Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ca si design nu sunt wow, dar usoare sunt (6.35kg) la fel ca Oz Alleggerita la aceleasi dimensiuni (6.29kg). Sunt curios totusi de ce nu ai optat pt jante cu o latime mai mare (7.5 sau 8j) care sa-ti permita sa pui pe ele anvelope mai late de 215 (care si alea sunt la limita si in niciun caz optim pe 7j). In general, pt track e recomandat sa montezi gumele pe jante cu latimea maxima recomandata de producator, pt 215/45R17 87W ar fi 8j iar pt 225 8.5j.
    Last edited by Rares; 06-09-17, 07:42.
    Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
    Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
    1000 Locuri de vizitat in Romania

    Comment


    • Probabil ca nu sunt wow ca design, dar in gama lor de pret (si chiar mai sus cu 50%) mi se par mai frumoase decat Alleggerita sau RPF1. Sigur gusturile nu se discuta, dar mie nu imi plac spitele alea asa chinuite ca la modelele mentionate anterior.

      Initial voiam sa merg pe 16x7 si gume de 205, dar am zis sa raman la ce am in carte ca oricum nu pierd mult la greutate. Nu va fi masina dedicata de track, iar pe strada gumele late te incurca peste tot. O sa incerc sa vad cum e in prima faza, adaugand aderenta din gume ff bune (si cu perete lateral dur sa nu permita mult balans), apoi mai vedem, mai schimbam din mers. Jantele astea pot sa le vand oricand fara sa pierd multi bani deci nu inseamna ca raman blocat pe ele 10 ani.
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • Originally posted by Xander View Post

        [ATTACH=CONFIG]55273[/ATTACH]

        Abia astept sa le montez pe masina.
        Eu cred ca o sa dea foarte bine pe masina!
        ....

        Comment


        • In mod sigur, altfel nu le luam. Am scris mai mult in gluma mai sus ca nu sunt wow ca design, imi plac maxim!

          Fix astea sunt, pe ATRul lui Rory de 290 cai, al carui motor a ajuns ulterior pe ITR DC2.

          Click image for larger version

Name:	20170907_222832.jpg
Views:	1
Size:	40.5 KB
ID:	725767
          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

          Comment


          • Click image for larger version

Name:	Screenshot_20170912-203410.jpg
Views:	1
Size:	39.8 KB
ID:	725785

            Masina lui Jack Chinnock pe contul de Instagram trackaddict. Masina e un medium tune, dar merge bine de tot, are filmulete pe Youtube unde se tine dupa masini mai bine cotate.
            '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

            Comment


            • Daca tot vorbim de resto-mod-uri "done right", salivati va rog la asta:

              https://www.alfaholics.com/our-cars/...290-completed/

              290 e cea mai puternica varianta (290 cai pe tona), exista si 270 si probabil si mai jos de atat. Costa in jur de 300k, da, 300.000 EUR, iar EVO Magazine a desemnat-o "track car of the year".

              What a beauty!
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • chiar ca...What a beauty!
                Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
                Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

                Comment


                • Si daca tot am ajuns la resto-mod-uri, hai sa zicem si de Singer Porsche.

                  Singer e o firma relativ noua (fondata in 2009 cred), care ia un Porsche 911 air-cooled (model 964 - fabricat intre 1989-1994) - pe care fie il aduce proprietarul, fie il cumpara ei si il includ in pret - si il "aduc la zi" din punct de vedere tehnic: motorul ramane air-cooled, aspirat, dar devine mult mai puternic, transmisia refacuta cu diferential, sasiu complet refacut si intarit (inclusiv roll-cage), frane mari, gume racing etc. In plus, efectueaza si o intreaga restilizare a masinii, cu o atentie nebuna la detalii - crom, scaune "period correct", piele, vopsea de show etc.

                  Vand masinile cu aprox. 400k $ si e coada la ei, nu fac fata sa produca cata cerere au, iar revistele auto, dar si fanii (lucru suspect fiindca in general fanii Porsche air-cooled nu prea "gusta" modificarile non-OEM) sunt innebuniti dupa masinile astea.

                  De curand au anuntat ca au dezvoltat (impreuna cu Williams!!!) o versiune de 4.0 litri si 500 cai putere a celebrului motor Mezger air-cooled, extrem de indragit, care practic atinge nivelul motorului de pe noul GT3, doar ca e in continuare racit cu aer! Fanii marcii tin foarte mult la aceasta racire cu aer, datorita sunetului deosebit si a greutatii reduse.

