Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dupa ce am mers 2 zile, cca 150 de km, de-mi venea sa-mi smulg parul din cap, cb arata 13.5
    Jante si Anvelope --> www.gumebune.ro

    '02 Stream - http://www.hondafan.ro/forum/showthr...-0-i-VTEC-Grey

    Comment


    • LE: Mutat in aria corespunzatoare de versus-uri.
      Xander
      Senior Member
      Last edited by Xander; 24-04-16, 16:38.
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • Pentru cine are chef de un review dragut. 5th gen Prelude mai vechi de 2000 cu aproape 200.000 mile.

        http://www.roadandtrack.com/car-cult...fter-20-years/
        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

        Comment


        • Aproape 20.000 view-uri in 5 luni si ceva. WOW! Super tare! Ma bucur ca a "prins" asa de bine batranica asta.

          Inca lucrez la ea (desi tehnic a inceput sa fie aproape impecabila) si o sa continui proiectul pana o sa fiu mandru sa apar cu ea la intalniri europene. Nu am uitat nici de lista cu chestiile schimbate in procesul de reconditionare, am totul salvat, o voi publica cand voi simti ca am finalizat faza I.

          Urmeaza sa ii fac un filmulet de prezentare in curand (astept sa ii refac jantele originale si sa ii pun CD-Player-ul OEM). In plus, am primit o "jumatate de oferta" sa apar intr-o revista auto la sectiunea "modern classics". Sper sa se concretizeze si sa fie ceva aparte!

          Sarbatori fericite tuturor!
          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

          Comment


          • Bine ar fi sa se concretizeze aparitia in revista (macar pentru a-ti fi apreciat moral efortul ). Sarbatori fericite impreuna.

            Comment


            • Ma uitam pe forum sa vad ce alte Accord-uri generatia asta mai sunt pe forum si mi-am aruncat un ochi pe thread-ul lui GAB1 (nice car, by the way). La postul numarul #7, iata ce scriam in 10.2007 (cand aveam CL7-le de aproximativ 8 luni):

              "Frumoasa foc, sa o stapanesti sanatos! Mie imi place la nebunie cum arata Accord-ul tau (poate pentru ca sunt mare fan Accord Type R '00). L-am vazut de cateva ori parcat in zona Ghencea, il recunosc dupa stickerul cu Fugel. Tata zicea de ea ca arata ca noua. :wink:"

              Am ramas masca, e veche pasiunea mea pentru acest model. True love!
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • Ma uitam pe net dupa niste honde in zona mea aici,si am vazut anuntul asta https://www.leboncoin.fr/voitures/957909157.htm?ca=18_s. Cam scumpe type r urile in Franta
                App,ce ulei i ai pus?
                sigpic

                Comment


                • In opinia mea pretul e unul destul de normal, cu conditia sa fie in stare buna. Aia pe care mi-ai aratat-o nu pare asa ok, mai ales ca are si ceva km - ma refer la sasiu, motorul vad ca a fost inlocuit.

                  http://www.mobile.de/ro/Automobil/Ho...222860892.html

                  Asta pare un deal bun - arata impecabil, km putini etc. Mai era una alba, dar a disparut in cateva zile...

                  Momentan merg cu ce a pus Maruta (il schimbase fix inainte sa o cumpar) - Mobil1 American 10w40.

                  O sa trec Fuchs Titan Race Pro S sau Motul 300V. Gradatia cred ca o pastrez, 10w40.
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • Poza promisa cu ledurile OSRAM W5W pentru pozitie, temperatura 4000k - warm white cum zic ei.

                    Ledul in sine pare sa fie exact culoarea xenon-ului OEM de pe ATR, insa nu reuseste sa "umple" cu lumina tot spatiul ala comun cu faza lunga, astfel ca zona pare mai inchisa. Per total, sunt foarte multumit, inainte aveam niste leduri albastre pe pozitii, care se vedeau execrabil.


                    Click image for larger version

Name:	Osram Led w5w.jpg
Views:	1
Size:	23.7 KB
ID:	722659
                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • Click image for larger version

Name:	evo222 ATR.jpg
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	722665
                      Click image for larger version

Name:	evo222 ATR 2.jpg
Views:	1
Size:	60.0 KB
ID:	722666
                      Click image for larger version

Name:	evo222 ATR evo01.jpg
Views:	1
Size:	38.6 KB
ID:	722668
                      Click image for larger version

Name:	evo222 ATR specs.JPG
Views:	1
Size:	30.4 KB
ID:	722667

                      In ultimul numar al revistei EVO Magazine (June 2016), la sectiunea "Buying Giude" apare Accord-ul Type R CH1.

