FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by KMR View Post
    Stai așa, să nu fiu īnțeles greșit. N-am zis de Ravenol că e bun sau prost. Am zis doar că aia cu uleiul OEM honda făcut de Ravenol e o prostie.
    +1 , ma alatur si eu acestei convingeri in care cred cu tarie. Uleiul honda fiind fabricat de Idemitzu conform tudorart
    cel mai taran taran, este taranul de la oras !

    Comment


    • #77
      http://www.ravenolromania.ro/produse...fel-sae-5w-30/

      Testat si aprobat de.....Honda, printre altele.
      Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

      Comment


      • #78
        Da, pentru Diesel. Merge perfect īn Jazz
        I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
        My cars:

        '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
        '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
        '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
        '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
        EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
        EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
        EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
        EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
        EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
        EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

        Comment


        • #79
          @fbogdan, daca vrei 5w40 si stii ca o mai calci cand si cand pe coada,poti pune fara probleme http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-40.html
          http://www.ravenolromania.ro/produse...n-synto-5w-40/
          cel mai taran taran, este taranul de la oras !

          Comment


          • #80
            N-am ce sa calc pe coada la Jazz, urca fain pana pe la 100-120 km/h, dupa care am senzatia ca sunt intr-o masina nesigura din toate punctele de vedere. Nu a fost proiectata pentru vitezomani sau pentru rulaj la viteza mare pe autostrada, acolo isi arata limitarile.
            Eu sunt incantat de manevrabilitatea ei in oras si de capacitatea ei de incarcare (persoane + bagaje), la care nu te-ai astepta, doar vazand-o pe dinafara.
            Exista uleiuri care respecta strict specificatiile celui OEM Honda, sau chiar sunt peste cerinte (Ravenol si Yacco sunt 2 exemple care se gasesc la noi pe piata). La "brandurile" consacrate si intens mediatizate, n-am gasit nici un ulei care sa indeplineasca normele SAE, API, samd (Castrol, Motul, Mobil1, Liqui Molly, etc.)
            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

            Comment


            • #81
              Se facu vremea de revizie, am facut circa 10.000 km, asa ca azi am comandat filtrele si ma decid repede si la ulei. Posibil sa merg tot pe YACCO, deoarece n-am avut probleme si n-am simtit vreodata ca motorul se comporta aiurea.
              Poate caut o varianta de 0W20, sunt curios cum merge cu uleiul ala asa subtire.
              Daca tot ma duc la revizie, ii voi face si o inspectie pe la articulatii, am sesizat un scartait la un amortizor sau flansa amortizor pe fata cand era ger afara, insa cum a trecut gerul scartaitul a disparut.
              Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

              Comment


              • #82
                Avem ulei si filtre noi! Operatiunea e asa de usor de facut incat daca as avea o rampa mica, as face-o singur fara nici o problema.
                Deci 3 litri ulei Yacco 5w30 - 83 lei (mai aveam eu circa 1.5 litri de la schimbul trecut, cand luasem bidon de 5 litri)
                Filtru ulei Purflux - 17 lei
                Filtru aer HB Jakoparts - 22 lei
                Filtru polen Mann - 36 lei
                Manopera - 2 pachete de tigari la prietenii mei la service ~ 32 lei
                Total investitie ~ 190 lei
                Se putea ceva mai ieftin daca luam filtre mai ieftine, dar am mers pe premiza " mai scump, posibil mai bun"
                Am facut si o verificare temeinica pe dedesubt la articulatii, tobe, tampoane, etc, atunci cand masina era sus pe elevator.
                Nu exista probleme, poate doar un clips de plastic rupt, care prindea un fel de aparatoare de plastic pe dedesubtul masinii. Am prins aparatoarea cumva, ca sa nu mai stea lasata in jos pe sub masina.
                Se pare ca urmeaaza schimb de placute de frana si poate ma incumet si la un schimb de ulei la cutie.
                Revin cu intrebarea: cum aflu ce sistem de franare am? Observ ca exista 2 feluri de placute de frana, unele pentru sistem franare Akebono si altele pentru sistem franare Sumitomo.
                Sa auzim de bine.
                Last edited by fbogdan; 14-03-18, 12:52.
                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                Comment


                • #83
                  Salut.
                  Comanda si tu undeva un set fata sau spate mai intai si vezi daca se potriveste. Daca nu il poti schimba.
                  In mod normal eu am comandat dupa VIN si a sosit ce trebuia.

