andreiD: '18 Honda Civic Type-R, Polished Metal Metallic (FK8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • andreiD: '18 Honda Civic Type-R, Polished Metal Metallic (FK8)

    Salutare tuturor,

    De vreo luna mi-am cumparat un FK8.

    Am o mica problema, Collision Warning system'ul ma enerveaza la culme si era sa ma omoare la un moment dat intr-o depasire. M-am bagat sa depasesc un camion, cineva venea din fata cu viteza, si masina mi-a pus frana, de abia am reusit sa ma bag in fata camionului fara sa ma omoare ala din fata mea. Sa nu mai zic ca daca deschide cineva usa la masina in fata mea imi pune frana, daca i se pare calculatorului, ca ma indrept spre o alta masina cu viteza, imi pune frana. Iar in toate situatiile astea eu sunt in control deplin asupra masinii si nu exista sansa sa lovesc ceva. Mi se pare prost facut acest sistem.

    Cu cat conduc mai agresiv cu atat e mai periculos sistemul. Mi se pare ca in loc sa te salveze te baga si mai mult in rahat.

    Vreau sa dezactivez asta. Cum pot face asta?

    Later Edit: Ok, exista un buton pentru asta. Stiu, stiu... ar fi trebuit sa citesc manualul sau sa caut pe net inainte sa postez aici.


    Originally posted by andreiD View Post
    Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	55.5 KB ID:	849528
    @ MotorPark Romania. A mea e cea din stanga. Cea din dreapta este o masina pe care am gasit-o in parcare.

    Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	37.9 KB ID:	849529
    Am vrut la inceput sa-i pun folie protectoare, dar nu am gasit pe cineva care sa o poata face fara sa demonteze parti din masina (cum ar fi manerele). Asa ca am mers pe varianta de protectie ceramica ("ceramic coating"). A fost facuta de baietii de la High Class Detailing. Sunt foarte multumit de rezultate. Foarte amabili.

    Masina este acoperita cu un strat de sticla hidrofoba (pica apa de pe ea instant). Orice inseamna mizerie, praf, etc. se sterge foarte usor de pe masina. De asemenea o protejeaza de zgarieturi.

    Am cateva pietricele care mi-au lovit oglinzile si partea din fata a masinii (inevitabil la viteze mari, pe autostrada), dar stricaciunile sunt minime, stratul de sticla protejeaza masina foarte bine.

    ---
    andreiD
    Junior Member
    Last edited by andreiD; 17-01-19, 01:19.

  • #2
    Cu adevarat, sa o conduci cu placere si la multi km, fara incidente.

    Comment


    • #3
      Stiu ca se poate seta sensibilitatea senzorului, din ce imi amintesc. Eu il am pe “minim” si nu mi-a franat aiurea decat o singura data intr-o curba mai stransa la dreapta, cand pe banda din stanga aveam masina stationata la semafor si i s-a parut ca ma duc in ea. Dar a intervenit fin.

      Comment


      • #4
        Nu ar trebui sa intervina decat la viteze foarte mici. Sa te protejeze de accidente in oras, nu sa intre in actiune cand tu ai de ex 80 la ora. Ce viteza aveai cand depaseai camionul?

        Comment


        • #5
          Cred ca intrebarea mai buna e cat de aproape era masina ce venea spre el, nu viteza cu care se mergea. Sistemul, odata activat, functioneaza mereu, indiferent de viteza. Ca sa intervina si sa franeze, trebuie sa fii destul de aproape de obstacol, nu franeaza preventiv. Mie mi-a salvat fundul la o faza, la cateva zile dupa ce luasem masina.

          Comment


          • #6
            Daca cineva vine din fata cu viteza, nu te bagi, indiferent ca ai Matiz, FK8 sau Veyron. Niciun sistem de genul asta nu actioneaza brusc la viteze mari decat daca exista un pericol iminent. Sunt doua variante pentru care zici ca "era sa te omoare".
            1. E stricat sistemul sau ceva la masina, caz in care trebuie sa mergi urgent in service.
            2. Depasesti stil kamikaze, caz in care te sfatuiesc sa te temperezi.

