Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kinky_boy
    replied
    Nu vreau sa alimentez polemica, doar retineti ca am zis "modezi" (tuning) si am plecat de la diferenta dintre pretul masinilor. Lsd face fix acelasi lucru indiferent de origine, iar motoarele b si h nu sunt la acelasi nivel cu k-urile. Dar astea sunt lucruri de discutat la un vin.

    Leave a comment:


  • GUR
    replied
    kinky_boy cred ca Xander incearca sa sublinieze faptul ca senzatia aceea de masina speciala (si implicit si "mandria" de a detine o astfel de masina) nu vine din pret, cu toate ca este si acela un element de luat in calcul per total, ci mai degraba din senzatia pe care ti-o ofera la condus masina asta, unicitatea provenita din numarul limitat de masini ramase in circulatie si poate cel mai important (pe langa pedigree-ul masinii la capitolul curse participate).... carcateristicile tehnice pe care masina le avea la momentul lansarii si a performantelor care sunt si astazi la nivel cu masinile de puteri similare.

    Masina asta este un pachet incredibil: garda la sol 15 cm, suspensie chiar mai confortabila ca a unui CL9 dar care pe curbe se aseaza de nu iti vine sa crezi, LSD din fabrica si unul foarte bun, extrem de versatila si consum foarte mic atat la drum lung cat si in oras... adica in Bucuresti in trafic de saptamana, nu wend 10%-11% daca nu gresesc la 220 de CP?
    Daca stai sa o iei la bani marunti o sa iti dai seama de ce e asa speciala. Cat despre dat... pai m-am dat pe Transfagarasean (eu la volan) si am fost socat de cat de agresiv si ce minuni face LSD-ul ala de fabrica, de cat de brutal intra VTEC-ul, de ce senzatie iti da masina efectiv... si fac comparatiile astea cu CL9 ca l-am condus si pe ala... e de departe mai fain ATR-ul. E dificil sa convingi pe cineva de toate aceste lucruri daca nu le experimenteaza pe pielea lui... iar eu am avut norocul sa o conduc.

    Fara discutii mi-as fi luat si un ATR pe langa masina mea dar... devine foarte dificila procurarea de piese, elemente de tabla si multe altele. Altfel o masina foarte speciala. De asta mi se pare cu atat mai de apreciat ce vrea sa faca Xander cu ea.

    Leave a comment:


  • IB
    replied
    Pana la urma este un model Type-R, deci nu are nici o legatura cu CL9. Nici macar cu Accord Euro-R. In acelasi timp, probabil a fost cel mai modest model Type-R facut de Honda, in comparatie cu suratele mai vechi. Insa cred ca motorul este la demn de a purta numele unui Type-R. Cam tot ce a facut Honda in anii 90 cu VTEC adevarat nu are termen de comparatie cu nici un motor produs dupa 2005. In toamna asta am dat o fuga la Brasov si am prins etapa de raliu in coasta. Erau si cateva Honde, evident EG, EK, EP. Fratilor, cand plecau de la start, urlau motoarele alea de parca erau de raliu, mega-ultra-tunate. In pauza de pranz, cand ma plimbam printre standurile echipelor, le-am vazut motoarele. Ei bine, in afara la izolarea termica a traseului de admisie, motoarele erau cam stock. Va spun ca a fost o experienta care m-a facut sa inteleg definitiv faptul ca aceste motoare B, H, K au fost motoare de competitie vandute pentru masini de strada. De departe o capodopera inginereasca care ne demonstreaza nivelul tehnologic extrem de ridicat la care se afla Honda acum 30 de ani si care, as indrazni sa spun, nu a fost atins nici acum de ceilalti constructori pentru motorizari N/A si nici nu va fi atins vreodata.

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    nu contest in nici un fel meritele atr-ului, probabil ca o sa ajunga sa fie printre putinele honde care sa ramana la o valoare ridicata, dar nu cred ca tine nimeni o masina cu gandul ca o sa o vanda candva pe bani multi sau sa-si recupereze cheltuielile. doar cine face bani din asta.
    ideea de baza este ca, chair daca bagi bani in ea te satisface la mai toate capitolele de banii respectivi si iti provoaca placere.

