Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am mers si cu cross climate si cu quatrac 5 si nu pe prea mare diferenta, dar isi fac treaba. Poate michelinurile o idee mai moi.

    Pt o masina ca atr-ul eu zic ca e cea mai buna alegere, all season+roti de track.

    Iar iarna cu veri, pe frig...e ca si cum ai merge cu slikuri pe ploaie.

    Pe accord am avut dedicate/sezon, dar aia era altceva, mergeam mult in afara, viteze mari etc.
    Acum pe mitsubishi am urban terrain, dar e alta mancare de peste, ca cu asta nu poti merge prea repede. Smartul e pe quatrac 5 de 3 ani, mers zi de zi in oras, nu conteaza cm de zapada, ploaie, etc.
    206-ele e pe ierni 90% din timp, cand nu merge la vreun track. Oricum merg incet cu el prin oras si sa ajung de colo colo mi-e suficient vara/iarna.
    Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
    Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

    Comment


    • Va multumesc pentru opinii! Am vazut si eu ca Michelin CrossClimate+ au niste super review-uri, dar Quatrac 5 sunt foarte aproape, de aia am intrebat de ambele. Quatrac arata mai de iarna asa daca te uiti la profil, Michelin pare mai de vara - vorbesc strict de design, deja e imposibil sa evaluezi un cauciuc dupa forma profilului, nu asta cautam sa scot in evidenta. Se confirma asadar ca in unele cazuri Michelin CC sunt mai bune decat gume dedicate, e aproape incredibil daca judecam cat de slabe erau gumele all-season acum niste ani...

      @Sindrom: In ce sens sunt mai moi Michelin? In sensul bun (confort) sau rau (directia imprecisa, se lasa pe balon in curbe etc)?

      Si eu zic ca e cea mai buna alegere si cel mai usor de implementat (cost, usurinta in utilizare, spatiu depozitare etc). In ultima vreme am tot pus pe diverse masini din familie tot soiul de gume all-season, sincer daca nu se fac foarte multi km in conditii extreme, chiar sunt super OK. Am pus pe SX4 Yokohama Geolandar M+S (sunt incredibile vara, drum accidentat, noroi, pietre, dar si DN fiind f silentioase; iarna masina merge putin dar sunt OK si pe zapada), pe un Sandero Michelin CC si mi s-au parut foarte bune, dar deh, Sandero cu noul motor in 3 cilindri benzina nu se compara cu ATR-ul din niciun punct de vedere.

      @Marius: Nu e chiar asa, m-am gandit mult la ce sa fac. Gume de iarna nu prea mai am (sunt vechi, unul are galma, 2 sunt pe Mercedes si le vand cu totul fiindca infectii aia de la CASCO nu mi-au despagubit gumele taiate in iarna pe motiv ca (ATENTIE!!!!) in poze nu apare si setul 2 de jante de iarna...), iar de mers daily cu AD08R nu prea e combinatie - sunt dure rau, zgomotoase, se consuma repede, overkill per total. Eu as vrea sa folosesc ATR-ul si la chestii super chill, cel putin momentan, iar de scos din garaj iarna trebuie scos macar sa nu intepeneasca acolo, sa moara bateria etc. 3 seturi de jante si gume iar nu e ok in conditiile in care am facut in medie 2500 km/ an de cand am masina...

      Si sa stii ca am vazut teste cu Michelin CC+ pe track, cu 430i in care zic: "The CrossClimate+ felt almost like a performance tire on the track, with crisp steering response, authoritative front-end traction, high levels of lateral grip and confident braking. As a result, it turned some genuinely quick laps and emerged as our team's subjective favorite."

      Vezi aici detalii: https://www.tirerack.com/tires/tests...y.jsp?ttid=231
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • Sa arunci un ochi si pe Continental TS860 S! Desi e considerata guma de iarna, e un allseason.

        Comment


        • Pare cam (prea) de iarna, dar ma interesez, merci!

          In alta ordine de idei, la anul facem 18 ani, majoratul - masina e fabricata in 2001, dar inmatriculata in 2002. Inca arata si se misca bine zic eu, chiar foarte bine!

          Click image for larger version

Name:	20180803_103343.jpg
Views:	1
Size:	100.0 KB
ID:	726530Click image for larger version

Name:	20180803_103405.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	726531
          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

          Comment


          • @Xander moi ca si confort, aduceau mult cu unele de iarna. Pe viraje n-am apucat sa le verific fortez ca n-avea rost. Nu te dai cu allseason pe drumurile noastre pline de praf si mizerie.

