ALECSUS27: 11 Honda Jazz 1,4 M/T Trend, Polish Metal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ALECSUS27: 11 Honda Jazz 1,4 M/T Trend, Polish Metal

    de o zi sunt fericitul posesor al unei honda jazz 1,4 trend, culoare polish metal. totul e ok, motorul f. silentios, suspensia relativ ok (la denivelari accentuate se simte totusi ceva zgomot si cu inevitabile scurte scuturari ale masinii). incepand cam cu 60 km/h si urmand un crescendo odata cu cresterea vitezei apare pe langa zgomotul motorului (in continuare fosrte bine temperat) un sunet de fond continuu, ceva ca un vajait, pe care la inceput am crezut ca e de la vant, insa mai apoi am realizat ca e produs de trenul de rulare. mai precis, probabil chiar de catre frecarea anvelopelor de asfalt.
    am observat ca se schimba usor, devenind mai pregnand sau mai slab, in functie de tipul de afalt pe care ruleaza masina (mai lin sau mai zgrunturos) - lucru normal, insa mi se pare ca totusi este cam prea tare resimtit in habitaclu.
    oricum, incepand cam cu viteza de 80-90 km/h acest sunet continuu devine deranjant; in mod clar nu e de la motor (si nici de la vant, dovada schimbarea tonalitatii in functie de calitatea asfaltului) si ma intreb daca pe durate mai lungi (ore), tonalitatea sa monotona, accentuata, mai curand inalta decat joasa (clar mai inalta decat sunetul motorului) nu va deveni si obositoare pentru sofer.
    cei de la reprezentanta mi-au spus ca e un sunet normal si ca poate fi datorat si faptului ca anvelopele sunt foarte noi, deci mai aspre si frecarea de asfalt mai puternica e posibil sa fie resimtita asa, cu aceasta tonalitate inalta. mi-au zis ca dupa 700-1000 km (rodajul) lucrurile se vor aranja/calma incet (fireste, suprafata cauciucurilor se toceste) si masina se va 'aseza' mai bine pe asfalt.
    sunt curios daca mai sunt si altii care au sesizat acest aspect si daca ii deranjeaza. eventual daca a fost sesizabil cand masina era noua si daca s-a mai atenuat pe parcurs.
    in rest nu par sa fie nici un fel de probleme - desigur, am parcurs mult prea putini km pana acum. urmeaza sa va tin la curent cu evolutiile pozitive sau (sper sa nu fie cazul) negative
    ticker
    Administrator
    Last edited by ticker; 10-02-15, 20:39.

  • #2
    Alecsus27 cu regret constat ca nici la ultimul model de Jazz nu a fost rezolvata problema cu antifonarea masinii , si la vechiul model 2002-2008 este aceeasi problema , in oras nu prea ai ce sa comentezi la masinuta pentru ca asta e destinatia ei de fapt , in schimb la drum lung nu reusesti sa scapi de zgomotul de rulare indiferent ce anvelope ti-ai pune , eu am cumparat special un model silentios Falkon , si e la fel de galagioasa , de stabilitatea in viraje la vitezele cu care erai obisnuit sa intri cu Golful5 poti sa uiti pentru ca nu exista la Jazz , plafonul e prea greu , masina ingusta , inalta s.a.m.d....deci atentie mare cu cat intri in curbe!!!

    Comment


    • #3
      Asa este, dupa cum spune si alecsus27, la viteze de peste 95-100 km/h se aude un zgomot in habitacu, care, intradevar, dupa cca 450-500 km devine obositor pt. sofer...

      Am simtit-o pe pielea mea: de ex, un drum pana la Buc (Braila - Buc, dus-intors = cca 450 km) este, cel putin pt. mine, mai obositor cu Jazz-ul decat cu cealalta masina a mea (Skoda Octavia)... cu Skoda nu resimt oboseala cand ajung acasa, parca am fost pana la Galati (20 km), nu pana la Bucuresti.

      Avantajul Jazz-ului pentru Buc, este ca o poti parca si in locuri aproape inaccesibile altor masini mai mari (deh, e plin Bucurestiul de gipane si mertzane...); insa, in rest, sa faci un drum pana la Cluj cu Jazz-ul, te stoarce ca pe o lamaie cand ajungi la destinatie....

      In schimb, pentru oras, Jazz-ul face toti bani... din aceasta cauza o consider "aproape perfecta"...