    Dar n-are rost sa poluam topicul fain al lui Xander.

    Leave a comment:


  • Turkish
    replied
    eu cred ca ATR are sanse sa ajunga un old timer redutabil cu valoare mare de piata în inca 10 ani; e suficient de rar pentru asta si suficient de old school
    CL9 e totusi o masina moderna - ok nu mai pare chiar asa comparata cu noua schimbare de paradigma / generatie auto - j de senzori, totul ecran etc... dar e o masina moderna

    cat de ”rentabil” este ca investitie... eu stiu destul de multe despre domeniu, multi posesori de tot felul de masini si nu stiu pe nici unul care sa fi ”facut o afacere” cu masina respectiva
    eforturile financiare sunt atat de mari incat in cele din urma o masina inghite mai mult decat ajunge sa valoreze intr-o posibila tranzactie

    si munca la old timere devine cu fiecare an din ce in ce mai scumpa (si o competenta greu de gasit) - tinichigii care sa stie sa indrepte tabla, electricieni care sa stie ce fac cand refac o instalatie electrica etc.
    efectiv la masinile acestea te inhami cu suflet - cum spune si Xander - complet irational pentru ca in mintea ta si a altor aiuriti pare sa merite dar calculul nu vine de la bani

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Masinile mai vechi se cumpara si se intretin cu sufletul...

    Chiar nu au sens toate comparatiile. Pentru mine un ATR e ceva legendar, pornind de la pedigree-ul masinii ca si concurent in BTCC, era Supertouring (invariabil considerta cea mai misto perioda din BTCC) si pana la raritatea ei (mai putin de 1000 in lume acum) si senzatia de special pe care o am de fiecare data cand ma urc in ea - de la ceasurile albe, scaunele Recaro care arata spectaculos, voalnul MOMO si schimbatorul MOMO din titan, design-ul care curge spre eleronul ala mare superb integrat, plus detaliile tehnice care o fac o masina "orice-dar-nu-comuna" - motorul in primul rand, LSDul, trenul de rulare pe care il intelegi abia cand o conduci. E reprezentanta unei ere demult apuse, dar spectaculoase si la capitolul competitii si la capitolul masini sport de strada.

    Eu nu mi-am pus problema "daca se merita sau nu", eu m-am indragostit si am uitat de bani. Cum faci cand gasesti o gagica buna. Cand i-am avut i-am bagat cu drag in masina (la greu), cand au fost perioade mai triste am mai pus pauza. Planul este ca in 2019 masina sa mai inghita 20k EUR si sa devina ceva super-special si unic in Europa. Detaliile le stiu apropiatii. Pentru unii asta e nebunie, pentru mine si pentru cine a condus ATR-ul nu. Eu ii consider bani cheltuiti cu cap, pentru placerea si bucuria mea, nu am in plan sa vand masina. La final, va rezulta o masina noua, in sensul ca orice rahatel va fi fost restaurat/ inlocuit/ modificat. Deci nu va mai avea probleme "de masina veche".

    Nu vreau sa fac discutii aici ca nu isi au rostul, parerile mele sunt strict personale si sustin ideea ca fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui!

    Vis-a-vis de CL9, pot sa spun ca aceste 2 masini nu au nicio legatura si cine nu crede, il invit la primavara sa le conduca pe ambele. Vorbesc din perspectiva unui om care a avut un CL7 timp de 7 ani (sasiul e 90% tot ala), a condus CL9 stock, CL9 modificat si a mers cu CL9 modificat serios in dreapta (ca bausem si nu am putut conduce). Stock ATR-ul e peste CL9 cu mult, motorul de pe CL9 e gatuit mult de fabrica.

