Xander: '02 Honda Accord Type-R 2.2 VTEC M/T, Nighthawk Black Pearl (CH1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punk
    replied
    Originally posted by kinky_boy View Post
    Stiu cine e de vina Tre sa-l prindem pe Punk sa dea de baut si la cine are ATR, cine are CL9 si cine n-are de nici una ca sa rezolvam problema
    Perfect asa ... Dar venim fără mașini sa evitam discuțiile pescărești!

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    Stiu cine e de vina Tre sa-l prindem pe Punk sa dea de baut si la cine are ATR, cine are CL9 si cine n-are de nici una ca sa rezolvam problema

    Leave a comment:


  • dinoc
    replied
    ATR-ul nu are cum sa fie o gluma, este un iconic car si chiar ma bucur ca avem posesori de asa ceva aici pe forum.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Nu trebuie sa mute nimic, sunt ok datele tehnice, detaliile legate de Honde. Vreau doar sa evitam discutiile polarizate, versus-urile, mai ales pe baza unor pareri subiective sau din auzite/ legende etc.

    Multumesc pentru aprecieri! E clar ca masinile sunt diferite dar foarte marfa ambele, cu plusurile si minusurile aferente. Iar masina ta e probabil cel mai frumos CL9 de la noi. Eu incercam sa "setez" o parere corecta si asupra ATRului, sa nu il considere nimeni o gluma, cand in realitate masina este foarte tare!

    Legat de sumele investite, nu am auzit de la altii, era parerea mea la un calcul sumar dupa discutiile cu tine si cu Dan - cutia de EuroR etc.

    Drumuri bune sa avem sa ne putem bucura cat mai mult de masini!

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk


    Last edited by Xander; 22-12-18, 10:35.

    Leave a comment:


  • dinoc
    replied
    Nu stiu, n-am masurat, sincer nu m-a interesat, mai ales 402m (nu sunt facute pt asa ceva), m-a interesat sa obtin un GT cruiser like, silentios, de family, cu reprize bune pe depasiri, nimic mai mult

    PS> un admin sa mute va rog ultimele 2 post-uri pe un alt topic, sa nu poluam thread-ul lui Xander. De ex. ar putea fi mutat aici: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...ime=time_today
    Last edited by dinoc; 21-12-18, 21:54.

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Dinu, la masina ta cat estimezi ca este castigul de putere sau performante( in secunde pe 0-100km/h sau 0-400 m) fata de un CL9 stock?

    Leave a comment:


  • dinoc
    replied
    ATR vs ATS, ambele sunt faine, fiecare cu plusurile si minusurille ei, este bine ca avem ce compara, diversitatea este buna, Xander ai o masina grozava, sa te bucuri in continuare de ea.

    PS> nu stiu de une umbla mit-ul c-am bagat 10mii EUR in upgrade-uri, l-am mai auzit pe ici pe colo, nici vorba de asa ceva
    PS2> un k24 il dezmortesti cu un un reflash, iar daca mai adaugi un header si poate un final drive 4.7 te duce ~ 1000-1500 EUR, cea mai ieftina cale, si este suficient dpdv performante motor.


    Last edited by dinoc; 22-12-18, 10:00.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Eu din pacate plec maine din tara si ma intorc de Craciun. Cel mai probabil abia dupa anul nou ne putem vedea, perioada asta e plina de vacante, greu sa ne sincronizam.

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    man nu am citit nimic in diagonala, tu ai impresia ca zic ca ATR nu-i bun
    ba e foarte bun, comparatia era ce poti face si cu un cl9 cu mai putini bani (piesele nu tre sa fie numai de la magazin ca sa faca treaba)

    vizavi de Rory, permite-mi sa-mi mentin parerea ca ceva nu e kosher la comentariile lui. Cu ATR-ul tau m-am plimbat de mai multe ori in toate felurile cu mai multi "piloti", dar nu am condus-o pentru ca nu am vrut, iar daca nu stiu masina nici nu pot sa vad prea multe in timpul scurt si in plus pentru ca imi e jena sa trag de masina altcuiva.

