E oficial.
De Craciunul care tocmai a trecut, m-am decis sa imi fac cadoul pe care l-am dorit de ani buni, si anume o Honda S2000.
Am cochetat cu ideea si in urma cu vreo 3 ani, insa la momentul respectiv am decis sa-mi iau un BMW 335i, nemaiavand o masina pe benzina pana atunci si avand nevoie intr-o oarecare masura si de o latura practica a masinii pe care urma sa o folosesc zi de zi. Intre timp insa lucrurile s-au mai schimbat, anul trecut participand la campionatul national de Autoslalom cu 335i-ul, precum si la cateva track days pe Hungaroring. Orice upgrade-uri i-as fi facut (si i-am facut destul de multe), masina pur si simplu nu e pentru asta. E prea grea, prea scump de (p)reparat, prea autoprotectoare (imediat "se sperie" si intra in limp mode etc). E o masina extraordinara pentru strada, dar nu e in elementul ei pe circuit, unde se pare ca voi sta mult timp de acum incolo.
Astfel, am inceput sa caut o masina usoara, ieftina, performanta, cu potential de upgrade, cat mai actuala si cat mai frumoasa, in care sa incapa un al doilea rand de roti pentru circuit. Dupa nenumarati GB de trafic pe site-uri din toata lumea, am invatat ca nu le poti avea pe toate (dooh) si ca trebuie sa intelegi ce e cu adevarat important pentru tine la o astfel de masina. Am trecut prin multe variante, de la Opel Speedster la BMW M3 E36 sau E30 320is, pana cand mi-am dat seama ca masina mea va fi un S2000. Desi am stiut de la inceput. Ca un cliseu din filmele siropoase de 2 RON.
Bun, sa trecem la obiectul in cauza - la ce este acum, si ce va fi.
Este un S2000 AP1, fabricat in 2000. Sapte a saptea. Funny.
Are 102.000 km si este intr-o stare tehnica surprinzator de buna, cel putin la o prima vedere: motorul merge bine, nu bate nimic, frane are. Ce e important pentru mine in ecuatia asta, e ca motorul e in regula. Restul se vor schimba oricum mai devreme sau mai tarziu. Are cauciucuri noi de iarna, ceea ce e excelent dat fiind faptul ca am cumparat-o iarna. Masina e 100% stock si are in plus fata de dotarea "cheala", xenon si eleronul OEM.
Mai interesant este ce vreau sa fac cu ea, si anume sa o transform intr-un track car, avand ca destinatie finala track days pe diferite circuite din Europa, si participarea la campionatul de Autoslalom (de data asta imi propun sa il si castig, senzonul trecut iesind pe locul 3). A treia prioritate este weekend fun ocazional - un Transfagarasan, o Cheia, o Transalpina cu top-ul dat jos. Daily driveability nu este o prioritate pentru masina asta.
Drumul pana acolo va fi lung, dar stiu in mare ce pasi vreau sa fac pe parcurs:
0. Indreptarea aripii dreapta-fata, care e sifonata un pic. Asta se va intampla saptamana asta.
1. O revizie completa a motorului si trenului de rulare (toate fluidele schimbate, pastile + reglaj supape, bujii etc) ca sa stiu de la ce plec.
2. Coilovers + anti-bumpsteer kit + roll center adjusters + sway bars
3. Toate bucsele Powerflex Black Series
4. K&N 57i intake (e pe drum dinspre UK)
5. Frane. Nu stiu inca daca o sa merg pe varianta BBK, nu sunt convins ca merita investitia. Daca nu, voi replica setupul de pe BMW: discuri Tarox si placute Carbotech.
6. Jante 17" + semislicks. Aici am o mare dilema, daca sa iau jantele de pe AP2 sau altceva. Poate ma ajutati voi, cei cu mai multa experienta fata de mine in domeniul Honda, cu un sfat sau cu un link.
7. Hardtop. Daca are cineva de vanzare, sunt interesat de pe-acum.
Dupa ce se intampla cele de mai sus, ar trebui sa am o masina previzibila, capabila si echilibrata. Daca se dovedeste insuficient, ma voi gandi la un kit aero (wind splitter + wing), poate un widebody kit, poate (si aici e un mare "poate", pentru ca as vrea sa ramana aspirata) un supercharger. Dar mai e mult pana departe.
Inainte sa inchei, mai vreau doar sa mentionez cat de mult mi-a depasit asteptarile masina asta chiar si in starea ei stock, imperfecta tehnic, cu aripa ei stramba si cu geamul spate (plastic) matuit si crapat. E pur si simplu awesome, prin felul cum raspunde la comenzi, prin raspunsul acceleratiei (mult peste cel al BMW-ului bi-turbo), prin felul cum comunica, te implica si iti solicita toate simturile. Abia astept sa o duc pe circuit.
Nu cred ca mai are rost sa spun cat de mult as aprecia orice sfat, sugestie etc din partea vostra. E o lume noua pentru mine in care orice vorba buna ajuta, chiar daca deja imi pot da masteratul in forum-uri straine si site-uri de performance tuning. Cand se face vreme mai buna, cine stie, poate dam o tura pe unul din "circuitele" uzuale - Casa Poporului, Cheia etc.