                  Pe scurt nebunie ce fac baietii astia - transforma un Porsche vechi in ceea ce majoritatea revistelor numesc "the most glorious Porsche ever". Pastreaza greutatea redusa a modelelor vechi, motoarele air-cooled, conexiunea si fun-ul, dar aduc in plus sasiu modern, precis, putere marita si un styling demential.

                  Vad ca devine din ce in ce mai explorata zona asta resto-mod. Si cred ca pe masura ce masinile electrice vor depasi in vanzari masinile Otto, se va mari pasiunea pentru aceste masini.

                  Click image for larger version

Name:	03-singer-911-florida.jpg
Views:	1
Size:	42.8 KB
ID:	725788Click image for larger version

Name:	07-singer-911-florida.jpg
Views:	1
Size:	93.3 KB
ID:	725796Click image for larger version

Name:	42-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	725795Click image for larger version

Name:	34-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	725794Click image for larger version

Name:	43-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	725793Click image for larger version

Name:	31-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	725792Click image for larger version

Name:	05-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	725791Click image for larger version

Name:	02-singer-911-surrey-1100x732.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	725790Click image for larger version

Name:	06-singer-911-newcastle.jpg
Views:	1
Size:	63.4 KB
ID:	725789Click image for larger version

Name:	31-singer-911-florida.jpg
Views:	1
Size:	75.2 KB
ID:	725797
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • Tu ai merita un ban pentru ca postezi off-topic
                    Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
                    Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

                    Comment


                    • nu, pt poze cu masini "porno"

                      Comment


                      • doamne cum arata

                        Comment


                        • Am facut un nou thread cu privire la tuning/ track etc aici: http://www.hondafan.ro/forum/showthr...ips-and-tricks

                          Toate modificarile pe care am de cand sa le aduc ATRului in vederea utilizarii pe track sunt acolo, ca sa le discutam separat utilitatea si sa nu poluam aici. Aici voi posta doar ce s-a realizat deja, poze etc.

                          Fiind un plan in momentul actual, am sa postez si aici ce am de gand (ca sa ramana scris), dar discutiile as prefera sa le purtam doar acolo. Astept sfaturi si pareri!

                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          Am in plan sa realizez urmatoarele modificari in decursul urmatorului an, in ideea de a avea o masina fiabila de zi cu zi, care sa poata face fata cu brio pe track, strict pentru fun, nu competitie (desi ma tenteaza si ROTAC, nu zic nu).

                          Masina in discutie este ATR-ul meu, de care ma ocup de aproximativ 2 ani sa il reconditionez. In momentul de fata arata si se misca bine, apropiat de unul OEM cu uzura aferenta celor 165.000 km (mai putin piesele cumparate noi si inlocuite in acest timp, care au fost destule). Am testat masina pe Adancata, utilizand cauciucuri de strada (Dunlop SportMaxx RT) si sincer in afara de gume care chiar se transformau in gelatina dupa cateva tururi in forta, masina mi-a placut mult, sasiul este echilibrat, stie lift-off oversteer, e fun, LSD-ul tine bine si elimina subvirarea daca nu esti pus pe fapte mari si o cauti in mod special. Franele sunt bune, dar a aparut fading la un moment dat, probabil nici lichidul nu a fost ce trebuie - era un Gulf primit gratuit cu niste piese din UK, deci nu ceva high-performance.

                          Masina vine cu articulatie double wishbone pe fata si cu multi-link pe spate (5 brate), deci sta foarte bine la acest capitol spre deosebire de majoritatea Hondelor mai noi, refacerea suspensiei implicand insa un efort financiar serios, datorita zecilor de bucse, pivoti etc.

                          Ce am in plan? As vrea o masina capabila de track cu un raport putere/greutate de 200 cai pe tona. Pe un sasiu bun mi se pare mie o cifra decenta pentru track-fun. Stock ATR-ul are 212 cai si 1308 kg (cantarita in UK cu rezervor jumatate plin). Trebuie sa ajung la 240 cai si 1200 kg, realist dar deloc usor sau ieftin.

                          Motor:
                          - se va reface integral cu piese OEM pentru a scapa de orice urma de uzura, consum ulei etc. O sa vedem exact ce e necesar, probabil segmenti + pistoane OEM, cuzineti OEM, pompa ulei OEM, garnitura chiulasa OEM, Head Bolt Set OEM. Se vor verifica toate elementele ”head-ului” si se vor lua masurile de remediere necesare, daca este cazul – inlocuire arcuri/ retainere supape, refacut scaune supape etc.