    Cu CL9 intr-adevar n-am mers, dar am vazut ce poti sa obtii din motoarele alea si cum merge la altii pe track. Datele despre masini le iau de aici ca au o baza foarte mare si cu specificatii variate si ok ca si valori (dati translate, are si tab de size/weight) https://www.autoweek.nl/carbase_data...3112&id2=27549

    serios hai sa ne organizam la un vin intr-o seara, pana sambata eu sunt in buc.
    Last edited by kinky_boy; 17-12-18, 14:34.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    O sa incep prin a spune ca drumul de la Balea spre Arges e destul de valurit si prost, dar am putut sa merg blana fara probleme. "Vinovatii": garda la sol mare si suspensia stupid de confortabila, care ajuta si la confort, dar mai ales la condus, ca nu te arunca peste denivelari sa pierzi controlul. Bucata asta l-a socat si pe Gabi (GUR), in ideea ca poti sa te bucuri de masina in orice conditii. Eram cu un amic cu un FN2 stock (mai putin Hondata Group N), el a mers incet pe coborare, e disconfort + teama de a atinge masina pe burta, sau mai rau sa te arunce. Urcarea dinspre Sibiu e totusi foarte buna!

    Legat de discutia iscata cu privire la performantele ATR-ului (sau lipsa lor), aceasta este ultima mea replica pe tema asta, nu vreau sa transform totul intr-un "versus" si sa stric topicul asta (e pacat de el). Motivul e simplu: mie imi plac toate Hondele, nu sustin ca le stiu pe toate, experienta si parerile mele sunt subiective si nu am niciun interes real sa va conving cat de OK este masina: nu caut sa o vand curand si nici sa isi ia multa lume nu mi-ar placea, e mai frumos sa am o masina rara! Putem discuta cu drag la un vin si sa ne contram, dar si mai frumos ar fi sa facem la primavara un schimb de masini scurt intre cunoscuti si sa schimbam pareri la cald, eu sunt pentru!

    Acestea fiind zise, mi se pare destul de simplista abordarea ta Kinky referitoare la masini, mai ales ca esti un tip care cunoaste si experimenteaza activ toate aceste aspecte si mi se pare ca mi-ai citit si pe diagonala ce am scris inainte. Sunt de acord doar ca nu ai de ce sa dai 15k pe un ATR (atat s-a vandut de curand unul tipla) cand poti sa cumperi cu 7-8k sa zicem un CL9 care e "cam la fel dar nu chiar". Pretul unui ATR este dat in special de raritatea masinii si de pedigree-ul meu, nu doar penru performante. Ca daca ar fi doar performantele la mijloc, nu ar mai cumpara nimeni Delta Integrale la 50k sau E30 M3 la 100k etc.

    Revenind pe text, eu nu am mentionat nicaieri faptul ca "DC2-ul are directia putin cam vaga" este parerea lui Rory, chestia asta am tot citit-o in diverse reviste sau articole de pe net, acesta fiind si singurul punct slab al DC2-ului. De altfel sunt absolut convins ca DC2 este in continuare regina masinilor cu tractiune fata. De asemenea, Rory a avut H22A7 de 275 cai pe un ATR inainte si l-a mutat pe DC2, deci e clar ca ii place mai mult sasiul de DC2, fiind mai inchegat si mai usor. Parerea lui era strict vis a vis de motoare, preferand acest "H22A7" extrem in locul unor K20-uri modificate, unul chiar cu compresor, montat pe un alt DC2 extrem de clean si usurat la maxim (e masina pur de track). Nu intru in detalii, puteti sa il urmariti pe Instagram si sa vedeti despre ce vorbim (RoryVTEC).

    Iata un articol cu titlu de exemplu (mai sunt si altele cu siguranta), scris de Mark Wan care vorbeste despre directia DC2-ului (am pus 2 de fapt, al doilea este pentru ATR unde mentioneaza, referitor la ATR: "Thanks to the rigid body and new steering mechanism, the steering has a lot more feedback than the Integra Type R, which was only criticised in this area. Besides, it turns smoothly, consistently and responsively. This is in the league of BMW. Remember, the Honda is front-wheel-drive. "):

    http://autozine.org/Archive/Honda/ol...III.html#TypeR

    http://autozine.org/Archive/Honda/ol...VI.html#Type-R

    L-am dat exemplu pe RoryVTEC ca pasionat (extrem) de Honde si om care a detinut cam toata spuma Hondelor, fara NSX pe care doar l-a condus. Mi se pare mai important ce spun unii care au detinut masinile, decat niste pareri irelevante. De cand sunt membru activ pe forumul ATR din UK, am gasit multi proprietari de ATR (majoritatea oameni maturi, serios in ceea ce priveste domeniul auto), care au laudat intens aceasta masina, ei mai detinand in trecut si alte Honde, adesea DC2 si/sau EP3, mai rar FN2 sau altele mai noi. Sigur ca nu e perfecta, sigur ca nu e per total DC2 ca si feeling, nici nu am sustinut asta, dar are plusurile ei incontestabile si e un TypeR adevarat 100%.

