan 08

                  Comment


                  • #24
                    Ba se uită şi la 200 de euro. Dealerii nu câştigă prea mult din vânzări, ei câştigă mai mult din service.

                    Cineva îmi spunea că un dealer Opel câştiga în medie la vânzarea unei maşini cca. 1000 de euro. Că nu se justifică acum cum pot să aibă asemenea reduceri (ştiu, e criză) de mii de euro şi înainte nu obţineai un discount decât dacă luai o flotă...asta-i parte a 2-a...
                    Last edited by maruta; 13-10-09, 09:23.
                    CR-V RE6
                    JAZZ GD1 CVT

                    Ex: Civic FD1
                    Ex: RDX TB1

                    Ex - JAZZ GD1
                    Ex - ACCORD Type-R
                    Ex - DEL SOL EH6

                    Comment


                    • #25
                      Offtopic: Maruta, acel cineva cu Opel te-a mintit. Poate la ofertele super speciale sa castige ei 1000 E pe masina. Marjele la Opel ajungeau acum 2-3 ani si la 30%. Cand lucram la Skoda si veneau la mine cu oferte de 15-20% discount, n-aveam ce sa fac cu maximum 3-4% cat puteam sa dau eu (din 6-7% cat era o medie de marja). Deci, nu e chiar asa. Showroomurile si service-urile s-au ridicat si ele cu niste eforturi si tb sa intelegem asta. Nu poti investi milioane de euro si vinde masinile cu o marja de abia iti poti plati femeia de serviciu (exagerez putin, dar intelegeti voi).
                      Fiti voi linistiti, ca nici Mercedes care da discounturi si de 10.000 E nu le vand pe degeaba. In cazul masinilor de lux, marjele pot sari la peste 40%! Din punct de vedere al preturilor, sunt absolut nejustificate in raport cu ce ofera, insa politica de preturi este alta la marcile de lux, prin prisma faptului ca tb mentinuta o valoare reziduala buna pentru a se mentine in clasa de lux si la SH...pana la urma, vorbim de imaginea de lux, care trebuie sa se vanda scump.

                      Va rog frumos, hai sa nu mai poluam topicul lui Asko cu discutii despre marje. Se poate face un topic separat de la raspunsul lui Asko incoace?

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by alinp View Post
                        cand masina costa 19000 eur nu cred ca te mai uiti la 200 eur.
                        Eu iti garantez ca se uita din ambele directii: vanzatorul si cumparatorul. Daca ai un buget limitat, fiecare 50-100€ in plus sunt motive de ingrijorare ca nu iti mai raman bani pt celelalte. Totusi, 19000€ nu ii gasesti in sant si nici nu cresc in copaci.
                        My cars:
                        2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                        ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                        Comment


                        • #27
                          @alinp, cred ca pentru dintre noi atunci cand ne luam o masina noua, pornim de la un buget. Dupa ce studiem piata mai bine, vrem mai mult, si mai mult, si mai mult, si uite asa de la bugetul initial de 15-16 mii de euro ajungem sa ne uitam la masini de 18-19 sau chiar 20 de mii. Sa spunem ca o marja de 1-2 mii de euro ne permitem peste bugetul initial, dar daca mai ai nev de 500-1000 de euro?

                          Da, te uiti la cei 200 de euro atata timp cat mai pierzi inca 300-400 prin transferul bancar si schimbul valutar.
                          Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                          Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                          1000 Locuri de vizitat in Romania

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by alexmohora View Post
                            În legătură cu filtrul KN să-mi zică şi mie cineva de unde se poate lua din România cu garanţia că e cel original - adică de la un magazin respectabil de piese auto. Eu unul nu am reuşit să găsesc pentru Accord.
                            Eu am luat de la Augsburg. A costat 208 RON iar kit-ul de curatire 54 (sau 45, nu mai stiu exact).

                            De curand am facut revizia la 60.000 Km. Totul a decurs super ok, ca de obicei. Evident, mai putin cand am vazut factura

                            Am avut de la mine: ulei motor, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, placute de frana. Pe total au costat 1050 RON.

                            In service am platit uleiul pentru cutia de viteze si manopera. Factura fiind 850 RON. Mult prea mult din punctul meu de vedere pentru niste ulei si 2 ore de manopera (cele reale).

                            Cineva zicea ca a platit aproape 100 RON pentru verificarea franelor. La mine a costat aproape 100 sa vada ca sunt duse placutele, aproape 100 schimbatul pe fata si la fel pe spate. Pe total cam 300 RON pentru 45 de minute cat a durat schimbarea....
                            Accord 2.0 LS

                            Comment


                            • #29
                              Cred ca exact prezenta importatorului in tara este cea care limiteaza dealerii foarte mult! Eu am avut discutii la asko pe niste banale placute de frana la un 5d fata/spate cele de origine erau la ei undeva la 11-12 milioane iar eu le-am gasit TOT de origine pe la 6-7 sigilate cu made in UK etc. Masina luata din Germania 5d diesel executive + extra care NU se aduce in Romania a fost si este si acum mai ieftina (ca si comparatii de preturi la masinile noi) decat pretul cu care se vand ACUM PE CRIZA dieselurile 5d sport noi in Romania...
                              Problema sunt convins ca este la HTR si nu la dealeri care clar sunt prinsi la mijloc si au optiunile limitate.
                              Insa discutia cu discountul mai mic ptr servicii mai bune la un dealer cu dotari mai bune care a investit mai mult si poate din aceasta cauza nu ofera discount mai mare, fiind nevoit sa isi recupereze investitia etc, nu mi se pare o gandire corecta.
                              Tu nu o sa cumperi niciodata masina de spalat de la magazinul de pe colt chit ca si-a pus termopane si usa automata si are un baiat de service de cartier cand pretul la carrefour este cu 20% mai mic. Din pacate cam asta este situatia in Romania ca si comparatie cu tarile din vest... cel putin eu asa o vad si aici tot HTR consider ca are cea mai mare vina
                              Cred ca trebuie sa fie invers... tocmai ptr ca am venit aici cu o investitie serioasa si servicii premium avem si super oferte si va castigam garantat si ramaneti clientul nostru pe viata. Discutia este una foarte complicata insa din pacate totul se reduce la un singur lucru... tara mioritica Romania.

                              l8edit: acum am verificat iar pretul la 5d diesel sport... daca cel de la asko de pe site este corect inseamna ca este un pret senzational de bun!!! (insa am mari retineri cu corectitudinea pretului de pe site)
                              Last edited by Nomercu; 15-10-09, 09:03.
                              http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Nomercu View Post
                                daca cel de la asko de pe site este corect inseamna ca este un pret senzational de bun!!! (insa am mari retineri cu corectitudinea pretului de pe site)
                                Acela este pretul. SI da, la civic sunt niste preturi incredibil de bune zilele astea.
                                '08 Civic Sedan 1.8 M/T New Red Pearl

                                Comment

                                Working...
                                X