      Comment


      • #4
        ok, multumesc de confirmare. credeti ca se poate rezolva cu o antifonare suplimentara? am vazut ca pe alte forumuri se discuta despre diverse materiale disponibile in comert(de ex. dynamat) care se pot folosi (sub forma de folie sau altfel) pentru a izola trenul de rulare. problema ar fi daca e suficient de izolat numai podeaua, eventual portierele/portbagajul - sau e cam ineficienta, avand in vedere ca zgomotului ii e suficienta o portiune foarte ingusta pentru a patrunde in habitaclu?

        in alta ordine de idei, consumul in oras mi se pare cam mare fata de cel trecut in cartea tehnica: pe computerul de bord, dupa 150 km (facuti numai in oras) imi afiseaza 8,7-8,9 l/100 km). ma asteptam ca in realitate sa fie mai mult decat e pe hartie (6,6l), dar chiar cu 2 litri mai mult? de la reprezentanta mi-au spus ca, la fel, consumul va scadea dupa perioada de rodaj, dupa cateva mii de km. sper sa fie asa. am avut grija sa evit, pe cat posibil, franele sau accelerarile bruste, stiind ca astea trag mult din benzina. Stiu ca ce e trecut in cartea tehnica e relativ, depinzand - mai ales in oras - de circumstante precum nr. de semafoare, aglomeratie etc., dar se presupune ca astea au fost luate in considerare cand s-a specificat consumul oficial pentru oras.

        Comment


        • #5
          Discutia cu consumul in oras e clara si indubitabila. Normele sunt norme si realitatea, in Bucuresti mai ales, e alta: semafoare nesincronizate, ambuteiaje, mers haotic in trafic. De scazut va mai scadea nitel dar sa nu te astepti sa faci sub 7 in oras... cel putin nu in Bucuresti. Poate in Budapesta sau altundeva...
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #6
            azi la coborarea de pe o bordura s-a auzit o zgarietura dedesubt, in fata. m-am uitat si intr-adevar s-a vazut o urma de frecare dar (fiind spre seara) nu mi-am dat seama ce anume e acolo: rezervorul de benzina, scutul motorului, altceva? voi verifica maine.

            apropo, jazz are scut pe dedesubt? la motor sau si la rezervor? am vazut pe net anunturi de vanzare/montare scut din otel pentru motor honda jazz. asta ar insemna ca masina vine fara scut?

            in manual nu am gasit nici o referire la asa ceva si nici nu exista vreo schema/foto a zonei de sub masina.

            Comment


            • #7
              din cate stiu eu Hondele pt Romania nu au scut. daca simti ca trebuie (mergi pe drumuri proaste si cu pirtis) poti sa-i iei.

              acum ref la lovitura sunt sanse mari sa fi scapat doar cu o zgarietura. dar pentru pacea ta sufleteasca fa o vizita la o rampa sau la Hachi
              '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

              sigpic

              Comment


              • #8
                Poti pune un scut metalic, sunt foarte bune, vorbeste cu Dan_P daca are vreo oferta!

                In rest asteptam ceva poze
                Raspund la 0743.10.80.80 California Scents ORIGINAL BLVScents

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	IMG_6944.jpg
Views:	1
Size:	150.5 KB
ID:	709621Click image for larger version

Name:	IMG_6946.jpg
Views:	1
Size:	111.0 KB
ID:	709622Click image for larger version

Name:	IMG_6943.jpg
Views:	1
Size:	139.2 KB
ID:	709623Click image for larger version

Name:	IMG_6945.jpg
Views:	1
Size:	137.6 KB
ID:	709624pai (deocamdata cel putin) n-am mers pe drumuri proaste, dar sunt uneori nevoit sa incalec borduri, parcand jumate pe trotuar. sigur ca am grija sa nu fie prea inalte, pentru ca stiu ca jazz are garda la sol mica (parca 14 cm?) - dar uite ca acum n-am apreciat bine dimensiunea obstacolului.
                  ok, deci va trebui sa caut/montez scut metalic, asta e.
                  postez acum si cateva poze cu masina.

                  Comment


                  • #10
                    n-am mai fost la hachi motors si nici pe rampa, am verificat la 'ochiometru': jazz are scut pe toata partea frontala de dedesubt, insa e din plastic. era intr-adevar zgariat/frecat in doua locuri, insa parea ceva superficial.
                    nu cred ca e cazul deocamdata sa-l inlocuiesc cu unul metalic.