                  In rest drumuri bune si sa auzim de bine.
                  Stima.

                  PS> la cati km ai ajuns cu masina?
                  ...
                  I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

                  Comment


                  • #84
                    Salut!
                    Am facut 102.000 km, a devenit principala masina a familiei, ca pe cealalta am imprumutat-o unei rude pentru cateva luni.
                    Anul asta estimez ca voi face multi km, sunt in plan multe drumuri in tara si cel putin 2 iesiri in Europa de Vest.
                    Incerc sa comand placutele pe seria VIN a masinii, sunt curios daca le nimeresc din prima.
                    Nu m-am decis inca nici la brand, as pune mai ieftine pe spate (Abe, Textar, Bosch, Trw, etc) si mai scumpe pe fata, ca acolo e procentajul mare de forta de franare (ATE, Ferodo, Brembo, poare chiar OEM Honda).
                    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                    Comment


                    • #85
                      Daca va permite bugetul eu as recomanda un schimb complet pe OEM Honda (discuri + placute).
                      Ma bate si pe mine gandul sa incerc asa ceva.
                      Eu ajung indata la 180.000 km si, dupa cum rezulta din cartea service, discurile sunt originale si au fost schimbate ultima data inainte de 100k km, ceea ce nu este rau deloc. Eu inca sunt ok cu franele.

                      Vad ca ai ganduri serioase cu Jazz-ul pentru 2018
                      Drumuri line.
                      Bafta.
                      ...
                      I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

                      Comment


                      • #86
                        Update service!
                        Schimb ulei cutie CVT cu ulei OEM Honda, iar trepidatia de la pornirea de pe loc a disparut ca prin minune.
                        Schimb placute frana fata, cu Ferodo Premier, ce momentan nu par sa scartaie, insa mai astept ceva km sa se aseze bine pe discuri.
                        Urmeaza din nou schimb de ulei + filtre in circa 2000 km. Deja am cumparat filtrele pe producator HB Jakoparts si uleiul Yacco 5W30.
                        Ma bate gandul sa-i fabric niste inele de cauciuc si sa le montez sub capacele de sus ale amortizoarelor fata.
                        Se spune ca ar deveni mai confortabila la gropi. Aveti mai jos link cu tutorialul de montaj.

                        http://www.hondafitjazz.com/ring.html
                        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                        Comment


                        • #87
                          De curiozitate, cu ce set de roți e echipată mașina?
                          Mie nu mi se pare inconfortabilă cātuși de puțin, chiar sunt de părere că absoarbe foarte bine micile imperfecțiuni de pe drum, fiind mult mai potrivită pentru oraș decāt Accord CL9 din punctul ăsta de vedere; e echipată cu roțile de 14".
                          -------------------
                          There is no point of having if you can't share.