            Comment


            • #7
              Nu mai tin minte dar parca sistemul este si pe modelul civic 1.8 L 2015 cu ADAS. Cand am facut TD la Asko sistemul era functional. La prima depasire ceva mai agresiva intradevar a pus un pic de frana dar intradevar eram extrem de aproape de camionul din fata (fara sa ies inca in depasire) gen 1000 mm . Ulterior Andrei de la Asko mi-a recomandat sa il dezactivez din butonul din stanga volanului ceea ce a fost perfect pentru stilul meu de condus iar acel TD m-a convins sa cumpar civicania.
              Dar frana a fost foarte subtila (doar spre atentionare) si nu violenta. Sper doar sa fie acelasi sistem despre care vorbesti aici caci mie chiar mi s-a parut ok pentru un alt gen de sofer .Faptul ca iti pune frana in depasire e deja extrem de grav pentru mine indiferent de tipul masinii.
              PS . Nu cred ca ai ajuns la 1-5000 mm de cel din sens opus ci mai degraba il vad ca si bug grav si atunci direct service dpdv.

              Comment


              • #8
                Sistemul este facut sa evite complet un impact cu un obstacol stationar la 50 km/h (si cred ca si mai mult putin) deci nu mi-e clar care e treaba cu cei 5 metri. Daca ar incepe sa franeze la 5 metri de obstacol n-ar mai opri nimic. Nu este acelasi sistem ca pe Gen 9 care nu oprea masina complet, doar reducea viteza.

                Comment


                • #9
                  Este OK! S-a rezolvat. Am aflat cum sa-l dezactivezi. E un buton in stanga langa ESP OFF, care arata ca doua masini care se lovesc una de cealalta.

                  Originally posted by ivladbogdan View Post
                  Daca cineva vine din fata cu viteza, nu te bagi, indiferent ca ai Matiz, FK8 sau Veyron. Niciun sistem de genul asta nu actioneaza brusc la viteze mari decat daca exista un pericol iminent. Sunt doua variante pentru care zici ca "era sa te omoare".
                  1. E stricat sistemul sau ceva la masina, caz in care trebuie sa mergi urgent in service.
                  2. Depasesti stil kamikaze, caz in care te sfatuiesc sa te temperezi.
                  Pericolul, evident, nu era iminent, din moment ce am reusit sa ma bag in fata camionului chiar si cu frana brusca, dar foarte scurta, pe care mi-a pus-o masina.

                  Cred ca este facut doar pentru situatii normale de trafic, cand conduci un pic mai agresiv se pare ca nu fac fata. Banuiesc ca de aceea este si butonul ala acolo, daca ai de gand sa conduci pe circuit sau ceva de genul, sa-l dezactivezi.

                  Asta a fost singura situatie periculoasa, sa zic, unde mi-a pus masina frana.

                  Alte situatii au fost de exemplu in curbe, cand aveam trafic venind din fata, pe banda lor, iar masina a crezut ca aia intra in mine, sau ca eu intru in ei, sau ambele de fapt. Desi eram toti pe banda noastra. Era doar o curba... Recunosc ca mergeam cu viteza, dar nu ar trebui sa fie chiar asa intruziv sistem. It's made for weekend drivers. Probabil e si setat pe cea mai intruziva sensitivitate. Va trebui sa ma uit in meniu cand mai apuc sa ies la plimbare.

                  Originally posted by BV26CAT View Post
                  Nu ar trebui sa intervina decat la viteze foarte mici. Sa te protejeze de accidente in oras, nu sa intre in actiune cand tu ai de ex 80 la ora. Ce viteza aveai cand depaseai camionul?
                  Eram la capatul vitezei a 4-a, am crezut ca mi-a intrat rev limiterul cand mi-a pus frana, ala a fost primul meu instinct.


