“07 Jazz - problema CVT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • “07 Jazz - problema CVT

    Salutare!
    Tocmai ce am achizitionat neveste-mii un Jazz din 08/2007, 1.4 i-DSi, 213.000 km, cutie automata si am sesizat ca la plecarea de pe loc, daca nu apas finut pe pedala de acceleratie, apare o smucitura. Credeti ca e din cauza uleiului din cutie care trebuie schimbat sau s-a defectat ceva in ea ? Eu sunt din Otelu-Rosu si m-ar ajuta sa-mi recomandati un service de incredere pe o arie de 200km. Trebuie sa-i fac si o revizie totala (ulei, filtre, bujii, lichid frana, rulment dreapta spate care e dus, etc.). Ma poate ajuta cineva cu ceva coduri de piese? Sa nu ma trezesc ca nu se potrivesc daca le comand on-line si poate un furnizor serios de piese cu preturi bune.
    Multumesc !
    Last edited by hondatu; 08-09-20, 15:02.

  • #2
    Daca e cutie CVT atunci ai mai multe cauze pentru smucitura:
    - aluneca lantul/cureaua din cutie - patineaza pe romaneste
    - ai un tampon de cutie/motor rupt/slabit
    - e stricat altceva prin cutie (verifica cineva cunoscator ce)

    Istoric la schimburile de ulei in cutie ai? Ele se fac la 2 ani sau 40.000Km, obligatoriu cu ulei de cutie original Honda CVT-F (scrie pe joja tipul de ulei de cutie).

    Verifica nivelul de ulei in cutie: dupa o noapte de stationare, pornesti masina si cu motorul pornit verifici nivelul de ulei in cutia CVT: trebuie sa fie peste linia de LOW.
    Cu motorul cald si pornit, nivelul trebuie sa fie intre cele 2 puncte de la HIGH, spre cel dinspre LOW daca e incins rau sau mai sus daca e doar caldut/cald.

    Daca nu ai istoric de schimburi de ulei la cutie fa de urgenta un schimb de ulei si schimba si filtrele de ulei la cutie (daca are - Insight-ul meu are 2 filtre unul exterior si unul interior in baia de ulei a cutiei. Nu stiu cum e la Jazz).
    ​​​​
    '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

    Comment


    • #3
      Multumesc !

      Comment


      • #4
        Salut!

        Smucitura de care vorbesti, nu pare a fi de la cutie.
        O chestie similară am avut si eu si bobinele (sau cel putin o bobina) erau cauza. Ai 8 bobine , deoarece ai 8 bujii. Schimba si bujiile cu Denso sau NGK. Īn principiu una din bobinele de pe spatele motorului va fi cu probleme (ai 4 pe spate si 4 pe fata, diferite ca si model).
        Poti cauta pe forum topicul Jazz-ului meu, unde am detaliat cat am putut problemele de care m-am lovit si rezolvările.
        Oricum tu fa un schimb de ulei la cutie. Nu cred ca vei gasi uleiul la vreun magazin din Ro, iti recomand sa-l comanzi de pe E-Bay. Atentie mare, doar ulei original Honda CVT-F.

        Mai scrie-ne si te ajutam cum putem cu drag. Sunt putini posesori de Jazz in Ro si mai putini cei care intra pe aici sa īmpărtășească ce pățesc si cum o rezolvă.

        Succes!
        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

        Comment


        • #5
          Salutare!
          Am reusit sa schimb uleiul in cutie si smucitura a disparut ! )) Am schimbat si toate bujiile, filtre, ulei motor, placute frana , lichid frana, etc. Masina este ok acum cu o singura exceptie: am sesizat ca atunci cand accelerez mai brusc se aude la motor progresiv un "rontait"metalic (ca si cum ar bate tachetii), sunet care descreste in intesitate pe masura ce apas mai usor pe acceleratie.
          Stie cineva ce poate fi ?

          Comment


          • #6
            Bravo! Ma bucur ca ai rezolvat-o si nu au fost bobinele de vina.
            Nu prea imi dau seama ce fel de sunet auzi cand accelerezi mai brusc.
            Poate fi o rola de la cureaua de accesorii, sau pur si simplu cureaua de accesorii slăbită. Nu ma pricep suficient ca sa pot spune daca acest sunet poate veni si de la tacheți ori chiar de la lanțul de distribuție, īnsă la o logică rudimentară, tacheții si lanțul ar trebui să provoace zgomot si la relanti.
            Ia-o usor, intai verifica tensiunea curelei de accesorii, vezi daca ai zgomotul respectiv si daca turezi motorul pe loc cu cutia in N si sau P. Īncearcă să identifici sursa zgomotului metalic si daca vine din zona curelei + role, atunci trebuie putin tensionată sau schimbată cureaua si accesoriile.
            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

            Comment


            • #7
              Salutare!

              Cureaua si rola de la accesorii le-am schimbat. Am constatat ca tacanitul asta se aude si la relanti la rece dar dupa ce se incalzeste motorul dispare sunetul la relanti dar e prezent tot timpul la accelerare. Motorul asta are tacheti ? Ce ar putea sa tacane asa ? Daca ar fi lantul de distributie ar trebui sa faca tot timpul , nu ?

              Comment


              • #8
                Am pus ulei 0W20 Eneos special pt. Honda cu norma potrivita. Nu o fi bun uleiul raportat la uzura pe care o are motorul (214 000 km) ?

                Comment


                • #9
                  Salut! E o discuție interminabilă pe partea de ulei.
                  Unii spun că să folosim 0w20 cum specifică Honda oficial, altii spun ca 5W30 sau 5W40 e o alegere mai buna după ce mașina ajunge la multi km.
                  Eu personal nu prea am avut de ales, masina pe care am cumparat-o avea deja 2 sau 3 schimburi de ulei cu 5w30 pus la fostul dealer Honda - Carpați Motors Bucuresti. Nu am mai vazut rostul sa pun 0w20. La 60k km s-a făcut mutarea de pe ulei 0w20 pe 5w30 in cazul meu.
                  Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                  Comment


                  • #10
                    Eu la 110k km la Jazz continui sa folosesc Eneos 0W20 si nu am motive sa ma plang.
                    Acelasi ulei il am si in Toyota Corolla cu 150k km.
                    Uleiul il schimb anual si nu am avut probleme cu consumul lui pana acum.

                    Comment


                    • #11
                      Mie imi consuma cam de la maxim pānă aproape de minim pe joja īntre schimburi (8-10k km).
                      Am schimbat valva PCV odată cu ultimul schimb de ulei si momentan pare ca nu mai consuma ulei, īnsă nu am facut decat vreo 1000km de la schimb
                      Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                      Comment


                      • #12
                        Dincolo de tipul de ulei pe care il folosim totusi de unde ar veni acest tacanit suparator (ca la tacheti) la rece la relanti si apoi la accelerare..........?!

                        Comment


                        • #13
                          Eu nu inteleg bine despre ce tacanit vorbesti. E normal sa fie putin mai zgomotos motorul la rece si in accelerație. Si la mine se aude la fel.
                          Īntotdeauna a făcut asa si nu cred ca e de la tacheți deoarece după 2-3 min de la pornire, motorul devine silentios la relanti.
                          Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                          Comment

                          Working...
                          X