FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutari!

    Astazi au venit piesele: sonda lambda Bosch si bieletele anti-ruliu stanga + dreapta Ruville (de la ele era troncanitul).
    Total 336 lei + circa 100 lei manopera sper.
    Din ce am inteles, sonda Lambda nu vine cu tot cu mufa, pe nici un producator, ci va trebui re-utilizata mufa veche si lipite firele pe sonda cea noua. Au incercat cei de la magazinul de piese sa-mi gaseasca una cu tot cu mufa chiar daca era mai scumpa si nu au gasit nimic.
    Ar mai fi circa 3000km pana la intervalul de revizie si mi-a cam scazut nivelul la ulei pe joja. Am mai sesizat ciudatenia asta si la schimburile precedente, iar de data asta am folosit un ulei mai scump, superior celui folosit pana acum, dar din pacate nu s-a rezolvat problema. E ciudat totusi, nu scoate nici pic de fum, motorul pare sa functioneze bine, nu exista pierderi de ulei pe nicaieri si totusi dupa 5-6000 km incepe sa dispara usor pe marcajul de nivel al jojei. O sa revin la uleiul anterior, tot Yacco, dar ceva mai ieftin la portofel.

    Sa auzim de bine!
    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

    Comment


    • Salut.
      Eu bag cam 2 litri de ulei intre schimburi (10-12k km schimb).
      Asa am luat-o si tot asa merg de 40k km in care nu s-a modificat nimic in comportamentul motorului.
      Eram stresat la inceput cu niste zgomote la anumite turatii dar mi-a trecut. Fum deloc nici la mine. Deci stai linistit.
      Bafta!
      ...
      I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

      Comment


      • Originally posted by fbogdan View Post
        Salutari!
        Ar mai fi circa 3000km pana la intervalul de revizie si mi-a cam scazut nivelul la ulei pe joja. Am mai sesizat ciudatenia asta si la schimburile precedente, iar de data asta am folosit un ulei mai scump, superior celui folosit pana acum, dar din pacate nu s-a rezolvat problema. E ciudat totusi, nu scoate nici pic de fum, motorul pare sa functioneze bine, nu exista pierderi de ulei pe nicaieri si totusi dupa 5-6000 km incepe sa dispara usor pe marcajul de nivel al jojei. O sa revin la uleiul anterior, tot Yacco, dar ceva mai ieftin la portofel.

        Sa auzim de bine!
        EU as incerca un schimb de ulei cu uleiul original Honda (dar si acum puneti 5W20, nu-i asa?) sa vad cat ulei se duce la mia de Km.
        Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
        Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
        Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

        Comment


        • La un motor ca al meu care a trecut de 200k km nu as pune 5W20 decat dupa o segmentare.
          In schimb la 5W30 si 5W40 consumul e pe acolo, in jur de 2L la un schimb (10-12 mii km).
          Probabil daca as baga 5W20 acum nu as mai face schimb de ulei. As completa nonstop si as schimba filtrul de ulei de 2 ori pe an...
          ...
          I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

          Comment


          • Momentan uleiul se mentine undeva pe la jumatatea jojei. La revizie s-a pus pana aproape de nivelul maxim pe joja. Pun 5W30 de cand am cumparat-o, dar si fostul proprietar tot 5W30 punea, Total Quartz parca. (avea reviziile facute la Carpati Motors - dealer Honda pe atunci).
            Foarte ciudat e faptul ca incepe sa dispara de pe joja abia dupa 5-6000 km, pana atunci nivelul se mentine, eu il verific de obicei la maximum 2 saptamani, timp in care acumuleaza circa 5-700 km.
            Deduc de aici ca uleiul isi pierde din proprietati, devine mai apos si undeva masina reuseste sa-l arda / consume, insa fara semne vizibile (nu exista pete de ulei sub masina, nu scoate pic de fum si nici miros de ulei ars la toba finala nu exista).

            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

            Comment


            • Scoate fum dar nu il vezi tu, fiindca scoate doar in anumite conditii, nu mereu. Mie la ATR imi da in VTEC, la full throttle si pe frana de motor. Nu prea poti testa astea decat daca se tine cineva dupa tine. Si la fel, consuma dupa cateva mii de km, la inceput pastreaza nivelul de ulei.
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • Cred ca altceva se intampla, dupa 5k km aditivii se duc in sensul ca nu mai pot tine pasul si cei pentru rezistenta la forfecare nu-si mai fac treaba si asa uleiul se "faramiteaza" si ajunge pe evacuare sau chiar ars dar in cantitati mici si in conditii de ture multe.
                Eu folosesc Total Quartz 9000 0W30 in Lexus si sunt foarte multumit. Uleiul provine din Belgia si Franta functie de bidoane. Il maninca dar motorul suna foarte bine. Propietarul anterior folosea Liqui Molly.