                      Am decupat bucatile de interes, in care vorbesc despre masina (si nu buying giude-ul efectiv, care oricum confirma ca este foarte fiabila si nu sunt probleme majore, dau preturile catorva componente de interes, recomandari de service-uri etc).

                      Mi-a placut mult review-ul facut masinii, in penultima poza este chiar cel initial din 1998 (ATR-ul a aparut in numarul 1 al revistei, comparat cu Astra SRi si Subaru 22B).

                      LE: Foarte interesant timpul 0-60 mph testat de 6.1 sec. Asta ar explica de ce inca merge atat de bine.
                      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                      Comment


                      • Ce am inteles in 1500 km parcursi cu ATR-ul:

                        - Unde e Politie, esti tras de dreapta din oficiu. M-au oprit de 3 ori pana acum in km astia, cat in ultimii ani de condus;

                        - Majoritatea celor care conduc agresiv vor sa se intreaca cu mine. Asta nu o inteleg, in afara de eleron si scaunele din interior, masina nu prea arata asa agresiv. Nu pateam asta cu FN2-ul decat foarte rar. E enervant ca multi se agita si ma streseaza inutil. E adevarat ca ies cu ATR-ul in special noaptea, poate asta ar explica cele 2 nedumeriri de pana acum - asta si cea legata de Politie.

                        - Masina e rapida, aproape inutilizabila in oras daca vrei sa te bucuri un pic de ea. Si aici diferita e perceptia fata de FN2, asta e mai brutala, mai spartana, te impinge sa ii dai, cu FN2-ul poti merge linistit si sa iti placa. Te bucuri de alte chestii, la ATR e doar apa, paie si bataie.

                        - Raza de bracare e imensa, pe o straduta intorci din 5 manevre, e jenant, par un sofer de 2 lei, dar nu ma intereseaza asta.

                        - Gumele Dunlop Sport MAXX RT sunt mai slabe decat Pilot Super Sport, fac cel putin o chestie care ma enerveaza la culme: cand vii de pe uscat pe ud (me refer la strazi spalate, posibil sa existe si un detergent in apa aia), masina devine brusc foarte incontrolabila. E drept ca si lipsa ESP-ului se simte, dar feeling-ul e nasol, nu era nici pe departe asa pronuntat la FN2+PSS. Cand mergi pe ploaie insa, sunt foarte bune.

                        - Legat de punctul de mai sus, ATR-ul se comporta exemplar pe ploaie, trage de zici ca e pe uscat, pe curbe nu am testat limita pe ploaie, deci nu ma pot pronunta. Cei din UK mentionau asta la partile pozitive (ca deh, la ei ploua in fiecare zi), dar pana nu am simtit-o pe pielea mea, nu am crezut. Probabil combinatia LSD + gume OK ajuta, dar sigur imi scapa ceva, ca LSD si gume bune aveam si pe FN2.

                        - Masina e fun de la mama ei, momentan geometria e setata la valorile de fabrica si se comporta precum FN2-ul dupa Fast Road Setup. Stie sa "stranga curba", glisand usor spatele, la lift-off efectul e mai pronuntat. LSD-ul te tine pe traiectorie mai strans decat cel de pe FN2 (sunt diferite ca principiu de functionare?), e clar mai agresiv. Ideea e ca sta foarte bine pe curbe (ca stabilitate se poate compara cu FN2-ul, care este o masina foarte stabila), dar maniera in care o face e diferita, suspensia e mai moale, devoreaza curbe ceva mai "relaxata", feeling-ul mi se pare superior, nu este deloc snappy.

                        - Cu directia trebuie sa te obisnuiesti, nu are precizia uneia moderne (compar cu C Coupe si FN2, ultimul fiind deja in alta liga), dar cumva pare mai naturala, mai neutra. Acum a inceput sa mi se para un pic fortat modul in care functioneaza directia electrica asistata, desi foarte faina in felul ei. De transmis, transmite inrcedibil ce se intmapla pe sosea. Fata de CL7 (care e tot hidraulica) mi se pare mult mai buna asta!

