WYDARR: '18 Honda Civic Type R GT Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hello

    Am 14200 km și am făcut două schimburi de ulei până acum (6K și 11K), al treilea fiind estimat de computer cam în 3500 km, deci aș spune că în mod aproape sigur ia în considerare și mersul iarna .
    La mine regula este: aștept să se stabilizeze temperatura apei, pornesc cronometrul de bord las 10 minute și abia după aia schimb la peste 4K de ture. (Unde este temperatura de ulei Honda, eh? Tztztztz)
    Diferența de comportament la consumul de ulei este destul de mare vara față de iarna, vedem cum va fi când vine căldura.
    Plus că, din câte îmi aduc aminte, în cartea tehnică spune că până la 1l / 1000 km este de așteptat la condus vesel.

    Oricum să nu mă înțelegeți greșit, nu mă deranjează inconvenientul de a completa 100 - 200 ml de ulei la mia de kilometri de distracție în mașina viselor mele, sau schimbul de ulei la 5 sau 7000 km, sau 1000 EUR / setul de anvelope...
    Sunt inconveniente acceptate din momentul în care am decis să cumpăr mașina. Pe de altă parte, față de alți colegi de pe forum, stau mai bine pe partea de plăcuțe de frână și uzura la anvelope.
    Unul dintre scopurile acestui thread este să ofer cât mai multe informații despre ce înseamnă a fi proprietar, astfel încât alți oameni interesați să poată să facă o decizie educată.
    Dar mașina are în continuare 9 / 10, cu minusul sistemului de infotainment și navigație care îmi distruge creierii.
    I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

    https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

    Comment


    • Functie de temperatura mediului ambiant, cele 10 minute sunt destul de putine. In general uleiul se incalzeste de cateva ori mai greu decat "apa". In plus, temperatura antigelului este masurata intr-un punct dar asta nu inseamana ca motorul este cald complet, sunt zone reci si zone calde (asta este motivul pentru care poti vedea ca dupa 10 minute de stationare, la repornire, temperatura antigelului este mai jos decat era inainte).
      La 15-20 grade temp. ambianta eu as merge macar un 30 minute cu masina inainte sa incep sa schimb peste 3500rpm si as face-o progresiv. Cam asa procedez cu a mea. Iarna sau la temperaturi sub 10 grade, nu prea ma dau la ea daca nu am unde sa merg (nu ralanti) macar un 40 minute.

      Comment


      • closchkutza : Depinde in mod cert de ulei (gradatie si tip) si de temperatura ambientala, dar 30 min e enorm. Practic eu nu m-as mai bucura niciodata de masina, prin Bucuresti rar trec de 30 min mers continuu. Daca un ulei nu atinge o temperatura decenta in mers (lejer dar nu stationat) in 10-15 minute eu zic ca ceva este in neregula. Ai masurat cu ceasuri de ulei si ai constatat ca abia dupa 30 min e la temperatura optima? Si foarte important, cat consideri temperatura optima la ulei?

        Eu personal merg 5-10 minute sub 3000 rpm, apoi incep sa schimb progresiv din ce in ce mai sus. Uleiul deja trece de 80 grade, e foarte ok. 90-95 atinge foarte repede daca cresti turatia.
        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

        Comment


        • Eu nu am un interval fix de minute. Pornesc masina, astept in functie de temperatura sa ajunga ~ 1000 rpm si pe urma merg cu ea linistit pana nivelul de temperatura al apei ajunge la normal (ma rog, termen cam vag...ideea este ca are el o pozitie din care nu mai urca pe care am invatat-o ) ). Dupa aceea liber la rpm. Ma gandesc ca daca apa ramane calda (cu masina mergand), inseamna ca uleiul este deja cald si apa isi face treaba (de a prelua temperatura din motor/ulei).