                Comment


                • Salutari!
                  Am gasit pe E-Bay tot setul de bobine (8 bucati), produse de Hitachi in Japonia, la un pret irezistibil de 731 lei și le-am achiziționat.
                  Īn Romania m-ar fi costat circa 1900 lei acelasi set de bobine si nu sunt sigur ca gaseam ambele modele.
                  Dacă ajung cu bine, va informez despre cum simt masina după montaj.
                  Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                  Comment


                  • Am montat bobinele noi cumpărate de pe E-Bay. Nu stiu daca e efect placebo, dar am impresia ca motorul funcționează mult mai rotund acum si fara absolut nici o vibratie.
                    Am gasit o eroare pe ABS, care provenea de la o tensiune prea mica a bateriei, eroare care a dispărut complet după ștergere, insa de cand au scazut temperaturile noaptea in Bucuresti spre 0 grade, am sesizat ca bateria parca nu mai are vlaga in ea la pornire, deci probabil o voi schimba in iarna aceasta.
                    Am si mici probleme la una din roțile față, care merge usor infranata din cauza culisantelor de pe etrier, care nu vor in ruptul capului să funcționeze corect, deși au fost unse si usor strunjite de 2 ori. Am luat un set nou de culisante si le voi monta curānd. 27 lei setul.

                    Sa auzim de bine!
                    Last edited by fbogdan; 27-11-19, 09:23.
                    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                    Comment


                    • Chilipir bobinele!

                      Eu īți mulțumesc și te felicit pentru ca mentii acest jurnal.

                      Drunuri bune!

                      Comment


                      • Originally posted by Cosmin410b View Post
                        Chilipir bobinele!

                        Eu īți mulțumesc și te felicit pentru ca mentii acest jurnal.

                        Drunuri bune!
                        Cu multa placere! Incerc sa impartasesc din experientele mele, poate vor fi utile si pentru altii, iar in acelasi timp, imi pastrez aici un istoric al investitiilor si problemelor aparute si rezolvate sau ne-rezolvate.

                        Acum am un nou pitic pe creier si nu stiu daca voi gasi rezolvare sau ajutor informational aici pe forum.
                        Masina este dotata cu instalatie de GPL de generatie noua, are bujii NGK laser - iridium speciale pentru GPL, are bobine noi, sonda lambda noua si totusi, ramane permanenta o eroare pe sonda lambda.
                        Mentionez ca masina a rulat peste 50k km pe GPL, fara absolut nici o eroare, apoi brusc a aparut si nu am mai scapat de ea indiferent ce am schimbat in timp (sonda lambda noua, bobine noi). Motorul merge rotund, silentios, am scapat si de micile rateuri pe care le dadea cand acceleram brusc de la turatie mica.
                        Explicatia baietilor de la service a fost ca toate masinile pe GPL au aceasta eroare, insa eu le-am demontat explicatia cand le-am aratat ca pe cealalta masina , o Zafira B, daca merg cativa km pe benzina, imi dispare eroarea, ceea ce nu se intampla si la Honda. La Honda o sterg din programul de diagnoza si reapare in 3 secunde, chiar daca funtioneaza doar pe benzina in acel moment.
                        S-a mai lovit cineva de astfel de ciudatenie? Voi face si un drum la firma unde am montat instalatia de GPL, dar din cate-mi amintesc, pe diagnoza lor nu existau erori sau parametri gresiti la ultima revizie.

                        Sa auzim de bine!
                        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                        Comment


                        • Salutam

                          Comment


                          • Azi m-a lăsat acumulatorul la Jazz. Efectiv fără nici un simptom prealabil.
                            Masina a fost pornită aproape zilnic si mereu a pornit la "sfert" de cheie.
                            E foarte ciudat ca la Jazz nu exista practic semne de oboseala a acumulatorului. La alte masini sesizezi ca īnvārte mai greu, ca nu porneste imediat ce ai dat cheie.
                            Ma duc sa o pornesc cu cabluri de la cealalta masina si sa caut un magazin cu baterii pt japoneze
                            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                            Comment


                            • Exista dispozitive de tip charger, cuplate la o aplicatie pe telefon, care iti pot arata starea bateriei sau cat incarca sistemul masinii, cu care poti monitoriza aceasta situatie.
                              O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                              Comment


                              • Merci de info, am un dispozitiv care se cuplează la baterie si iti arata nivelul de īncărcare si cat īncarcă alternatorul, īnsă īl folosesc de obicei cand sesizez o scădere a puterii cu care īnvārte bateria motorul la prima cheie, ceea ce nu s-a īntāmplat la Jazz, a pornit perfect cu o zi īnainte, am mers circa 30 de km, am oprit motorul fără consumatori porniți (faruri, ventilatie, radio, dezaburire oprite) si totusi a doua zi direct moartă.
                                In fine, azi am pornit-o cu cabluri de curent de la cealalta masina si am mers la un magazin specializat unde am luat o Varta de 40Ah. Cost 220 lei cu bateria veche la schimb , montaj inclus si garantie 2 ani. O puteam lua si cu circa 190 lei de la autokarma, dar nu se oferea garanția pe loc ci trebuia sa ma deplasez la un atelier specializat pentru măsurători si garantie. Nu merita efortul pentru 30 de lei.
                                Domnul care s-a ocupat de masina mea, spunea că nu īnțelege sub nici o forma de ce la Jazz e o baterie asa anemică, īn timp ce pe Civic cu aceeași motorizare sunt baterii de capacitate mai mare. Si el mi-a spus că dacă ajung la 4 ani de utilizare cu bateria la Jazz sunt super norocos.
                                Last edited by fbogdan; 28-11-20, 19:40.
                                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                                Comment

                                Working...
                                X