    Vis-a-vis de un CL9 modificat, nu am apucat sa facem nicio liniuta sa stabilim clar cum sta treaba, dar probabil CL9 e mai rapid. Eu am vrut sa verificam aceasta speta, nu a vrut nimeni sa imi onoreze invitatia pana acum. Nu e o problema, avem timp. Posibil sa fie si ceva mai fiabil CL9 (CL7-ele meu a fost tanc, dar nici ATR nu e departe, ff fiabil si el, problemele pe care al meu le-a avut au fost datorate vechimii masinii, altfel orice am schimbat la ea pana acum se prezinta in stare impecabila, nu schimb toata ziua aceleasi piese ca la Renault sau Mercedes...).

    Confortul este similar, e incredibil de confortabila suspensia OEM de pe ATR, la nivel cu CL7 sau Mercedes C Coupe. MULT mai confortabila decat la FN2 de exemplu.

    Cam aici se termina compratia cu CL9 in opinia mea, ca masina sport nu mai are treaba. CL9 e greoaie, mai putin incisiva, raspunsul la pedala OEM e departe rau de ATR (cablu vs drive-by-wire). Pe track nu au niciun grad de comparatie, eu personal nu cred ca CL9 termina alea 20 de min cat tine o sesiune cu franele stock. Eu abia am refacut franele la ATR si am vazut ce inseamna frane. CL9 stock nu are LSD, masina subvireaza destul de mult, la ATR cu cat apesi mai tare pedala, cu atat te trage mai grav pe traiectoria corecta, efectiv iti ia volanul din mana, trebuie condusa cu ura. Va poate povesti GUR ca s-a dat blana pe Transfagarasan. Motoarele (chiar si k24 cu soft) nu se compara ca si brutalitate si pofta de a urca in ture. O fi H22-ul long stroke, dar K24 e mult mai long. Plus de asta la capitolul frecari in motor, camasile alea de carbon de la H22 chiar fac treaba. E un zambet tampit care te insoteste mereu cand conduci ATR-ul. Stiu, la orice Honda e asa, dar la asta parca esti vrajit.

    Pur si simplu CL9 se simte ca o masina rapida, dar tourer, mai greoaie, nu de track si curbe incontinuu. PUNK a zis bine mai sus, sunt de acord cu el, are un CL9 frumos foc si vorbeste din experienta.

    Ca o avea mai mult potential CL9, posibil, e o masina mai noua, K-urile au fost intens tunate, gasesti o caruta de piese. Stiu ca se poate face Frank dar nu am vazut vreunul si nu am mers, pare spectacol. Asa orice masina se poate modifca radical, dar trebuie sa fim si realisti la capitolul financiar.

    In aceeasi maniera insa, fostul patron de la Hond-R UK are un H22A cu bottom end stock si head complet JUN + ITB-uri si masina scoate 240 cai LA ROATA! Deci cam 275-280 la motor. Cu bottom end stock. Deci nu e cazul sa vb ca H22 nu ar avea potential. Posibil sa te duci spre 300 cai cu pistoane de compresie mai mare...

    Mie imi place CL9, il respect, e o masina marfa, chiar ma gandeam sa imi iau unul ca masina de zi cu zi, ziceam doar ca astea 2 masini sunt foarte diferite. Deci da, Kinky, sunt 1000 de motive pentru care ai prefera un ATR in mintile lui. Ca nu se justifica sa dai 15k pe unul, nu stiu ce sa zic. Pretul e dat si va fi dat din ce in ce mai acerb de raritatea masinii. Cand vor mai fi 200 buc, sa vrei sa dai si 25k ca nu vei mai avea cui.

    Nu vreau sa facem o discutie despre CL9 vs. ATR, ii respect mult pe cei cu CL9-urile ingrijite, mereu ma uit cu jind la masina lui Dinu cand bag benzina de acolo etc. Sunt doar parerile mele, zic eu cat se poate de obiective. Eu chiar cred ca ATR-ul este o masina foarte marfa si va invit sa gasiti una in mintile ei pe care sa o conduceti tare (in special pe curbe) si veti intelege ce zic. Dualitatea ei este ceva deosebit, dar sigur ca vine la pachet cu diverse "probleme" datorate vechimii. Dar CL9 mai e o masina noua oare?