                  Distanta pana la cel din fata mea era cam 50-100-150m sincer nu-mi amintesc.
                  andreiD
                  Junior Member
                  Last edited by andreiD; 24-09-18, 16:34.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by botz View Post
                    Nu mai tin minte dar parca sistemul este si pe modelul civic 1.8 L 2015 cu ADAS. Cand am facut TD la Asko sistemul era functional. La prima depasire ceva mai agresiva intradevar a pus un pic de frana dar intradevar eram extrem de aproape de camionul din fata (fara sa ies inca in depasire) gen 1000 mm . Ulterior Andrei de la Asko mi-a recomandat sa il dezactivez din butonul din stanga volanului ceea ce a fost perfect pentru stilul meu de condus iar acel TD m-a convins sa cumpar civicania.
                    Dar frana a fost foarte subtila (doar spre atentionare) si nu violenta. Sper doar sa fie acelasi sistem despre care vorbesti aici caci mie chiar mi s-a parut ok pentru un alt gen de sofer .Faptul ca iti pune frana in depasire e deja extrem de grav pentru mine indiferent de tipul masinii.
                    PS . Nu cred ca ai ajuns la 1-5000 mm de cel din sens opus ci mai degraba il vad ca si bug grav si atunci direct service dpdv.
                    Si la mine frana a fost la fel de usoara, dar tot a fost scary.
                    Nu mi se pare a fi bug, dupa cum am zis, sistemul pare facut pentru situatii normale de trafic de aceea e si butonul ala sa-l dezactivezi.

                    Comment


                    • #11
                      Din ce stiu de la mine / alti posesori de Civic, sistemul vine pe setarea medie (normala).
                      De asemenea, din experienta stiu ca pe setarea asta sistemul nu se "agita" decat daca esti periculos de aproape de un obstacol (orice ar fi el).
                      In cazul tau cred ca erai destul de aproape de masina care vine din contrasens, in km pe care i-am parcurs pana acum cu masina asta am facut ceva depasiri si niciodata masina nu a reactionat in vreun fel. Dar, depasirile erau normale, nu cu revenire la cateva zeci de metri in fata masinii care vine din contrasens. Sa te apropii atat de tare de o masina care vine din contrasens in timpul unei depasiri nu este chiar normal.
                      Erai deja mult prea aproape vs cat ar fi trebuit sa fii si rezolvarea nu este dezactivarea sistemului (asta duce la rezolvarea efectelor) ci ponderare in efectuarea depasirilor. La 100km/h parcurgi 50m in 1.8 secunde. Daca si obstacolul vine spre tine cu aceeasi viteza durata se reduce la jumatate, mai putin de 1 secunda. Ceva imi spune ca aveai mai mult de 100km/h (din moment ce ai crezut ca ai dat in limitare, care e pe la 190km/h in treapta 4), deci si daca aveai nu 50m ci 70-80m, tot ~1.5 secunde pana la moarte aveai.
                      N-o zic cu rautate, insa incearca sa nu te "conduca" masina pe tine, condu-o tu pe ea. O masina rapida / sportiva nu inseamna ca trebuie sa conduci "agresiv", te omori pe tine si pe cei din masina plus alti sarmani nevinovati.
                      closchkutza
                      Senior Member
                      Last edited by closchkutza; 24-09-18, 17:16.

                      Comment


                      • #12
                        mie la CW2 mi-a franat in vreo doua situatii in 5 ani
                        ambele situatii in care eu faceam knockdown la pedala anticipand o oportunitate de depasire in timp ce inca nu iesisem 100% din spatele masinii care rula in fata mea
                        probabil sistemul a crezut ca ma infig in cel din fata desi nu era absolut de loc cazul
                        Turkish
                        Senior Member
                        Last edited by Turkish; 25-09-18, 10:27.
                        "Ethics. That's always so inconvenient."
                        Cal Lightman

