SEBYBASTIAN: '04 Honda Jazz 1.2 M/T Cool, Ice Blue Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Originally posted by fbogdan View Post
    Salutări Seby!
    Mai ai cumva codul pentru kit reparație etrier spate (eventual si fata)?
    Inițial problema a apărut la stanga fata si am rezolvat-o doar prin curățare si ungere, iar acum vad ca ambele roti spate au început sa se înfraneze. Caut gropi sa le degripez, până la următoarea frână
    Salut.
    Caut codurile prin mesajele vechi si daca le gasesc iti las PM.
    Schimba totul ca nu merita chinul sa le tot desfaci si sa le cureti pentru cativa dolari acolo.
    Si asa-i cu astea, cand incepe o roata trebuie sa schimbi la toate ca sa nu ai batai de cap.
    De la postul cu schimbatul nu am mai avut probleme cu ele.
    Stima.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutări Seby!
    Mai ai cumva codul pentru kit reparație etrier spate (eventual si fata)?
    Inițial problema a apărut la stanga fata si am rezolvat-o doar prin curățare si ungere, iar acum vad ca ambele roti spate au început sa se înfraneze. Caut gropi sa le degripez, până la următoarea frână

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Salutare.
    Jazz-ul continua sa se tina foarte bine pe roti, fara nici o problema notabila.
    Am atins si depasit varsta maturitatii si ne indreptam spre varsta pensionarii, dar nu ne aratam...
    Intre timp s-au schimbat placutele de frana fata/spate, eram dator cu un kit pentru etrierul fata dreapta si s-a rezolvat si acolo.
    S-au inlocuit bujiile (la fix 42k km) si arata deplorabil: schimbati-le ca nu se merita sa le lasati mai multi km.
    Filtrele de aer, polen, ulei (Purflux) au fost schimbate si, binenteles, uleiul, iar aici am testat Motul 8100 x-cess 5W40. Deocamdata foarte ok, motorul se comporta foarte bine si a devenit mai silentios decat cu Mobil-ul avut inainte.
    Pierdem putin ulei (inca nu am reusit sa schimb semeringul de la vibro) si avem un bec de la abs aprins din cauza unui cablu sectionat din greseala de subsemnatul. Dar rezolvam si astea.
    Sa auzim de bine.

    Stima.

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Salut
    nazy, ai pm.
    Bafta.

    Leave a comment:


  • nazy
    replied
    cert este ca si eu am un zgomot metalic la trecerea peste anumite denivelari, pe partea stanga, motiv pentru care suspectez flansa si rulmentul. Ma bucura sa vad exact codul la tine sa incerc sa aduc acelasi lucru.
    In alta ordine de idei: nu stiam ca exista kituri de reaparatie pentru etrieri(pe original) si nici nu le-am vazut vreodata pe coxmotor!!! Probabil din cauza varstei!! de asemeni, si eu am ceva probleme cu frana stanga spate si probabil trebuie sa-i arunc un kit. Am rugamintea sa-mi spui care este codul exact pentru kitul de etrier fata si care este pentru etrier spate?
    Apropos...care este povestea celor trei lichide speciale?

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Nu stiu daca scria Sachs dar codul era prezent acolo. Faza este ca nici de pe masina ce am dat jos nu era scris decat tot un cod.
    Probabil ca dupa acel cod se poate identifica mai departe ceea ce te intereseaza.
    Cat despre SKF: foarte multi producatori auto folosesc acesti rulmenti pe masinile lor de pe poarta fabricii.
    Succes.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salut!
    Am o curiozitate legata de flanșele de la amortizoare. Scria Sachs și pe flanșă, sau era inscripționat pe ele același cod că și pe cutie?
    De ce întreb?
    Am comandat set de flanșe + rulmenți Sachs iar când am desfăcut rulmentii la service scria SKF pe ei, deși ambalajul era de Sachs. Imediat am luat la inspectat și flansele, pe care nu scria nici Sachs (nici ZF - firma care fabrică Sachs) și nici un cod de pe cutie nu se potrivea cu cel de pe flanșă. Apoi am cercetat flanșa cu atenție și aș fi putut băga mâna în foc că e fabricație pirat (după calitatea cauciucului și finisaje).
    Le-am făcut retur și am recuperat banii, lăsând totuși firmei care dorise să mă intepe, muia pe care doream s-o las la pesedeu de fapt. )

    Leave a comment:

  • KMR
    Super Moderator

  • KMR
    replied
    Dacă nu vorbești în numele lui @sebybastian atunci varianta corectă din punct de vedere gramatical ( perfectul simplu) este:

    Munciși ceva, scrisăși ceva... Bravo, făcuși treabă!

