de o zi sunt fericitul posesor al unei honda jazz 1,4 trend, culoare polish metal. totul e ok, motorul f. silentios, suspensia relativ ok (la denivelari accentuate se simte totusi ceva zgomot si cu inevitabile scurte scuturari ale masinii). incepand cam cu 60 km/h si urmand un crescendo odata cu cresterea vitezei apare pe langa zgomotul motorului (in continuare fosrte bine temperat) un sunet de fond continuu, ceva ca un vajait, pe care la inceput am crezut ca e de la vant, insa mai apoi am realizat ca e produs de trenul de rulare. mai precis, probabil chiar de catre frecarea anvelopelor de asfalt.
am observat ca se schimba usor, devenind mai pregnand sau mai slab, in functie de tipul de afalt pe care ruleaza masina (mai lin sau mai zgrunturos) - lucru normal, insa mi se pare ca totusi este cam prea tare resimtit in habitaclu.
oricum, incepand cam cu viteza de 80-90 km/h acest sunet continuu devine deranjant; in mod clar nu e de la motor (si nici de la vant, dovada schimbarea tonalitatii in functie de calitatea asfaltului) si ma intreb daca pe durate mai lungi (ore), tonalitatea sa monotona, accentuata, mai curand inalta decat joasa (clar mai inalta decat sunetul motorului) nu va deveni si obositoare pentru sofer.
cei de la reprezentanta mi-au spus ca e un sunet normal si ca poate fi datorat si faptului ca anvelopele sunt foarte noi, deci mai aspre si frecarea de asfalt mai puternica e posibil sa fie resimtita asa, cu aceasta tonalitate inalta. mi-au zis ca dupa 700-1000 km (rodajul) lucrurile se vor aranja/calma incet (fireste, suprafata cauciucurilor se toceste) si masina se va 'aseza' mai bine pe asfalt.
sunt curios daca mai sunt si altii care au sesizat acest aspect si daca ii deranjeaza. eventual daca a fost sesizabil cand masina era noua si daca s-a mai atenuat pe parcurs.
in rest nu par sa fie nici un fel de probleme - desigur, am parcurs mult prea putini km pana acum. urmeaza sa va tin la curent cu evolutiile pozitive sau (sper sa nu fie cazul) negative
am observat ca se schimba usor, devenind mai pregnand sau mai slab, in functie de tipul de afalt pe care ruleaza masina (mai lin sau mai zgrunturos) - lucru normal, insa mi se pare ca totusi este cam prea tare resimtit in habitaclu.
oricum, incepand cam cu viteza de 80-90 km/h acest sunet continuu devine deranjant; in mod clar nu e de la motor (si nici de la vant, dovada schimbarea tonalitatii in functie de calitatea asfaltului) si ma intreb daca pe durate mai lungi (ore), tonalitatea sa monotona, accentuata, mai curand inalta decat joasa (clar mai inalta decat sunetul motorului) nu va deveni si obositoare pentru sofer.
cei de la reprezentanta mi-au spus ca e un sunet normal si ca poate fi datorat si faptului ca anvelopele sunt foarte noi, deci mai aspre si frecarea de asfalt mai puternica e posibil sa fie resimtita asa, cu aceasta tonalitate inalta. mi-au zis ca dupa 700-1000 km (rodajul) lucrurile se vor aranja/calma incet (fireste, suprafata cauciucurilor se toceste) si masina se va 'aseza' mai bine pe asfalt.
sunt curios daca mai sunt si altii care au sesizat acest aspect si daca ii deranjeaza. eventual daca a fost sesizabil cand masina era noua si daca s-a mai atenuat pe parcurs.
in rest nu par sa fie nici un fel de probleme - desigur, am parcurs mult prea putini km pana acum. urmeaza sa va tin la curent cu evolutiile pozitive sau (sper sa nu fie cazul) negative
Comment