                          Comment


                          • #88
                            Pe 14 am si eu rotile, dimensiunile standard 175/65 82T.
                            Mie mi se pare rigida. Am presiune 2.2 bar pe fata si 2.1 pe spate, ca asa am gasit presiunile oficiale pentru Jazz.
                            Acum 2 zile am avut un mic accident cu o doamna care a venit pe cedeaza ca pe prioritate si pe deasupra s-a si pierdut, inducandu-ma si pe mine in eroare. Initial a franat desi ajunsese cu botul in mijlocul intersectiei, apoi a accelerat crezand ca are timp sa treaca. Ghinion, eu deja ma dusesem spre stanga atunci cand a franat.
                            Viteza de impact nu a fost mare, deoarece apucasem sa franez destul de mult si totusi am ramas foarte placut surprins de faptul ca Jazz-ul nu are mai nimic. Bara fata a rupt clemele de prinder si a sarit in sus pe farul dreapta, insa am pus-o foarte usor la locul ei (raman clemele de cumparat), farul dreapta putin zgariat si senzorul de temperatura exterioara care nu mai functioneaza (posibil sa fie doar sarita mufa de conectare, vom vedea dupa ce se da bara jos).
                            Am facut amiabila si constatarea la asiguratorul doamnei.
                            Stie cineva un vopsitor ok, care sa fie in stare sa-mi scoata culoarea actuala a masinii pe bara? Adica un Milano Red cu cativa ani de matuiala .
                            Placutele de frana cele noi, au inceput sa scartaie uneori cand franez usor la semafoare, deci Injector are dreptate, doar OEM sunt top quality, iar ATE probabil locul 2. La urmatoarele placute voi lua ATE, exclud Ferodo Premier de pe lista.
                            Mi-a crescut usor consumul de GPL si nu gasesc o explicatie viabila. Am pus rotile de vara, care teoretic sunt mai usoare decat cele de iarna, acum motorul se incalzeste mai repede, alimentez de la aceeasi benzinarie, merg la fel cu ea cum mergeam si lunile trecute si totusi am aproape 1l/100 km in plus. Nu are nici o simptoma ciudata, exceptand rarele cazuri cand da in nas in timpul acceleratiei.
                            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                            Comment


                            • #89
                              Salut.
                              Si a mea mai da in nas, desi schimbat cam tot pe aprindere, filtre, etc.
                              Am fost pe la Asko si vorbeam cu Sorin (ASKO) ca este o problema stiuta si de ei la modelul acesta de Jazz (02-08) si inca nu se stie cauza de ce mai da in nas.
                              Placutele de frana Mapco scartie si la mine uneori (la viteza mica la o atingere usoara) si un alt coleg cu placute TRW se plange de acelasi lucru. Deci, probabil, trebuie incercate cele OEM sau unele dintre cele vandute pe forum la sectiunea dedicata (green sau yellow). Totusi sa ai grija la Jazz ca trebuie curatate foarte bine locasele unde culiseaza putin placutele sub actionarea pistonului si gresat acolo cu vaselina corespunzatoare. Mie mi le-au curatat la Asko (nu stiam nici eu importanta acestui aspect) si parca scartie mult mai rar plus ca parca as avea alte frane acum (pot doza mult mai liniar franarea).
                              Sa auzim de bine si bafta cu reparatiile.
                              Stima.
                              ...
                              I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

                              Comment


                              • #90
                                Update!
                                Avem ITP reinnoit pt urmatorii 2 ani. Masina a trecut cu brio toate testele.
                                O singura ciudatenie a fost constatata, masina ar trebui sa aiba 1100 kg si pe cantar a indicat 1400 kg. Instalatia de gpl +alte nimicuri pe care le tin eu prin portbagaj, nu insumeaza mai mult de 100 kg, deci diferenta de 200 kg a fost inexplicabila, insa nu un impediment la testarea pentru ITP.
                                Senzorul de temperatura exterioara a inceput sa functioneze zilele trecute, asa din senin, insa ieri am miscat eu de bara fata, incercand sa o prind cu niste soricei (are clemele de plastic rupte) , iar acum vad ca iar nu functioneaza senzorul respectiv, deci l-am miscat eu cand am lucrat la bara.
                                Trebuie sa vad cum rezolv dauna de la accident, desi Jazz-ul nu are mare lucru (bara usor deformata si zgariata pe partea dreapta si farul dreapta zgariat). Partea buna este ca bara nu este sparta, fisurata, sau cu gaurile de prindere distruse, deci as putea incerca sa o salvez cu o reparatie mica la locul impactului si o vopsitorie.
                                Sa auzim de bine!
                                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                                Comment

                                Working...
                                X