    Leave a comment:

  • bekxy
    VIP Member

  • bekxy
    replied
    Muncii ceva, scrisăi ceva... Bravos, făcui treabă!

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    ...si s-au mai schimbat cate ceva la Jazz

    nu de alta dar le trec aici ca sa-mi amintesc si eu si sa ramana si pentru posteritate...

    Deci: 183k km si s-au bagat in ordinea castigatorilor:
    1. kit flanse amortizoare fata plus rulmentii aferenti;
    2. schimb ulei motor (al treilea de cand avem masina) plus filtru (s-a mentinut 5w-40-ul introdus anterior);
    3. 2 x kit reparatie etrieri spate + pistonase si s-au curatat etrierii fata;
    4. folie geamuri spate plus luneta cu opacitate 85%;
    5. s-au schimbat clipsurile deterioarate sau rupte gasite prin diverse locuri (vina mea sau a proprietarilor anteriori).

    Si acum sa dezvoltam putin: totul s-a schimbat in regie proprie, corespunzator. Adica sa nu se inteleaga gresit, nu sunt mecanic, dar sunt fiu de mecanic... Si am suficienti prieteni care dau o mana de ajutor la nevoie. Si apoi, nu-i mare lucru daca ai putina indemanare si atentie.

    Dupa cum spuneam despre flanse pe alt topic: initial am comandat pe original flansele deoarece am primit sfatul de la Asko sa nu punem altceva ca nu tine si muncim degeaba. Zis si facut...dar hopa...pai cum flansele originale vin fara rulmenti?! Si cat costa?! No way! Adica Sachs ce au? Si au venit cu tot cu rulmenti la un pret foarte decent. Apoi surpriza nu a fost mica deloc sa vedem ca pe rulmentul original de pe masina scrie ca in foto, adica acelasi lucru care a venit cu flansele de la Sachs! Nice.

    Click image for larger version

Name:	20180708_163243.jpg
Views:	2
Size:	54.3 KB
ID:	726523
    Click image for larger version

Name:	20180708_163335.jpg
Views:	2
Size:	38.3 KB
ID:	726524

    Ce mai, trebuiau schimbati obligatoriu deoarece rulmentii (cel putin cel de pe stanga) erau praf. Si sesizabil putin si in directie, in sensul ca a devenit mai "usoara" la virajul pe loc, fara miscare (da stiu ca nu se face, dar uneori mai facem ca nu avem incotro).

    Etrierii au fost testati la Asko in urma cu 3 luni, chiar s-a curatat ceva pe acolo (rugina ghidaje placute) dar nu s-au desfacut etrierii, cu mentiunea ca este posibil sa-mi trebuiasca kit-uri de reparatie. Ei parca a si auzit Jazz-ul si nici mai mult de 3000km au inceput figurile, mai intai spatele si apoi fata.

    Click image for larger version

Name:	20180716_184739.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	726525
    Click image for larger version

Name:	20180716_184800.jpg
Views:	1
Size:	31.8 KB
ID:	726526

    Dar cum avem Cox si un coleg super pe numele Razvan (Bekxy) care mi-a adus kit-urile din JP, problema a fost oarecum rezolvata. Spun oarecum deoarece as avea nevoie si de un kit ptr dreapta fata ca sa fie totul perfect. Deocamdata fata a fost desfacuta si curatat totul, lubrefiat corespunzator cu alifiile trebuincioase (stiti ca aici iti trebuie 3 tipuri de unguente - si le am pe toate trei ) si sper sa ma tina pana la un kit nou. Stanga fata in schimb este totul perfect si cred ca aici a fost inlocuit deja ceea ce s-a putut inlocui.

    Click image for larger version

Name:	20180730_093741.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	726527
    Click image for larger version

Name:	20180730_093818.jpg
Views:	1
Size:	44.1 KB
ID:	726528

    Urmeaza sa vedem cum rezolvam cu catalizatorul, care inca rezista, dar ma cam scoate din sarite zanganeala care o face uneori la relanti sau pana in 1500 de rot/min. Si mai speram sa ne facem timp sa-i tragem o curatare si la EGR, care cred ca nu s-a umblat la el deloc pana acum.

