miek2005: '19 Honda Civic Type R GT, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by mike2005 View Post
    Ma intreb care e utilitatea practica a acestui senzor in maner? Daca am o mana libera sa deschid manerul, o am si sa apas un buton la telecomanda.
    Mie chiar mi se pare comod, "cheia" e prin buzunar, n-o folosesc aproape niciodata. Cand deschid, fie trag normal de maner (si se deschide aproape instantaneu), fie deschid hatchul direct. Cand inchid apas butonul de pe maner / de la portbagaj. Singura situatie in care telecomanda e utila e cand vreau sa deschid geamurile si trapa, dupa ce a stat in soare :-).

    Comment


    • #62
      Originally posted by mike2005 View Post



      Confirm, Type R nu are senzori la manerele usilor din spate.
      S-a intaplat acum 1 an si nu mai tin minte conditiile exacte. Stiu doar ca m-am departat vreo 10 metri, m-am intors sa verific si s-a deschis portiera spate(o folosisem inainte de a incuia masina). Poate am atins si manerul fata inainte de asta? Nu mai stiu...
      Cel mai probabil masina nu era incuiata. Pentru ca nu este suficient sa atingi manerul, ci trebuie sa bagi mana in spatele lui, actiune pe care nu o poti face din neatentie / greseala. Oricum, eu nu am simtit niciodata nevoia sa verific usile, se aude clar cand se incuie toata masina.

      Originally posted by mike2005 View Post

      Ma intreb care e utilitatea practica a acestui senzor in maner? Daca am o mana libera sa deschid manerul, o am si sa apas un buton la telecomanda.
      Lucrez in informatica si totusi cred cu tarie ca se foloseste abuziv. Se prefera factorul "cool" in dauna practicalitatii/simplitatii. Nu mai poti sa faci nici cele mai simple lucruri fara un "app".
      Este o optiune care tine de comfort. Nu mai trebuie sa stai cu grija sa ai cheia la indemana, la mine fie este in gentuta anterior amintita, fie este in geaca, care nici ea nu sta pe mine cand conduc (ci in spate / portbagaj). Nu trebuie sa ma mai caut prin buzunare dupa cheie sau s-o tin in buzunarul pantalonilor (eu de exemplu, urasc sa am orice in buzunarele pantalonilor) ca sa nu o las in geaca si sa ma trezesc cand vreau sa pornesc masina ca nu am cu ce.
      Avantaje practice:
      - nu iti poti incuia cheia in masina din greseala;
      - nu trebuie sa stai tot timpul cu cheia in mana (incui / descui masina direct de pe masina);
      - avantaj de Covid: cand vii la masina cu cumparaturile, nu trebuie sa pui automat mana pe cheie - eu am folosit manusi cand am fost la cumparaturi, manusi pe care le-am dat jos mereu dupa ce am pus toate cele in portbagaj. In felul asta nu sunt nevoit sa pun mana "murdara" in mod repetat pe cheie (mana pe care o folosesc ulterior pe volan, alte suprafete uzuale din masina si apoi, din neatentie, o pot duce la nas / gura).

      Originally posted by mike2005 View Post

      Amuzant e ca de cativa ani, cand ma interesez de vreo masina la reprezentanta, primul lucru de care imi vorbeste agentul de vanzari este - ati banuit - "tech". Ma controlez sa nu izbucnesc in ras si incerc sa-i explic politicos ca sunt interesat de prestatiile dinamice ale masinii. Le explic ca lucrez in industria IT si sunt satul pana peste cap la ce vad zilnic, plus ca inteleg lucrurile in profunzime cu bune/limitari/rateuri. De asemenea situatie am avut parte inclusiv cand m-am interesat de masini precum Bmw M2 , Porsche 718 Cayman - masini care aveau lucruri mult mai interesante de "spus" decat "tech".

      Inclusiv la livrarea CTR-ului, la asa-zisul demo agentul era super stresat ca nu mergea conexiunea tel Android la unitatea masinii. Pfff...i-am spus sa treaca peste. Relevant nu?