            Quatrac-urile mi-au placut ca-s mai echilibrate si parca mai rezistente, eu am luat destule cratere cu ele si zero galme, fisuri etc...
            Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
            Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

            Comment


            • Salut Xander, nu prea scriu pe forum desi citest din umbra. Ca si posesor de CrossClimate iti descriu experienta mea din combinatia urmatoare:

              FN2 + CrossClimate standard 225/40/R18 pe jante stock de FN2, achizitionate in urma cu 2.5 ani si in jur de 25000 km. In afara de zapada afanata, au vazut cam orice: si 240 km/h pentru perioade scurte, si 200 km/h pentru jumate de ora, si mers pe drum de tara unde am facut slalom printre gropi, un drum cluj-senj cu ceva ocolire de 2100 km pe temperaturi extreme, un drum de iarna cluj - germania cam de 4000 de km prin noimebrie, urcat o singura data o panta cu gheata si zapada proaspata peste, urcat aceeasi panta cu polei, luat gropi specifice Turda (crater de jumate de metru care ieri nu era, azi e), luat 4-5 delimitatoare de viteza de asfalt la 80 km/h (nesemnalizate, noapte evident), cateva ciupituri la borduri etc.
              Gumele nu au nimic, doar o mica ciupitura de la o bordura, in rest ca in prima zi. Totusi, nu se mai comporta exact ca atunci cand sunt noi, de ex daca in primul an am urcat rampa cu gheata, anul asta am avut niste emotii la o rampa asemanatoare. Au devenit putin mai zgomotoase intre timp, dar si de noi oricum erau zgomotoase de pe la 140 km/h in sus. Le-am luat si eu din motiv de spatiu, dar parca vara as vrea ceva mai dedicat.
              Pe apa mare si ploaie torentiala, indiferent de drum ( ca e autostrada, trecatoare de munte etc) nu ama vut niciodata probleme cu ele, nici in viraje, nici la franare asa ca nota 10+ pe umed.
              Ca si o chestie ce mi se pare specifica (poate doar mi se pare) si cu cele de vara cu care a venit masina (ceva goodyear excelence si inca ceva ce nu mai retin) masina tine sa subvireze mai tare cand e rece afara la temperaturi sub 7 grade.

              Mentionez ca nu am mai condus alte masini inainte (cele de scoala nu se pun), doar 206 CC-ul sotiei unde avem Fulda SportControl, gume care mi se par geniale vara pe masinuta aceea comparativ cu astea, dar din lipsa de spatiu, faptul ca nu fac liniute dar pot sa conduc putin mai sportiv si daca ma grabesc pana in 160 am o oarecare siguranta pe drumurile cunoscute am ales sa le iau si momentan nu regret alegerea facuta. Totusi, as prefera ceva dedicat de vara in anumite circumstante unde e nevoie de liniste la zgomot de rulare.

              Comment


              • Nu inca, ci arata foarte bine. La multi km.

                Comment


                • @ecstasyzzz: Multumesc pentru review-ul detaliat, mai ales ca FN2-ul seamana cu ATR-ul ca si performanta, este exact ce aveam nevoie!

                  @harris: Multumesc!
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • Inca nu am reusit sa iau o decizie... Nu stiu ce sa fac. Optiunile sunt:

                    1. Sa iau de acum niste Advan AD08R pe jantele Kosei si sa nu mai merg la iarna cu masina deloc. Asa as avea un setup competent deja pentru track dar mi-e tarsa sa merg cu jantele alea usoare prin gropile de la noi, risc sa le fac praf...

                    2. Sa revopsesc noul set de jante OEM (am reusit sa cumpar altele din UK dar sunt vopsite prost, la spray) si sa le incalt cu anvelope high-performance de sosea (gen Michelin PSS, PS4 etc). Asa tot nu as putea sa merg iarna, dar as avea macar un set de "tavaleala" vara, performant si confortabil, urmand sa iau si un set ca mai sus pe care sa il tin exclusiv de track.

                    3. Sa revopsesc jantele OEM si sa cumpar un set de CrossClimate+, solutia ideala iarna + vara de road-trip, "tavaleala". Totusi nu as avea performanta dorita vara si posibil sa le si distrug repejor din cauza puterii... Pentru track as opta in continuare pe setul de la punctul 1.

                    Deci?? Ce ziceti sa fac???

                    LE: Pe track nu stiu cat o sa ma dau pana nu e gata masina, deci mai am timp cel putin pana la vara sa iau setul de la punctul 1.
                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • Mai e de vanzare ATR-ul ala de la Pitesti ? Asa de "tavaleala" pentru iarna... ajungi la aceeasi bani ))

                      Solutia ar fi 3 masini: un ATR de vara si strada, un ATR de iarna si un ATR de track .
                      '07 Civic 5D Executive, 2.0 I-VTEC M/T, Audi Ipanema Brown

                      "Binele o duce rau in Romania"

                      Comment


                      • incearca solutia 2: Cross Climate si vezi in doua - trei sezoane cum e
                        daca nu e varianta buna la momentul acela nu vei fi pierdut asa mult dpdv financiar si te reorientezi spre varianta 2 de exemplu
                        "Ethics. That's always so inconvenient."
                        Cal Lightman

                        Comment


                        • @GUR: Pai si niciuna de colectie, km putini, OEM, la pastrare?? Trebuie 4 man, nu doar 3!