          Comment


          • Originally posted by GeKados View Post
            Eu nu am un interval fix de minute. Pornesc masina, astept in functie de temperatura sa ajunga ~ 1000 rpm si pe urma merg cu ea linistit pana nivelul de temperatura al apei ajunge la normal (ma rog, termen cam vag...ideea este ca are el o pozitie din care nu mai urca pe care am invatat-o ) ). Dupa aceea liber la rpm. Ma gandesc ca daca apa ramane calda (cu masina mergand), inseamna ca uleiul este deja cald si apa isi face treaba (de a prelua temperatura din motor/ulei).
            Nu stiu daca au schimbat ceva pe generatia X, dar la a mea gen IX 1.6 i-dtec, acul ajunge la punctul maxim la care urca (undeva sub jumatatea cadranului) de pe la 50 de grade temperatura lichidului. Am vazut asta cu un tester OBD in mers.

            Comment


            • Interesant.

              Comment


              • Originally posted by Xander View Post
                closchkutza : Depinde in mod cert de ulei (gradatie si tip) si de temperatura ambientala, dar 30 min e enorm. Practic eu nu m-as mai bucura niciodata de masina, prin Bucuresti rar trec de 30 min mers continuu. Daca un ulei nu atinge o temperatura decenta in mers (lejer dar nu stationat) in 10-15 minute eu zic ca ceva este in neregula. Ai masurat cu ceasuri de ulei si ai constatat ca abia dupa 30 min e la temperatura optima? Si foarte important, cat consideri temperatura optima la ulei?

                Eu personal merg 5-10 minute sub 3000 rpm, apoi incep sa schimb progresiv din ce in ce mai sus. Uleiul deja trece de 80 grade, e foarte ok. 90-95 atinge foarte repede daca cresti turatia.
                Am masurat la fosta masina (direct in baie cu sonda de temperatura bagata pe tubul jojei) si de exemplu, dupa un drum Bucuresti (Pipera) - Corbeanca facut la aprox 7 grade temp ambientala (la viteze de DN1, 80-100 + ceva urban semi-aglomerat), uleiul avea 56 grade in baie (ulei 5w30 FE, deci low viscosity in motor 1.8 aspirat). Consider uleiul ca fiind cald daca are cel putin 80 grade.
                Evident, fiecare motor are specificul lui, sunt constient de asta. La asta nu am facut testul inca insa am observat ca la temperaturi ambientale mici (dar peste 0 grade), dupa un 10-15 km parcursi in regim de mers, motorul nu este incalzit in profunzime, ci superficial.

                Eu am zis cum fac eu. La capitolul asta prefer sa fiu precaut, sa am o abordare conservatoare. Ma frustreaza maxim ca altii pun indicator de temperatura a uleiului pe masini gen Fabia insa japonezii se incapataneaza sa nu ofere aceasta informatie nici pe modele sportive.

                Comment


                • Ce am reusit sa gasesc pe afara referitor la temperatura uleiului pentru FK8:

                  https://www.civicx.com/threads/fyi-h...warm-up.16669/

                  Cam putine situatii cu oameni care au senzor de temperatura pentru ulei. Anyhow, complicata treaba asta cu uleiurile.

                  Ah si closchkutza oricum cred că un motor turbo cu 0W20 încălzește mult mai repede uleiul decât un aspirat cu 5W30...

                  În altă ordine de idei, am trecut din nou la roțile de vară.
                  Cu aceasta ocazie, am descoperit că trei din patru jante erau ovalizate (mulțumim drumurile din România).
                  S-a ocupat de remediere un tip extraordinar de la service-ul de roți. O combinație foarte tare de rapiditate, grijă și precizie care m-a făcut să îi cer numărul de telefon. Nu se știe niciodată când ai nevoie.
                  Cu trecerea asta de la roțile de iarnă la cele de vară schimbarea de feeling la direcție este.... este... ca și cum aveam un topor până acum și acum am luat un bisturiu. Mă bucur că m-am intors la stock.
                  I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

                  https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

                  Comment


                  • Cum te impaci cu strazile din Bucuresti, mai precis calitatea lor? Eu de cand am trecut la cele de vara am impresia prin multe zone ca-mi bat joc de masina, unde nu-s gropi sunt petice aruncate la misto (cu diferente de nivel) sau guri de canal cu asfaltul ros imprejur. Cred ca pot sa numar pe degete strazile ok din Bucuresti acum. Incerc sa merg mai incet / precaut pe unde stiu ca e nasol insa tot ma mai ia valul sau devine periculos sa franez.