      Merci de pont, o idee practica


      Depasisem sigur acest interval. Asta ar explica partial.
      Piata in EU cere gadgets, deci asta se ofera. Nici eu nu sunt fan gadgets insa unele chiar iti fac viata mai usoara / comoda.
      Treaba cu cheia + telefon nu fac nimic la mine, tinute in mana una peste alta, masina se incuie / descuie cum trebuie.

      Comment


      • #63
        Originally posted by marvin42 View Post

        Mie chiar mi se pare comod, "cheia" e prin buzunar, n-o folosesc aproape niciodata. Cand deschid, fie trag normal de maner (si se deschide aproape instantaneu), fie deschid hatchul direct. Cand inchid apas butonul de pe maner / de la portbagaj. Singura situatie in care telecomanda e utila e cand vreau sa deschid geamurile si trapa, dupa ce a stat in soare :-).
        Originally posted by closchkutza View Post
        Cel mai probabil masina nu era incuiata. Pentru ca nu este suficient sa atingi manerul, ci trebuie sa bagi mana in spatele lui, actiune pe care nu o poti face din neatentie / greseala. Oricum, eu nu am simtit niciodata nevoia sa verific usile, se aude clar cand se incuie toata masina.


        Este o optiune care tine de comfort. Nu mai trebuie sa stai cu grija sa ai cheia la indemana, la mine fie este in gentuta anterior amintita, fie este in geaca, care nici ea nu sta pe mine cand conduc (ci in spate / portbagaj). Nu trebuie sa ma mai caut prin buzunare dupa cheie sau s-o tin in buzunarul pantalonilor (eu de exemplu, urasc sa am orice in buzunarele pantalonilor) ca sa nu o las in geaca si sa ma trezesc cand vreau sa pornesc masina ca nu am cu ce.
        Avantaje practice:
        - nu iti poti incuia cheia in masina din greseala;
        - nu trebuie sa stai tot timpul cu cheia in mana (incui / descui masina direct de pe masina);
        - avantaj de Covid: cand vii la masina cu cumparaturile, nu trebuie sa pui automat mana pe cheie - eu am folosit manusi cand am fost la cumparaturi, manusi pe care le-am dat jos mereu dupa ce am pus toate cele in portbagaj. In felul asta nu sunt nevoit sa pun mana "murdara" in mod repetat pe cheie (mana pe care o folosesc ulterior pe volan, alte suprafete uzuale din masina si apoi, din neatentie, o pot duce la nas / gura).


        Piata in EU cere gadgets, deci asta se ofera. Nici eu nu sunt fan gadgets insa unele chiar iti fac viata mai usoara / comoda.
        Treaba cu cheia + telefon nu fac nimic la mine, tinute in mana una peste alta, masina se incuie / descuie cum trebuie.
        Sunt de acord cu avantajele. Tin minte ca la Bmw nu se incuia niciodata usa daca ramanea cheia in masina.

        Pe de alta parte eu vad dezavantajele urmatoare:
        - descui usa si trebaluiesc pe langa masina, ma departez (cu telecomanda) cca 1m de spatele masinii pac s-a incuiat. Sau cand o spal in zona usilor din fata si am tel in buzunar inchis/deschis intr-o veselie
        - ma apropii de masina, oricine poate deschide portiera sa dea cu jula; asta mi se pare chiar periculos
        - fiabilitatea - era cineva pe forumul Bmw caruia ii intrase apa la integratul dintr-un astfel de maner inteligent. Urmarea: se descuia masina random. Factura 3-400 euro piesa + manopera.

        Am apreciat faptul ca Bmw pe care l-am avut nu venea in standard cu asa ceva. Un potential risc de care n-am nevoie. In ciuda extra comfortului oferit la care faceti referire.
        Nu mai spun ca Bmw a venit de noua cu modulul electronic spate defect(un releu) si am gasit-o descuiata in parcare cu portbagajul ridicat. Cand releul/modulul au cedat complet nu se mai deschidea nici portbagajul(era de ala cu deschidere automata entzy-schmentzy). A trebuit la reprezentanta Bmw sa intre pe burta din masina in portbagaj pentru a-l deschide. Era vara si se stricau cumparaturile.

        Vorbind de automatizari, frana de mana electrica. Sa vedeti ce fun e cand se descarca bateria( Au patit parintii cu Laguna 3) greu s-o deblochezi. Plus ca la CTR nu e recomandat sa o tractezi pe rotile din fata in sens invers datorita diferentialului.