    S-a mai bagat o solutie de curatat injectoarele produsa de LiqueMolly si s-au cumparat 2 anvelope ptr fata Pirelli Cinturato P1, pentru jantele pe care le am pe R14. De ce Pirelli? Ei, pai de nevoie. Am prins o groapa cred sau o bordura/pietroi/Dumnezeu stie ce, pe E85 la intrare in Buzau dinspre Bucuresti, la 110km la ora in spatele unui tir (nu am apucat sa vad ce a fost acolo) si am frecat cauciucul de pe fata dreapta instant. Adica instant la modul ca in 15 secunde aveam rulaj direct pe janta. Ghinion ca am fost nevoit sa mai merg 1km aproximativ sa pot opri masina dupa pod undeva unde am gasit refugiu pe dreapta. Schimbat pe rezerva, mers in Buzau la depozitul de anvelope (parca asa se numeste) si Pirelli erau singurele cat de cat ok de pe stoc (cauciucul meu era praf - cu taitura de peste 5 cm pe el). Am preferat aceasta achizitie decat alte trompete chinezesti, desii aveam in plan sa cumpar Michelin. Na, asta este.

    Sa auzim de bine comunitate!

    Stima.

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    +un schimb pentru filtrele de aer

    Click image for larger version

Name:	faer2.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	726195Click image for larger version

Name:	faer4.jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	726197Click image for larger version

Name:	faer3.jpg
Views:	1
Size:	45.0 KB
ID:	726196Click image for larger version

Name:	faer1.jpg
Views:	1
Size:	29.8 KB
ID:	726194

    Si masina a primit un schimb de filtre.

    Ideea este ca nu-i mare inginerie sa schimbi la Jazz filtrele, in conditiile in care totul se rezuma, lejer, la 20 minute si o surubelnita in cruce + una dreapta (la nevoie) si un patent.
    Dar mai important ca operatia in sine este perioada la care trebuie schimbate aceste filtre.
    Deoarece circulam in conditiile din Romania si circulam destul de mult, se aduna km si nu realizam poate ca ar cam trebui sa schimbam macar aceste filtre undeva pana in 10k km. La cat sunt de ieftine nu se merita sa nu le schimbi.
    Eu nu mi-am dat seama ca au trecut peste 15k km de la ultimul schimb. Dar mi-am dat seama ca a aparut un mic delay la accelerare in ture si parca mergea masina putin "gatuit", desi ea mergea inca fara probleme. Si ca sa nu mai spun ca dezaburirea se face mai rapid si mai bine. Dar daca le putem schimba rapid si ieftin de ce sa nu o facem?! Probabil asa cum am facut eu, din neglijenta...
    Imaginile vorbesc de la sine.
    Trebuie schimbate mai des deoarece conditiile de la noi obliga la acest aspect.

    Sa auzim de bine.

    Leave a comment:

  • Delphi
    Super Moderator

  • Delphi
    replied
    Originally posted by sebybastian View Post
    [ATTACH=CONFIG]55802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55803[/ATTACH]

    Legat de ulei: spuneam pe forum ca papa motorul 5W30-ul de la Amsoil SS si l-am inlocuit acum 2k km cu uleiul din poza de mai sus. Nu stiu daca este bine sau nu ceea ce am facut. Ceea ce pot spune este ca uleiul respectiv mi-a fost recomandat de catre un mecanic (pe care-l apreciez foarte mult) din Germania si este un ulei produs de Liqui Moly (chiar daca nu scrie pe ambalaj).
    Eu cred ca nu e produs de nici un Liqui Moly, e produs de "MITAN Mineralöl GmbH", Industriestr. 8, 49577 Ankum. Vezi aici: http://katalog.car1.de/catalog/product/view/id/157908

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Da interesant ca arde pe dreapta. Si la mine tot pe dreapta s-a ars becul la 2 luni dupa ce am luat-o. Vedeam ok cu ele (tot Osram erau) si le-am schimbat cu un set luat din supermarket, ceva low-cost binenteles, si pe care le-am schimbat dupa 2 saptamani cu acestea din urma deoarece nu vedeam mai nimic in conditiile de vreme mai capricioasa.
    Ei acum sa nu credeti ca Osram-urile astea sunt cine stie ce Xenon la capitolul lumeni si concentrarea fascicolului, dar, cum spuneam in conditiile farurilor proiectate acum ceva ani, chiar se vede decent si chiar merita sa folosim becuri cat mai bune din acest punct de vedere. In fond este vorba de securitatea in trafic.
    Cat despre fiabilitate va spun eu acusi deoarece merg destul de mult noaptea si sper sa ma tina numarul de ore cu care se lauda ei.

    Sa auzim de bine.

    Leave a comment:

  • ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    La mine au tinut un an Osramurile (h4) ... tot mi s-a parut putin

    Leave a comment:

  • corsaru
    Senior Member

  • corsaru
    replied
    @sebybastian , personal n-am auzit de uleiul ala, dar daca zici ca e produs de Liqui Moly, este bine. Ramai pe el in continuare

    Leave a comment:

Working...
X