                        - Scaunele sunt incredibile, parca esti in fotoliu, doar ca te tin bine. Se potrivesc cu masina - totul pare relaxat si confortabil, pana incepi sa scoti untul din ea.

                        - Abordarea e diferita fata de FN2, unde din prima stii ca esti intr-o masina sport: suspensia rigida, scaunele te tin strans, directia are precizia impinsa la extrem si este foarte "tare" etc. In ATR exista o dualitate pe care rar o vezi la o masina, poate de asta a fost si asa apreciat: suspensia e placuta (rigida, dar nu mult si in niciun caz asa snappy), directia se simte senzational doar cand impingi masina la limita, in rest e placuta si suficient de precisa, scaunele sunt confortabile, iar de motor nu mai zic, daca nu esti pus sa scoti inima din el, risti sa traiesti cu senzatia ca te bate si un 318i...

                        - Masina da senzatia de calitate oriunde pui mana. Desi spartan, interiorul pare lucrat mai atent decat la FN2, si chiar decat CL7/9 etc. Volanul MOMO se simte cum te-ai astepta, scaunele Recaro la fel etc.

                        - Franele (care sunt aceleasi ca la NSX pre-facelift) sunt excelente. Un pic incalzite si gradul de precizie este foarte bun. Abia le atingi si simti cum masina franeaza. Si feeling-ul imi place, nu par a obosi deloc, se comporta constant.
                        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                        Comment


                        • Si inca una:

                          - Imi trebuie urgent un shift-light cat mai discret. Oricat as incerca, nu reusesc sa schimb fix la buza limitarii sa stau in VTEC la schimbarea treptelor. Mi-ar fi clar de folos asa ceva si in UK am vazut ca au multi. Vreo recomandare?
                          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                          Comment


                          • Originally posted by Xander View Post
                            Si inca una:

                            - Imi trebuie urgent un shift-light cat mai discret. Oricat as incerca, nu reusesc sa schimb fix la buza limitarii sa stau in VTEC la schimbarea treptelor. Mi-ar fi clar de folos asa ceva si in UK am vazut ca au multi. Vreo recomandare?
                            Mie imi ies de minune schimbarile in buza limitarii. Aproape as putea spune ca o fac si fara sa ma uit la turometru . Dar ma intreb de multe ori daca merita din punct de vedere al performantei sa mai urc si ultimele 250 de ture, pentru ca acolo puterea scade. Singurul avantaj ar fi ca pic mai sus in plaja de putere pe treapta superioara. De fapt mi se rupe, o fac pentru sunet si io am un amarat de 1.8 i-vtec...

                            Comment


                            • Stiu ce zici ca si eu reuseam sa schimb mereu OK la CL7 de exemplu (de FN2 nu zic ca acolo era simplu, aveam shift-light in bord OEM).

                              ATR-ul are 3 probleme care complica situatia:

                              1. VTEC-ul este foarte violent (sunt putine Honde la care e asa de mare diferenta), adica dupa ce trece in VTEC nu prea ai timp mult sa te gandesti ca esti deja aproape de limitare;

                              2. Limitarea este la 7800 rpm, VTEC-ul la 5600 rpm. Deci plaja lui de actiune este relativ mica. Cutia este in 5 trepte, si nu putea fi foarte "scurta" fiindca masina e un performance saloon, care are viteza maxima 240 kmh parca. In concluzie, daca nu schimbi fix la 7800 rpm, cel putin pe primele 3 trepte, cazi sub 5600 rpm, undeva la 5200 => out of VTEC.

                              3. Masina trage mult mai slab in non-VTEC, nu e ca la FN2, unde si sub VTEC e decent. Practic te trage mult inapoi sa iesi din VTEC la fiecare schimbare.
                              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                              Comment


                              • Frumos review-ul.
                                Legat de poliție, de ce crezi că ești oprit?

                                De asta tot spuneam de fn2 si suspensia spate, una independenta poate bifa ambele situatii (stabilitate buna pe viraje si menținerea confortului, la semi-independenta sacrifici confortul în favoarea stabilității).

                                Ca nu trage sub VTEC tine de lipsa iVtec (no VTC).

                                Comment

                                Working...
                                X