Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IB
    replied
    Mai bine un Lambo. Cu huse de scaune luate din Autovit, inscriptionate Type-R.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Nu vezi ca nici emblemele de Lamborghini nu ma ajuta... Erau mai smechere Hondele! :P
    Last edited by Xander; 07-02-18, 13:04.

    Leave a comment:


  • Sindrom
    replied
    Si-i pui sigla de ///M

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Nuuu, doar performanta ma intereseaza. Ii intorc caroseria invers, va fi rear-engined, RWD! )

    Leave a comment:


  • BlackMagic
    replied
    O decapotezi, te-ai hotărāt?

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Pai ce faci in weekend? Mai ai flexul ala mare??

    Leave a comment:


  • GUR
    replied
    Pai si tu ce mai astepti? Cand te apuci de modificari? )

    Mda, enorm de multe modificari la sasiu, nu mai punem ce o fi si prin motor, cutie, si alte elemente mecanice, si nu numai, aditionale.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    La cai ai zis bine, cam 300 aveau din 2.0 aspirat (h22 destroked). Greutatea reglementata FIA era de minim 975kg fara sofer pentru FWD si minim 1000kg fara sofer RWD. Deci cam toate FWD aveau 975 kg si sincer chiar nu cred ca ar putea ajunge un Accord la 750 kg, mi se pare imposibil pe un sasiu monocoque din metal cu un motor greut, directie hidraulica etc. Si 975 e o mare realizare daca ma intrebi pe mine.

    Mi se pare foarte tare filmuletul, lasand la o parte diferentele de imagine si putere dintre masini, dar numai cand te gandesti ca una e FWD si una AWD. ) La pret insa comparatia este in favoarea Lambo, masinile astea SuperTouring ajungeau sa coste spre jumatate de milion spre finalul anilor '90, asta a fost si motivul pentru care s-au inlocuit reglementarile in BTCC de la SuperTouring la S2000, erau deja mult prea scumpe si nu mai aveau bani producatorii sa participe.

    Si ca sa intelegem si de ce costau atat, iata cateva poze cu detalii tehnice. Este modelul Honda Accord BTCC '97, care era pe caroseria veche, dar e acelasi motor H22 destroked si respecta cam aceleasi principii, la fel era construit si urmatorul pe caroseria noua. Supercharging-ul de orice fel era interzis, astfel incat, pentru a aspira cat mai mult aer, motorul a fost intors la 180 de grade, astfel incat admisia sa fie in fata si evacuarea in spate - stock H22 are evacuarea in partea din fata si admisia spre cabina. Motorul avea ITBs (Individual Throttle Bodies pe fiecare clindru) mascate in acea admisie de carbon, care se ducea intre faruri, astfel incat utiliza efectul ram-air, ca la motociclete. De asemenea, pentru o mai buna distributie a maselor, motorul era mutat spre cabina cu mult, astfel incat firewall-ul si bordul erau si ele trase inapoi, iar singurul scaun al pilotului asezat mult mai in spate. E arta pura cum aratau masinile. Am pus spre comparatie si un motor stock de ATR, diferentele sunt uriase.

    Click image for larger version

Name:	HondaAccordTypeR-21.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	726101
    Click image for larger version

Name:	382781.jpg
Views:	1
Size:	92.0 KB
ID:	726102
    Click image for larger version

Name:	382782.jpg
Views:	1
Size:	95.4 KB
ID:	726106
    Click image for larger version

Name:	382780.jpg
Views:	1
Size:	103.1 KB
ID:	726103
    Click image for larger version

Name:	382778.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	726104
    Click image for larger version

Name:	382786.jpg
Views:	1
Size:	82.4 KB
ID:	726105

    Leave a comment:


  • Dan P
    replied
    Uau! Am inteles bine 750 de kg si 300 si ceva de cai ATR-ul?
    Se vede ca e departe Lambo, nu are nici o sansa.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    https://www.youtube.com/watch?v=gTxEw1tUhHE

    Super filmulet, desi e intr-o limba greu de inteles. )

    Super-car vs. SuperTouring Car (sau) Lamborghini Murcielago vs. Honda Accord (sau) 6.2l V12 vs. 2.0l destroked H22 In-line 4.