    Acum legat de abordarea ta usor superficiala, unde zici ca "cu 2-3k EUR faci un CL9 mai performant". In linie dreapta, posibil, nu contest fiindca am tot citit ce zic baietii si ii cred. Dar zici ca doar asta conteaza? Oare la asta reducem masinile? Oare orice directie hidraulica e egala cu alta (evident nu, pot fi setate FOARTE diferit - de la lock-to-lock ratio, la precizie, cat de incisive sunt etc.) ? Oare acelasi setup de suspensie (double wishbone fata/ multi-link spate) se traduce intr-o masina care se simte la fel, se comporta la fel? Nu, evident, de exemplu ATR-ul are bratele inferioare fata mai groase si mai lungi cu 2 cm fata de un Accord gen.6 cu motor 2,0, oare asta nu conteaza la cum se simte masina? Amortizoarele or fi toate la fel? Evident nu... Tot referitor la comparatia asta, Honda s-a laudat cand a scos ATR-ul ca e cu 40% mai rigid in caroserie decat un Accord Gen6 normal, de asta s-a renuntat si la bancheta rabatabila, sa creasca rigiditatea. Nici asta nu e important?

    Avem apoi greutatea, sa spui ca CL9 e la fel de greu este echivalent cu a spune ca FN2 e la fel de greu cu Ep3. Un ATR are 1305kg (cantarit pe bune) cu jumatate de rezervor benzina. Cred ca e mai aproape de EP3 decat de CL9, care sigur se duce spre 1400 kg. De asemenea in ecuatia CL9 vs. ATR ai uitat franele, care costa ceva, te mai incadrezi in 2-3k EUR?

    Eu stiu CL9-uri rapide si fun (al lui Dinoc si cel al varului meu Dan), dar sa zici ca doar 2-3k EUR a costat tuningul e blasfemie, acolo sunt spre 10k bagati, evident la sume din astea masina rupe.

    Iar legat de cat de rapid e ATR-ul meu, pana acum stiu ca e egal cu FN2 cu Hondata Group N, mai rapid decat 328i, 328xi din mers, Porsche Cayenne diesel ultimul model tot din mers si altele care nu imi vin in minte. Destul de rapid, nu? Nu am testat cu CL9 ca nu am avut ocazia.

    Eu am avut CL7 si am condus CL9, zic ca pot sa imi dau o parere corecta. Tu ai mers si cu ATR si cu CL9, tare si la limita? Fiindca eu cred ca erai de alta parere.

    La LSD-uri aceeasi idee, da, e Torsen 1way, care e limitat constructiv cam la maxim 80% transfer de putere. Sigur ca un "plate type 2way" e infinit mai brutal, dar nu inseamna ca toate Torsen-urile se duc in aia maxim 80% transfer cat au constrcutiv. Nu am aprofundat subiectul, dar din experienta cu FN2 cu LSD OEM (masina persoanala), diferenta e atat de mare incat nu comporta comparatie: la ATR cu cat apesi mai tare acceleratia dupa apex cu atat te trage mai tare si se aseaza mai bine (simti cum te trage spre interior, simti in volan), la FN2 senzatia era mult mai blanda, uneori nici nu te prindeai ca lucreaza.

    Scuze ca am scris asa mult, am zis sa fac putina lumina, promit sa nu mai intervin pe tema asta!!! Am rugamintea sa nu mai continuam discutia asta in contradictoriu aici ca e pacat de topic. Mai bine pun niste poze cu ce am mai facut la masina, unde si cum ca asta sigur ii ajuta pe multi. Ne vedem la un vin si vorbim cu drag!

    PS: Am scris prieteneste, rog sa nu se simta nimeni aiurea (mai ales tu Kinky), versusurile astea au efectul de a crea antipatii si nu e cazul, de aceea vreau sa si incheiem!