    @decaliber: O sa ma uit de incalzire scaune, merci!

    @hondaru: nu am renuntat la nimic, masina va fi revopsita integral cu schimbare de culoare, refacuta toata tinichigeria etc.

    @kinky: Caut un flexi care sa arate ca cel OEM pe interior, banuiesc ca de acolo e zgomotul, cel Bosal e tot din plasa si la interior...


    Last edited by Xander; 13-12-18, 15:55.

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    hai sa fiu eu gica contra ... de ce ai lua un ATR cu 15K si nu un CL9 cu 4K?
    ATR e o masina foarte faina de condus, dar la fel si cl9 iar daca le modezi, CL9 il asculta cu urechea pe atr la orice capitol: performante, dotari, confort, intretinere, fiabilitate, costuri, aspect(subiectiv), mai putin la galagie/brutaliate VTEC ...la emotii as zice ca lucrurile sunt subiective.
    Sper sa nu se supere Xander, dar stie si el foarte bine diferentele ca a testat intens cl9. ATR-ul a venit mai complet din fabrica, insa cl9 are mult mai mult potential.my 2 cents

    Xander - sa pui aici ce ai gasit la capitolul flexi ca si eu am ceva probleme cu al meu si probabil trebuie sa-l inlocuiesc.
    Last edited by kinky_boy; 13-12-18, 11:34.

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Xander ai renuntat la refacerea caroseriei prin sablare? Si eu care strang bani la pusculita sa fac CTR-ul asa...E drept ca o sablare poate aduce o gramada de probleme dar si rezultatul final este de exceptie.

    Leave a comment:


  • dacliber
    replied
    Xander daca tot refaci scaunele pune si un kit de incalzire de asta nou din carbon, ca e usor de adaugat. Poti pune un link cu suportul ala lombar? eu tot am avut prin masini, modele ieftine, foarte enervante unele, tot trebuie aranjate ca aluneca intre sezut si spatar.

    Punk CL se gaseste si acum la 3-4 mii prin Europa, doar in Romania sunt supraevaluate pentru stampila si polish si asta e valabil si la alte marci. ATR chiar rarisima la 15 mii concureaza cu evo, subaru, integra, e greu. Discutiile despre bani la modele de genul nu isi au rostul, am un cunoscut care avea un Prelude de 185 CP, super tare, zicea ca nu il da fara 10 mii, Era impecabil din toate punctele de vedere, mods, etc, dar eu nu as fi dat mai mult de 4-5 mii dupa ce vazusem cateva coji la noi cu 2-3 mii si cateva in Austria de la 400 la 1500 euro. Zilele astea am vazut ca are altul pe care cere 12, inseamna ca l-a dat pe primul. deci se poate.
    Last edited by dacliber; 13-12-18, 19:30.

    Leave a comment:


  • Punk
    replied
    Originally posted by Legionaru' View Post
    Respect pentru cum te ocupi de masina!
    Te ai gandit vreodata daca e cea mai buna solutie sa bagi bani intr o masina destul de "inapoiata". Intreb ca si eu ma aflu in aceeasi situatie.
    Xander nu baga bani in masina ci investeste in masina. Tu si cu mine da ... Noi bagam bani in masina. Iti recomand sa revizitam subiectul in 5 ani cand CL9 va valora 4.000 € stock (daca avem noroc) si a lui poate peste 15.000 €.