    Fun-fact: Accord-ul SuperTouring din filmulet este chiar unul dintre sasiurile originale produse in perioad '99-'00 si utilizate in BTCC in era SuperTouring. Masina a fost apoi cumparata de niste sarbi si utilizata in campionatul sarbesc SuperTouring. Era BTCC SuperTouring s-a incheiat in anul 2000, cand reglementarile s-au schimbat din cauza costului foarte ridicat de a produce si intretine aceste masini, astfel incat dupa anul 2000 in BTCC au fost omologate masini Super2000, mult mai ieftine din pricina restrictiilor.

    Era SuperTouring din care Accord-ul Type R "a facut parte" ramane probabil cea mai spectaculoasa era din BTCC.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Eu ziceam de 911 Turbo 993 OEM man ca are peste 8 min timp de Nurburgring. Gunther Werks asta clar rupe in 2 TypeRul. Si da, comparam strict ca timp, ca senzatie cred ca si un 911 aspirat de 200 de cai din 80 e mai marfa fie vorba intre noi.

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    @Xander - orice reconditionare sau imbunatatire costa, mai ales daca e ceva care nu a fost prea popular(nu a fost o productie mare si nici aftermarket dezvoltat pentru). Insa, rezultatul este ca obtii ceea ce azi nu mai gasesti sau poate mai gasesti, dar cu mult mai multi bani. Feelingul din masinile de azi paleste la toate capitolele, astfel ca, chiar si daca ai bani nu gasesti asa ceva la o masina noua. Vizavi de performante, eu zic ca 400R ala dupa ce am vazut ca avea pe el in alt filmulet bate noul type r de n-are treaba si unde mai pui ca iti da senzatii mult mai intense, de aspect nu mai zic
    Pana la urma placerea de merge cu o astfel de masina nu are nici o legatura cu timpul din a in b, nu cred ca vorbim de curse oficiale ci de placerea de a conduce tu masina si nu invers.
    De exemplu o mx5 veche setata pentru alergat iti ofera niste bucurii maxime, chiar daca se misca incet pe linie dreapta. In schimb o masina moderna poate sa mearga si singura (scuze de poluare, dar mi-am amintit de filmuletul asta):

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    De disparut nu se pune problema, chiar cred ca pe masura ce vremurile se schimba (masini electrice etc) va fi tot mai explorata zona asta de resto-mod.

    Marea problema ramane insa pretul, fiindca a "aduce la zi" o astfel de masina implica costuri foarte mari. Exista varianta sa utilizezi astfel de masini si OEM, dar si acolo trebuie reconditionare ca la carte (care in cazul unui Porsche, chiar si Carrera 2, deci nu ceva deosebit, sare lejer de 100k, vorbesc din ce am studiat, nu dat cu parerea). De asemenea, masinile sport actuale au avansat foarte mult, astfel incat chiar si exemplare legendare precum 911 Turbo 993 in stare impecabila (deci fara uzura pronuntata) vor parea outdated si incete pe langa cele moderne. Argumentul principal poate fi timpul pe Nurburgring, acolo unde 911 Turbo 993 (care la vremea respectiva era printre cele mai evoluate masini sport din lume si cele mai scumpe) are un timp mai slab decat noul Civic Type R cu destul - are clar peste 8 min Porschele.

    Asadar pentru a fi intr-adevar ceva spectaculos, trebuie intervenit solid in directia resto-mod, exact cum fac Singer, Gunther sau Alfaholics. Dar costurile sunt mari si preturile de vanzare implicit si mai mari.

    Chiar si la o Honda veche (exemplul relevant fiind ATR-ul meu ca pentru asta m-am interesat), costul unui resto-mod care ar implica cele prezentate in paginile trecute ca wishlist de mine trec de 30k EUR cu totul. Si vorbim de Honda, vorbim de "zgarcenie" cat mai pronuntata la piese si manopera si de cu totul alt nivel de performanta si craftsmanship (net inferior celor prezentate mai sus). Altfel probabil am sari de 50k...

    Leave a comment:


  • GUR
    replied
    993... cel mai frumos Porsche in opinia mea. Ma refer dintre cele vechi, altfel imi place foarte mult si ultimul model.
    In orice caz, mi-as dori sa nu dispara nisa asta de masini in conditiile in care masinile noi clar nu iti mai ofera acelasi nivel de implicare in condus sau sentimente de genul asta.

    Leave a comment:


  • Fanatic
    replied
    Parca tot mai reusite sunt Singer-urile

    Leave a comment:

Working...
X