                          - Set suporti motor Innovative 75A. Sunt ceva mai duri astia (75A), dar aparent nu foarte deranjanti pentru daily. Momentan am suporti OEM mai putin cel frontal care e facut de VTEC Direct UK si este poli. La inceput a fost horror, acum e ok daca nu folosesc AC. Cu AC se simt vibratii acceptabile.

                          - voi monta role reglabile pentru axe (probabil Skunk2 sau AEM) pentru a permite reglajul mai bun al timingului in momentul in care fac softul.

                          - evacuare completa – headers, de-cat si cat-back (probabil Solid Fabs) si CAI K&N.

                          - ECU AEMv2 si soft facut de Romain de la Eurospec.

                          Cu modificarile astea sper sa ajung la cifra magica de 240 cai, dintr-un motor fiabil, capabil sa reziste la conditiile de exploatare avute in vedere. Se putea merge mult mai departe dpdv tuning cu inlocuirea internelor cu unele Skunk2/ Brian C etc, dar mi s-a parut un trade-off mare dpdv fiabilitate si am renuntat.

                          - Placa metalica sudata in baia de ulei (baffle sump), in locul unde trage pompa ulei, sa nu am probleme cu oil starvation pe track cand ajung la nivelul de aderenta pe care il urmaresc.

                          - Tot citesc acum daca e nevoie de sau nu de un proper Oil-Cooler in locul celui OEM (care e de fapt un heat-exchanger oil-water). Teoretic e necesar daca faci sesiuni de 20 min sau peste mers tare. Problema lui ar fi ca scade putin presiunea la ulei din cauza elementelor extra, deci daca ai un motor la vechi, posibil sa nu mai fie safe. De asemenea trebuie neaparat termostatat, altfel pe strada vei avea uleiul mereu rece => faci praf motorul. Dintre cei care merg pe circuit si au ceasuri de presiune/ temp ulei, ce valori ati vazut cu/fara oil cooler? Ce temeperatura maxima de ulei vi se pare safe? 120 grade, 130?

                          - In lumina celor de mai sus, o sa adaug niste ceasuri SPA Racing Signature Series, unul pentru temperatura/ presiune ulei si altul pentru temperatura apa/ voltaj. Ma tot gandesc unde sa le pun astfel incat sa nu stric look-ul OEM al masinii.

                          Cutia viteze:
                          - Voi inlocui componentele uzate cu unele noi, OEM.

                          - final-drive de 4.64, in ideea de a obtine o cutie ceva mai scurta, potrivita pentru track; cutia la ATR are doar 5 trepte, de aici si setarea ei OEM ceva mai “lunga”.

                          - am deja montata o volanta usurata XTD de 4.8 kg. Ambreiajul OEM face fata cu brio la orice putere atata timp cat ramai NA, deci nu am de ce sa imi fac griji. Au testat cei din Anglia chiar si cu H22A7 de 280 cai.

                          Frane:
                          - Refac integral etrierii – revopsit, inlocuit toate componentele (pistoane, garnituri etc).

                          - discurile raman EBC TurboGroove ca sunt in stare buna, dar cu prima ocazie trec la MTEC Grooved.

                          - placute Carbon Lorraine RC5+, am inteles ca sunt de-a dreptul senzationale inclusiv pe track, dar potrivite si pentru daily. Exista variante mai performante (RC6 si RC8), dar lasa prea mult praf, fac zgomot, nu tin bine cand sunt reci => nepotrivite pentru daily drive.

                          - lichid high performance – Motul sau Millers

                          - conducte racire frane din bara fata (locul proiectoarelor) – asta va fi un DYI interesant, nu exista nimic de-a gata pentru ATR. E mult de citit, piesa cel mai dificil de realizat fiind spliterul din zona discurilor. Se pare ca cel mai ok e sa bagi aer spre centrul discului, cu o raza cat mai mare, astfe incat aerul sa fie tras prin spatiul de ventilatie, sa treaca prin mijlocul discului, sa il raceasca si sa fie eliminat la marginea exterioara. E cel mai ok asa si raceste si fata exterioara a discului si implicit si etrierul. Obligatoriu sa existe un filtru pe traseu contra pietricelelor etc, dar si un capac pentru zona de admisie a aerului, sa le acoperi pe strada, altfel vei avea zgomot la viteza, dar vor raci si franele prea mult si nu e ce trebuie pentru strada.