    Mai departe comparatiile CL9, ATR sunt de prisos ... ATR nu este o masina de duzina.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk


    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Xander, scuze ca ma bag in fata. Legionarule, depinde foarte mult ce numesti o masina "inapoiata". Nu despre ce are Xander care e o clasica, despre CL9-le tau care are o forma clasica, un motor care poate fi predat la scoala, doatri arhisuficiente si o fiabilitate de invidiat. Ok, n-are cuplu, de accord dar are caracter. Ma ierti, cuplu are orice "turbat", caracter insa au foarte putine motoare. Sigur, bat la porti deschise, stii bine ce-ai luat insa hai sa vedem putin altfel privind masinile "moderne":
    - ai o sumedenie de functii de care n-ai nevoie. N-are nimeni nevoie de ele dar sint la moda, ca-s ele pe S Klass sau miine pe nu stiu ce Hyundai tot n-ai nevoie de ele. Iar de cele de care chiar ai avea nevoie, in principal cele privitoare la siguranta (lumini variabile, identificarea obstacolelor vii in infrarosu etc) n-ai parte decit chiar pe S Klass si nici acolo pe oricare model ...
    - ai o tableta proasta agatata undeva peste bord, parca si-a adus cineva aminte ca e in proiect si a pus-o acolo in ultimul moment. Va uitati careva la filme cind conduceti? Cel mult pe 1) Sygic sau asa cind aveti navigatia intre cladiri, recte o navigatie mai de neam sau pe 2) GMaps cind aveti ground selection sa vedeti cu precizie casa in dreptul careia sinteti sau ceva pe-acolo. Altfel? Intereseaza pe cineva celelalte functiuni afara de conectarea BT, ceva muzici din telefon daca e cazul, vreo persoana de contact careia neaparat vreti sa-i vedeti datele pe display? Nu, nici macar millenialii nu pot juca Counterstrike in timp ce conduc! Pentru restul o fi Siri buna la ceva, necazu-i ca-i proasta si plicticoasa.
    - nu vreau sa (mai) comentez asupra stupizeniei absolute cu dioxidul de carbon, am mai spus-o si-o mai spun, asta e o escrocherie mondiala care intre altele obliga producatorii sa se alinieze unor standarde de birou eco-socialist. Standarde ireale insa cu implicatii majore asupra fiabilitatii motoarelor. Vorba 'ceea KISS: keep it simple, stupid, e cit se poate de valabila dar pare ca toata lumea a uitat-o!
    - da, cutia de viteze DSG (manuala dubla adica ...) schimba mai repede decit poate omul, ok, dar exista inca oameni care doresc sa schimbe ei. Cred ca vor exista inca multi ani chiar de vor fi numinti "nostalgici" de nu mai rau. Ok, e usor sa categorisesti punind un nume care sa se lipeasca la lume. Sa fie lumea aia sanatoasa cu numele ei cu tot, unii chiar dorim sa apasam cu piciorul sting o pedala! Uneori si frina cu stingul... Si nu ne cerem scuze ca existam iar in ce ma priveste nu sint dispus sa dau explicatii. Cred ca nu sint singurul.
    - Sint unii care lesina daca portbagajul/capota nu se ridica singur/a. Daca el/ea nu se inchide dau in beri-beri, efortul de a apasa le pare prea mare, nemaivorbind ca nu e deloc trendy. Sau sexy. Sau pe-acolo. E o adevarata tragedie daca capota nu are telescop. Jale, nu alta, masina nu e cul. Nu conteaza sa fie buna, conteaza sa fie cul.
    - Neaparat masina trebuie sa se parcheze singura. Da' neaparat. Sa inteleg ca e mai bine si mai "modern" asa, sa nu-si suceasca cumva soferul gitul. Azi miine masina va umbla singura de belehuza prin oras pina-si gaseste un loc de parcare. Bravos, modernitate, sa ai succesuri fara esece.
    Ma opresc aici. Cu scuze pentru interventie.
    Last edited by Io si Ea; 13-12-18, 00:13.