        La fel sa nu aud de scaune elctrice. Zic merci ca inca am gasit mecanice pe CTR.

        Comment


        • #64
          Originally posted by mike2005 View Post




          Pe de alta parte eu vad dezavantajele urmatoare:
          - descui usa si trebaluiesc pe langa masina, ma departez (cu telecomanda) cca 1m de spatele masinii pac s-a incuiat. Sau cand o spal in zona usilor din fata si am tel in buzunar inchis/deschis intr-o veselie
          - ma apropii de masina, oricine poate deschide portiera sa dea cu jula; asta mi se pare chiar periculos
          - fiabilitatea - era cineva pe forumul Bmw caruia ii intrase apa la integratul dintr-un astfel de maner inteligent. Urmarea: se descuia masina random. Factura 3-400 euro piesa + manopera.

          - stiam ca in EU nu este disponibila optiunea ca masina sa se incuie automat cand te indepartezi de masina, pe a ta este activa? Adica daca te dai jos din masina, inchizi usile (dar nu incui), masina ta se incuie singura?
          In legatura cu spalatul, intr-adevar, si eu am observat asta si la a mea si la alte marci (Merc, BMW). De aceea si pentru ca e mai sigur pentru cheie, eu o las in masina.

          - daca e asa, iti poate fura oricand din masina cand stai cu langa masina, de exemplu cand astepti pe cineva . Altfel, trebuie sa fii la juma de metru de usile din fata / portbagaj cu cheia in portbagaj ca sa poata cineva sa descuie masina si asta e posibil doar la usile din fata / portbagaj..Cred ca-s mai multe sanse sa se intample asta in scenariul dat de mine mai inainte, cand astepti pe cineva..

          - aici vorbim de Honda, nu de BMW Vreau macar sa sper ca Honda e mai fiabila ca BMW

          Altfel, daca ai fobie de electronic stuff, am o veste proasta pentru tine: masina ta este plina de electronica Plina!

          Comment


          • #65
            Originally posted by closchkutza View Post

            - stiam ca in EU nu este disponibila optiunea ca masina sa se incuie automat cand te indepartezi de masina, pe a ta este activa? Adica daca te dai jos din masina, inchizi usile (dar nu incui), masina ta se incuie singura?
            In legatura cu spalatul, intr-adevar, si eu am observat asta si la a mea si la alte marci (Merc, BMW). De aceea si pentru ca e mai sigur pentru cheie, eu o las in masina.

            - daca e asa, iti poate fura oricand din masina cand stai cu langa masina, de exemplu cand astepti pe cineva . Altfel, trebuie sa fii la juma de metru de usile din fata / portbagaj cu cheia in portbagaj ca sa poata cineva sa descuie masina si asta e posibil doar la usile din fata / portbagaj..Cred ca-s mai multe sanse sa se intample asta in scenariul dat de mine mai inainte, cand astepti pe cineva..

            - aici vorbim de Honda, nu de BMW Vreau macar sa sper ca Honda e mai fiabila ca BMW

            Altfel, daca ai fobie de electronic stuff, am o veste proasta pentru tine: masina ta este plina de electronica Plina!
            - am verificat iar si nu se incuie doar departandu-ma de masina; probabil atunci a coincis cu intervalul de inchidere automata
            - evit sa las cheia in masina; daca vrea careva masina macar sa munceasca putin
            - nu stiu ce sa spun...fiecare cu obiceiurile/regulile lui. La mine sta cheia mereu in fata in buzunarul de la pantalon. Cand astept pe loc in masina blochez usile. Cand cobor sa astept pe cineva, incui usile chiar stand langa masina. Pentru mine e mai dificil de apreciat situatia in care ma apropii de masina cand intru in raza de actiune a sistemului keyless. Stai cu cineva de vorba, una alta. Cum am spus e subiectiv.
            - imi place sa cred ca Honda e mai fiabila. Anecdotic/statistic(?) asa pare. Dar in ultima vreme subansamblele sunt produse de cativa producatori.