                    Comment


                    • #11
                      facut azi un drum iasi-ruginoasa (castelu lui cuza) si retur, 120 km, si consumu afisat n-a vrut sa scada sub 8,1. asta dupa 500 km facuti numai in oras, unde consumu s-a pastrat 8,6-8,9.
                      zgomotu din habitaclu a fost cel la care ma asteptam - probabil nu foarte puternic ca volum, dar datorita tonalitatii mai curand inalte parea puternic si, mai ales, obositor/enervant.
                      altfel tinuta de drum foarte buna. am mers cu 80-100 ca sa mentin cat mai mult aprins led-ul 'eco', rareori am atins 120.

                      Comment


                      • #12
                        revin dupa ceva vreme si vreo 4000 de km. zgomotul la viteze mari s-a pastrat. probabil voi face o antifonare doar la pasajul rotilor - mai exact voi pune o pasta izolatoare intre partea metalica si acoperitoarea de plastic din acele zone (am impresia ca acelui plastic ii e imprimata o rezonanta de catre trenul de rulare).
                        cel mai mult am atins 170 km/h dar pentru foarte scurt timp (sa nu ma spuneti si masina nu vibra aproape deloc, insa zgomotul....dar era de asteptat.
                        e o oarece instabilitate la curbele luate in viteza, dar nu atat de mare cat ai putea crede avand in vedere gabaritul masinii.

                        mi-am luat cauciucuri de iarna yokohama si au un sunet mai tolerabil la viteze mari (tonalitate mai joasa) decat cele de vara - michelin energy saver.
                        ciudat ca acest zgomot de la rulare se resimte asa tare inauntru, pentru ca masina pare a fi f bine antifonata: zgomotele exterioare sunt foarte bine atenuate. deci acel zgomot pare sa vina de la vibratiile trenului de rulare, care, acestea, se transmit mult prea tare. am citit prin alte parti ca aceasta hiba e aproape o caracteristica a japonezelor (exceptand marcile premium).

                        o veste buna este consumul in afara orasului: la ultimul drum iasi-bacau am resetat trip computer si, mentinand pe 30-40 km o viteza constanta de 80-100 km/h, am reusit sa obtin consumul oficial dat de producator: 4,4 l. per total, la intoarcerea in iasi (deci dupa 250 km) pe bord imi arata 5,2 l (pe restul parcursului am mers 'normal', inclusiv cu 120-130 km/h) - eu zic ca nu e rau deloc (2 persoane in masina plus o valiza grea).

                        cat despre comportamentul in oras: este masina ideala, din toate punctele de vedere.

                        Comment


                        • #13
                          Dupa 3 ani si 5 luni si 31 mii km: ccomportament rutier excelent, n-am avut nici o problema - doar acum 2 saptamani am schimbat placutele de frana pe fata.

                          Ca excursii mai lungi am facut Transfagarasanul, Iasi - Dresda si retur, Balcic, Bucuresti de cateva ori etc. Consumul la drum lung excelent, in oras in continuare cam mare. N-am mai facut antifonare, pur si simplu m-am obisnuit cu zgomotul la viteze mari. Confortul, cel putin pe scaunele fata, exemplar - dupa drumuri lungi nu ma simteam obosit, nu am avut senzatia ca am condus o masina de gabarit mini.

                          Pe ansamblu, super multumit de achizitie.

                          Comment


                          • #14
                            Sa ai noroc de ea in continuare!

                            Si eu mi-am luat un Jazz intre timp. Intamplator gasisem pe ocazii o oferta de scut metalic la 100 de lei si l-am luat. Asta referitor la discutia noastra anterioara.

                            In schimb pe bancheta din spate confortul e mai slab.
                            '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Salutare, 5 ani fara o luna, 48 mii km, merge brici. Intre timp schimbat si placutele pe spate. Discurile pe fata impecabile, cele pe spate, inca din primul am am vazut ceva urme de rugina iar de vreun an jumate a inceput sa aiba striatii care sunt tot mai adanci. Am fost azi la mecanic, mi-a spus ca mai tin o vreme. Mi-a mai spus ca bieletele pe fata cand incep sa trancane trebuiesc schimbate.

                              De asemenea a verificat uleiul motor si era aproape de minimum - ultima revizie in sept 2015. De atunci nu cred c-am facut mai mult de 7-8 mii km. Peste o saptamana plec la un drum de 1500-1700 km si mi-a spus sa iau cu mine un litru de ulei ca sa completez daca-i cazul. Urmatoarea revizie (le-am facut mereu la reprezentanta Honda la 12 luni, cu schimb de ulei si tot ce trebuie) ar fi la jumatatea lui sept. Are rost sa schimb/completez acum uleiul, daca oricum merg la revizie dupa ce ma intorc din excursie?
                              Multumesc!

                              Comment

                              Working...
                              X