                    Comment


                    • closchkutza Cred sincer ca era ceva ciudat cu senzorul ala sau are legatura cu faptul ca parcurgeai distanta in regim de mers lejer (turatie scazuta) si viteze mari + temperaturi exterioare scazute. Racirea era probabil foarte puternica (nu stiu la cat este setat termostatul de apa la FD1) si din cate stiu si FD1 are un exchanger de caldura => scadea si temperatura uleiului.

                      Nu m-as baza pe acel test, mi se pare exterm de dubios. Un k20 ajunge la temperatura optima a uleiului (de regula 5w40 pentru acest motor, deci destul de gros) in 10 minute, maxim 15 minute cand este foarte frig, la regim normal, dar nu mers la drum lung etc. Temperatura optima la un ulei bun zic eu ca este intre 80 si 100 grade. Pe track fara radiator de ulei poti sa ajungi si la 120-130-135 grade, dar deja arunci uleiul dupa o singura sesiune.

                      LE: Dar de pe la 60 grade as incepe sa cresc progresiv turatia.

                      Senzorii de temperatura si presiune ulei te pot incurca mai mult daca nu sunt de f buna calitate (SPA de exemplu) si daca nu sunt montati corect. Era bine sa fi avut ceva OEM, asta e clar.
                      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                      Comment


                      • Originally posted by closchkutza View Post
                        Cum te impaci cu strazile din Bucuresti, mai precis calitatea lor? Eu de cand am trecut la cele de vara am impresia prin multe zone ca-mi bat joc de masina, unde nu-s gropi sunt petice aruncate la misto (cu diferente de nivel) sau guri de canal cu asfaltul ros imprejur. Cred ca pot sa numar pe degete strazile ok din Bucuresti acum. Incerc sa merg mai incet / precaut pe unde stiu ca e nasol insa tot ma mai ia valul sau devine periculos sa franez.
                        Salve,
                        Primăvara este ceva mai rău, pentru că sunt gropile de peste iarnă și până le repară, ochii cât sarmaua. Comfort mode în majoritatea timpului și Sport mode doar pe bulevarde cunoscute. Vineri, chiar la colțul dintre Palatul Parlamentului și SRI, era un mare canal deschis. Absolut penibil.
                        Una peste alta, este absolut OK, cu condiția să fii atent și să înveți gropile de pe traseul uzual. E ideal? Evident ca nu, dar suspensia adaptivă o face foarte versatila
                        I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

                        https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

                        Comment


                        • Salutare tuturor:
                          Yume (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yume) a făcut un an și aproape 15000 de km.
                          Este același partener de încredere la drumuri lungi, dar și în oraș, daily driver și mașina de weekend, monstrul autostrăzii și bucuria copiilor (și a mea ... pe cine păcălim). Plus mașina de făcut cumpărături la Carrefour si de luat mobila din Ikea.
                          Rămâne fără nicio urmă de îndoiala cea mai bună alegere în această gamă și la acest preț, cu un look care mă face în fiecare zi când o parchez să mă întorc din drum, să mă uit la ea, să am un moment de îndoială ca e a mea, și să plec zâmbind așteptând să ma întorc să ne mai jucăm o tură pe 13 Septembrie.