            Sunt consitient ca e plina de electronica. Stiu ca pana si suspensia adaptiva/torque vectoringul functioneaza pe baza unor senzori de orientare. Cam toate masinile de 20 ani incoace au. Unele sunt utile.
            Incerc doar sa limitez complexitatea inutila, optiuni "nice to have" care nu-mi aduc avantaje clare si sporesc riscul de rateuri. De ce? Pt deranj: te lasa in pana/pe margine drumului cand esti pe niste coclauri indepartate sau ai nevoie de masina. Alta "distractie" reparatiile unde mai ales la electronica isi dau toti cu parerea si fac experimente pe masina. Chiar si cand nimeresc cauza, iti pot da masina inapoi cu tot felul de montaje incorecte/greieri/baraituri/paraituri/cleme incorect puse la loc. Se intampla si la noi si "afara" in prea laudatul vest.
            Nu mai am chiar 20 de ani sa cred toate gogosile de marketing/iau totul drept bun/sa ma entuziasmez la orice. Sunt atent pe ce dau banii. Nu e vorba de fobie la electronica, doar precautie. Am experimentat de dupa revolutie gadgeturi/masini cu automatizari si mi-am format o parere in timp. E crunt cand incep plimbarile prin service.

            Comment


            • #66
              Ca o completare (subiectiva), (si) la japoneze poti avea diverse erori / defecte, etc. insa sunt extrem de rare cazurile in care te lasa pe marginea drumului. Cum-necum, te aduc acasa

              Comment


              • #67
                Salutare colegi,

                Astazi mi-am instalat kitul de roata de rezerva. Planuiam inca de acum un an dar am tot amanat. Pana recenta mi-a grabit insa decizia.
                Eram prin oras si m-am trezit cu warning sistem presiune pneuri. Rulam in mod comfort. Ciudat ca nu am simtit nici o clipa vreo instabilitate. Sunt inca pe pneurile de iarna. Roata stanga spate avea un gauroi cat un creion in santurile de drenare dintre nervuri. Bineinteles ca neavand runflat flancul desi vizual integru, are structura interna compromisa. Am sunat la Honda asistenta, dupa 2 ore vine cu platforma. Procedura e sa o duca la un garaj agreat Honda cel mai apropiat. Ar fi fost cel de unde o cumparasem. Problema-i ca era la 40 km in orasul invecinat iar eu locuiam la doar 10 km. I-am explicat agentului ca-i cel mai simplu pt mine sa ajung acasa cu masina. Mi-a reparat pneul pe loc si in 20 min am plecat acasa. Tine si acum aceeasi presiune dar nu risc, mai ales ca flancul a fost compromis. Voi merge sa schimb pneul.

                Revenind, am comandat kitul(janta, surub/fluture fixare, cric, cheie, nou placaj portbagaj) cu tot cu pneu montat. Atentie ca unii ofera kitul fara cauciuc de unde si pretul mai mic. A costat cam scump dar n-am chef/timp de pierdut daca se mai intampla. Cine stie pe ce coclauri se mai intampla, nici nu reusesc sa ma inteleg cu aia. In aparenta esti acoperit (am Honda Care, plus alta asistenta de la CASCO ), in realitate descoperi tot felul de stelute, punctulete, conditii care mai de care mai complicate. Inutile pentru orice fleac precum o pana.

                Kitul l-am luat din UK (coxmotorparts). Intrebasem mai demult la Honda Benelux si nu-i omologat/nu il au in catalog. Mi-au venit 2 cutii: una cu roata gata mondata+accesoriile, cutia mai mare cu placajul de portbagaj. Placajul e de fapt drept, curbura e distorsiunea pozei.


                Instalarea a fost per total usuara, mici dificultati la indepartat vechea placa datorita celor 2 punte de ancorare dinspre banchete. Incalcita demontarea lor. Tb sa basculezi capacelul de plastic pentru a accede la surub. Dar nu poti datorila cadrului metalic folosit la ancorare. Tb sa flexat capacelul si trecut pe sub cadrul metalic.

                Le-am montat, placa de portbagaj sta mai sus cu vreo 10 cm. Am pierdut spatiu dar refolosesc spatiul din jurul rotii punand maruntisuri: pompa, accesorii, cateva scule.

                Pentru mai multe detalii: https://www.civicx.com/forum/threads....12757/page-11
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X