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Respect pentru cum te ocupi de masina!
    Te ai gandit vreodata daca e cea mai buna solutie sa bagi bani intr o masina destul de "inapoiata". Intreb ca si eu ma aflu in aceeasi situatie.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Masina s-a intors la subteran pentru iarna, dupa ce am folosit-o ca daily-car vreme de cateva luni. O experienta foarte placuta, Honda (si restul producatorilor) ar trebui sa mai faca astfel de masini analogice - feeling-ul la condus este demential, raspunsul la comenzi instant, cutia te unge pe suflet (am si un short shifter PSPEC reglabil in toate modurile posibile), motorul merge cum vrei - daca mergi chill consuma super putin si nu e zgomotos, daca vrei hardcore, merge hardcore, masina e confortabila (la nivel cu CL7 sau C-Coupe) dar sta pe curbe incredibil, LSD-ul iti pune un zambet tamp pe fata mereu, baga caldura dupa maxim un minut (totusi mi-ar fi placut sa am scaune incalzite), e spatioasa dar usoara etc.

    E dificil un pic de manevrat in oras totusi, directia are raza de bracaj foarte mare si faci ceva manevre sa o intorci de ex. Consumul de benzina este undeva la 11-12-13 litri la suta de km, Bucuresti, mers in aglomeratie si dat in ea pe unde apuc si noaptea la greu. Eu sunt maxim surprins de acest consum... La drum lung sta clar sub 10, poate si mai jos dar depinde cum mergi. Am dat o tura pe Transfagarasan cu Gabi GUR si a fost cam 10, dar nu prea a respirat masina.

    E un stres destul de mare cu parcarea ei, ma uit de 10 ori unde o las, caut loc etc, dar cred ca asa e cu orice masina la care tii, mai ales in Bucurestiul asta super aglomerat.

    Proiectul a continuat, dar cu pasi din ce in ce mai mici, dar 2019 sper sa fie anul in care voi finaliza integral reconditionarea (motor, cutie, vopsit integral, refacut interior etc).

    Ce am mai facut la ea? Pai am refacut integral sistemul de franare (desfacut etrierii, sablati si vopsiti la pistol cu vopsea speciala, schimbate absolut toate garniturile, toate pistonasele, arcurile, suruburile etc), refacuta pompa de frana (are 2 circuite in ea si diverse garniuri, sisteme de presurizare), verificat conductele, inlocuit lichid + aerisire etc. Am pus un nou flexi la evacuare (cel vechi era smotocit si masina era putin zgomotoasa) si am refacut tipsurile de la finale cu unele OEM-look intoarse in jos - asa a avut ATR-ul facelift de fabrica, la mine erau niste tiganii de Sebring sudate oribil... Nu sunt multumit de flexi-ul BOSAL, are un zgomot metalic dubios, dar il vom reinlocui.

    De asemenea, jantele OEM abia refacute au fost tratate cu protectie ceramica Gyeon Q2 la Bebe (Prodetailing) - fff misto solutia, se curata incredibil de usor jantele indiferent de cat praf de frane e pe ele si din cate am inteles este si mult mai dura vopseaua, sper sa nu testez in vreun fel, dar macar stiu ca o apara de sarea de pe sosele.

    In curand o sa cumpar pompa si punga de aer Recaro pentru suportul lombar + toate bolsterele de la scaunele fata. Am in plan sa le refac, schimband alcantara si pastrand materialul verde OEM. De asemenea, incep in forta cu cumparaturi pentru trenul de rulare (toate bucsele si pivotii, bracing peste tot, suspensie noua, inclusiv toate suruburile etc).

    Revin cu poze de la operatiuni cand am timp.

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Ce te miri?! Mie au incercat sa- mi fure rotile, pusesera masina pe caramizi in fata si desfacusera cate o piulita la fiecare dintre roti si era pusa langa janta jos iar celelalte erau slabite. A sunat alarma cand au incercat sa bage caramizi si la partea din spate. Daca nu vedeam caramida sub prag cand sa ma urc in masina nu observam piulita langa roata fata si cum eram grabit plecam asa cu ea... Am vandut jantele ca erau prea aratoase!😀😀

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Like nothing else!

    Click image for larger version

Name:	image_49958.jpg
Views:	15
Size:	69.4 KB
ID:	850633

    Leave a comment:

Working...
X