                          Suspensie:
                          - refacut toata bucsaraia cu Hardrace, pe bratele OEM. Initial voiam sa inlocuiesc bratele cu totul, dar din discutiile cu Rares si din ce am mai citit, e mai safe cu cele OEM. Voi desface toata suspensia si voi vopsi electrostatic cadrele, bratele etc, apoi voi presa bucsele noi. Voi inlocui doar bratele spate necesare pentru a putea regla camber si toe (toe se poate regla si OEM, doar ca ale mele sunt blocate). Pentru camber pe fata o sa apelez la un pivot superior de la SPC, cu reglaj de 2-3 grade camber negativ.

                          - Am tot cautat coilovere, initial voiam sa merg pe ceva mai “budget” (BC Racing BR, MeisterR Zeta, XYZ Race Coilovers etc) sau chiar o suspensie fixa buna (Bilstein B12), dar pana la urma am ajuns la MeisterR GT1, care sunt competitori pentru Ohlins si singurele din gama asta de pret/ performanta disponibile pentru ATR. Din ce am inteles sunt super top, chiar comparabile cu Ohlins nu doar dpdv marketing: am vazut multi care si-au inlocuit Ohlins-urile vechi cu GT1 si erau incantati de-a dreptul (si vb de proprietari de GTR, Evo, 350Z etc).

                          - O sa caut un setup de geometrie cat mai ok, asta e trial&error, dar de regula 2 grade de camber negativ peste tot si un toe-out pe fata/ toe-in pe spate e ce trebuie.

                          Sasiu/ Greutate:
                          - O sa adaug bracing (frontal-inferior 4 puncte sub baie, frontal-lateral 3 puncte sub aripi, posterior-inferior 4 puncte sub portbagaj). Am deja frontal superior, in speta Strut-Bar Tein, iar posterior-superior nu se justifica deoarece masina este rigidizata puternic in zona aia, nu are bancheta rabatabila tocmai pentru chestia asta – firewall-ul spate este intreg.

                          - O sa folosesc jante usoare Kosei K4R 17x7, ET45 (6.3 kg) si gume Yokohama Advan AD08R 215/45/17, adica dimensiune OEM. Aici am avut o discutie cu Rares vis-a-vis de latimea gumelor si implicit a jantelor astfel incat gumele sa stea ceva mai intinse pentru track, dar sincer ATR-ul e problematic rau la jante, atingand pe fata la orice sare de 10mm in plus la exterior fata de 17x7 ET55 OEM. Practic deja sunt acolo si cum AD08R au umerii destul de proeminenti si asa am emotii ca vor atinge... La 17x8 clar aveam probleme, poate doar sa gasesc 17x8 ET55, dar sunt foarte rare.

                          - Greutatea (tintesc -100 kg) sper sa o reduc din:
                          • Eliminat roata de rezerva – 15 kg;
                          • Volanta usurata – 5 kg;
                          • Roti (jantele sunt foarte usoare, dar gumele AD08R au 10 kg) – 5 kg/roata x 4 = 20 kg;
                          • Baterie racing – 8 kg;
                          • Evacuare inox cu decat – 15 kg;
                          • Interior scos (doar bancheta si scaunul dreapta sa pot sa il pun la loc usor) – 40 kg;

                          - Cu astea as ajunge la 1200 kg, se poate si mai jos de atat, dar nici nu imi pun problema sa scot bordul, fete de usi etc. Masina va fi totusi daily drive si nu am de cand sa o distrug.

                          Diverse:
                          - Am deja short-shifter complet reglabil PSPEC, shift-light in fata volanului si o sa adaug pedale Mugen pentru heel&toe cat mai facil.

                          Cam asta e planul cu care sper sa am o masina daily-drive competenta pe track si fun. Sper totusi sa fie un compromis ok dpdv confort/ fiabilitate/ performante. Nu am de gand sa imi bat joc de masina, vreau sa o pot reface OEM oricand fara probleme, deci chestii hardcore precum rollcage nu vreau.
                          Last edited by Xander; 27-09-17, 10:54.
                          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                          Comment


                          • Success cu acest proiect - suna f. bine!

                            Comment


                            • Uau !!
                              ....

                              Comment


                              • Va multumesc, domnilor!
                                '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                                Comment

                                Working...
                                X