    LE: Pe un track din Franta, la un test pentru o revista auto de prin anii 2000, ATR a terminat turul mai rapid decat DC2, ambele stock OEM. Erau conduse de un fost pilot de F1, asa era testul, imi pare rau ca nu mai gasesc detaliile, dar promit sa revin cand dau de ele, sigur am salvat undeva link-ul.
    Last edited by Xander; 17-12-18, 12:31.

    Leave a comment:


  • M4R1U5
    replied
    E mai ok transalpina

    Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    pai hai sa bem un vin pe undeva intr-o seara, pana atunci va mai bazai putin

    Asta cu LSD oricat ai vrea sa crezi ca este special nu este (este un torsen si nu plated), iar partea cu mai agresiv nu o inteleg pentru ca functioneaza pe pinioane. Daca ai alte detalii ar fi interesant de citit.

    Nu stiu cine e Rory, dar sa spui ca un DC2 e numb cand a fost declarata la nivel mondial cea mai performanta si manevrabila masina FWD mi se pare cea mai nefericita afirmatie, ca sa nu-i spun altfel.
    Iar sa pui un H pe dc2 e o alegere si mai nefericita, pentru ca H-ul este cel mai greu motor dintre toate 4cyl, fata de un B are aproape 40 de kg in plus. Ce zici, e bine sa pui pe un fwd si mai multa greutate pe fata? poate de asta era numb dc2-ul lui rory :P

    Revenind la comparatia ATR vs CL9, da din fabrica ATR este mai bun, dar cu vreo 2-3k euro (galerie admisie&evacuare, ecu, lsd, camber arms si geometrie) faci din cl9 ceva semnificativ mai performant. Stiu ca ma uitasem mai demult cand avea Maruta atr-ul la vanzare (ma batea si pe mine un gand) ca atr-ul nu are nimic in plus care sa nu poata fi corectat relativ usor (ca greutate e aceeasi, directia e hidraulica, designul suspensiei la fel). Ce mi se pare de neegalat e sunetul motorului la ATR, care te face sa crezi ca e racheta de la houston Oricum masinile vechi au un farmec mai aparte, insa asta nu le face mai rapide

    e ok drumul pe transfagarasan de alergat? eu am fost acum cativa ani pe partea cu arges si nu era deloc stralucit si cu surprize? parca partea dinspre sibiu era mai buna
    Last edited by kinky_boy; 15-12-18, 20:06.

    Leave a comment:


  • GUR
    replied
    Stand in dreapta? )))

    Cauciucuri avem, sa gasim un drum "agitat" pt wend ?

    Masina asta a fost si ramane "pasare rara" la modul general prin prisma pretului... nu mai zic de Romania. In Romania au fost accesibile ca achizitie SH EG-urile, EK-urile, EP-urile, etc... prin urmare lumea nu prea a avut ocazia sa puna mana pe un ATR, sa-l conduca, sa-i descopere toate inovatiile tehnice care si acum sunt wow si sa-l judece si inteleaga la adevarata lui valoare. Recunosc ca pana la masina lui Xander nici eu nu aveam habar de cat de speciala e masina asta, nu mai zic dupa ce am condus-o... asa ca poate pot parea spalat pe creier si o laud mai mult decat ar fi cazul, insa nu, chiar e speciala masina. Doar dupa ce o studiezi in detaliu si o conduci la limitele ei intelegi cam cat de tare e si ce senzatii faine iti da... si o spun detinand un FN2 modificat binisor, deci...

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Cand doriti un vin fiert sau altceva, eu ma bag, dar fara ATR ca sta la caldura pana la primavara.

    Va multumesc tuturor pentru pareri, dupa cum ati vazut peste tot in acest thread am incercat sa laud cat mai putin masina si sa evit sa ma dau cu parerea vis-a-vis de alte masini. Toti pasionatii si toate masinile ingrijite merita sa fie apreciate in egala masura, deci astfel de versusuri trebuie sa fie strict amicale.

    O sa incerc sa raspund succint unor chestii scrise pe aici:

    @all: eu nu fac aceasta restaurare cu scopul de a vinde vreodata masina. Imi doresc sa ramana la mine, de aceea nu ma gandesc prea mult daca merita sau nu.

    @Turkish: Multumesc pentru opinia avizata. Sunt 100% de acord cu ea.

    @Kinky: LSD-ul face acelasi lucru dar nu toate LSD-urile au acelasi principiu de functionare si nici nu actioneaza la fel. Intre open-diff (adica fara LSD) si full race (Plate LSD full lock) sunt multe variante. Asta de pe ATR e Torsen si este setat mult mai brutal si invaziv decat majoritatea LSD-urilor. Eu am avut pe FN2 OEM si stiu ce zic, nu se compara. DC2 avea acelasi Torsen setat mai violent.