                          Ce avem in plan pe anul ăsta? Adâncata in primul rând.
                          Am primit cadou un voucher la smart-driving și intenționez să mă familiarizez cu modul de a conduce sportiv cu FK2-ul, urmând să fac ulterior tranziția la FK8.
                          Dacă stelele se aliniază și are sens dpdv frecvență de prezență (pe circuit), plăcuțe, anvelope, poate un oil cooler, și ce mai trebuie ca să nu îmi bat joc de mașină.
                          La anul visez să ajung pe Nurburgring, dar aș cauta pe cineva de încredere să împart costurile.

                          Ce NU imi place?
                          Head Unit-ul, mai nou am probleme cu calitatea conexiunii Bluetooth. Nu e panică, trec pe speaker la telefon și mă bucur în mod iresponsabil de modul ridicol, dar sigur în care accelerează pe Pod la Basarab.
                          Ștergătoarele care nu prea își fac treaba... lasă constant dâre și trebuie să înec parbrizul în lichid.
                          Faptul că nu are senzor de temperatură la ulei.

                          Random thoughts:
                          La un an, tratamentul ceramic pare a fi păstrat mașina într-o stare, din punctul meu de vedere foarte bună. O să iau o lanterna să inspectez mai îndeaproape. În condițiile în care nu am nici timp și nici nervi să stau 3-4 ore pe săptămână să o curăț. Chiar și lavetele ultra- speciale luate din Carrefour ca să nu folosească cei de la spălătorie cârpele lor spălate pe jos cu furtunul stau pe undeva prin casă.
                          Îngrijirea mașinii se rezumă la spălătorie AFI la 2 - 4 saptamani in functie de vreme, timp, și nivel de mizerie, sticks-uri și "pestisori" mâncați de fete în spate.

                          Am atins două jante la borduri... Asta este. Și așa nu am păr în cap. Dacă mă apuc să mi-l mai și smulg pentru asta...

                          Nu ma deranjează că iarna a cam luat ulei (~ 500 ml / 3000 km). Cum a venit căldură, cum e mult mai bine.
                          Nu mă deranjează nici faptul că fac schimbul la 6-8000 km, în funcție de regim.
                          Treaba cu mașina asta este că trebuie să întrebi dinainte cum e cu întreținerea, ca să nu faci infarct că revizia de 120000 km costă 1300 EUR fără TVA. Nu e Daewoo Tico.

                          Cam atât în seara asta, dacă aveți întrebări, nu ezitați.
                          Mă mai gândesc în zilele următoare și mai completez.
                          I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

                          https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

                          Comment


                          • Cum te impaci cu canalele, gropile si multele peticiri din asfaltul mioritic? Chiar si in modul Comfort.

                            Comment


                            • Am mai citit tot pe forum de revizia de 120.000 km ca ar fi costisitoare, ce implica revizia asta de e asa scumpa? Eu am facut la CR-V o revizie cu: schimbat ulei cutie viteza, lichid frana, lichid racire, baterie AGM, curea accesorii si revizia principala cu ulei motor si toate filtrele, mai putin filtrul de motorina, care m-a dus la 2600 lei cu TVA plus 200 lei ulei CV si lichid frana luate de mine si filtrul de motorina ar mai fi 250 lei.. Ce alte consumabile ar mai fi de schimbat de se ajunge la pretul asta de 1300 euro fara TVA? Ca practic eu desi am 105.000 km am cam facut revizia de 120.000 km, masina fiind luata de curand si am zis sa le stiu eu schimbate. Lucrare facuta la ASKO cu toate piesele originale.

                              LE acum am vazut ca tot tu ai scris de revizia asta la topicul CR-V-ului
                              Last edited by Danielsportivu; 10-04-19, 09:32.

                              Comment


                              • Legat de HU si conexiunea BT, ma intreb de unde diferentele intre ele. Asta pentru ca eu n-am avut nici o problema pana acum privind conexiunea BT si zilnic ascult muzica / vorbesc la telefon din masina, prin BT. Sunt auzit bine, chiar si la 120-130km/h, aud bine pe cei cu care am de vorbit (inclusiv call-uri skype).

                                Comment

                                Working...
                                X