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by closchkutza View Post
                          Din ce stiu de la mine / alti posesori de Civic, sistemul vine pe setarea medie (normala).
                          De asemenea, din experienta stiu ca pe setarea asta sistemul nu se "agita" decat daca esti periculos de aproape de un obstacol (orice ar fi el).
                          In cazul tau cred ca erai destul de aproape de masina care vine din contrasens, in km pe care i-am parcurs pana acum cu masina asta am facut ceva depasiri si niciodata masina nu a reactionat in vreun fel. Dar, depasirile erau normale, nu cu revenire la cateva zeci de metri in fata masinii care vine din contrasens. Sa te apropii atat de tare de o masina care vine din contrasens in timpul unei depasiri nu este chiar normal.
                          Erai deja mult prea aproape vs cat ar fi trebuit sa fii si rezolvarea nu este dezactivarea sistemului (asta duce la rezolvarea efectelor) ci ponderare in efectuarea depasirilor. La 100km/h parcurgi 50m in 1.8 secunde. Daca si obstacolul vine spre tine cu aceeasi viteza durata se reduce la jumatate, mai putin de 1 secunda. Ceva imi spune ca aveai mai mult de 100km/h (din moment ce ai crezut ca ai dat in limitare, care e pe la 190km/h in treapta 4), deci si daca aveai nu 50m ci 70-80m, tot ~1.5 secunde pana la moarte aveai.
                          N-o zic cu rautate, insa incearca sa nu te "conduca" masina pe tine, condu-o tu pe ea. O masina rapida / sportiva nu inseamna ca trebuie sa conduci "agresiv", te omori pe tine si pe cei din masina plus alti sarmani nevinovati.
                          Recunosc ca in depasirea aceea ne-am apropiat incomfortabil de mult, nu fac asta de obicei, a fost o situatie aparte. Nu e un lucru care mi s-a mai intamplat vteodata dar mi'a aratat limitarile si pericolele acestui sistem de collision avoidance.

                          Eu voi merge probabil cu sistemul dezactivat. îmi place sa am control complet. Am experiența cu produsele software (sunt programator), si stiu ca toate programele sunt scrise de oameni, si intotdeuna vor aparea situatii neprevazute de dezvoltatori in perioada de testare a software-ului.

                          N-as vrea sa fiu intr-o situatie limita si calculatorul sa-mi puna frana si din cauza asta, eventual, sa si mor.

                          Eu ma astept ca masina sa faca un lucru, in momentul in care masina face alt lucru, pune frana - eu pierd controlul iar intr-o situatie extrema poate insemna diferenta dintre viata si moarte - sa dau un exemplu: intra un tir pe contrasens si nu mai ai timp sa pui frana, singura ta scapare este sa accelerezi si sa treci pe langa el, pana nu ocupa tot spatiul de pe cele doua benzi ale tale de mers - tu accelerezi si vezi oportunitatea sa scapi cu viata. Maşina nu o vede, pune frana, si tirul intra in tine. Sistemul nu e perfect, departe de a fi.
                          andreiD
                          Junior Member
                          Last edited by andreiD; 24-09-18, 19:25.

                          Comment


                          • #14
                            S-o conduci sanatos!
                            HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by andreiD View Post
                              Eu voi merge probabil cu sistemul dezactivat. îmi place sa am control complet. Am experiența cu produsele software (sunt programator), si stiu ca toate programele sunt scrise de oameni, si intotdeuna vor aparea situatii neprevazute de dezvoltatori in perioada de testare a software-ului.

                              N-as vrea sa fiu intr-o situatie limita si calculatorul sa-mi puna frana si din cauza asta, eventual, sa si mor.

                              Eu ma astept ca masina sa faca un lucru, in momentul in care masina face alt lucru, pune frana - eu pierd controlul iar intr-o situatie extrema poate insemna diferenta dintre viata si moarte - sa dau un exemplu: intra un tir pe contrasens si nu mai ai timp sa pui frana, singura ta scapare este sa accelerezi si sa treci pe langa el, pana nu ocupa tot spatiul de pe cele doua benzi ale tale de mers - tu accelerezi si vezi oportunitatea sa scapi cu viata. Maşina nu o vede, pune frana, si tirul intra in tine. Sistemul nu e perfect, departe de a fi.
                              Isn’t it ironic ? Sa presupunem ca tu ai fi chiar programatorul din spatele acestui sistem. Stiind cum functioneaza sistemul si care-i sunt limitarile, vei alege intotdeauna sa nu-l folosesti. In acelasi timp, vei promova si incuraja folosorea lui, intrucat de pe urma sa ti-ai castiga painea. Don’t you think?

                              P.S. sa te stapaneasca sanatos bestia
                              "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                              '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                              Comment

                              Working...
                              X