Va las cu cateva poze. Promit ca fac unele mai bune in curand
De Craciunul care tocmai a trecut, m-am decis sa imi fac cadoul pe care l-am dorit de ani buni, si anume o Honda S2000.
Am cochetat cu ideea si in urma cu vreo 3 ani, insa la momentul respectiv am decis sa-mi iau un BMW 335i, nemaiavand o masina pe benzina pana atunci si avand nevoie intr-o oarecare masura si de o latura practica a masinii pe care urma sa o folosesc zi de zi. Intre timp insa lucrurile s-au mai schimbat, anul trecut participand la campionatul national de Autoslalom cu 335i-ul, precum si la cateva track days pe Hungaroring. Orice upgrade-uri i-as fi facut (si i-am facut destul de multe), masina pur si simplu nu e pentru asta. E prea grea, prea scump de (p)reparat, prea autoprotectoare (imediat "se sperie" si intra in limp mode etc). E o masina extraordinara pentru strada, dar nu e in elementul ei pe circuit, unde se pare ca voi sta mult timp de acum incolo.
Astfel, am inceput sa caut o masina usoara, ieftina, performanta, cu potential de upgrade, cat mai actuala si cat mai frumoasa, in care sa incapa un al doilea rand de roti pentru circuit. Dupa nenumarati GB de trafic pe site-uri din toata lumea, am invatat ca nu le poti avea pe toate (dooh) si ca trebuie sa intelegi ce e cu adevarat important pentru tine la o astfel de masina. Am trecut prin multe variante, de la Opel Speedster la BMW M3 E36 sau E30 320is, pana cand mi-am dat seama ca masina mea va fi un S2000. Desi am stiut de la inceput. Ca un cliseu din filmele siropoase de 2 RON.
Bun, sa trecem la obiectul in cauza - la ce este acum, si ce va fi.
Este un S2000 AP1, fabricat in 2000. Sapte a saptea. Funny.
Are 102.000 km si este intr-o stare tehnica surprinzator de buna, cel putin la o prima vedere: motorul merge bine, nu bate nimic, frane are. Ce e important pentru mine in ecuatia asta, e ca motorul e in regula. Restul se vor schimba oricum mai devreme sau mai tarziu. Are cauciucuri noi de iarna, ceea ce e excelent dat fiind faptul ca am cumparat-o iarna. Masina e 100% stock si are in plus fata de dotarea "cheala", xenon si eleronul OEM.
Mai interesant este ce vreau sa fac cu ea, si anume sa o transform intr-un track car, avand ca destinatie finala track days pe diferite circuite din Europa, si participarea la campionatul de Autoslalom (de data asta imi propun sa il si castig, senzonul trecut iesind pe locul 3). A treia prioritate este weekend fun ocazional - un Transfagarasan, o Cheia, o Transalpina cu top-ul dat jos. Daily driveability nu este o prioritate pentru masina asta.
Drumul pana acolo va fi lung, dar stiu in mare ce pasi vreau sa fac pe parcurs:
0. Indreptarea aripii dreapta-fata, care e sifonata un pic. Asta se va intampla saptamana asta.
1. O revizie completa a motorului si trenului de rulare (toate fluidele schimbate, pastile + reglaj supape, bujii etc) ca sa stiu de la ce plec.
2. Coilovers + anti-bumpsteer kit + roll center adjusters + sway bars
3. Toate bucsele Powerflex Black Series
4. K&N 57i intake (e pe drum dinspre UK)
5. Frane. Nu stiu inca daca o sa merg pe varianta BBK, nu sunt convins ca merita investitia. Daca nu, voi replica setupul de pe BMW: discuri Tarox si placute Carbotech.
6. Jante 17" + semislicks. Aici am o mare dilema, daca sa iau jantele de pe AP2 sau altceva. Poate ma ajutati voi, cei cu mai multa experienta fata de mine in domeniul Honda, cu un sfat sau cu un link.
7. Hardtop. Daca are cineva de vanzare, sunt interesat de pe-acum.
Dupa ce se intampla cele de mai sus, ar trebui sa am o masina previzibila, capabila si echilibrata. Daca se dovedeste insuficient, ma voi gandi la un kit aero (wind splitter + wing), poate un widebody kit, poate (si aici e un mare "poate", pentru ca as vrea sa ramana aspirata) un supercharger. Dar mai e mult pana departe.
Inainte sa inchei, mai vreau doar sa mentionez cat de mult mi-a depasit asteptarile masina asta chiar si in starea ei stock, imperfecta tehnic, cu aripa ei stramba si cu geamul spate (plastic) matuit si crapat. E pur si simplu awesome, prin felul cum raspunde la comenzi, prin raspunsul acceleratiei (mult peste cel al BMW-ului bi-turbo), prin felul cum comunica, te implica si iti solicita toate simturile. Abia astept sa o duc pe circuit.
Nu cred ca mai are rost sa spun cat de mult as aprecia orice sfat, sugestie etc din partea vostra. E o lume noua pentru mine in care orice vorba buna ajuta, chiar daca deja imi pot da masteratul in forum-uri straine si site-uri de performance tuning. Cand se face vreme mai buna, cine stie, poate dam o tura pe unul din "circuitele" uzuale - Casa Poporului, Cheia etc.
Va las cu cateva poze. Promit ca fac unele mai bune in curand

Comment