                          @Turkish: Merci, spre asta ma indrept.
                          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                          Comment


                          • Intre timp au inceput sa se vanda pe site-uri de masini clasice:

                            https://www.classicargarage.com/arch...rd-type-r-1999

                            What a beauty that is! Pacat ca nu am vazut ca ce pret a plecat.

                            Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	726541
                            Click image for larger version

Name:	22.jpg
Views:	1
Size:	43.3 KB
ID:	726547
                            Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	726539
                            Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	726540
                            Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	83.9 KB
ID:	726545
                            Click image for larger version

Name:	27.jpg
Views:	1
Size:	42.7 KB
ID:	726542
                            Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	46.6 KB
ID:	726538
                            Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1
Size:	45.6 KB
ID:	726546
                            Click image for larger version

Name:	29.jpg
Views:	1
Size:	64.5 KB
ID:	726543
                            Click image for larger version

Name:	30.jpg
Views:	1
Size:	62.7 KB
ID:	726544
                            '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                            Comment


                            • Cum ar fi sa ai una alba si una neagra?!
                              Anvelope ptr track si oarecum daily use gasesti si un pic mai ieftine cu comportament mai mult decat decent ptr pretul lor. Dezavantajul semislick este zgomotul ridicat la rulare si la o utilizare daily devine cam enervant. Eu as merge pe anvelope dedicate fiecarui sezon, mai bine iarna sa am frane si tractiune si sa pot evita alti "soferi" sau macar sa nu fie din vina mea 😈

                              Comment


                              • Sa vad, inca stau in dubii... Merci de opinii oricum!

                                In weekend am ajuns pe Transfagarasan cu Gabi GUR si Stefan (nu cred ca are cont, dar abia si-a luat un FN2). Foarte aglomerat a fost, dar am avut si loc sa tragem putin de masini pe unde s-a putut.

                                A mers incredibil de bine ATR-ul, parca m-am indragostit mai mult de el. I-a placut si lui GUR, e diferita intru totul de FN2, dar nu mai putin fun sau mai putin rapida/ stabila. Dupa cum a spus el combinatia de VTEC kick, cum trage in VTEC si cum se simte LSD-ul (care chiar e brutal si te tine bine de tot pe traiectorie), dar si suspensia super confortabila (cred ca e la nivel cu CL7 Confort daca nu cumva mai bine) o fac o masina rara. Sta cam ca un FN2 pe curbe, cu avantajul ca te bucuri de ea si la mers normal (nu iti tremura dintii in gura) si foarte important poti sa mergi tare si pe drum denivelat, mici gropi etc, acolo unde de FN2 iti e mila sau chiar risti sa fii aruncat (din cauza suspensiei mult mai dure) si sa dai de belele. Am tras de ea puternic si pe coborarea spre Arges, unde drumul e denivelat (gropi nu sunt decat putine, dar e reparat mult si prost) si a stat super bine.

                                Cutia in 5 trepte destul de lunga + plaja de VTEC foarte redusa si MULT diferita de fereastra de non-VTEC (in sensul ca masina e cu totul alta in VTEC - mult mai rapida si mai brutala) te dezavantajeaza pe urcari, acolo unde FN2-ul este mai bine setat.

                                Acestea fiind spuse, am revenit putin la gandul de a o face OEM impecabila si sa o las asa. E un compromis senzational masina, se simte supla, usoara, previzibila la limita, iar cu puterea pe care o are acum si cum sta cu suspensia OEM si LSD-ul OEM iti e frica oricum sa te dai la maxim cu ea pe drumuri de munte etc. Si asta in conditiile in care gumele nu erau chiar cele mai bune. In concluzie posibil sa fie mai util sa invat eu sa ma dau mai tare pana sa fac masina stupid de puternica/ dura/ nefiabila/ scumpa etc.

                                Iarasi un lucru cert e ca trebuie sa fac ceva cu segmentii, consumul de ulei persista si masina scoate ceva fum in VTEC. O simpla segmentare si un mic refresh al motorului ar costa totusi 2k EUR, nu 15k cat costa un motor refacut integral la JUN.
                                Last edited by Xander; 13-08-18, 10:31.
                                '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                                Comment

                                Working...
                                X