    Legat de motoare, clar K-ul este motorul modern, cu plusurile si minusurile aferente. In opinia mea este un motor foarte bun, foarte fiabil, dar se simte ca e facut sa fie vandut la scara larga: implementare mai spre cuplu la ture joase (iVTEC - daca comparam cu un B16 diferenta e enorma), piese mai ieftine si mai rezistente (s-a renutat la camasile din materiale exotice, implicit si la pistoanele speciale, supapele dublu arc, LSD-ul OEM etc). Are avantajele unei cutii mai bune si mai rezistente (6 trepte), e mai usor, e mai utilizabil zi de zi, apoi deoarece a prins foarte bine exista si o piata FOARTE larga de piese aftermarket cu care poti face practic orice. De asemenea K-ul are avantaje mari in privinta aprinderii (B si H vin cu distribuitor dar face treaba OK).

    Nu as zice totusi ca e motorul mai bun, acest mai bun difera de la persoana la persoana in functie de cum foloseste masina, ce pretentii are de la ea etc. Avand in trecut un FN2 (pe care l-am laudat mereu fiindca merita si spun si acum ca e o super masina - precizia directiei si feeling-ul extrem de inchegat al masinii nu sunt chestii pe care le gasesti oriunde) spun ca de fabrica e mai marfa H-ul. Daca vrei sa te dai violent e motorul mai fun, motorul care si-o cere mai mult. De zi cu zi clar K20. De asemenea, K20-ul lui GUR in forma de acum e un motor ultra-fain, deci clar poate deveni ceva smecher. Sunetul e mai rafinat la K, dar mai brutal la H, practc rezuma cam tot ce am zis pana acum.

    Daca ar fi sa aleg de 100 de ori, pentru o masina de fun pur, as alege un B sau un H aspirat extrem (peste 120 cai pe litru). Sunt exemple multicele pe net vis-a-vis de H-uri bune, RoryVTEC din UK a avut cam orice fel de Honda - DC2 OEM, DC2 K20 aspirat, DC2 K20 compresor, multe ATR-uri in diverse forme, S2000-uri, Evo-uri si mai nou FD2. Am vorbit cu el de multe ori si mi-a zis ca cel mai bun motor pe care l-a avut vreodata este H22A7-ele prezentat pe topicul meu in primele pagini, care are vreo 275 cai. Spunea ca regreta ca lumea nu stie ce inseamna un H bun si arunca cu noroi in el. Motorul a ajuns intr-un DC2, masina parand mai inchegata si mai buna de fun. De 2 saptamani detine un FD2 si spune ca acum asta i se pare cea mai tare masina pe care a avut-o, care e un K20A. Deci cam asa stau lucrurile din gura unuia care a avut si testat cam orice Honda buna.

    @IB: Nu as zice ca a cel mai modest TypeR. Daca o asezam corect in perioada cum zice si GUR, avea pe ea toate chestiile de avangarda posibile - de la motor, la suspensie, la interior etc. Si era rapida tare pentru '98. Fata de EK9 si DC2 era well... diferita, exact cum e ATR-ul pe langa CL9. Pur si simplu e alt gen de masina ATR vs. DC2. E mai mare, e mai grea, e mai confortabila, dar are un motor mai bun zic eu, sau cel putin sigur mai potrivit pentru el. DC2 e mai inchegata ca e in 2 usi, dar directia e mai buna la ATR, DC2 e recunoscut ca e numb. La EK9 doar visam, sunt super rare, RHD si super scumpe, nici nu m-as obosi sa compar.

    Pace tuturor si Sarbatori fericite! Si sfatul meu, in masura in care aveti ocazia, conduceti cat mai multe masini bune (bune atunci cand erau noi, dar in stare buna si acum ca altfel e degeaba comparatia)! Numai asa o sa intelegeti exact care e treaba si de ce eu (si multi, foarte multi altii din UK, FR, DE, H etc) ne-am indragosit asa tare de masina asta.

    @GUR: Mi-e un dor de un Transfagarasan...
    Last edited by Xander; 14-12-18, 11:41.

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Vin fiert? Unde? Cand?

    Leave a comment:

Working...
X